Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46165
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКрамар, Ірина-
dc.contributor.authorГапон, Вадим-
dc.contributor.authorKramar, Iryna-
dc.contributor.authorHapon, Vadym-
dc.date.accessioned2024-07-29T11:25:15Z-
dc.date.available2024-07-29T11:25:15Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.date.submitted2024-05-
dc.identifier.citationКрамар І., Гапон В. Конкурентний потенціал підприємства в сучасних ринкових умовах. Соціально-економічні проблеми і держава. 2024. Вип. 1 (30). С. 118-130. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46165-
dc.description.abstractВ статті здійснено комплексне дослідження конкурентного потенціалу підприємства в сучасних умовах. Розглянуто різноманітні підходи науковців до визначення дефініції «конкурентний потенціал», визначено основні завдання оцінювання конкурентного потенціалу підприємства. Акцентовано увагу на необхідності формування та розвитку конкурентного потенціалу підприємства, враховуючи його основні складові (виробничий, трудовий, фінансовий, маркетинговий, управлінський, інноваційний потенціали). Представлено основні принципи формування конкурентного потенціалу та подано найбільш важливі його характеристики, зокрема: систематизованості, взаємоузгодженості, адаптивності, інноваційності, інтеграції внутрішніх ресурсів та можливостей, раціонального використання ресурсів, високого конкурентного статусу, досягнення поставлених цілей, впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, підтримки на різних етапах життєвого циклу підприємства. Здійснено аналіз основних чинників внутрішнього та зовнішнього середовищ впливу на конкурентний потенціал підприємства. Представлено методичні підходи, щодо оцінювання конкурентного потенціалу підприємства. З’ясовано мету, основні завдання та показники оцінювання конкурентного потенціалу. Представлено складові інтегрального показника оцінювання конкурентного потенціалу. Запропоновано послідовність та шкалу оцінювання конкурентного потенціалу, яка включає різні ранги підприємств у відповідності до рівня конкурентного потенціалу (високий, вище середнього, середній, нижче середнього, низький), що дає можливість дослідити стан та охарактеризувати рівень конкурентного потенціалу підприємства. На підставі даної оцінки можливо визначити стратегії функціонування та розвитку підприємства для забезпечення зростання його конкурентного потенціалу у стратегічній перспективі.uk_UA
dc.description.abstractA comprehensive study of the enterprise’s competitive potential under modern conditions is carried out in the article. Various scientists’ approaches to the definition of "competitive potential" are researched, the main tasks of evaluating the competitive potential of an enterprise are defined. Attention is focused on the necessity to form and develop the enterprise’s competitive potential taking into account its main components (production, labor, financial, marketing, management, innovation potentials). The main principles of the formation of competitive potential and its most important characteristics are presented are presented, in particular: systematization, mutual coordination, adaptability, innovativeness, integration of internal resources and opportunities, rational use of resources, high competitive status, achievement of goals, influence of external and internal factors, support on various stages of the enterprise's life cycle. An analysis of the main factors of the internal and external environments influencing the enterprise’s competitive potential is carried out. Methodical approaches to the enterprise’s competitive potential assessment are presented. The purpose, main tasks and indicators of competitive potential assessment have been clarified. The components of the integral indicator of the assessment of competitive potential are described. A sequence and scale enterprise’s competitive potential assessment is suggested and includes different ranks of enterprises in accordance with the level of competitive potential (high, above average, average, below average, low), which makes it possible to investigate the state and characterize the level of enterprise’s competitive potential. Based on this assessment, it is possible to determine strategies for the enterprise functioning and development in order to ensure growth of its competitive potential in the strategic perspective.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent118-130-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/317/303uk_UA
dc.subjectконкурентний потенціалuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectвнутрішнє та зовнішнє середовищеuk_UA
dc.subjectякість продукції та послугuk_UA
dc.subjectcompetitive potentialuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectinternal and external environmentuk_UA
dc.subjectquality of products and servicesuk_UA
dc.titleКонкурентний потенціал підприємства в сучасних ринкових умовахuk_UA
dc.title.alternativeCompetitive potential of the enterprise in the current market conditionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages13-
dc.subject.udc339.137.22uk_UA
dc.relation.references1. Гращенко І. С., Прищепа Н. П. Формування конкурентного потенціалу підприємств за умов зростання міжнародної конкуренції. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Вип. 4. 2016. С. 118 -122.uk_UA
dc.relation.references2. Селезньова Г. О. Формування конкурентного потенціалу підприємства. Економіка та управління підприємствами. Вип. 53. 2021. С. 85 – 90.uk_UA
dc.relation.references3. Косянчук Т. Ф. Діагностика конкурентного потенціалу підприємства. Наукові записки «Національного університету Острозька академія». Вип. 23. 2013. С. 51-54.uk_UA
dc.relation.references4. Коюда В. О. Формування та використання конкурентного потенціалу підприємства. Економіка та управління підприємствами. Вип. 29. 2019. С. 195 – 204.uk_UA
dc.relation.references5. Бабій І. В. Теоретичні аспекти розвитку конкурентного потенціалу кластерів в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. Випуск №2. Том 2. 2017. С. 130-135.uk_UA
dc.relation.references6. Бєляєва Н. С. Методи оцінки та роль ланцюжка цінностей при формуванні конкурентного потенціалу промислового підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Випуск №4. Т. 2. 2013. С.43-52.uk_UA
dc.relation.references7. Кирчата І. М., Поясник Г. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства в глобальному середовищі: монографія. Харків: ХНАДУ, 2009. 160 с.uk_UA
dc.relation.references8. Лужецький А. І. Ідентифікація поняття «конкурентний потенціал підприємства» та підходи до його управління. Інноваційна економіка. № 8. 2013. С. 125–128.uk_UA
dc.relation.references9. Сарай Н. І. Методологічні засади оцінки конкурентного потенціалу підприємства. Сталий розвиток економіки. №1. 2019. С.97-103.uk_UA
dc.relation.references10. Матвєєв В. В. Методи оцінки конкурентного потенціалу підприємства. Ефективна економіка. № 12. 2013. С. 123-129.uk_UA
dc.relation.references11. Невмержицький В. М. Способи та прийоми оцінювання конкурентного потенціалу аграрних підприємств. Актуальні проблеми інноваційної економіки. №4. 2020. С. 53-59.uk_UA
dc.relation.references12. Базилюк В. Б., Базилюк К. Ф. Методичний підхід до інтегральної оцінки конкурентного потенціалу виробничого підприємства. Економіка та суспільство. 2021. №25. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/317/303 (дата звернення до ресурсу 10.05.2024)uk_UA
dc.relation.referencesen1. Hrashchenko, I. S., Pryshchepa, N. P. (2016) Formuvannia konkurentnoho potentsialu pidpryiemstv za umov zrostannia mizhnarodnoi konkurentsii [Formation of the enterprises’ competitive potential under the conditions of growing international competition]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. Vyp.4. Pp. 118 -122.uk_UA
dc.relation.referencesen2. Seleznova, H. O. (2021) Formuvannia konkurentnoho potentsialu pidpryiemstva [Formation of the enterprise’s competitive potential]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. Vyp. 53. Pp.85 – 90.uk_UA
dc.relation.referencesen3. Kosianchuk, T. F. (2013) Diahnostyka konkurentnoho potentsialu pidpryiemstva [Diagnostics of the enterprise’s competitive potential]. Naukovi zapysky «Natsionalnoho universytetu Ostrozka akademiia». 2013. Vol. 23. Pp. 51-54.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Koiuda V. O. (2019) Formuvannia ta vykorystannia konkurentnoho potentsialu pidpryiemstva [Formation and use of the enterprise’s competitive potential]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. Vyp. 29. Pp. 195 – 204.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Babii, I. V. (2017) Teoretychni aspekty rozvytku konkurentnoho potentsialu klasteriv v Ukraini [Theoretical aspects of the clusters’ competitive potential development in Ukraine]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Vypusk №2. Tom 2. Pp. 130-135.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Bieliaieva, N. S. (2013) Metody otsinky ta rol lantsiuzhka tsinnostei pry formuvanni konkurentnoho potentsialu promyslovoho pidpryiemstva [Evaluation methods and the role of the value chain in the formation of the industrial enterprise competitive potential]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Vol. №4. T. 2. Pp.43-52.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Kyrchata, I. M., Poiasnyk H. V. (2009) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva v hlobalnomu seredovyshchi: monohrafiia [Management of enterprise’s competitiveness in the global environment: monograph]. Kharkiv: KhNADU. 160 p. (in Ukrainian).uk_UA
dc.relation.referencesen8. Luzhetskyi, A. I. (2013) Identyfikatsiia poniattia «konkurentnyi potentsial pidpryiemstva» ta pidkhody do yoho upravlinnia [Identification of the "enterprise’s competitive potential" concept and approaches to its management]. Innovatsiina ekonomika. № 8. Pp. 125–128.uk_UA
dc.relation.referencesen9. Sarai, N. I. (2019) Metodolohichni zasady otsinky konkurentnoho potentsialu pidpryiemstva [Methodological principles of assessing the competitive potential of the enterprise]. Stalyi rozvytok ekonomiky. №1. Pp.97-103.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Matvieiev, V. V. (2013) Metody otsinky konkurentnoho potentsialu pidpryiemstva [Methods of the enterprise’s competitive potential assessment]. Efektyvna ekonomika. No. 12. Pp. 123-129.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Nevmerzhytskyi, V. M. (2020) Sposoby ta pryiomy otsiniuvannia konkurentnoho potentsialu ahrarnykh pidpryiemstv [Means and methods of the assessment of agricultural enterprises’ competitive potential]. Aktualni problemy innovatsiinoi ekonomiky. No.4. Pp. 53 – 59.uk_UA
dc.relation.referencesen12. Bazyliuk, V. B., Bazyliuk, K. F. (2021) Metodychnyi pidkhid do intehralnoi otsinky konkurentnoho potentsialu vyrobnychoho pidpryiemstva [A methodical approach to the integrated assessment of the competitive potential of a manufacturing enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo. No 25. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/317/303 (accessed 10 May, 2024)uk_UA
dc.identifier.citationenKramar, I. & Hapon, V (2024) Competitive potential of the enterprise in the current market conditions. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 30, no. 1, pp. 118-130. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2024/24kiysru.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2024.01.118-
dc.subject.jelD21uk_UA
dc.subject.jelM20uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, Ruska Str., 56, Ternopil, Ukraine, 46001uk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5768-988X-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-7219-9338-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue1(30)-
dc.citation.spage118-
dc.citation.epage130-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2024, Випуск 1(30)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
24kiysru.pdfКОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ РИНКОВИХ УМОВАХ815,3 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.