Använd denna länk för att citera eller länka till detta dokument: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46134

Fullständig post
DC fältVärdeSpråk
dc.contributor.authorВойчишин, Юрій Іванович
dc.contributor.authorVoichyshyn, Yurii
dc.date.accessioned2024-07-23T14:14:35Z-
dc.date.available2024-07-23T14:14:35Z-
dc.date.created2024-06-19
dc.date.issued2024-06-19
dc.date.submitted2024-01-02
dc.identifier.citationVoichyshyn Y. Study of microclimate indicators of a bus driverʼs workplace in the warm season of the year / Yurii Voichyshyn // Scientific Journal of TNTU. — Tern : TNTU, 2024. — Vol 114. — No 2. — P. 11–19.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46134-
dc.description.abstractМікроклімат салону автобуса є важливою складовою формування комфорту на робочому місці, адже при пасажирських перевезеннях є дуже важливо, щоб водій комфортно себе почував під час поїздки, за рахунок чого залежить безпека пасажирів. Показано розроблену автором методику експериментального дослідження кабіни водія міського автобуса Електрон А18501. Дослідження проводились у питанні мікроклімату та аналізу комфортності його параметрів. Проаналізовано рухомий склад автобусних парків міст України, зокрема Львова, наведено типові моделі автобусів, які експлуатуються на міських маршрутах, які не обладнані кондиціонерами. Значна частина автобусів виготовлена в Україні. Встановлено, що більшість рухомого складу в містах України не є укомплектована кондиціонерами. В літературному огляді наведено деякі роботи у галузі досліджень мікроклімату як в Україні, так і за кордоном. Проаналізувавши літературний огляд, можна побачити, що дана тематика активно розвивається у світі як в науковому, так і в промисловому світі. З певних джерел літератури та при візуальному спостереженні можна констатувати, що найбільш ходовою моделлю міського автобуса за кордоном і в нас є 12-метровий автобус з низьким рівнем підлоги. Серед автобусів, які експлуатуються у Львові, вибрано автобус українського виробництва Електрон А 18501. За допомогою спеціальної вимірювальної апаратури проведено виміри температури, вологості (в зонах ніг, поясу та голови водія, а також у зоні задуву холодного повітря) та кількості повітря, а також рівень СО2 (в зоні дихання) на робочому місці водія автобуса. Результати вимірів порівняно з нормативними значеннями. Встановлено, що рівень забруднення повітря відповідає оптимальним значенням згідно з Д.Б.Н. Використовуючи результати проведеного експерименту, можна проводити подальші теоретичні дослідження, а також вони можуть слугувати базою для визначення потужності холодильних установок для досліджуваних автобусів подібного типу
dc.description.abstractOn the basis of the developed methodology for the working conditions of a city bus driver, experimental studies of the microclimate in a bus of the Electron A18501 model were carried out. After analyzing the rolling stock of bus fleets in a number of Ukrainian cities, the city of Lviv was selected for research. Using a specially designed set of measuring equipment, the temperature, humidity, and air volume, as well as the level of CO2 at the bus driverʼs workplace were measured. The obtained results of the experiment can be further used in theoretical studies, and they can also serve as a basis for determining the capacity of refrigeration units for the buses under study
dc.format.extent11-19
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (114), 2024
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 2 (114), 2024
dc.relation.urihttps://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.urihttps://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1504/IJEX.2016.078094
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.egypro.2015.12.322
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/s20185274
dc.subjectміський автобус
dc.subjectтемпература повітря
dc.subjectвологість повітря
dc.subjectмікроклімат
dc.subjectкабіна водія
dc.subjectвентиляція
dc.subjectcity bus
dc.subjectair temperature
dc.subjectair humidity
dc.subjectmicroclimate
dc.subjectbus driver’s cabin
dc.subjectventilation
dc.titleStudy of microclimate indicators of a bus driverʼs workplace in the warm season of the year
dc.title.alternativeДослідження мікрокліматичних показників робочого місця водія автобуса в теплу пору року
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc629.113
dc.relation.references1. Нємий С. В. Особливості розрахунку температурного стану салону автобуса. Вісник ЛДУБЖД. № 22. 2020. С. 78–84.
dc.relation.references2. Нємий С., Гинда М. Вплив конструктивних особливостей теплорозподільчих пристроїв на ефективність системи опалення автобусів. 14-й Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові. 2019. С. 84–85.
dc.relation.references3. Кравченко О. П., Чуйко С. П. Дослідження теплового балансу салону автобуса у теплий період року. Вiсник східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. 2019. № 3 (251). С. 101–106.
dc.relation.references4. Kravchenko O., Hrabar I., Gerlici J., Chuiko S., Kravchenko K. Forming comfortable microclimate in the bus compartment via determining the heat loss. Communications. Scientific Letters of the University of Zilina. 2021. Vol. 23 (2), P. B150–B157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.references5. Круць Т. І., Зінько Р. В., Музичка Д. Г., Черевко Ю. М. Дослідження швидкісних і температурних показників в процесі вентиляції салону автобуса. Прогресивна техніка, технологія та інженерна освіта. 2019. С. 174–179.
dc.relation.references6. Şaban Ünal. An Experimental Study on a Bus Air Conditioner to Determine its Conformity to Design and Comfort Conditions. Yildiz Technical University Press. 2017. P. 1089–1101. https://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.references7. Mehmet Bilgili, Ediz Cardak, Arif Emre Aktas. Thermodynamic Analysis of Bus Air Conditioner Working with Refrigerant R600a. European Mechanical Science. 1 (2). 2017. P. 69–75. https://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.references8. Tosun E., Bilgili M., Tuccar G., Yasar A., Aydin K. Exergy analysis of an inter-city bus air-conditioning system. International Journal of Exergy. 20 (4). 2016. Р. 445–464. https://doi.org/10.1504/IJEX.2016.078094
dc.relation.references9. P. Dancaa, A. Vartiresa, A. Dogeanua. An overview of current methods for thermal comfort assessment in vehicle cabin. Energy Procedia 85. 2016. Р. 162–169. https://doi.org/10.1016/j.egypro.2015.12.322
dc.relation.references10. Edvin Eriksson Johansson, Maja Skärby.Interior climate simulation of electric buses. Master thesis in Applied Mechanics. Department of Mechanics and Maritime Sciences CHALMERS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY. Gothenburg, 2019, 60 р.
dc.relation.references11. Горбай О. З., Голенко К. Е., Крайник Л. В. Міцність та пасивна безпека автобусних кузовів : монографія. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. 276 с.
dc.relation.references12. Автобус великої місткості А18501 «Електрон». Настанова щодо обслуговування А18501-3902002НЕ. Видання А185-SM-R2.1-6788(LV). СП «Електронтранс».
dc.relation.references13. ASHRAE Standard 55, Thermal environmental conditions for human occupancy, American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers Inc., Atlanta, GA, USA, 2004.
dc.relation.references14. ДСТУ Б EN ISO 7730:2011 (EN ISO 7730:2005, IDT). Ергономіка теплового середовища. Аналітичне визначення та інтерпретація теплового комфорту на основі розрахунків показників PMV і PPD і критеріїв локального теплового комфорту, 2011, 74 с.
dc.relation.references15. ДБН В.2.5-67:2013. Опалення, вентиляція та кондиціонування. Вид.офіц. Київ: Мінрегіон України, 2013. 147с.
dc.relation.references16. Magaña V. C., Scherz W. D., Seepold R., Madrid N. M., Pañeda X. G. and Garcia R. The Effects of the Driver’s Mental State and Passenger Compartment Conditions on Driving Performance and Driving Stress. Sensors 20, 2020, 31 p. https://doi.org/10.3390/s20185274
dc.relation.referencesen1. Niemyy S. V., Makarenkov A. G., Nikitin P. I., Savin Yu. I., Spiridonov I. N. Osoblyvosti rozrahunku temperaturnoho stanu salonu avtobusa. Visnyk LDUBZhD, no. 22, 2020, pp. 78–87. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen2. Niemyy S., Hynda M. Vplyv konstruktyvnyh osoblyvostey teplorozpodilchyh prystroyiv na efektyvnist systemy opalennya avtobusiv. 14 mizhnarodnyy symposium ukrayinskyh inzheneriv-mehanikiv u Lvovi. 2019, pp. 84–85. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. Kravchenko O. P., Chuyko S. P. Doslidzhennya teplovoho balansu salonu avtobusa u teplyy period roku. Visnyk shidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalya, no. 3 (251), 2019, pp. 101–106. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen4. Kravchenko O., Hrabar I., Gerlici J., Chuiko S., Kravchenko K. Forming comfortable microclimate in the bus compartment via determining the heat loss / Communications. Scientific Letters of the University of Zilina, 2021, vol. 23 (2), pp. B150–B157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.referencesen5. Kruts T. I., Zinko R. V., Muzychka D. H., Cherevko Yu. M. Doslidzhennya shvydkisnyh i temperaturnyh pokaznykiv v procesi ventylyatsiyi salonu avtobusa. Prohresyvna tehnika, tehnolohiya ta inzhenerna osvita. 2019, pp.174–179. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen6. Şaban Ünal. An Experimental Study on a Bus Air Conditioner to Determine its Conformity to Design and Comfort Conditions. Yildiz Technical University Press. 2017, pp. 1089–1101. https://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.referencesen7. Mehmet Bilgili, Ediz Cardak, Arif Emre Aktas. Thermodynamic Analysis of Bus Air Conditioner Working with Refrigerant R600a. European Mechanical Science, 1 (2). 2017, pp. 69–75. https://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.referencesen8. E. Tosun, M. Bilgili, G. Tuccar, A. Yasar, K. Aydin. Exergy analysis of an inter-city bus air-conditioning system. International Journal of Exergy, 20 (4). 2016, pp. 445–464. https://doi.org/10.1504/IJEX.2016.078094
dc.relation.referencesen9. P. Dancaa, A. Vartiresa, A. Dogeanua. An overview of current methods for thermal comfort assessment in vehicle cabin. Energy Procedia 85. 2016, p. 162–169. https://doi.org/10.1016/j.egypro.2015.12.322
dc.relation.referencesen10. Edvin Eriksson Johansson, Maja Skärby. (2019). Interior climate simulation of electric buses. Master thesis in Applied Mechanics. Department of Mechanics and Maritime Sciences CHALMERS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY. Gothenburg, 2019, 60 p.
dc.relation.referencesen11. Horbay O. Z., Holenko K. E., Kraynyk L. V. Mitsnist ta pasyvna bezpeka avtobusnyh kuzoviv : monohrafiya. Lviv, Vydavnytstvo Lvivskoyi Politehniky, 2013, 276 p. [In Ukranian].
dc.relation.referencesen12. Avtobus velykoyi mistkosti A18501 “Electron”. Nastanova shchodo obsluhovuvannya A18501-3902002NE. Vydannya A185-SM-R2.1-6788(LV). SP “Electrontrans”. [In Ukranian].
dc.relation.referencesen13. ASHRAE Standard 55, Thermal environmental conditions for human occupancy, American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers Inc., Atlanta, GA, USA, 2004.
dc.relation.referencesen14. DSTU B EN ISO 7730:2011 (EN ISO 7730:2005, IDT). Erhonomika teplovoho seredovyshcha. Analitychne vyznachennya ta interpretatsiya teplovoho komfortu na osnovi rozrahunkiv pokaznykiv PMV i PPD i kryteriyiv lokalnoho teplovoho komfortu, 2011, 74 p. [In Ukranian].
dc.relation.referencesen15. DBN V.2.5-67:2013. Opalennya, ventylyatsiya ta kondytsionuvannya. Vyd.ofits. Kyiv: Minrehion Ukrayiny, 2013, 147 p. [In Ukranian].
dc.relation.referencesen16. Magaña V. C., Scherz W. D., Seepold R., Madrid N. M., Pañeda X. G. and Garcia R. The Effects of the Driver’s Mental State and Passenger Compartment Conditions on Driving Performance and Driving Stress. Sensors 20, 2020, 31 p. https://doi.org/10.3390/s20185274
dc.identifier.citationenVoichyshyn Y. (2024) Study of microclimate indicators of a bus driverʼs workplace in the warm season of the year. Scientific Journal of TNTU (Tern), vol. 114, no 2, pp. 11-19.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2024.02.011
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
dc.contributor.affiliationLviv National Polytechnic University, Lviv, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume114
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage19
Samling:Вісник ТНТУ, 2024, № 2 (114)



Materialet i DSpace är upphovsrättsligt skyddat och får ej användas i kommersiellt syfte!