Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46133

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСвірська, Леся Миколаївна
dc.contributor.authorБартошевський, Денис Петрович
dc.contributor.authorКречковська, Софія Русланівна
dc.contributor.authorУгрин, Андріан Ігорович
dc.contributor.authorКурнат, Іван Миколайович
dc.contributor.authorБогун, Лідія
dc.contributor.authorSvirska, Lesya
dc.contributor.authorBartoshevskyi, Denys
dc.contributor.authorKrechkovska, Sofiia
dc.contributor.authorUgryn, Andrian
dc.contributor.authorKurnat, Ivan
dc.contributor.authorBohyn, Lidiia
dc.date.accessioned2024-07-23T14:14:35Z-
dc.date.available2024-07-23T14:14:35Z-
dc.date.created2024-06-19
dc.date.issued2024-06-19
dc.date.submitted2024-02-02
dc.identifier.citationTechnical state analysis of reaction rod brackets steel castings for buses / Lesya Svirska, Denys Bartoshevskyi, Sofiia Krechkovska, Andrian Ugryn, Ivan Kurnat, Lidiia Bohyn // Scientific Journal of TNTU. — Tern : TNTU, 2024. — Vol 114. — No 2. — P. 5–10.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46133-
dc.description.abstractПроаналізовано технічний стан металу неексплуатованих кронштейнів, виявлено невідповідність їх механічних властивостей регламентованим вимогам. Встановлено, що за вмістом основних елементів сталь кронштейна № 1 відповідає хімічному складу сталі 30Л, а кронштейна № 2 – сталі 50Л, але через вміст 0,5 мас. % Cr її слід віднести до сталі 50ХГЛ. Показано, що відносне видовження δ металу кронштейнів, яке змінювалося від 1.8 до 3,3%, та границя міцності були нижчими регламентованого рівня. Згідно з вимогами для обох сталей-аналогів, регламентованими ДСТУ 8781:2018, найнижче значення δ досягається після нормалізації з відпуском (для сталі 50ХГЛ воно становить 5%, а для 50Л – 11%), а значення ψ для сталі 50ХГЛ не регламентуєть, а для сталі 50Л – має бути не нижчим за 20%. Низькі значення δ та співвідношень між границями плинності та міцності σYS / σUTS, свідчать про низький запас пластичності металу кронштейнів і відповідно високу ймовірність їх непрогнозованого крихкого руйнування під час експлуатації. Враховуючи те, що аналізовані елементи відповідальні за безпечне керування автобусом, то повинні мати високий опір крихкому руйнуванню. Встановлено, що ударна в’язкість металу кронштейнерів № 1 та № 2 становила 100 та 70 KJ/m2 відповідно. Отримані значення є нижчими (у 2,5 раза) за регламентовані для такого типу сталей (оскільки для сталі 50ХГЛ значення KCV не регламентовані, то за прототип взяли вимоги до сталі 50Л). Проведено атестацію металу виливків кронштейнів для автомобільного транспорту. Рекомендовано необхідність обов’язкового вхідного контролю литва, що включає візуальний контроль їх поверхні щодо відповідності виявлених дефектів вимогам до якості виливок, вибірковий контроль на наявність внутрішніх дефектів і їх відповідність вимоги, а також визначення хімічного складу виливок однієї плавки та їх механічних властивостей як основа для забезпечення їх роботоздатності
dc.description.abstractThe technical state of the unexploited steels bracketsʼ metal has been analyzed. Their mechanical properties inconsistency with the regulated requirements has been revealed. It has been shown that the elongation δ of the bracket metal, which varied from 1.8 to 3.3%, and the yield strength were lower than the regulated level. The low values of δ and obtained ratios of yield strength to ultimate tensile strength (σYS / σUTS) indicate a low ductility reserve of the bracket metal, consequently posing a high risk of unforeseen brittle fracture during operation
dc.format.extent5-10
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (114), 2024
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 2 (114), 2024
dc.relation.urihttps://studfile.net/preview/10102566/page:2/
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1515/bsmm-2018-0005
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/s11837-005-0092-3
dc.relation.urihttps://doi.org/10.9790/3021-03513138
dc.subjectсталеві виливки
dc.subjectкронштейн
dc.subjectміцність
dc.subjectпластичність
dc.subjectруйнування
dc.subjectsteel castings
dc.subjectbracket
dc.subjectstrength
dc.subjectductility
dc.subjectfracture
dc.titleTechnical state analysis of reaction rod brackets steel castings for buses
dc.title.alternativeАналіз технічного стану сталевих виливок кронштейнів реактивної штанги для автобусів
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages6
dc.subject.udc621.74
dc.relation.references1. Розвиток машинобудування в Україні: проблеми та шляхи їх вирішення: монографія, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України» / наук. редактор д.е.н., проф. С. О Іщук. Львів. 2022. C. 137.
dc.relation.references2. Ocheri C. The role of foundries in spare parts production and economics development of nigeria using ajaokuta steel company as a case study. International Journal of Innovative Studies in Sciences and Engineering Technology. 2020. 6 (7). P. 38–44.
dc.relation.references3. Попович В., Попович В. Технологія конструкційних матеріалів і матеріалознавство: підручник для студ. техн. спец. вищ. навч. закл. Львів : Світ, 2006. 624 с.
dc.relation.references4. Види дефектів при литті. Електронне видання. URL: https://studfile.net/preview/10102566/page:2/.
dc.relation.references5. Stoian E. V., Bratu V., Enescu C. M, Rusanescu C. O. Analysis of internal defects appeared in the continuous casting. Scientific Bulletin of Valahia University. Materials and Mechanics 16 (14). P. 23–27 https://doi.org/10.1515/bsmm-2018-0005
dc.relation.references6. Blair M., Monroe R., Beckermann C., Hardin R., Carlson K., Monroe C. Predicting the occurrence and effects of defects in castings. The J. Minerals, Metals and Materials Society. 2005. 57. P. 29–34. https://doi.org/10.1007/s11837-005-0092-3
dc.relation.references7. Kalandyk B., Głownia J. Wady wtórnego zazuzlenia na przemysłowych odlewach ze staliwa, Archiwum Odlewnictwa 2007. 6 (22). P. 254–259.
dc.relation.references8. Kalandyk B., Zapała R., Rakowska A. Characteristics of defects present in industrial steel castings due to metal-mould reactions. Archives of metallurgy and materials. 2009. 54 (2). P. 289–297.
dc.relation.references9. Achamyeleh A. Kassie, Samuel B. Assfaw. Minimization of casting defects. IOSR Journal of Engineering. 2013. 3 (5). P. 31–38. https://doi.org/10.9790/3021-03513138
dc.relation.referencesen1. Development of mechanical engineering in Ukraine: problems and ways to solve them: monograph, State University “Institute of Regional Studies named after M. I. Dolishnyi National Academy of Sciences of Ukraine”; Science editor, Doctor of Economics Science, Prof. S. O. Ishchuk. Lviv, 2022, 137 p.
dc.relation.referencesen2. Ocheri C. The role of foundries in spare parts production and economics development of nigeria using ajaokuta steel company as a case study. International Journal of Innovative Studies in Sciences and Engineering Technology. 2020, 6 (7), pp. 38–44.
dc.relation.referencesen3. Popovych V., Popovych V. Technology of structural materials and materials science: textbook for students. Technical special higher education closing. Lviv, Svit, 2006. 624 p.
dc.relation.referencesen4. Types of casting defects. Electronic edition – Mode of access: https://studfile.net/preview/10102566/page:2/.
dc.relation.referencesen5. Stoian E. V., Bratu V., Enescu C. M, Rusanescu C. O. Analysis of internal defects appeared in the continuous casting. Scientific Bulletin of Valahia University. Materials and Mechanics, 16 (14), pp. 23–27 https://doi.org/10.1515/bsmm-2018-0005
dc.relation.referencesen6. Blair M., Monroe R., Beckermann C., Hardin R., Carlson K., Monroe C. Predicting the occurrence and effects of defects in castings. The J. Minerals. Metals and Materials Society, 2005, 57, p. 29–34. https://doi.org/10.1007/s11837-005-0092-3
dc.relation.referencesen7. Kalandyk B., Głownia J. Wady wtórnego zazuzlenia na przemysłowych odlewach ze staliwa, Archiwum Odlewnictwa, 2007, 6 (22), pp. 254–259.
dc.relation.referencesen8. Kalandyk B., Zapała R., Rakowska A. Characteristics of defects present in industrial steel castings due to metal-mould reactions. Archives of metallurgy and materials, 2009, 54 (2), pp. 289–297.
dc.relation.referencesen9. Achamyeleh A. Kassie, Samuel B. Assfaw. Minimization of casting defects. IOSR Journal of Engineering, 2013, 3 (5), pp. 31–38. https://doi.org/10.9790/3021-03513138
dc.identifier.citationenSvirska L., Bartoshevskyi D., Krechkovska S., Ugryn A., Kurnat I., Bohyn L. (2024) Technical state analysis of reaction rod brackets steel castings for buses. Scientific Journal of TNTU (Tern), vol. 114, no 2, pp. 5-10.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2024.02.005
dc.contributor.affiliationФізико-механічний інститут імені Г. В. Карпенка НАН України, Львів, Україна
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University, Львів, Україна
dc.contributor.affiliationНаціональний лісотехнічний університет України, Львів, Україна
dc.contributor.affiliationKarpenko Physico-Mechanical Institute of the NAS of Ukraine, Lviv, Ukraine
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine
dc.contributor.affiliationUkrainian National Forestry University, Lviv, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume114
dc.citation.issue2
dc.citation.spage5
dc.citation.epage10
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2024, № 2 (114)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.