Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46111
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorВишньовський, Василь Володимирович-
dc.contributor.advisorVyshniovskyi, Vasyl-
dc.contributor.authorЧайківський, Микола Ярославович-
dc.contributor.authorChaikivskyi, Mykola-
dc.date.accessioned2024-07-18T08:02:04Z-
dc.date.available2024-07-18T08:02:04Z-
dc.date.issued2024-06-25-
dc.date.submitted2024-06-25-
dc.identifier.citationЧайківський М.Я. Профілактика булінгу як напрямок роботи шкільного психолога: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра: спец. 053 - психологія /наук.кер. В.В. Вишньовський: Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.2024. 65с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46111-
dc.descriptionВ ході дослідження були вирішенні наступні завдання: 1. Розкрили поняття про булінг та основні підходи до його дослідження. Аналіз літератури з проблематики булінгу, дозволяє стверджувати, що стурбованість сучасних дослідників про поширеність явища не марна. Шкільне переслідування, що триває, здатне завдати непоправної шкоди долям підлітків. На жаль, наслідки булінгу носять і трагічний характер: жертви цькування здатні до прояву актів масового терору або зведення рахунків з життям. Булінг, будучи видом деструктивної конфліктної взаємодії, здатний миттєво спалахнути абсолютно в різних освітніх просторах. Але процес його запобігання, тривалість та обсяг наслідків залежатиме від комплексної профілактичної роботи. Феномен буллінгу частково є наслідком прояву різноманітних девіацій. Але з іншого боку, трапляється і те, що булінг провокує процвітання суспільно небезпечної поведінки. Профілактика девіантної поведінки є одним із пріоритетних напрямків діяльності соціальної роботи. Своєчасна превенція булінгу знизить ризик розвитку девіацій у підлітків. 1. Описали причини виникнення булінгу в школі. Шкільне цькування може проявлятися в різних формах і призводити до різноманітних негативних наслідків, таким як прояв депресії, тривоги та дистресу, порушення у встановленні та підтримці соціальних контактів. 2. Здійснили аналіз методів подолання та профілактики булінгу серед школярів. Тому в роботі з дітьми та підлітками шкільним психологам та соціальним працівникам необхідно знати про явище шкільного цькування, його потенційно згубні наслідках для жертв та необхідних інтервенціях для запобігання знущанням та насильству. 3. Провели експериментальне дослідження особливостей прояву булінгу серед школярів. Емпіричне дослідження проводилося у формі онлайн 62 анкетування. Результати дослідження показали, що у ТЗОШ №24 присутнє явище булінгу. 4. Здійснили аналіз отриманих результатів. Є учні, які були жертвами булінгу, а є й такі які самі є агресорами. 53,3 % респондентів стикалися з явищем булінгу. Найбільша кількість респондентів стикалася з моральним видом булінгу – 22 школярі (73,3 %). 90% опитаних були свідками булінгу. Найчастіше школярі стикаються з булінгом в класі (80 %). 26 школярів (88,7%) вважають, що найчастіше агресором булінгу є однокласники. Серед причин булінгу більшість підлітків назвали зовнішні дані. Так вважає 19 респондентів (63,3%). 14 підлітків (46,7%) вважають, що зазвичай викладачі не реагують на булінг. Тобто потрібно активніше проводити роботу по профілактиці булінгу. 5. На основі отриманих даних була розроблена програма профілактики булінгу для шкільних психологів. Профілактика булінгу необхідна для зниження рівня стресу в учнівському колективі, сприяє згуртованості учнів та розвитку їх комунікативних навичок. Ці навички, у свою чергу, допомагають знаходити шляхи вирішення конфліктних ситуацій, що в подальшому може запобігти поширенню або навіть ліквідувати проблему булінгуuk_UA
dc.description.abstractЯ Чайківський Микола Ярославович . Представляю Вашій увазі свою кваліфікаційну роботу на тему : «Профілактика булінгу як напрямок роботи шкільного психолога » Обсяг роботи 65 сторінок. У першому розділі було розкрито поняття булінгу та шкільне цькування. Здійснено аналіз причин виникнення булінгу в сучасній школі. У другому розділі здійснили аналіз методів подання та профілактики булінгу серед школярів . Тому в роботі з дітьми необхідно психологам та соціальним працівникам знати про явище шкільного цькування . У третьому розділі здійснили аналіз отриманих результатів . Найбільша кількість респондентів стикалася з моральним видом булінгу - 22 школірі ( 73,3%) . 90 % опитаних були свідками булінгу . Висновки та результати відобразив у таблицях .uk_UA
dc.description.abstractMy name is Mykola Yaroslavovych Chaikovskyi. I present to your attention my qualification work on the topic: «Bullying Prevention as a Direction of a School Psychologist’s Work.» The volume of the work is 65 pages. The first section reveals the concept of bullying and school harassment, analyzing the causes of bullying in modern schools. The second section analyzes the methods of presenting and preventing bullying among students. Therefore, psychologists and social workers need to know about the phenomenon of school harassment when working with children. The third section analyzes the results obtained. The majority of respondents encountered moral bullying - 22 students (73.3%). 90% of the respondents witnessed bullying. The conclusions and results are presented in tables.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП ... 4 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ БУЛІНГУ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ ... 8 1.1. Поняття про булінг та основні підходи до його дослідження ... 8 1.2. Причини виникнення булінгу в сучасній школі ... 13 1.3. Аналіз методів подолання та профілактики булінгу серед школярів ... 18 Висновок до розділу І ...25 РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОЯВУ БУЛІНГУ СЕРЕД ШКОЛЯРІВ ... 27 2.1. Характеристика етапів емпіричного дослідження, методів та вибірки досліджуваних ... 27 2.2. Аналіз отриманих результатів ... 30 Висновок до розділу ІI ... 41 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНА ПРОГРАМА ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ КЛАСІ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ... 42 3.1. Зміст психологічної програми з профілактики булінгу ........... 42 3.2. Особливості впровадження психологічної програми профілактики булінгу ... 47 Висновок до розділу ІІІ ... 50 РОЗДІЛ ІV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ... 52 4.1. Людський фактор у проблемі безпеки у надзвичайних ситуаціях ... 52 4.2. Процес горіння та причини виникнення пожеж ...56 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ... 61 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ... 63 ДОДАТКИ…66uk_UA
dc.format.extent1-65-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subjectбулінгuk_UA
dc.subjectbullyinguk_UA
dc.subjectбулерuk_UA
dc.subjectbulleruk_UA
dc.subjectпомічник буллераuk_UA
dc.subjectbuller's assistantuk_UA
dc.subjectжертваuk_UA
dc.subjectvictimuk_UA
dc.titleПрофілактика булінгу як напрямок роботи шкільного психологаuk_UA
dc.title.alternativePrevention of bullying as a field of work of a school psychologistuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holderЧайківський М.Я.uk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Алєксєєнко Т. Явища мобінгу й булінгу у взаєминах особистості та колективу. Т. Алєксєєнко. Управління освітою. 2019. № 4. С. 46–53.uk_UA
dc.relation.references2. Андрєєнкова В.Л., Левченко К.Б., Лунченко Н.В., Матвійчук М.М. Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації». К. 2018. 143 с.uk_UA
dc.relation.references3. Борщевська А.В. Булінг у школах як чинник психічного нездоров’я. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Вип. 6. 2014. С. 48-52.uk_UA
dc.relation.references4. Ведєрніков Ю. А. Теорія держави і права. Дніпропетровськ, 2015. 468 с.uk_UA
dc.relation.references5. Вейнінгер О. Стать і характер. Принципове дослідження. Харків: Фоліо, 2016. С. 3-13. 480 с.uk_UA
dc.relation.references6. Воронцова, Т.В., Пономаренко, В.С. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (початкова школа): К. : Видавництво «Алатон», 2016 с. 26-33.uk_UA
dc.relation.references7. Гапон Н.П. , Грабовська С.Л., Гупаловська В.А. Фемінність, маскулінність як метафори психотерапевтичних дискурсів. Львів : ЛНУ імені І. Франка, 2015. Львів : ЛНУ імені І. Франка, 2015. с. 122-142.uk_UA
dc.relation.references8. Данько, Г.А. Як боротися з мобінгом і булінгом. Охорона праці. 2016. № 4. С. 18-20.uk_UA
dc.relation.references9. Дяченко В.А., Мунасипова-Мотяш І.А., Дубініна Д.Е. Наукова стаття : Задоволеність життям та рівень психологічного благополуччя сучасної молоді. 2019. С. 120-129.uk_UA
dc.relation.references10. Задорожня Л.Ю. «Геть насильство над дітьми»: тренінгове заняття. Соціальний педагог. 2019. № 2. С. 24-32.uk_UA
dc.relation.references11. Запобігання та протидія насильству. Методичні рекомендації. Київ. 2018. 128 с.uk_UA
dc.relation.references12. Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1–21224). (Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР) 1984, додаток до № 51, ст.1122). № 80731-X від 14.10.2023.uk_UA
dc.relation.references13. Кормило О.Ю. Явище боулінгу в освітньому просторі. Проблеми гуманітарних наук. 2015. № 35. С. 174–187.uk_UA
dc.relation.references14. Міщенко Н.Л. Ми та конфлікт: Формування навичок безконфліктного спілкування. Соціальний педагог. 2019. № 5 С. 10-12.uk_UA
dc.relation.references15. Молчанова А.Д. Зупинити жорстокість: Соціально-етичні проблеми відносин підлітків: психологічний супровід. Профтехосвіта. 2019. № 3. С. 2-6.uk_UA
dc.relation.references16. Нова українська школа: порадник для вчителя Під заг. ред. Бібік Н.М. К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 2017. 206 с.uk_UA
dc.relation.references17. Новівок С.О. Особливості цькувань у дитячому віці. Профілактика та протистоянні булінгу. Київ : Магнолія, 2017. 186 с.uk_UA
dc.relation.references18. Новікова Л.К. Булінг. Причини та наслідки: профілактика насильства в шкільному середовищі. Соціальний педагог. 2019. № 5 (149). С. 32-33.uk_UA
dc.relation.references19. Поляруш С.І. Поняття та проблема правового захисту від шкільного булінгу. Харків : Світ книг, 2017. С. 211–213.uk_UA
dc.relation.references20. Попович І. С. Психологія соціальних очікувань особистості: методологія, теорія і практика: навч.-метод. посіб. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. 134 с.uk_UA
dc.relation.references21. Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід Методичний посібник. Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. К.: ТОВ «Агентство «Україна». 2019. 132 с.uk_UA
dc.relation.references22. Сидорук, І. Булінг як актуальна соціально-педагогічна проблема. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки. 2015. С. 34-41.uk_UA
dc.relation.references23. Скидан С.М. Стратегії під час вирішування конфліктів: формування безконфліктного середовища. Соціальний педагог. 2019. № 5. С. 34-36.uk_UA
dc.relation.references24. Стоп шкільний терор. Особливості цькування у дитячому віці. Профілактика та протистояння боулінгу Результати дослідження Українського інституту дослідження екстримізму. Київ. 2017. 84 с.uk_UA
dc.relation.references25. Фройд З. Вступ до психоаналізу. Харків : КСД, 2015. 480 с.uk_UA
dc.relation.references26. Червінська Л. П. Мобінг персоналу як соціальне явище організації. Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Ін-т соц.труд. відносин ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. Київ : КНЕУ, 2018. № 1. С. 128–134.uk_UA
dc.relation.references27. Юрчик, О.М. Психологічна профілактика шкільного насильства в початкових класах: автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07. Острог, 2016. 20 с.uk_UA
dc.identifier.citationenTchaikovsky M.Ya. Prevention of bullying as a field of work of a school psychologist: work on obtaining a bachelor's degree: special. 053 - psychology / scientific manager. V.V. Vyshniovskyi: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyuy. 2024. 65 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора