Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46080
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorПеріг, Ірина Мирославівна-
dc.contributor.advisorPerig, Iryna-
dc.contributor.authorГаврищак, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorHavryshchak, Iryna-
dc.date.accessioned2024-07-12T09:37:16Z-
dc.date.available2024-07-12T09:37:16Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.date.submitted2024-06-11-
dc.identifier.citationГаврищак І.І. Психологічний супровід дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец.053 - психологія / наук. кер. І.М. Періг. Тернопіль :Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 63 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46080-
dc.descriptionНа сьогоднішній день є актуальним питання психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, дітей, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми. В Україні цей термін стосується дітей у яких є порушення психофізичного розвитку. Одним із засобів покращення рівня розвитку дітей з обмеженими можливостями є своєчасне введення психологічного супроводу, який спрямований на створення оптимальних умов для успішного навчання, розвитку та соціалізації дитини. Впровадження інклюзивної освіти та системи психологічного супроводу сприяє не лише академічному успіху дітей з особливими освітніми потребами, але й їхній повноцінній інтеграції у суспільство. Це створює умови для гармонійного розвитку дітей, забезпечує рівні можливості для всіх та сприяє формуванню толерантного та інклюзивного суспільства. Проведене емпіричне дослідження дозволило визначити рівень психічного розвитку у дітей з особливими освітніми потребами, який є визначальним для застосування спеціальних навчальних програм та проведення методів та форм психологічної підтримки та супроводу досліджуваних. Головною метою психологічного супроводу є розвиток навичок самоконтролю, покращення рівня сенсомотрного розвитку, відкорегування агресії, формування позитивного самосприйняття та самооцінювання. Після проведення емпіричного дослідження, спрямованого на вивчення впливу психологічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання на їхній рівень психологічного комфорту та успішну соціалізацію, досліджувані показали задовільні результати, але за допомогою впровадження психологічного супроводу в школі, учні зможуть покращити свої успіхи у навчанні. Можна зробити висновок, що інклюзивне навчання є одним із способів спільного забезпечення освіти дітям з різними рівнями розвитку, разом з їхніми 54 однолітками, що мають нормальний рівень розвитку. Відмінною особливістю інклюзивної освіти є застосування індивідуального підходу до всіх дітей, що відрізняється від концепції інтеграції. Одним з найважливіших умов процесу навчання та виховання дітей з особливостями в інклюзивній освіті є застосування інноваційних технологій, використання різноманітних індивідуальних та групових форм роботи, розробка для кожної дитини з особливостями спеціальної індивідуальної програми розвитку й індивідуального плану навчання з урахуванням усіх особливостей дітей, їх можливостей та потреб для комфортного перебування у закладі дитячої освіти. З’ясовано, що недостатньо просто бути педагогом, який відповідає стандартам викладання, важливо мати здатність швидко адаптуватися до впровадження інноваційних технологій. Викладач повинен активно займатися самоосвітою, вивчати спеціальну літературу, аналізувати досвід інших викладачів-новаторів, розробляти власні методики викладання та ефективно використовувати міжпредметні зв'язки за допомогою сучасних методів навчання. Отже, психологічний супровід є надзвичайно важливим в умовах інклюзивного навчання для особливих дітей, він допомагає покращити освітній рівень, мислення, соціалізацію та психологічний комфорт дитини.uk_UA
dc.description.abstractГаврищак І.І. Психологічний супровід дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр». ТНТУ імені Івана Пулюя імені, факультет економіки та менеджменту, кафедра психології; науковий керівник: кандидат психологічних наук, доцент Періг І.М. Тернопіль, 2024. 102 с. У кваліфікаційній роботі теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено особливості психологічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання. Розкрито сутність понять «Психологічний супровід», «Діти з ООП», «Інклюзія». Охарактеризовано соціально-психологічні чинники Психологічного супроводу в умовах інклюзивного навчання. Емпірично досліджено психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами. Надано рекомендації щодо застосування новітніх технологій в умовах інклюзивного навчання.uk_UA
dc.description.abstractHavryshchak I.I. Psychological support of children with special needs in the conditions of inclusive education. Qualification work for the degree of bachelor. Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Faculty of Economics and Management, Department of Psychology; supervisor: Candidate of Psychological Sciences, Associate Professor Perig I.M. Ternopil, 2024. 102 с. In the qualification work, the peculiarities of psychological support of children with special needs in the conditions of inclusive education are theoretically substantiated and empirically investigated. The essence of the concepts "Psychological support", "Children with disabilities", "Inclusion" is revealed. The socio-psychological factors of psychological support in the conditions of inclusive education are characterized. The psychological characteristics of children with special educational needs were empirically investigated. Recommendations on the use of the latest technologies in the conditions of inclusive education are provided.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВступ...4 Розділ I. Теоретичні положення проблеми психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами...6 1.1. Особливості психологічного розвитку дітей з обмеженими можливостями…6 1.2. Поняття та структура психологічного супроводу у сучасній психологічній науці…13 1.3. Вивчення стану психологічного супроводу для дітей з особливими освітніми потребами в Україні…16 Висновки до розділу І…20 Розділ ІІ. Емпіричне дослідження особливостей психічного розвитку дітей з особливими освітніми потребами…22 2.1. План та структура психодіагностичного дослідження дітей з обмеженими можливостями розвитку...22 2.2. Аналіз та інтерпретація даних констатуючого експерименту…29 Висновки до розділу ІІ...34 Розділ ІІІ. Методичні рекомендації застосування новітніх технологій у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами…36 3.1. Зміст педагогічних технологій в контексті психологічного супроводу дітей в умовах інклюзивного закладу…36 3.2. Рекомендації педагогам щодо застосування інноваційних освітніх методів…38 Висновки до розділу ІІІ…40 РОЗДІЛ IV. Безпека життєдіяльності та охорона праці психолога в навчальному закладі…41 4.1. Безпека трудової діяльності психолога у навчальному закладі...41 4.2. Охорона праці психолога у навчальному закладі…44 Загальні висновки…53 Список використаних джерел…55 Додатки…58uk_UA
dc.format.extent1-63-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectПсихологічний супровідuk_UA
dc.subjectPsychological supportuk_UA
dc.subjectдіти з особливими потребамиuk_UA
dc.subjectchildren with special needsuk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectinclusionuk_UA
dc.subjectновітні технологіїuk_UA
dc.subjectnew technologiesuk_UA
dc.subjectкорекціяuk_UA
dc.subjectcorrectionuk_UA
dc.titleПсихологічний супровід дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчанняuk_UA
dc.title.alternativePsychological support of children with special needs in the conditions of inclusive educationuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Гаврищак І.І., 2024uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Ворон М. В. Інклюзивна освіта: українські реалії. М. В. Ворон, Ю. М. Найда. Підручник для директора. № 6. Плеяди, 2006.uk_UA
dc.relation.references2. Газман О. С. Педагогічна підтримка дітей в освіті як інноваційна проблема. Нові цінності освіти: десять концепцій і есе. Вип. 3. М., 1995. С. 58 – 64.uk_UA
dc.relation.references2. Газман О. С. Педагогічна підтримка дітей в освіті як інноваційна проблема. Нові цінності освіти: десять концепцій і есе. Вип. 3. М., 1995. С. 58 – 64. 3. Гречко Л.М. Психологічний супровід дітей молодшого шкільного віку з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрованого навчання: автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.08 2008. 20 с.uk_UA
dc.relation.references4. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. Дичківська І.М. 2004. с. 247–295uk_UA
dc.relation.references5. Іванова О. В. Психологія дитини з обмеженими можливостями. Київ: Видавництво «Либідь», 2019.uk_UA
dc.relation.references6. Колупаєва, А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія . Саміт-Книга, 2009. 271 с.uk_UA
dc.relation.references7. Колупаєва А. А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади: монографія. Педагогічна думка, 2007. 458 с.uk_UA
dc.relation.references8. Колупаєва А. А., Софій, Н. З., Найда, Ю. М. Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчально-методичний посібник за заг. ред. Л. І. Даниленко. 2007. 128 с.uk_UA
dc.relation.references9. Колупаєва А. А., Таранченко О. М., Білозерська І. О. Основи інклюзивної освіти: навч.метод. посіб. за заг. ред. А. А. Колупаєвої. 2012. 308 с.uk_UA
dc.relation.references10. Кравченко, Г. Ю., Сіліна, Г. О. Інклюзивна освіта в ДНЗ Сіліна. Харків: Видавництво «Ранок», 2018. 176 с.uk_UA
dc.relation.references11. Крилова Т. А. Система психологічного супроводу дітей групи ризику. Довідник педагога-психолога. 2013. № 3. С. 50 – 62.uk_UA
dc.relation.references12. Луценко І. В. Психологічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання І. В. Луценко. Практичний психолог школа 2013. № 10. с. 4 – 15.uk_UA
dc.relation.references13. Місяк С. А. Організація освіти осіб з фізичними вадами в Україні. 2005 р. С. 284 – 285.uk_UA
dc.relation.references14. Петрова Н. С. Особливості розвитку дітей з інвалідністю. Видавничий центр «Академія», 2018.uk_UA
dc.relation.references15. Репринцева Г. І. Психолого-педагогічна реабілітація дітей з обмеженими можливостями. Г.І. Репринцева. 2000.uk_UA
dc.relation.references16. Сак Т. Як соціалізувати дитину з особливостями психофізичного розвитку в інтегрованому класі. Початкова школа. 2008. № 8. С. 53 – 55.uk_UA
dc.relation.references17. Сидоренко І. П. Психологія особистості з обмеженими можливостями. Харків: Видавництво «Майдан», 2017.uk_UA
dc.relation.references18. Шиян В. М., Галкіна, В. М. Технологія соціального супроводу людей з особливими потребами в освітньому середовищі. Зб. наук. праць «Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами» № 3(5), 2007 С. 524 – 535.uk_UA
dc.relation.references19. Шипіцина Л. М. Комплексний супровід дітей дошкільного віку, ред. проф. Л. М. Шипіциної. СПб 2003.uk_UA
dc.relation.references20. Типи затримки психічного розвитку ( К. С. Лебединська) https://inclusiveosvita.blogspot.com/2018/10/blog-post_71.html (дата звернення: 02. 05. 2024)uk_UA
dc.relation.references21. «Графічний диктант» Д. Б. Ельконін https://www.annadomina.com/roditelyam/test/grafichnij-diktant-d-b-elkonina (дата звернення: 04. 05. 2024)uk_UA
dc.relation.references22. Корекційно розвивальна програма з дітьми молодшого шкільного віку із гіперактивним розладом з дефіцитом уваги https://vseosvita.ua/library/korekcijno-rozvivalna-programa-z-ditmi-molodsogo-skilnogo-viku-iz-giperaktivnim-rozladom-z-deficitom-uvagi-181258.html (дата звернення: 08. 05. 2024)uk_UA
dc.relation.references23. Діагностика самооцінки за методикою «Сходинки» (В.Г.Щур) https://vseosvita.ua/library/diahnostyka-samootsinky-za-metodykoiu-skhodynky-vhshchur-800562.html (дата звернення: 10. 05. 2024)uk_UA
dc.relation.references24. Міністерство освіти і науки (Статистичні дані) https://mon.gov.ua/osvita-2/inklyuzivne-navchannya/statistichni-dani (дата звернення: 22. 05. 2024)uk_UA
dc.relation.references25. Конференція «Психологічний супровід учасників освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» https://dpsz2018.blogspot.com/2018/11/blog-post259.html (дата звернення: 03. 06. 2024)uk_UA
dc.relation.references26. Подолання психологічної травми дітей засобами казкотерапії https://vseosvita.ua/blogs/podolannia-psykholohichnoi-travmy-ditei-zasobamy-kazkoterapii-84711.html (дата звернення: 01. 06. 2024)uk_UA
dc.relation.references27. Законодавство [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/legislation/.uk_UA
dc.identifier.citationenHavryshchak I.I. Psychological support of children with special needs in the conditions of inclusive education: work on obtaining a bachelor's qualification level: special.053 - psychology / science. driver I.M. Perig: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyu. 2024. 63 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Avtorsyka_dovidka_Гаврищак.doc42,5 kBMicrosoft WordПереглянути/відкрити
Кваліфікаційна робота Гаврищак І..pdf542,83 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора