Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45923
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorПеріг, Ірина Мирославівна-
dc.contributor.advisorPerig, Iryna-
dc.contributor.authorПасюкевич, Андріана Володимирівна-
dc.contributor.authorPasiukevych, Andriana-
dc.date.accessioned2024-07-08T12:33:58Z-
dc.date.available2024-07-08T12:33:58Z-
dc.date.issued2024-06-25-
dc.date.submitted2024-06-
dc.identifier.citationПасюкевич А. В. Тривожність сучасної молоді як наслідок переживання впливу воєнних подій : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 - психологія / наук. кер. І. М. Періг. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 67 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45923-
dc.description1. Теоретичний аналіз допоміг з’ясувати, що тривожність – це важливий психологічний феномен, який є природньою реакцією організму на стресові ситуації та, в деяких обставинах, може бути корисним, адже сприяє мобілізації ресурсів для подолання викликів. Однак, коли тривожність стає надмірною або хронічною, вона може негативно впливати на психічне та фізичне здоров'я людини. Вивчення тривожності та факторів її розвитку є важливим, адже це може впливати на здоров’я людини. Для розробки ефективних стратегій її подолання необхідно розуміти механізми її розвитку та проявів. Також були досліджені чинники зростання тривожності під час війни, до яких відносяться: постійна фізична небезпека, загроза життю та здоров'ю, невизначеність щодо майбутнього, втрата близьких людей та майна, соціальна ізоляція та дезінтеграція, психологічний і емоційний тиск та економічні труднощі. Розуміння цих чинників є ключовим для розробки ефективних методів профілактики та лікування тривожних розладів під час війни. 2. Проведене емпіричне дослідження дозволило вивчити рівень тривожності сучасної молоді під час воєнних подій. В дослідженні взяли участь 43 молодих людей. Для його проведення були обрані такі методики: «Шкала тривоги Бека», «Шкала тривоги Гамільтона», «Оцінка рівня ситуативної (реактивної) тривожності Спілбергера-Ханіна» та «Шкала PCL-5 (Перелік симптомів ПТСР)». Було визначено, що високий рівень тривожності спостерігається як у людей, які безпосередньо перебували в зоні бойових дій, так і в зоні помірної небезпеки. Найпоширенішими тривожними симптомами є страх смерті, відчуття жаху, нестійкість і нестабільність. Також часто у опитуваних спостерігається напруження, тривожні та депресивні настрої, серцево-судинні захворювання. У респондентів з високим рівнем тривожності часто спостерігаються соматичні симптоми: біль у м'язах, напруження, судоми, підвищений м'язовий тонус. У людей з високим рівнем особистісної тривожності та високим рівнем 63 прояву симптомів тривоги в попередніх тестах рівень ситуативної тривожності також високий. Крім того, У 19% опитуваних спостерігаються виражені симптоми ПТСР, пов'язаного з війною. Високий рівень тривожності спостерігається як у людей з ПТСР, так і без нього. 3. Проведене емпіричне дослідження показало необхідність розробки та впровадження психокорекційної програми, яка враховує специфіку тривожних розладів у різних умовах бойових дій. З цією метою була розроблена психокорекційна програма для подолання тривожних станів. Для розробки програми були обрані методи екзистенційної терапії, що сприяє усвідомленню своїх внутрішніх ресурсів та допомагає знайти нові способи справлятися з життєвими викликами та когнітивно-поведінкової терапії, що орієнтована на зміну негативних мисленнєвих моделей та поведінкових реакцій, що дозволяє знижувати рівень тривожності. Програма складається з 2 частин та 8 модулів, що включають методи і вправи для подолання тривожності. Включені до програми рекомендації допомагають молоді навчитися саморегуляції та підтримувати своє психічне здоров'я навіть в екстремальних умовах. 4. В останньому розділі була досліджена психологічна безпека молоді в умовах воєнних подій та охорона праці психолога при роботі з тривожними клієнтами. Було досліджено, що воєнні конфлікти є серйозним стресором, який може призводити до різних психічних проблем у молоді та визначено, що робота з тривожністю може бути емоційно виснажливою для фахівця.uk_UA
dc.description.abstractПасюкевич А. В. Тривожність сучасної молоді як наслідок переживання впливу воєнних подій. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр». ТНТУ імені Івана Пулюя імені, факультет економіки та менеджменту, кафедра психології; науковий керівник: кандидат психологічних наук, доцент Періг І. М. Тернопіль, 2024. 67 с. У кваліфікаційній роботі теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено психологічні особливості тривожності у сучасної молоді як наслідок переживання впливу воєнних подій. Розкрито сутність понять «тривожність», «тривожність молоді під час воєнних подій». Визначено фактори впливу на тривожність сучасної молоді. Охарактеризовано чинники, що впливають на рівень тривожності під час війни. Емпірично досліджено психологічні особливості тривожності у сучасної молоді. Розроблено систему роботи з подолання проявів тривожності у молоді, що зазнала впливу воєнних подій.uk_UA
dc.description.abstractPasyukevich A. Anxiety of modern youth as a consequence of experiencing the impact of war events. Qualification work for obtaining the bachelor's degree. Ivan Pulyu State Technical University, Faculty of Economics and Management, Department of Psychology; supervisor: candidate of psychological sciences, associate professor Perig I. M. Ternopil, 2024. 67 p. In the qualification work, the psychological features of anxiety among modern youth as a result of experiencing the impact of war events were theoretically substantiated and empirically investigated. The essence of the concepts "anxiety", "anxiety of young people during wartime events" is revealed. Factors affecting the anxiety of modern youth have been determined. The factors affecting the level of anxiety during the war are characterized. Empirically researched psychological features of anxiety in modern youth. A work system has been developed to overcome the manifestations of anxiety in youth affected by war events.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВступ…3 Розділ І. Теоретичний аналіз впливу воєнних подій на тривожність сучасної молоді…6 1.1. Поняття тривожності та основні підходи до її дослідження…6 1.2. Основні фактори впливу на розвиток тривожності…10 1.3. Чинники зростання тривожності під час війни ...15 Висновки до розділу І…20 Розділ ІІ. Емпіричне дослідження впливу воєнних подій на тривожність сучасної молоді...22 2.1. Опис основних етапів дослідження та характеристика вибірки досліджуваних…22 2.2. Основні методики дослідження та їх характеристика…24 2.3. Аналіз та інтерпретація отриманих результатів…28 Висновки до розділу ІІ…41 Розділ ІІІ. Психологічна програма подолання тривожності сучасної молоді…43 3.1. Методологічні підходи до побудови психокорекційної програми…43 3.2 Психокорекційна програма для подолання тривожності …45 3.3. Розробка практичних рекомендацій при роботі з тривожністю молоді в період війни…53 Висновки до розділу ІІІ…55 Розділ IV. Безпека життєдіяльності та основи охорони праці…57 4.1. Психологічна безпека молоді в умовах воєнних подій…57 4.2. Охорона праці психолога при роботі з тривожними клієнтами…60 Висновки до розділу IV…62 Загальні висновки…63 Список використаних джерел...65 Додатки…68uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectтривожністьuk_UA
dc.subjectanxietyuk_UA
dc.subjectмолодьuk_UA
dc.subjectyouthuk_UA
dc.subjectвоєнні події,uk_UA
dc.subjectwar eventsuk_UA
dc.subjectпсихологічний впливuk_UA
dc.subjectpsychological impactuk_UA
dc.subjectтривогаuk_UA
dc.subjectmental healthuk_UA
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectstressuk_UA
dc.subjectсоціальні наслідкиuk_UA
dc.subjectsocial consequencesuk_UA
dc.subjectпсихологічна підтримкаuk_UA
dc.subjectpsychological supportuk_UA
dc.titleТривожність сучасної молоді як наслідок переживання впливу воєнних подійuk_UA
dc.title.alternativeAnxiety of modern youth as a consequence of experiencing the impact of military eventsuk_UA
dc.typeBachelor Thesis-
dc.rights.holder© Пасюкевич А.В., 2024uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Блінов О. А. Психологія бойової психічної травми : монографія. Київ : Талком, 2016. 246 с.uk_UA
dc.relation.references2. Годебська М. Фенина О. Особливості впливу засобів масової інформації на появу та розвиток тривожності у особистості : матеріали VІІ Науково- практичної інтернет-конференції (з міжнародною участю) (14-16 січня 2021 року). 2021. С. 64-66.uk_UA
dc.relation.references3. Ґоулман Д. Емоційний інтелект. Харків: Віват, 2023. 512 с.uk_UA
dc.relation.references4. Заєць С. Особливості переживання тривожності дорослими в період війни. Актуальні проблеми психічного здоров’я ї : матеріали Всеукраїнської студентської інтернет-конференції (25 травня 2023 року). 2023. С. 133-137.uk_UA
dc.relation.references5. Заушнікова М. Ю. Травматичні події та їх наслідки. Фінанси, економіка, право vs війна : збірник тез Міжнародного конгресу (м. Ірпінь, 27 квітня 2022 р.). Ірпінь : Державний податковий університет, 2022. С. 249-253.uk_UA
dc.relation.references6. Зливков В.Л., Лукомська С.О., Федан О.В. Психодіагностика особистості у кризових життєвих ситуаціях. Київ : Педагогічна думка, 2016. 219 с.uk_UA
dc.relation.references7. Іванова Т. Тривога як психологічний феномен. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2020. Вип. 6. С. 72–78. URL: http://psy-visnyk.lnu.lviv.ua/archive/6_2020/13.pdf (дата звернення 22.03.2020)uk_UA
dc.relation.references8. Когут У., Сікора О., Вдовичин Т. Виклики навчання та викладання в умовах війни. Молодь і ринок. № 6 (204), 2022. С. 83–88.uk_UA
dc.relation.references9. Коруд Н.І. Особливості самоставлення осіб раннього дорослого віку з високим рівнем тривожності. Львів: УКУ, 2021. 71 с.uk_UA
dc.relation.references10. Курченко Є., Мороз Р., Цуканова Т. Подолання бойового стресу та його психологічних наслідків. Миколаїв : нац. ун-т ім. В. О. Сухомлинського, 2015. 64 с.uk_UA
dc.relation.references11. Мазур О., Ткаченко І., Чепурна В. Посттравматичний стресовий розлад в умовах військового стану. Наукові перспективи. 2023. № 5(35). С. 825-834. URL: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-5(35)-825-834 (дата звернення 01.06.2023)uk_UA
dc.relation.references12. Наугольник Л. Б. Психологія стресу : підручн. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. 324 с.uk_UA
dc.relation.references13. Овчаренко О. Ю. Психологія стресу та стресових розладів : навч. посіб. Київ : Університет «Україна», 2023. 266 с.uk_UA
dc.relation.references14. Основи психологічних знань про психічні розлади для військового психолога. : метод. посіб. Київ : НДЦ ГП ЗСУ, 2018. 310 с.uk_UA
dc.relation.references15. Павлик Н. В. - Психологічний супровід військовослужбовців спрямований на психологічну реабілітацію постстресових психічних розладів : метод. посіб. Київ, 2020. 92 с.uk_UA
dc.relation.references16. Панок В.Г. - Прикладна психологія. теоретичні проблеми :Монографія. Київ : Ніка-Центр, 2017. – 188 с.uk_UA
dc.relation.references17. Пападопулос Р. У чужому домі. Травма вимушеного переміщення. Київ : Вид- во Лабораторія, 2023. 416 с.uk_UA
dc.relation.references18. Пітерсон Т. 101 спосіб впоратися з тривогою, страхом і панічними атаками. Киів : Вид-во Наш Формат, 2021. 240 с.uk_UA
dc.relation.references19. Сапольські Р. Біологія поведінки. Киів : Вид-во Наш Формат, 2021. 672 с.uk_UA
dc.relation.references20. Стачишин В. Емоційні гойдалки війни. Киів : Вид-во Віхола, 2022. 288 с.uk_UA
dc.relation.references21. Стачишин В. Стіни в моїй голові. Киів : Вид-во Віхола, 2023. 136 с. URL: https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/10732/1/%D0%92%20%D0%A0% D0%B5%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D 1%96%D0%B9.pdf _(дата звернення 04.08.2023)uk_UA
dc.relation.references22. Терчина Н. А., Мельник К. С. Тривожність як механізм дезадаптації молоді під час війни. Scientists and existing problems od human development. 2023. С. 340-343.uk_UA
dc.relation.references23. Тимків Л. Психологічна підтримка студентів в освітньому процесі під час війни. Вісник НАПН України. 2022. № 9. С. 222-230.uk_UA
dc.relation.references24. Титаренко Т. М. Психологія життєвої кризи. Київ Агропромвидав України, 1998, 348 с.uk_UA
dc.relation.references25. Томчук С.М., Томчук М.І. Психологія тривоги, страху та агресії особистості в освітньому процесі: монографія. Вінниця: КВНЗ «ВАНО», 2018. 200 с.uk_UA
dc.relation.references26. Українська психологічна термінологія: словник-довідник. Київ: Інформаційно-аналітичне агенство, 2010. 302 с.uk_UA
dc.relation.references27. Ульянов К. Броньований розум. Бойовий стрес та психологія екстремальних ситуацій. Киів : Вид-во Наш Формат, 2024. 320 с.uk_UA
dc.relation.references28. Франкл В. Людина в пошуках справжнього сенсу. Психолог у концтаборі. Киів : Вид-во КСД, 2020. 160 с.uk_UA
dc.relation.references29. Хаустова О.О., Чабан О.С. Практична психосоматика: тривога: навч. посіб. Київ: Видавничий дім Медкнига. 2022. 144 с.uk_UA
dc.relation.references30. Черезова І.О. Психологія життєвих криз особистості : навч. посіб. Бердянськ : БДПУ, 2016. 193 с.uk_UA
dc.relation.references31. Шестопалова Л. Ф. Профілактика посттравматичних стресових розладів у жертв надзвичайних подій : медикопсихологічні аспекти. Гуманітарний часопис. 2005. № 1. С. 103–108.uk_UA
dc.relation.references32. Юнгер Е. Війна як внутрішнє переживання. Київ : Вид-во Стилет і стилос, 2022. 136 с.uk_UA
dc.relation.references33. Ялом І. Вдивляючись у сонце. Долаючи страх смерті. . Киів : Вид-во КСД, 2020. 304 с.uk_UA
dc.relation.references34. Яремко Р.Я., Гродська В.М., Дзюбак А.В., Ільків Х.В. Теоретичне дослідження проблеми тривожності особистості у психологічній літературі. Науковий журнал «Молодий вчений». 2022. № 5(105). С. 83-86. URL: https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/10732/1/%D0%92%20%D0%A0% D0%B5%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D 1%96%D0%B9.pdf (дата звернення 05.05.2022)uk_UA
dc.identifier.citationenPasyukevich A.V. Anxiety of modern youth as a consequence of experiencing the impact of war events: work on obtaining a bachelor's degree: special. 053 - psychology / scientific manager. I.M. Perig: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyu. 2024. 67 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:053 — Психологія (бакалаври)



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları