Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45344
Başlık: | Електронна комерція: сучасний стан та стратегії розвитку |
Diğer Başlıklar: | E-COMMERCE: CURRENT STATE AND DEVELOPMENT STRATEGIES |
Yazarlar: | Шведа, Наталія Михайлівна Краузе, Ольга Ігорівна Shveda, Nataliia Krause, Olga |
Affiliation: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна |
Bibliographic description (Ukraine): | Шведа Н. М., Краузе О. І. Електронна комерція: сучасний стан та стратегії розвитку. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2024. Випуск 2 (82). URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-2-9639 |
Journal/Collection: | Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки |
Issue: | 2 (82) |
Yayın Tarihi: | Şub-2024 |
Submitted date: | Oca-2024 |
Date of entry: | 23-Haz-2024 |
Yayıncı: | Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 2024 |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки», 2024 (Київ) |
UDC: | 004.738.5:339 |
Anahtar kelimeler: | електронна комерція цифрова економіка бізнес онлайн-продажі стратегія розвитку післявоєнна розбудова e-commerce digital economy business online sales development strategy post-war development |
Page range: | 35-42 |
Seri/Rapor No:: | Економічні науки; |
Özet: | Стаття присвячена аналізу стану електронної комерції в Україні у довоєнний час і під час війни та визначенню основних векторів розвитку. Зміцнення конкурентоспроможності сучасного бізнесу досягається за рахунок активного впровадження цифрових інновацій, зокрема у формах організації, колаборації бізнесу, формування тісної взаємодії з клієнтами та експансії зарубіжних ринків. Розглянуто норми чинного законодавства щодо тлумачення терміну «електронна комерція» та визначення суб’єктів e-commerce. Визначено структуру e-commerce, до якої слід віднести інформаційні електронні послуги; електронний рух капіталу; електронну торгівлю; управління ланцюгами поставок; електронні гроші; електронний маркетинг; електронні страхові послуги; електронний банкінг.
На сучасному етапі розвитку в Україні сформовано наступні моделі e-commerce: В2В (бізнес для бізнесу); В2С (бізнес для споживача); В2G (від бізнесу до влади); С2В (від споживача до бізнесу); С2С (від споживача до споживача); С2G (від споживача до влади); G2В (від влади до бізнесу); G2С (від влади до споживача); G2G (влада – владі). Визначено сутність зазначених моделей.
До 2022 р. український ринок e-commerce мав сталу динаміку розвитку, за період 2018-2021 рр. обсяги ринку зросли у понад 2,3 рази. У перші місяці війни відбулось стрімке «просідання» ринку майже у 12 разів, що обумовлено порушенням логістики, значними руйнуваннями, активною фазою переміщення населення і бізнесу у більш безпечні регіони та багатьма іншими несприятливими для розвитку бізнесу факторами. Проте вже з середини березня 2022 р. ринок почав адаптовуватися, значних змін зазнала структура попиту. Зростання популярності e-commerce сприяло і зростанню обсягів рекламного ринку в цьому сегменті, при цьому відмічається оптимізація рекламних бюджетів.
Відносно формування стратегій розвитку ринку e-commerce має бути дотримано спільне правило для всього бізнесу: повоєнне відновлення повинно базуватися саме на економічному відновленні, а фінансова допомога не повинна його заміщувати. Можливістю для започаткування, масштабування та розвитку бізнесу стали також гранти (від 1000 до 270000 дол. США), в Україні діє доволі багато таких програм, як від міжнародних, так і від державних донорів. З метою втримання ринкових позицій та завоювання прихильності клієнтів, підприємці застосовують креативні підходи та впроваджують інновації, особливого значення набуває розширення ринку (в тому числі і впровадження стратегій експансії зарубіжних ринків), нетворкінг, колаборація бізнесу та діджиталізація у поєднанні з хмарними рішеннями, саме такий фокус розвитку вітчизняного бізнесу сприятиме підвищенню конкурентоспроможності, зниженню рівня корупції, забезпеченню доступу до найсучасніших послуг. The article is devoted to the analysis of the state of e-commerce in Ukraine in the pre-war period and during the war and the definition of the main vectors of development. Strengthening the competitiveness of modern business is achieved through the active introduction of digital innovations, in particular in the forms of organization, business collaboration, the formation of close interaction with customers and the expansion of foreign markets. The norms of the current legislation regarding the interpretation of the term "e-commerce" and the definition of e-commerce subjects are considered. The structure of e-commerce, which should include information electronic services; electronic movement of capital; e-commerce; Supply chain management electronic money; electronic marketing; electronic insurance services; electronic banking. At the present stage of development in Ukraine, the following e-commerce models have been formed: V2V (business for business); V2S (business for the consumer); V2G (from business to government); S2V (from consumer to business); S2S (from consumer to consumer); S2G (from consumer to government); G2V (from government to business); G2S (from the authorities to the consumer); G2G (power to power). The essence of the specified models is defined. Until 2022 the Ukrainian e-commerce market had a steady dynamics of development, for the period 2018-2021. market volumes grew by more than 2.3 times. In the first months of the war, there was a rapid "subsidence" of the market almost 12 times, which is due to a violation of logistics, significant destruction, the active phase of the movement of population and business to safer regions and many other unfavorable factors for business development. However, from mid-March 2022 the market began to adapt, the structure of demand underwent significant changes. The growing popularity of e-commerce contributed to the growth of the advertising market in this segment, while optimizing advertising budgets. With regard to the formation of strategies for the development of the e-commerce market, a common rule for all business should be observed, post-war recovery should be based on economic recovery, and financial assistance should not replace it. Grants (from $1,000 to $270,000) also became an opportunity for starting, scaling and developing a business. USA), Ukraine has quite a lot of such programs, both from international and state donors. In order to maintain market positions and gain customer favor, entrepreneurs apply creative approaches and introduce innovations, market expansion (including the introduction of expansion strategies for foreign markets), networking, business collaboration and digitalization in combination with cloud solutions, it is this focus of domestic business development that will increase competitiveness, reduce corruption, ensure access to the most modern services. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45344 |
ISSN: | 2520-2294 (print) 2709-5444 (online) |
References (Ukraine): | 1. Андрухів В. Як український бізнес готується до відновлення після війни. URL: https://mind.ua/openmind/20255407-yak-ukrayinskij-biznes-gotuetsya-do-vidnovlennya-pislya-vijni (дата звернення: 6 лютого 2024) 2. Диба М.І., Гернего Ю.О. Діджиталізація економіки: світовий досвід та можливості розвитку в Україні. Фінанси України. 2018. № 7. С. 50-63. 3. Іванина Р. Як змінився ринок eCommerce в Україні у 2022 році. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/kak-izmenilsja-rynok-ecommerce-v-ukraine-v-2022-godu (дата звернення: 5 лютого 2024) 4. Колаборація, no code рішення, рішення на маркетплейсах – бізнес обговорив тренди та виклики хмарних технологій. Europeon Business Association. 18.10.2023. URL: https://eba.com.ua/kolaboratsiya-no-code-rishennya-rishennya-na-marketplejsah-biznes-obgovoryv-trendy-ta-vyklyky-hmarnyh-tehnologij/ (дата звернення: 5 лютого 2024) Марусей Т. В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 14. С. 1011-1015. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/14_ukr/144.pdf (дата звернення: 8 лютого 2024) Мухін Д. Український e-commerce у 2023 зріс до $ 4,9 млрд. URL: https://thepage.ua/ua/news/tendenciyi-u-sferi-e-commerce-ta-v-onlajn-platezhah (дата звернення: 5 лютого 2024) Подра О.П., Рогожинська А.В. Особливості розвитку електронного бізнесу в умовах становлення цифрової економіки. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2023. № 1 (9). С. 224-235. Про електронну комерцію: Закон України, поточна редакція від 01.01.2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text (дата звернення: 5 лютого 2024) Раскопа Н. Українська електронна комерція у 2023 році: цифри першого півріччя та прогнози на акційний сезон. URL: https://speka.media/ukrayinskii-ecommerce-2023-cifri-persogo-pivriccya-ta-prognozi-na-akciinii-sezon-pk8mdp (дата звернення: 7 лютого 2024) Як змінилась електронна комерція у 2022 році – дослідження Admitad. URL: https://eba.com.ua/yak-zminylasya-elektronna-komertsiya-u-2022-rotsi-doslidzhennya-admitad/ (дата звернення: 5 лютого 2024) Ярова М. Український e-commerce під час війни – дослідження. URL: https://ain.ua/2022/07/01/ukrayinskyj-e-commerce-pid-chas-vijny/ (дата звернення: 5 лютого 2024) Яценко О. М., Грязіна А. С., Шевчик О. О. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи. Актуальні проблеми економіки. 2019. № 8 (218). С. 4-15. URL: https://eco-science.net/archive/2019/APE-0 8-2019/8.19_topic_Yatsenko%20O.pdf (дата звернення: 5 лютого 2024) |
Content type: | Article |
Koleksiyonlarda Görünür: | Наукові публікації працівників кафедри менеджменту та адміністрування |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
Стаття Шведа, Краузе.pdf | 1,71 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.
Yönetim Araçları