Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44526
Назва: Вплив роботи пунктів пропуску в умовах воєнного стану на економічну ефективність АТП, задіяних у міжнародних вантажних перевезеннях
Інші назви: IMPACT OF THE OPERATION OF CHECK POINTS IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW ON THE ECONOMIC EFFICIENCY OF RTEs IN INTERNATIONAL FREIGHT TRANSPORTATION
Автори: Дмитрів, Дмитро
Дмитрів, Олена
Юрик, Наталія
Репак, Олександр
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Дмитрів Д., Дмитрів О., Юрик Н., Репак О. Вплив роботи пунктів пропуску в умовах воєнного стану на економічну ефективність АТП, задіяних у міжнародних вантажних перевезеннях. Галицький економічний вісник. Т. : ТНТУ, 2023. Том 85. № 6. С. 31–42.
Конференція/захід: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Дата публікації: 24-гру-2023
Дата подання: 20-лис-2023
Дата внесення: 22-лют-2024
Видавництво: видавництво ТНТУ імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
УДК: 338
Теми: міжнародні транспортні коридори
пропускна спроможність автомобільних пунктів пропуску
економічна ефективність
воєнний стан
nternational transport corridors,
capacity of automobile checkpoints
economic efficiency
martial law
Діапазон сторінок: 31-42
Серія/номер: 6 (85);
Короткий огляд (реферат): Досліджено вплив роботи пунктів пропуску через митний кордон України в умовах воєнного стану на економічну ефективність автомобільних перевезень вантажів у міжнародному сполученні українськими автотранспортними підприємствами (АТП). Євроінтеграційні процеси в Україні передбачають, зокрема, інтеграцію вітчизняної транспортної інфраструктури до міжнародних транспортних коридорів (МТК) Європейського Союзу, Кавказу та Азії. Цей процес є перспективним для розвитку вітчизняної економіки, однак війна з російською федерацією призводить до необхідності його коригування за організаційними та технологічними параметрами, які полягають у: збільшенні пропускної спроможності діючих та будівництві нових пунктів пропуску через митний кордон України; відбудові зруйнованих та будівництві нових автомобільних магістралей; будівництві містких стоянок для вантажівок біля прикордонних пунктів пропуску; збільшенні автопарку вантажівок, що відповідають вимогам роботи на міжнародних рейсах. З метою визначення ключових чинників, які впливають на ефективність діяльності пунктів пропуску і українських перевізників, у хронологічній послідовності висвітлено та охарактеризовано інституційні й технологічні заходи, здійснені Європейським Союзом і Кабінетом Міністрів України, що направлені на підвищення ефективності перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні. Наведено найважливіші проблеми вітчизняних автотранспортників, пов’язані з війною з російською федерацією та блокуванням роботи автомобільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. Проаналізовано ефективність роботи діючих автомобільних пунктів пропуску з огляду на планову та реальну пропускну спроможність в умовах воєнного стану. Запропоновано заходи загальнодержавного рівня, які доцільно вжити з метою підвищення ефективності міжнародних автомобільних перевезень вантажів. Розроблено спрощений алгоритм дій вітчизняного перевізника, який в умовах воєнного стану дозволить підвищувати економічну ефективність міжнародних перевезень вантажів.
The article examines the impact of the operation of checkpoints across the customs border of Ukraine under martial law on the economic efficiency of international road freight transport by Ukrainian road transport enterprises (RTEs). European integration processes in Ukraine include, among other things, the integration of the national transport infrastructure into international transport corridors (ITCs) of the European Union, the Caucasus and Asia. This process is promising for the development of the domestic economy, but the war with the Russian Federation leads to the need to adjust it in terms of organizational and technological parameters, which include: increasing the capacity of existing and building new checkpoints across the customs border of Ukraine; rebuilding destroyed and building new highways; building spacious truck parking lots near border checkpoints; increasing the fleet of trucks that meet the requirements for working on international transport corridors. With a view to identifying the key factors affecting the efficiency of checkpoints and Ukrainian carriers, the article highlights and describes in chronological order the institutional and technological measures taken by the European Union and the Cabinet of Ministers of Ukraine aimed at improving the efficiency of international road freight transport. In particular, the benefits received by Ukrainian carriers from the signing of the agreement on liberalization of transport from Ukraine and Ukraine's accession to the European Convention on a Common Transit Procedure are revealed. The most important problems of domestic road transport operators related to the war with the Russian Federation and the blocking of road checkpoints on the Ukrainian-Polish border are presented. The article analyses the efficiency of operation of the existing road checkpoints in terms of planned and actual throughput capacity under martial law. The measures at the national level that should be taken to improve the efficiency of international road transport of goods are proposed. A simplified algorithm of actions of a domestic carrier has been developed, which, under martial law, will allow increasing the economic efficiency of international road freight transport.
Опис: Вигідне геополітичне розташування України давало великі можливості розвитку, зокрема автоперевізників вантажів. Однак з початком війни з російською федерацією цей потенціал суттєво зменшився, що негативно вплинуло на ефективність функціонування вітчизняних автоперевізників, які здійснюють міжнародні перевезення. Тому пошук шляхів підвищення економічної ефективності діяльності українських автоперевізників з огляду на сучасний стан функціонування міжнародних транспортних коридорів (МТК) та пропускну спроможності митниць є актуальним завданням.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44526
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: "© Дмитрів Дмитро, 2023"
"© Дмитрів Олена, 2023"
"© Юрик Наталія, 2023"
"© Репак Олександр, 2023"
Перелік літератури: 1. Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України: веб-сайт. URL: http://www.asmap. org.ua (дата звернення: 10.10.2023). 2. Багрій М. М., Клименко В. В., Новальська Н. І., Разумова К. М., Селіщев С. В. Організаційнотехнологічні засади взаємодії видів транспорту в системі міжнародних вантажних перевезень та при перетині митного кордону України. Наукоємні технології. 2022. Том 53. № 1. С. 58–69.3. Волинець Л. М. Лібералізація міжнародних автомобільних перевезень – новий імпульс розвитку транспортної галузі. Економіка транспортного комплексу. 2021. Вип. 37. С. 161–176. DOI: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2021.37.161 4. Державна митна служба України. URL: https://customs.gov.ua (дата звернення: 11.10.2023). 5. Дорош А. С., Демченко Є. Б., Маркуль Р. В., Бердичевська Т. М. Аналіз ризиків при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень вантажів. Транспортні системи і технології перевезень. 2020. Вип. 20. С. 12–19. 6. Дуна Н., Матвієнко А. Перспективи розвитку українського ринку автомобільних вантажоперевезень: євроінтеграційний аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Випуск 44. С. 21–29. 7. Інтерактивна мапа пунктів пропуску / КПВВ, які функціонують відповідно до розповсюдження КМУ від 13.03.2020 №288-р (зі змінами). URL: https://dpsu.gov.ua/ua/map/ (дата звернення: 11.10.2023). 8. Ковальова М. Транспортне забезпечення зовнішньоторговельних операцій: принципи та критерії вибору. Економіка та суспільство. 2022. Випуск 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-42 9. Куць Н. Місце міжнародних транспортних коридорів у транспортній географії. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2023. Том 1. № 20. С. 160–167. 10. Максименко А. Аналіз обсягу вантажних потоків через українсько-польську ділянку державного кордону. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 47. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-25 11. Науменко А. П., Макаревич Д. О. Розвиток міжнародних автомобільних перевезень в рамках транспортних коридорів Європи та України. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/296364004.pdf (дата звернення: 09.10.2023). 12. Перелік пунктів пропуску. Державна прикордонна служба України. Станом на 19 лютого 2019 рік. URL: https://dpsu.gov.ua/ua/perelik-punktiv-propusku/ (дата звернення: 10.10.2023). 13. Перелік пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю, які підлягають тимчасовому закриттю. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/288-2020-%D1%80#Text (дата звернення: 11.10.2023). 14. Пилипенко Ю. В. Підвищення ефективності управління вантажопотоками в міжнародних транспортних коридорах: автореф. дис…канд. техн. наук: 05.22.0. НТУ. Київ, 2019. 20 с. 15. Притула Х. М., Калат Я. Я., Кирик І. М. Оцінювання впливу міжнародних транспортних коридорів на прилеглі території: теоретичні та прикладні аспекти. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9552 (дата звернення: 11.10.2023). 16. Прокудін Г. С., Чупайленко О. А., Прокудін О. Г., Хоботня Т. Г., Ремех І. О. Розв’язання мережевих транспортних задач у середовищі EXCEL. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. 2020. Том 31 (70). № 5. С. 214–219. 17. Фердман Г. П. Деякі проблеми використання міжнародних транспортних коридорів як транзитного потенціалу України: державно-управлінський аспект. Публічне управління і адміністрування в Україні. 2019. Випуск 21. С. 116–121. 18. Філатов С. А., Єрусланов А. А. Вплив міжнародних транспортних коридорів на розвиток інфраструктури України. Вчені записки університету «КРОК». 2019. № 1 (53). С. 27–35. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-27-35 19.Якайтіс І. Б. Стратегічні вектори розвитку міжнародних перевезень в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 21–22. С. 124–128. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2020.21-22.124
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри менеджменту та адміністрування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
GEJ_2023v85n6_Dmytriv_D-Impact_of_the_operation_of_31-42.pdf2,74 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора