Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44001
Назва: Підвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом
Інші назви: Increasing the Efficiency of the Functioning of an Unregulated Intersection with Circular Traffic
Автори: Ляшук, Олег Леонтійович
Сташків, Микола Ярославович
Цьонь, Олег Петрович
Рожко, Наталя Ярославівна
Плекан, Уляна Михайлівна
Гевко, Богдан Романович
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Підвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом / О.Л. Ляшук, М.Я. Сташків, О.П. Цьонь, Н.Я. Рожко, У. М. Плекан, Б.Р. Гевко // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. 2023. Вип. 8(39), ч.І. — С. 219-229.
Журнал/збірник: ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВИЙ ВІСНИК. ТЕХНІЧНІ НАУКИ
Дата публікації: 2023
Дата подання: 2023
Дата внесення: 23-січ-2024
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Кропивницький
Шифр та назва спеціальності: 275 транспортні технології (на автомобільному транспорті)
УДК: 656.025
Теми: транспортний потік
нерегульоване перехрестя
смуги руху
імітаційні моделі
вулично-дорожня мережа
Діапазон сторінок: 219-229
Серія/номер: В и п у с к 8(39) Частина І;
Короткий огляд (реферат): Проведено аналіз і емпіричні дослідження умовних та безумовних параметрів моделі дорожнього руху на нерегульованому перехресті з круговим рухом міста Тернопіль. Перехрестя «Збаразьке кільце» у м. Тернопіль є нерегульованим перехрестям з круговою схемою руху і знаходиться на перетині проспекту Степана Бандери, вулиць 15 квітня, Т. Протасевича і Підволочиського шосе. Ця вулична розв’язка має особливість у тому, що проспект Степана Бандери є магістральною вулицею загальноміського значення. Зокрема, вулиці 15 квітня, Т. Протасевича та Підволочиське шосе належать до дороги, що об’їжджає місто Тернопіль. На цих вулицях здійснюється транзитний рух великотоннажного транспорту, що спрямований на міста Дубно – Львів, Івано-Франківськ, Чернівці – Хмельницький. Розглянуто різні варіанти організації руху на даному перехресті з метою знаходження найбільш оптимальних рішень для підвищення безпеки та ефективності руху. The analysis and empirical studies of conditional and unconditional parameters of the traffic model at an unregulated intersection with circular traffic in the city of Ternopil were conducted. The intersection "Zbarazke ring" in the city of Ternopil is an unregulated intersection with a circular traffic pattern and is located at the intersection of Stepan Bandera avenue, April 15 street, T. Protasevich street and Pidvolochyskyi highway. To verify the effectiveness of the proposed solutions, simulation models of the intersection "Zbarazke ring" with the existing and proposed traffic management system were created. The conducted traffic modeling using multi-parameter models made it possible to take into account various options for road infrastructure, restrictions and traffic parameters, which made it possible to justify optimal decisions regarding the improvement of the organization of traffic at the object of study. Five variants of traffic organization at the intersection with circular traffic are proposed, the best of them is modeled, analyzed and substantiated, and ways to improve the quality of functioning of this section of the street-road network are proposed. According to the results of the simulation modeling of the intersection "Zbarazke ring", the implementation of the proposed measures will lead to the following improvements compared to the existing traffic conditions at the intersection: the average speed of vehicles will increase by 30%; the average delay time will decrease by 28%; the average number of road transport stops will decrease by 21%; the average time spent in traffic jams will decrease by 50%.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44001
ISSN: 2664-262X
Власник авторського права: Центральноукраїнський національний технічний університет, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://mapiea.kntu.kr.ua/archive/39_I/39_I_Lyashuk3.html
Перелік літератури: Степанчук О.В., Лапенко О. І., Чернишова О. С. Особливості використання методів моделювання транспортних потоків на вулично-дорожній мережі міста. Теорія та практика дизайну. 2022. Вип. 25. С. 110-119.
Stepanchuk O., Bieliatynskyi A., Pylypenko O. Modelling the Bottlenecks Interconnection on the City Street Network. VIII International Scientific Siberian Transport Forum. TransSiberia. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. Vol. 1116. P.889-898.
Кристопчук М.Є., Хітров І.О., Цьонь О.П. Дослідження координованого управління транспортними потоками в центральній частині міста. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2021. Том 1 № 16. С. 82-90.
F. Clara Fang, Hernan Castaneda. Computer Simulation Modeling of Driver Behavior at Roundabouts. International Journal of Intelligent Transportation Systems Research. 2018.Vol. 16. P. 66–77.
Форнальчик Є. Ю. Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія / Є. Ю. Форнальчик, І. А. Могила, В. Е. Трушевський, В. В. Гілевич; за заг. ред Є. Ю. Форнальчика. – Львів :Видавництво Львівської політехніки, 2018. 236 с.
Бугайов І.С., Холодова О.О., Бугайова М.О. Оцінка ефективності впровадження засобів заспокоєння дорожнього руху на перехресті. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2023, №1 (20). C. 79-86.
Любий Є. В., Левченко О. С., Сиромятнікова М. С. Аналіз ефективності використання мінікільцевих розв’язок. Наукові нотатки. 2018. Вип. 61. С. 110 – 117
ДБН України. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів. Наказ Держбуду України від, 2001. 89 c.
References: Stepanchuk, O. V., Lapenko, O. I., & Chernyshova, O. S. (2022). Osoblyvosti vykorystannia metodiv modeliuvannia transportnykh potokiv na vulychno-dorozhnii merezhi mista. Teoriia ta praktyka dyzainu, (25), 110-119 [in Ukrainian].
Stepanchuk, O., Bieliatynskyi, A., & Pylypenko, O. (2019). Modelling the bottlenecks interconnection on the city street network. In International Scientific Siberian Transport Forum. P. 889-898 [in English].
Khitrov, I. O., Tson, O. P., Krystopchuk, M. Ye., & Pochuzhevskyi, O. D. (2021). Analiz transportnykh zatrymok v tsentralnii chastyni mista ta shliakhy yikh znyzhennia. Visnyk mashynobuduvannia ta transportu, 14(2), 131-139 [in Ukrainian].
Clara Fang, F., & Castaneda, H. (2018). Computer simulation modeling of driver behavior at roundabouts. International journal of intelligent transportation systems research, 16. P. 66-77 [in English].
Fornalchyk, Ye. Yu., Fornalchyk, E. Yu., Trushevskyi, V. E., & Trushevskyi, V. E. (2018). Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehulovanykh perekhrestiakh u mistakh: monohrafiia [in Ukrainian].
Buhaiov, I., Kholodova, O., & Buhaiova, M. (2023). Otsinka efektyvnosti vprovadzhennia zasobiv zaspokoiennia dorozhnoho rukhu na perekhresti. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti, 1(20), 78-85 [in Ukrainian].
Liubyi, Ye. V., Levchenko, O. S., & Syromiatnikova, M. S. (2018). Analiz efektyvnosti vykorystannia mini-kiltsevykh rozviazok. Naukovi notatky, (61), 110-117 [in Ukrainian].
Budivelni normy Ukrainy. (2001). Sporudy transportu. Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv. Nakaz Derzhbudu Ukrainy [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Зібрання статей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Підвищення ефективності функціонування.pdfПідвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом2,03 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.