このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42127
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.advisorShveda, Nataliia-
dc.contributor.advisorШведа, Наталія Михайлівна-
dc.contributor.authorRasaq, A. Yusuf-
dc.contributor.authorРазак, Адедімеджі Юсуф-
dc.date.accessioned2023-07-14T13:13:02Z-
dc.date.available2023-07-14T13:13:02Z-
dc.date.issued2023-07-11-
dc.date.submitted2023-06-28-
dc.identifier.citationРазак А. Юсуф Оцінка ефективності комунікації в організації, на прикладі “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 073 "Менеджмент"/ Юсуф А. Разак. - Тернопіль: ТНТУ. - 62 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42127-
dc.descriptionMain aspects of communication and evaluating their effectiveness, as well as proposed directions for improving their effectiveness in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" have been presented in the paper. To learn the essence and role of communications in the organization, to overview of theoretical aspects of communication effectiveness in the organization, to analyze "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" and its communication process have been highlighted in the paper, and ways for improvement of communication process effectiveness in investigated organization has been proposed.uk_UA
dc.description.abstractThe subject of the paper is theoretical and practical aspects of communication evaluation in “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”. The object of the paper is communications in the organization. The aim of the paper is to evaluate the communications effectiveness in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery" and to suggest ways for its improvement. The results are obtained with the following research methods: theoretical analysis, statistical analysis, grouping, comparison, observation, synthesis and others. Communication strategy development of the investigated organization have been justified; creating an internal communications department as a way to improve internal communications in “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” have been recommended.uk_UA
dc.description.abstractПредмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти сфери оцінки системи комунікації в “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”. Об’єкт дослідження – система комунікації в організації. Мета дослідження – оцінити ефективність комунікацій в “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” та запропонувати напрями для її підвищення. Методи дослідження − теоретичний аналіз, статистичний аналіз, групування, порівняння, спостереження, синтез та інші. Запропоновано обґрунтування щодо розробки комунікаційної стратегії досліджуваної організації; розроблені рекомендації щодо вдосконалення внутрішніх комунікацій “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” шляхом створення відділу внутрішніх комунікацій.uk_UA
dc.description.tableofcontentsIntroduction. CHAPTER 1 THE THEORETICAL FRAMEWORK OF EFFECTIVE COMMUNICATIONS IN THE MODERN ORGANIZATION. 1.1 Meanings and definitions of communication in the organization. 1.2 Theoretical review of communication effectiveness in the organization. CHAPTER 2 RESEARCH AND ANALYSIS OF COMMUNICATION PROCESSES IN ”NB NIGERIAN BREWERIES PLC, AMA BREWERY”. 2.1 General characteristics of the investigated organisation. 2.2 Evaluation of communication process in Nigeria Breweries. 2.3 Communication in complaints management policy. CHAPTER 3 IMPROVING OF THE COMMUNICATION EFFECTIVENESS IN “NB NIGERIAN BREWERIES PLC, AMA BREWERY”. 3.1 Justification of the communication strategy developing of the investigated organization. 3.2 Recommendations for internal communications improvement in "NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery". CHAPTER 4 OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY IN EMERGENCIES. 4.1 Importance of adaptation in the work process. 4.2 Organizational and technical measures to prevent productive injury. Conclusions. References.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subjectорганізаціяuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.subjectкомунікаційна стратегіяuk_UA
dc.subjectвнутрішні комунікаціїuk_UA
dc.subjectгалузь напоївuk_UA
dc.subjectorganizationuk_UA
dc.subjectcommunicationsuk_UA
dc.subjectcommunication strategyuk_UA
dc.subjectinternal communicationsuk_UA
dc.subjectbeverage industryuk_UA
dc.titleEvaluation of communication effectiveness in an organisation (”NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” as a case study)uk_UA
dc.title.alternativeОцінка ефективності комунікації в організації, на прикладі “NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery”uk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Rasaq A. Yusuf, 2023uk_UA
dc.contributor.committeeMemberDudkin, Pavlo-
dc.contributor.committeeMemberДудкін, Павло Дмитрович-
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc658:005.5uk_UA
dc.relation.references1. Campbell, S., Campbell-Phillips, S., & Phillips, D. (2020). Lack of communication between management and employees. SIASAT, 5(3), P. 32-39.uk_UA
dc.relation.references2. LuneNigeria Breweryurg, F. C. (2010). Communication: The process, barriers, and improving effectiveness. Schooling, 1(1), P. 1-10.uk_UA
dc.relation.references3. Cheney, G., May, S., & Munshi, D. (Eds.). (2011). The handbook of communication ethics. Routledge.uk_UA
dc.relation.references4. Beattie, G., & Ellis, A. (2017). The psychology of language and communication. Routledge.uk_UA
dc.relation.references5. Bodie, G. & Crick, N. (2014). Theory of communicative action. Vol. 1: Reason and the rationalization of society. Boston, MA: Beacon Press.uk_UA
dc.relation.references6. Burnside-Lawry, J. (2011). The dark side of stakeholder communication: stakeholder perceptions of ineffective organisational listening [Paper in special issue: Exploring the Dark Side of Organisations: A Communication Perspective. Mills, Colleen (ed.).]. Australian Journal of Communication, 38(1), P. 147-173.uk_UA
dc.relation.references7. Frandsen, F., Johansen, W., & Pang, A. (2013). From management consulting to strategic communication: studying the roles and functions of communication consulting. International journal of strategic communication, 7(2), P. 81-83.uk_UA
dc.relation.references8. Kandlousi, N. S. A. E., Ali, A. J., & Abdollahi, A. (2010). Organizational citizenship behavior in concern of communication satisfaction: The role of the formal and informal communication. International Journal of Business and Management, 5(10), 51.uk_UA
dc.relation.references9. King, M. (2014). Corporate blogging and microblogging: An analysis of dialogue, interactivity and engagement in organisation-public communication through social media (Doctoral dissertation).uk_UA
dc.relation.references10. Ledbetter, A. M. (2014). The past and future of technology in interpersonal communication theory and research. Communication Studies, 65(4), P. 456-459.uk_UA
dc.relation.references11. Miller, K. (2012). Organizational Communication: Approaches and Processes (6th ed.). Belmont, CA: Thomson-Wadsworth.uk_UA
dc.relation.references12. Ruck, K., & Welch, M. (2012). Valuing internal communication; management and employee perspectives. Public relations review, 38(2), P. 294-302.uk_UA
dc.relation.references13. Slåtten, T., Svensson, G., & Sværi, S. (2011). Service quality and turnover intentions as perceived by employees: Antecedents and consequences. Personnel Review, 40(2), P. 205-221.uk_UA
dc.relation.references14. Vidales Gonzales, C. (2011). Theoretical relativism in communication. Between communication as an explanatory principle and communication as a practical discipline. Communication and Society, (16), P. 11-45.uk_UA
dc.relation.references15. Slåtten, T., Svensson, G., & Sværi, S. (2011). Empowering leadership and the influence of a humorous work climate on service employees' creativity and innovative behaviour in frontline service jobs. International Journal of Quality and service sciences.uk_UA
dc.relation.references16. Pulce, R. (2003). Effective communication. Nurse Leader, 1(3), 6.uk_UA
dc.relation.references17. Porter, M. E. (2008). The five competitive forces that shape strategy. Harvard business review, 86(1), 78.uk_UA
dc.relation.references18. Yate, M. (2009). Hiring the best: A manager’s guide to effective interviewing and recruiting. Cincinnati, OH: F & W Media.uk_UA
dc.relation.references19. Cheney, G. (2011). Organizational communication in an age of globalization: Issues, reflections, practices. Long Grove, IL: Waveland Press.uk_UA
dc.relation.references20. Bodie, G. D., & Crick, N. (2014). Listening, hearing, sensing: Three modes of being and the phenomenology of Charles Sanders Peirce. Communication Theory, 24(2), 105-123.uk_UA
dc.relation.references21. Андрєєв А. Що таке комунікаційна стратегія та як її побудувати? URL: https://apix-drive.com/ua/blog/marketing/shcho-take-komunikatsiina-stratehiiauk_UA
dc.relation.references22. Комунікаційна стратегія громади: тренд чи необхідність? URL: https://gurt.org.ua/news/informator/59429/uk_UA
dc.relation.references23. Комунікаційна стратегія та практичні поради з комунікацій. URL: https://cedos.org.ua/events/komunikacziyi-informuvannya-prozorist-yak-stvoryty-osnovu-partysypacziyi/uk_UA
dc.relation.references24. Внутрішні комунікації: вчимось розмовляти. URL: http://agro-business.com.ua/agro/kermo-kerivnyka/item/1989-vnutrishni-komunikatsii-vchymos-rozmovliaty.htmluk_UA
dc.relation.references25. Сокуренко В. В., Бандурка О. М., Бортник С. М. та ін. Безпека життєдіяльності та охорона праці: підручник. За загальною редакцією В. В. Сокуренка. Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків: ХНУВС, 2021. 308 с. URL: http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10837uk_UA
dc.identifier.citationenRasaq A. Yusuf Evaluation of communication effectiveness in an organisation (”NB Nigerian Breweries Plc, Ama Brewery” as a case study): bachelor degree thesis on speciality 073 "Management"/ Yusuf A. Rasaq. - Ternopil: TNTU. - 62 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
出現コレクション:073 — Менеджмент (бакалаври)

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
Авторська довідка_Rasaq A Yusuf.pdf252,4 kBAdobe PDF見る/開く
Rasaq A Yusuf кваліфікаційна робота.pdfQualifying paper Rasaq A. Yusuf692,97 kBAdobe PDF見る/開く


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

管理ツール