Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42064

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВойчишин, Юрій Іванович
dc.contributor.authorГоленко, Костянтин Едуардович
dc.contributor.authorГорбай, Орест Зенонович
dc.contributor.authorГончар, Володимир Антонович
dc.contributor.authorVoichyshyn, Yurii
dc.contributor.authorHolenko, Kostyantyn
dc.contributor.authorHorbay, Orest
dc.contributor.authorHonchar, Volodymyr
dc.date.accessioned2023-07-05T13:23:51Z-
dc.date.available2023-07-05T13:23:51Z-
dc.date.created2023-03-21
dc.date.issued2023-03-21
dc.date.submitted2023-01-02
dc.identifier.citationMethodology of analytical research of the microclimate of the bus driver's cab using the ANSYS-Fluent software environment / Yurii Voichyshyn, Kostyantyn Holenko, Orest Horbay, Volodymyr Honchar // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2023. — Vol 109. — No 1. — P. 90–98.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42064-
dc.description.abstractПроаналізовано методику оцінювання забезпечення нормативно необхідних показників мікроклімату в кабіні автобуса та ризики, до яких може призвести їх недотримання. Серед основних ризиків зазначається вплив на самопочуття водія автобуса, в зв’язку з чим підвищується рівень появи ДТП. Оцінено проблеми забезпечення комфорту в салоні з економічної точки зору –комфортніший транспортний засіб зможе забезпечити вищий прибуток протягом експлуатації. Проведено аналіз наукових робіт вчених, що працюють у даній галузі як в Україні, так і за кордоном. Згідно з літературним оглядом бачимо, що тематика мікроклімату КТЗ активно розвивається у світі. Показано стан нормативної документації як в Україні, так і за кордоном, а також наведено приклади застосування нормативних значень параметрів мікроклімату. Додатково наведено основні проблеми, які наразі існують по нормативній базі в Україні та світі. За допомогою математичних залежностей описано теорію перенесення повітряних мас. Наведено можливості програмного середовища ANSYS, а також розглянуто, які поставлені задачі може вирішувати дане програмне забезпечення. Проведено розрахунки повітряних потоків у передній частині салону автобуса, зокрема у робочій зоні водія. Розрахунки проведено за допомогою програмного середовища ANSYS-Fluent, яке дає можливість моделювати процеси перенесення повітряних мас та визначати температурні карти салону автобуса. Згідно з результатами розрахунків встановлено значення швидкості повітря та температури в зонах робочого місця водія та в інших локаціях. Мікрокліматичні показники визначали в зоні голови водія, зоні поясу та ніг. З отриманих результатів випливає, що обдув лобового скла забезпечує достатню рівномірність розподілу повітряних мас по салону автобуса й може бути ефективно комбінований з іншими дифузорами системи вентиляції, що неодмінно може слугувати базою для наступних досліджень, спрямованих на підвищення показників мікроклімату автобусів.
dc.description.abstractThe article analyzes the current state of microclimate problems in vehicle cabins, studied in the world and in Ukraine. An analysis of the scientific research of some scientists working in this field is carried out, as well as the state of regulatory documentation, both abroad and in Ukraine. With the help of mathematical dependencies, a description of the theory of air mass transfer is provided. Calculations of air flows in the front part of the bus cabin, in particular in the driver's working area, were carried out using the ANSYS-Fluent software environment.
dc.format.extent90-98
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 1 (109), 2023
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 1 (109), 2023
dc.relation.urihttps://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.urihttps://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.ijrefrig.2012.10.023
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18186/jte.78114
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2014.05.074
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.enconman.2014.03.017
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.enconman.2007.12.032
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/wevj7030398
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1515/eng-2015-0047
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/s11630-005-0024-0
dc.subjectсистема опалення
dc.subjectмікроклімат
dc.subjectробоче місце водія
dc.subjectповітряні потоки
dc.subjectциркуляція повітря
dc.subjectFEA
dc.subjectтемпература повітря
dc.subjectшвидкість повітря
dc.subjectтемпературний стан
dc.subjectANSYS-Fluent
dc.subjectheating system
dc.subjectmicroclimate
dc.subjectdriver’s workplace
dc.subjectair flow
dc.subjectair circulation
dc.subjectFEA
dc.subjectair temperature
dc.subjectair velocity
dc.subjectthermal state
dc.subjectANSYS-Fluent
dc.titleMethodology of analytical research of the microclimate of the bus driver's cab using the ANSYS-Fluent software environment
dc.title.alternativeМетодика теоретичного дослідження мікроклімату кабіни водія автобуса за допомогою програмного середовища ANSYS-Fluent
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc629.113
dc.relation.references1. Voichyshyn Y., Horbay O., Yakovenko E. Stugy of the heating system of a city bus. Int. sym. of education and values. Vol. 4. No. 24. 2020. Р. 70.
dc.relation.references2. Крайник Л., Гай Ю. Мікроклімат салону автобуса. Формування нормативної бази. Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2018. С. 14–15.
dc.relation.references3. ГОСТ Р 50993-96. Автотранспортные средства. Системы отопления, вентиляции и кондиционирования. Требования к эффективности и безопасности. М.: ИПК издательство стандартов, 1997. 11 с.
dc.relation.references4. ДСТУ Б EN ISO 7730: 2011. Ергономіка теплового середовища. Аналітичне визначення та інтерпретація теплового комфорту на основі розрахунків показників PMV I PPD і критеріїв локального теплового комфорту. К.: Мінрегіон України, 2011. 74 с.
dc.relation.references5. Кравченко О. П., Чуйко С. П. Дослідження теплового балансу салону автобуса у теплий період року. Вiсник східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. 2019. № 3 (251). С. 101–106.
dc.relation.references6. Чуйко С. П., Кравченко А. П. Критерии тепловой нагрузки кабины водителя автобуса МАЗ-206 в летний период эксплуатации. Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific Journal). 2020. № 10 (62). С. 62–67.
dc.relation.references7. Kravchenko O., Hrabar I., Gerlici J., Chuiko S., Kravchenko K. Forming Comfortable Microclimate in the Bus Compartment via Determining the Heat Loss. Communications - Scientific letters of the University of Zilina. No. 23 (2). 2021. Р. 150–157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.references8. Круць Т. І., Зінько Р. В., Музичка Д. Г., Черевко Ю. М. Дослідження швидкісних і температурних показників в процесі вентиляції салону автобуса. Прогресивна техніка, технологія та інженерна освіта (ІІРТК-2019). 2019. С. 174–179.
dc.relation.references9. Ş. Ünal. An Experimental Study on a Bus Air Conditioner to Determine its Conformity to Design and Comfort Conditions. Yildiz Technical University Press. 2017. P. 1089–1101. https://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.references10. M. Bilgili, E. Cardak, A. E. Aktas. Thermodynamic Analysis of Bus Air Conditioner Working with Refrigerant R600a. European Mechanical Science. Vol. 1. No. 2. 2017. P. 69–75. https://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.references11. M. Hegar M., M. Kolda, M. Kopecka, V. Rajtmajer, A. Ryska. Bus HVAC energy consumption test method based on HVAC unit behavior. International Journal of Refrigeration. No. 36. 2013. P. 1254–1262. https://doi.org/10.1016/j.ijrefrig.2012.10.023
dc.relation.references12. Ç. Kutlu, Ş. Ünal, M.T. Erdinç. Thermodynamic analysis of bi-avaporater ejector refrigeration cycle using R744 as natural refrigerant. Journal of Thermal Engineering. Vol. 2. No. 2. 2016. P. 735–740. https://doi.org/10.18186/jte.78114
dc.relation.references13. B. T. Jaime, F. Bjurling, J. M. Corberan, F. D. Sciullo, J. Paya. Transient thermal model of a vehicle's cabin validated under variable ambient conditions. Applied Thermal Engineering. No. 75. 2015. P. 45–53. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2014.05.074
dc.relation.references14. O. Solmaz, M. Ozgoren, M.H. Aksoy. Hourly cooling load prediction of a vehicle in the southern region of Turkey by Artificial Neural Network. Energy Conversion and Management. No. 82. 2014. P. 177–187. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2014.03.017
dc.relation.references15. M. K. Mansour, M. N. Musa, M. N. W. Hassan, K. M. Saqr. Development of novel strategy for multiple circuit, roof top bus air conditioning system in hot humid countries. Energy Conversion and Management. No. 49. 2008. P. 1455–1468. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2007.12.032
dc.relation.references16. O. Büyükalaca, T. Yılmaz, Ş. Ünal, E. Cihan, E. Hürdoğan. Calculation of cooling load of a bus using radiant time series (RTS) method. 6th Int. Adv. Tech. Sym. (IATS’11). 2011. P. 227–230. [In Turkish].
dc.relation.references17. Dr. S. Paulke, F. Artmeier, Dr. K.-E. Yildirim, Dr. V. Bader, Prof. Dr. A. Gubner. P+Z Engineering GmbH. Volkswagen Research, MAN, 13 р.
dc.relation.references18. Нємий С., Гинда М. Вплив конструктивних особливостей теплорозподільчих пристроїв на ефективність системи опалення автобусів: 14-й міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові. 2019. С. 84–85.
dc.relation.references19. E. E. Johansson, M. Skärby. Interior climate simulation of electric buses. Department of Mechanics and Maritime Sciences Chalmers university of technology. 2019, 60 р.
dc.relation.references20. Dr.-Ing. R. Basile. Challenges for air conditioning and heating solutions in electrobuses, SPHEROS, 7 p.
dc.relation.references21. D. Göhlich, T.-A. Ly, A. Kunith, D. Jefferies. Economic assessment of different air-conditioning and heating systems for electric city buses based on comprehensive energetic simulations. World Electric Vehicle Journal. No. 7. 2015. 9 р. https://doi.org/10.3390/wevj7030398
dc.relation.references22. T. Liu. Thermal Management Solutions for Battery Electric Buses in Cold Climates. Aalto University School of Engineering Department of Mechanical Engineering, 2019, 107 р.
dc.relation.references23. E. Trygstad. R744 HVAC unit for NSB Flirt trains. Norwegian University of Technology and Science, 2017. 188 p.
dc.relation.references24. D. G. Melesse. Thermal Comfort for Passenger Train from Addis Ababa to Dire Dawa. Addis Ababa Institute of Technology School of Mechanical and Iindustrial Enginerring, 2014. 110 p.
dc.relation.references25. Юшко С. В., Борщ О. Є., Юшко М. А. Стаціонарна теплопровідність. Х.: НТУ «ХПІ». 2011. 80 с.
dc.relation.references26. Rusanov A., Rusanov R., Lampart P., Designing and updating the flow part of axial and radial-axial turbines through mathematical modeling. Open Engineering. Vol. 5. 2015. P. 399–410. https://doi.org/10.1515/eng-2015-0047
dc.relation.references27. Starodubtsev Y. V., Gogolev I. G., Solodov V. G. Numerical 3D model of viscous turbulent flow in one stage gas turbine and its experimental validation. Journal of Thermal Science. Vol. 14. 2005. P. 136–141. https://doi.org/10.1007/s11630-005-0024-0
dc.relation.references28. Мирослав О. С., Брижа М. Р., Бойко В. Б., Золотовська О. В. Теплотехніка: основи термодинаміки, теорія теплообміну, використання тепла в сільському господарстві. Дніпропетровськ: ТОВ «ЕНЕМ», 2011. 424 с.
dc.relation.referencesen1. Y. Voichyshyn, O. Horbay, E. Yakovenko. Stugy of the heating system of a city bus. Int. sym. of education and values. Vol. 4. No. 24. 2020. P. 70.
dc.relation.referencesen2. L. Kraynuk, Yu. Gay, “Mikroklimat salonu avtobusa. Formuvannya normatyvnoyi bazy.”, in Proc. 3th Ukrainian Conf. Avtobusobuduvannya ta pasazhyrski perevezennya v Ukraini. Lviv, Ukraine, February 22–23. 2018. P. 14–15. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. GOST R 50993-96. Avtransportnyye sryedstva. Sistemy otopleniya, ventilyatsii i konditsionirovaniya. Trebovaniya k effektivnosti i bezopasnosti. Moskva: IPK izdatyelstvo standartov, 1997. 11 p. [In Russian].
dc.relation.referencesen4. DSTU B EN ISO 7730: 2011. Erhonomika teplovoho seredovyshcha. Analitychne vyznachennya ta interpretatsiya teplovoho komfortu na osnovi rozrahunkiv pokaznykiv PMV I PPD i kryteriyiv lokalnoho teplovoho komfortu. Kyiv, Minrehion Ukrayiny, 2012. 74 p. [In Ukrainian]
dc.relation.referencesen5. Kravchenko О. P., Chuyko S. P. Doslidzennya teplovoho balansu salonu avtobusa u teplyy period roku. Visnyk shidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalya. No. 3 (251). 2019. Р. 101–106. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen6. Chuyko S. P., Kravchenko А. P. Kriterii teplovoy nahruzki kabiny voditelya avtobusa MAZ-206 v letniy period ekspluatatsii. East European Scientific Journal. No. 10 (62). 2020. P. 62–67.
dc.relation.referencesen7. Kravchenko O., Hrabar I., Gerlici J., Chuiko S., Kravchenko K. Forming Comfortable Microclimate in the Bus Compartment via Determining the Heat Loss. Communications – Scientific letters of the University of Zilina. No. 23 (2). 2021. Р. 150–157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.2.B150-B157
dc.relation.referencesen8. Kruts Т. І., Zinko R. V., Muzychka D. H., Cherevko Y. M. Doslidzhennya shvydkisnyh і temperaturnyh pokaznykiv v protsesi ventylyatsiyi salonu avtobusa. Prohresyvna tehnika, tehnolohiya tа іnzhenerna osvita (PRTK-2019). Кyiv-Kherson, 2019. Р. 174–179. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen9. Ş. Ünal. An Experimental Study on a Bus Air Conditioner to Determine its Conformity to Design and Comfort Conditions. Yildiz Technical University Press, 2017. P. 1089–1101. https://doi.org/10.18186/thermal.277288
dc.relation.referencesen10. M. Bilgili, E. Cardak, A. E. Aktas. Thermodynamic Analysis of Bus Air Conditioner Working with Refrigerant R600a. European Mechanical Science. Vol. 1. No. 2. 2017. P. 69–75. https://doi.org/10.26701/ems.321874
dc.relation.referencesen11. M. Hegar, M. Kolda, M. Kopecka, V. Rajtmajer, A. Ryska. Bus HVAC energy consumption test method based on HVAC unit behavior. International Journal of Refrigeration. No. 36. 2013. P. 1254–1262. https://doi.org/10.1016/j.ijrefrig.2012.10.023
dc.relation.referencesen12. Ç. Kutlu, Ş. Ünal, M.T. Erdinç. Thermodynamic analysis of bi-avaporater ejector refrigeration cycle using R744 as natural refrigerant. Journal of Thermal Engineering. Vol. 2. No. 2. 2016. P. 735–740. https://doi.org/10.18186/jte.78114
dc.relation.referencesen13. B. T. Jaime, F. Bjurling, J. M. Corberan, F. D. Sciullo, J. Paya. Transient thermal model of a vehicle's cabin validated under variable ambient conditions. Applied Thermal Engineering. No. 75. 2015. P. 45–53. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2014.05.074
dc.relation.referencesen14. O. Solmaz, M. Ozgoren, M.H. Aksoy. Hourly cooling load prediction of a vehicle in the southern region of Turkey by Artificial Neural Network. Energy Conversion and Management. No. 82. 2014. P. 177–187. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2014.03.017
dc.relation.referencesen15. M. K. Mansour, M. N. Musa, M. N.W. Hassan, K. M. Saqr. Development of novel strategy for multiple circuit, roof top bus air conditioning system in hot humid countries. Energy Conversion and Management. No. 49. 2008. P. 1455–1468. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2007.12.032
dc.relation.referencesen16. O. Büyükalaca, T. Yılmaz, Ş. Ünal, E. Cihan, E. Hürdoğan. Calculation of cooling load of a bus using radiant time series (RTS) method. 6th Int. Adv. Tech. Sym. (IATS’11), 2011. P. 227–230. [In Turkish].
dc.relation.referencesen17. Dr. S. Paulke, F. Artmeier, Dr. K.-E. Yildirim, Dr. V. Bader, Prof. Dr. A. Gubner. P+Z Engineering GmbH. Volkswagen Research, MAN, 13 р.
dc.relation.referencesen18. S. Nyemyy, М. Hynda. Vplyv konstruktyvnyh osoblyvostey teplorozpodilchyh prystroyiv na efektyvnist systemy opalennya avtobusiv. Lvіv, 2019. P. 84–85. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen19. E. E. Johansson, M. Skärby. Interior climate simulation of electric buses. Department of Mechanics and Maritime Sciences Chalmers university of technology. 2019. 60 р.
dc.relation.referencesen20. Dr.-Ing. R. Basile. Challenges for air conditioning and heating solutions in electrobuses, SPHEROS, 7 p.
dc.relation.referencesen21. D. Göhlich, T.-A. Ly, A. Kunith, D. Jefferies. Economic assessment of different air-conditioning and heating systems for electric city buses based on comprehensive energetic simulations. World Electric Vehicle Journal. No. 7. 2015. 9 р. https://doi.org/10.3390/wevj7030398
dc.relation.referencesen22. T. Liu. Thermal Management Solutions for Battery Electric Buses in Cold Climates. Aalto University School of Engineering Department of Mechanical Engineering. 2019. 107 р.
dc.relation.referencesen23. E. Trygstad. R744 HVAC unit for NSB Flirt trains. Norwegian University of Technology and Science. 2017. 188 p.
dc.relation.referencesen24. D. G. Melesse. Thermal Comfort for Passenger Train from Addis Ababa to Dire Dawa. Addis Ababa Institute of Technology School of Mechanical and Iindustrial Enginerring. 2014. 110 p.
dc.relation.referencesen25. S. V. Yushko. Statsionarna teploprovidnist. Kharkiv, NTU “HPI”. 2011. 80 p.
dc.relation.referencesen26. Rusanov A., Rusanov R., Lampart P., Designing and updating the flow part of axial and radial-axial turbines through mathematical modeling. Open Engineering. Vol. 5. 2015. P. 399–410. https://doi.org/10.1515/eng-2015-0047
dc.relation.referencesen27. Starodubtsev Y. V., Gogolev I. G., Solodov V. G. Numerical 3D model of viscous turbulent flow in one stage gas turbine and its experimental validation. Journal of Thermal Science. Vol. 14. 2005. P. 136–141. https://doi.org/10.1007/s11630-005-0024-0
dc.relation.referencesen28. Myroslav О. S., Bryzha М. R., Boyko V. B., Zolotovska О. V. Teplotehnika: osnovy termodynamiky, teoriya teploobminu, vykorystannya tepla v silskomu hospodarstvi. Dnipropetrovsk: TOV “ENEM”, 2011, 424 p. [In Ukrainian].
dc.identifier.citationenVoichyshyn Y., Holenko K., Horbay O., Honchar V. (2023) Methodology of analytical research of the microclimate of the bus driver's cab using the ANSYS-Fluent software environment. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 109, no 1, pp. 90-98.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2023.01.090
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
dc.contributor.affiliationХмельницький національний університет, Хмельницький, Україна
dc.contributor.affiliationLviv National Polytechnic University, Lviv, Ukraine
dc.contributor.affiliationKhmelnytskyi National University. Khmelnytskyi, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume109
dc.citation.issue1
dc.citation.spage90
dc.citation.epage98
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2023, № 1 (109)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.