Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42010

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСташків, Микола Ярославович
dc.contributor.authorПідгурський, Іван Миколайович
dc.contributor.authorПідлужний, Олег Миронович
dc.contributor.authorПідгурський, Микола Іванович
dc.contributor.authorЛевкович, Михайло Генадійович
dc.contributor.authorСкляров, Руслан Анатолійович
dc.contributor.authorМушак, Андрій Ярославович
dc.contributor.authorStashkiv, Mykola
dc.contributor.authorPidgurskyi, Ivan
dc.contributor.authorPidluzhnyi, Oleh
dc.contributor.authorPidgurskyi, Mykola
dc.contributor.authorLevkovych, Mykhaylo
dc.contributor.authorSkliarov, Ruslan
dc.contributor.authorMushak, Andriy
dc.date.accessioned2023-07-04T05:51:28Z-
dc.date.available2023-07-04T05:51:28Z-
dc.date.created2023-01-25
dc.date.issued2023-01-25
dc.date.submitted2022-12-19
dc.identifier.citationAnalysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method / Mykola Stashkiv, Ivan Pidgurskyi, Oleh Pidluzhnyi, Mykola Pidgurskyi, Mykhaylo Levkovych, Ruslan Skliarov, Andriy Mushak // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2022. — Vol 108. — No 4. — P. 89–101.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42010-
dc.description.abstractПроведено аналіз несучих конструкцій транспортних засобів. Розглянуто особливості експлуатації транспортних засобів та їх несучих систем. Зазначено, що навантаження, які діють на конструкції, є змінними в часі; їх амплітудні та частотні характеристики залежать від експлуатаційного навантаження, швидкості руху транспортного засобу, стану дорожнього покриття та інших факторів. Це може спричинити високий рівень напружень у зонах конструкційних та технологічних концентраторів та призвести до виникнення у зазначених областях втомних тріщин і руйнування елементів рам. Проаналізовано методи досліджень експлуатаційних навантажень та напружено-деформівного стану рамних конструкцій при статичних та динамічних навантаженнях. Зазначено, що для реалізації статичного, модального, гармонічного та іншого виду аналізів рамних структур найбільш універсальним є метод скінчених елементів. Методом скінчених елементів проведено дослідження напружено-деформівного стану несучої конструкції причепа 2ПТС-2 за різних варіантів статичного навантаження. Розроблено повнорозмірну CAD-модель причепа та його скінчено-елементну модель за допомогою спеціалізованого програмного комплексу SolidWorks. Розрахунки напружено-деформівного стану рами причепа проведено для характерних видів навантажень: прямолінійного руху, непрямолінійного руху (повороту) та підіймання кузова з вантажем. Проведено аналіз коефіцієнтів запасу міцності за напруженнями для врахування невизначеностей моделі рамної конструкції та врахування невизначеностей експлуатаційного навантаження. Встановлено, що при розгляді досліджуваних варіантів навантаження рамної конструкції, найнебезпечнішими є ті, що пов’язані з розвантаженням вантажу, що вимагає подальшого детальнішого дослідження саме вказаних процесів.
dc.description.abstractAnalysis of load-bearing structures of vehicles is carried out. The peculiarities of the operation of vehicles and their bearing systems are considered. It is noted that the loads acting on the structure are time-varying; their amplitude and frequency characteristics depend on the real load, the speed of the vehicle, the condition of the road surface and other factors. This can cause a high level of stress in the areas of structural and technological concentrators and result in the occurrence of fatigue cracks and frames destruction in these areas. The researching methods of operational loads and the stress-strain state of frame structures under static and dynamic loads are analyzed. It is noted that the finite element method is the most universal for the implementation of static, modal, harmonic and other types of analyzes of frame structures. The finite element method is used to investigate the stress-strain state of bearing structure of the 2PTS-2 trailer under different static load options. The full-scale CAD model of the trailer and its finite-element model are developed using specialized software SolidWorks. Calculations of the stress-strain state of the trailer frame are carried out for typical types of loads: straight-line movement, turning and lifting of the vehicles body with load. The analysis of the safety factors by stresses is carried out in order to take into account the uncertainties of the frame structure model and the uncertainties of the operational load. It is established that when considering the investigated options for loading of the frame structure, the most dangerous are those related to the unloading of the cargo, which requires further research into the specified processes.
dc.format.extent89-101
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (108), 2022
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 4 (108), 2022
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1063/1.5066526
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1002/9781119516743
dc.subjectпричеп
dc.subjectрама
dc.subjectметод скінчених елементів
dc.subjectнапружено-деформівний стан
dc.subjectнапруження
dc.subjectдеформації
dc.subjectпереміщення
dc.subjectкоефіцієнт запасу міцності
dc.subjecttrailer
dc.subjectframe
dc.subjectfinite element method
dc.subjectstress-strain state
dc.subjectstress
dc.subjectdeformation
dc.subjectdisplacement
dc.subjectsafety factor
dc.titleAnalysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method
dc.title.alternativeАналіз напружено-деформівного стану рами транспортного засобу методом скінчених елементів
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages13
dc.subject.udc631.373
dc.subject.udc519.6
dc.relation.references1. Альгин В. Б. Расчет мобильной техники: кинематика, динамика, ресурс. Минск: Беларуская навука, 2014. 271 с.
dc.relation.references2. Caban J., Nieoczym A., Gardyński L. Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis. Vol. 127. 2021. 12 p. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
dc.relation.references3. Pіdgurskyi M., Ripetskyi Ye., Pidgurskyi I. Research and simulation of load modes in the evaluation of mobile machines resource. AIP Conference Proceedings. 2029. 020064. 2018. 7 p. https://doi.org/10.1063/1.5066526
dc.relation.references4. Sen Zheng, Kai Cheng, Jixin Wang, Qingde Liao, Xiaoguang Liu, Weiwei Liu Failure analysis of frame crack on a wide-body mining dump truck. Vol. 48. 2015. P. 153–165. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
dc.relation.references5. Thangarasu V. S., Dhandapani N. V., Sureshkannan G. A study on fatigue failure analysis of an off-highway vehicle chassis. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 10. No. 71. 2015. P. 392–400.
dc.relation.references6. Garud R. Y., Tamboli S. C., Pandey A. Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification, and Optimization. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 13. No. 11. 2018. P. 9887–9892.
dc.relation.references7. Madhu Ps., Venugopal T. R. Static Analysis, Design Modification and Modal Analysis of Structural Chassis Frame. Int. Journal of Engineering Research and Applications.Vol. 4. Issue 5. May 2014. P. 6–10.
dc.relation.references8. Angga Kengkongan Ary, Yuwana Sanjaya, Aditya Rio Prabowo, Fitrian Imaduddin, Nur Azmah Binti Nordin, Iwan Istanto and Joung Hyung Cho. Numerical estimation of the torsional stiffness characteristics on urban Shell Eco-Marathon (SEM) vehicle design. Curved and Layered Structures. Vol. 8. No. 1. 2021. P. 167–180. https://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
dc.relation.references9. Ruslan Khakimzyanov, Anvar Togaev, and Aziz Rashidov The stress-strain state of the universal chassis of the tractor trailer in T-Flex. E3S Web of Conferences 264, 02008. 2021. 8 p. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
dc.relation.references10. Рибак Т. І. Пошукове конструювання на базі оптимізації ресурсу мобільних сільськогосподарських машин. Тернопіль: Збруч, 2003. 332 с.
dc.relation.references11. Еременко С. Ю. Методы конечных элементов в механике деформируемых тел. Харьков: Основа, 1991. 272 с.
dc.relation.references12. Matt Lombard Mastering SolidWorks. John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 2019. 1210 p. https://doi.org/10.1002/9781119516743
dc.relation.referencesen1. Algin V. B. Raschet mobilnoy tekhniki: kinematika. dinamika. resurs. Minsk: Belaruskaya navuka, 2014. 271 р. [In Russian].
dc.relation.referencesen2. Caban J., Nieoczym A., Gardyński L. Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis. Vol. 127. 2021. 12 p. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
dc.relation.referencesen3. Pіdgurskyi M., Ripetskyi Ye., Pidgurskyi I. Research and simulation of load modes in the evaluation of mobile machines resource. AIP Conference Proceedings. 2029. 020064. 2018. 7 p. https://doi.org/10.1063/1.5066526
dc.relation.referencesen4. Sen Zheng, Kai Cheng, Jixin Wang, Qingde Liao, Xiaoguang Liu, Weiwei Liu Failure analysis of frame crack on a wide-body mining dump truck. Vol. 48. 2015. P. 153–165. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.013
dc.relation.referencesen5. Thangarasu V. S., Dhandapani N. V., Sureshkannan G. A study on fatigue failure analysis of an off-highway vehicle chassis. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 10. No. 71. 2015. P. 392–400.
dc.relation.referencesen6. Garud R. Y., Tamboli S. C., Pandey A. Structural Analysis of Automotive Chassis, Design Modification, and Optimization. International Journal of Applied Engineering Research. Vol. 13. No. 11. 2018. P. 9887–9892.
dc.relation.referencesen7. Madhu Ps., Venugopal T. R. Static Analysis, Design Modification and Modal Analysis of Structural Chassis Frame. Int. Journal of Engineering Research and Applications.Vol. 4. Issue 5. May 2014. P. 6–10.
dc.relation.referencesen8. Angga Kengkongan Ary, Yuwana Sanjaya, Aditya Rio Prabowo, Fitrian Imaduddin, Nur Azmah Binti Nordin, Iwan Istanto and Joung Hyung Cho. Numerical estimation of the torsional stiffness characteristics on urban Shell Eco-Marathon (SEM) vehicle design. Curved and Layered Structures. Vol. 8. No. 1. 2021. P. 167–180. https://doi.org/10.1515/cls-2021-0016
dc.relation.referencesen9. Ruslan Khakimzyanov, Anvar Togaev, and Aziz Rashidov The stress-strain state of the universal chassis of the tractor trailer in T-Flex. E3S Web of Conferences 264, 02008. 2021. 8 p. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126402008
dc.relation.referencesen10. Rybak T. I. Poshukove konstruiuvannia na bazi optymizatsii resursu mobilnykh silskohospodarskykh mashyn. Ternopil: Zbruch, 2003. 332 p. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen11. Eremenko S. Yu. Metody konechnykh elementov v mekhanike deformiruyemykh tel. Kharkov: Osnova. 1991. 272 p. [In Russian].
dc.relation.referencesen12. Matt Lombard Mastering SolidWorks. John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 2019. 1210 p. https://doi.org/10.1002/9781119516743
dc.identifier.citationenStashkiv M., Pidgurskyi I., Pidluzhnyi O., Pidgurskyi M., Levkovych M., Skliarov R., Mushak A. (2022) Analysis of the stress-strain state of the vehicle frame by finite element method. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 108, no 4, pp. 89-101.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2022.04.089
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationЗахідноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
dc.contributor.affiliationWest Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume108
dc.citation.issue4
dc.citation.spage89
dc.citation.epage101
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2022, № 4 (108)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.