Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41643
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorДмитроца, Леся Павлівна-
dc.contributor.authorГуцалюк, Максим Ігорович-
dc.contributor.authorHutsaliuk, Maksym Ihorovich-
dc.date.accessioned2023-06-21T12:21:47Z-
dc.date.available2023-06-21T12:21:47Z-
dc.date.issued2023-06-19-
dc.date.submitted2023-06-05-
dc.identifier.citationГуцалюк М. І. Розробка 3D моделі музею для віртуальної реальності: впровадження технології VR в культурний сектор: кваліфікаційна робота освітнього рівня „Бакалавр“ „122 — комп’ютерні науки“ / М. І. Гуцалюк. — Тернопіль : ТНТУ, 2023. — 49 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41643-
dc.description.abstractКваліфікаційна робота присвячена дослідженню створення 3D моделі музею з підтримкою технології віртуальної реальності: впровадження технології VR в культурний сектор. Метою даної кваліфікаційної роботи є дослідження та розробка 3D музею з підтримкою технології VR. Робота включає аналіз та вибір необхідного програмного забезпечення, створення 3D моделей та їх розміщення відповідно до концепту, розробку функціональності та інтерактивності середовища, а також оцінку результатів роботи. У першому розділі роботи описано загальний огляд програмного забезпечення для розробки 3D моделей, зокрема Blender, Poly Haven, Unreal Engine та Adobe Photoshop. У другому розділі розглянуто процес підбору референсів та формування фінального концепту музею, а також розробку та створення приміщення музею з використанням Unreal Engine. Розділ завершується висновками щодо проектування та реалізації 3D музею з підтримкою технології VR. The qualification work is devoted to the study of creating a 3D model of a museum with support for virtual reality technology: the introduction of VR technology in the cultural sector. The purpose of this qualification work is to research and develop a 3D museum with support for VR technology. The work includes the analysis and selection of the necessary software, creation of 3D models and their placement in accordance with the concept, development of the functionality and interactivity of the environment, as well as evaluation of the results. The first section of the paper describes a general overview of 3D model development software, including Blender, Poly Haven, Unreal Engine, and Adobe Photoshop. The second section discusses the process of selecting references and forming the final concept of the museum, as well as the design and creation of the museum space using Unreal Engine. The chapter concludes with conclusions on the design and implementation of a 3D museum with VR technology.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП РОЗДІЛ 1. ОГЛЯД ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ 3D МОДЕЛІ МУЗЕЮ 10 1.1 ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД ПЗ ДЛЯ РОЗРОБКИ 3D МОДЕЛІ МУЗЕЮ 10 1.2 BLENDER ЯК ОСНОВНИЙ ЗАСІБ СТВОРЕННЯ 3D МОДЕЛЕЙ 12 1.3 UNREAL ENGINE ЯК ОСНОВНИЙ РУШІЙ ТА ІНСТРУМЕНТ ГРУПУВАННЯ 3D МОДЕЛЕЙ МУЗЕЮ 14 1.4 ADOBE PHOTOSHOP ДОПОМІЖНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ РЕДАГУВАННЯ ЗОБРАЖЕНЬ ТА МАТЕРІАЛІВ 17 1.5 ДОПОМІЖНІ ІНСТРУМЕНТИ ПРИ РОЗРОБЦІ 3D МУЗЕЮ 19 1.6 ВИСНОВОК ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ 21 РОЗДІЛ 2. РОЗРОБКА, ПРОЕКТУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ 3D МУЗЕЮ 23 2.1 ПІДБІР РЕФЕРЕНСІВ ТА ФОРМУВАННЯ ФІНАЛЬНОГО КОНЦЕПТУ МУЗЕЮ 23 2.2 РОЗРОБКА ТА СТВОРЕННЯ СТАРТОВОЇ ЛОКАЦІЇ ТА ПРИМІЩЕННЯ МУЗЕЮ 25 2.3 НАЛАШТУВАННЯ МУЗЕЮ ВИКОРИСТОВУЮЧИ ІГРОВИЙ РУШІЙ UNREAL ENGINE 28 2.3.1 Cтворення можливості взаємодії користувача з застосунком 33 2.3.2 Створення актора та блок керування 35 2.3.3 Підтримка проекту технології VR 37 2.4 ВИСНОВОК ДО ДРУГОГО РОЗДІЛУ 37 РОЗДІЛ 3. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 39 3.1 НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ ВИКОРИСТАННЯ VR-ГАРНІТУРИ НА ФІЗИЧНЕ І ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ 39 3.2 ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ТА ПІДВИЩЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ НА ВИРОБНИЦТВІ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ VR 40 3.3 ВИСНОВОК ДО ТРЕТЬОГО РОЗДІЛУ 42 ВИСНОВКИ 44 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 46uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectтривимірний простірuk_UA
dc.subjectthree dimensionaluk_UA
dc.subjectмузейuk_UA
dc.subjectmuseumuk_UA
dc.subjectскульптуриuk_UA
dc.subjectsculptureuk_UA
dc.subjectмистецтвоuk_UA
dc.subjectartuk_UA
dc.subjectвіртуальна реальністьuk_UA
dc.subjectvirtual realityuk_UA
dc.titleРозробка 3D моделі музею для віртуальної реальності: впровадження технології VR в культурний секторuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of 3D Museum Model for Virtual Reality: Implementation of VR Technology in the Cultural Sectoruk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Гуцалюк Максим Ігорович, 2023uk_UA
dc.contributor.committeeMemberКарпінський, Микола Петрович-
dc.coverage.placenameТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject.udc004.7uk_UA
dc.relation.references1. Використання технологій віртуальної та доповненої реальності для забезпечення безпеки праці / О. Крайнюк та ін. Комунальне господарство міст. 2022. Т. 4, № 171. С. 165–172. URL: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-4-171-165-172uk_UA
dc.relation.references2. Ільчук Т. Віртуальний музей – ефективний механізм збереження історичної пам’яті та культурної спадщини. Media League. URL: https://medialeague.com.ua/virtualnyj-muzej-efektyvnyj-mehanizm-zberezhennya-istorychnoyi-pamyati-ta-kulturnoyi-spadshhyny/ (дата звернення: 10.04.2023).uk_UA
dc.relation.references3. Липак О. А. Застосування vr та ar технологій в музеях. Фундаментальні та прикладні проблеми сучасних технологій : Матеріали Міжнар. науково-техн. конф., м. Тернопіль, 14–15 трав. 2020 р. С. 159–160. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/31933/2/FAPMT_2020_Lypak_O_A-Application_of_VR_and_AR_159-160.pdfuk_UA
dc.relation.references4. Скорік А. Аналіз шкідливого впливу vr-гарнітур на організм людини. Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 25-го Міжнар. молодіжн. форуму, м. Харків, 20–22 квіт. 2021 р. С. 168–169. URL: https://openarchive.nure.ua/server/api/core/bitstreams/49f18c63-7206-40ad-97ba-7a1d8c1ed1da/contentuk_UA
dc.relation.references5. Шевченко Т. Що таке референси, для чого вони потрібні та де їх шукати?. Webpromo. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/sho-take-referensi-dlya-chogo-voni-potribni-ta-de-yih-shukati/ (дата звернення: 01.05.2023)uk_UA
dc.relation.references6. 3D texture editing. Adobe. URL: https://helpx.adobe.com/photoshop /using/3d-texture-editing.html (дата звернення: 13.05.2023)uk_UA
dc.relation.references7. Aftab A. Blender: UV mapping – simply explained. All3DP. URL: https://all3dp.com/2/blender-uv-mapping-simply-explained/ (дата звернення: 18.05.2023)uk_UA
dc.relation.references8. Augmented reality in cultural heritage: an overview of the last decade of applications / R. G. Boboc та ін. Applied sciences. 2022. Т. 12, № 19. С. 9859. URL: https://doi.org/10.3390/app12199859uk_UA
dc.relation.references9. Besoain F., Jego L., Gallardo I. Developing a virtual museum: experience from the design and creation process. Information. 2021. Т. 12, № 6. С. 244. URL: https://doi.org/10.3390/info12060244uk_UA
dc.relation.references10. Coates C. Virtual Reality is a big trend in museums, but what are the best examples of museums using VR?. MuseumNext. URL: https://www. museumnext.com/article/how-museums-are-using-virtual-reality/ (дата звернення: 28.04.2023)uk_UA
dc.relation.references11. Creating a reference architecture for service-based systems – A pattern-based approach / V. Stricker та ін. Towards the future internet : Електрон. кн. 2010. С. 149–160. URL: https://doi.org/10.3233/978-1-60750-539-6-149uk_UA
dc.relation.references12. Creating widgets. Unreal Engine Documentation. URL: https:// docs.unrealengine.com/4.27/en-US/InteractiveExperiences/UMG/UserGuide/ CreatingWidgets (дата звернення: 12.05.2023)uk_UA
dc.relation.references13. Curious alice. Preloaded. URL: https://preloaded.com/work/curious-alice/ (дата звернення: 01.04.2023)uk_UA
dc.relation.references14. Davies A. 10 tools for VR design: creating virtual reality experiences. DevTeam.Space. URL: https://www.devteam.space/blog/10-tools-for-vr-design/ (дата звернення: 12.04.2023)uk_UA
dc.relation.references15. Do VR and AR versions of an immersive cultural experience engender different user experiences? / I. Verhulst та ін. Computers in human behavior. 2021. Т. 125. С. 106951. URL: https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106951uk_UA
dc.relation.references16. Durach D. How virtual reality (VR) takes museum experiences to a new level. Onix-Systems. URL: https://onix-systems.com/blog/virtual-museum-experi ences-taking-the-cultural-mission-to-a-new-level (дата звернення: 30.04.2023)uk_UA
dc.relation.references17. Effect of display methods on intentions to use virtual reality in museum tourism / J. Wang та ін. Journal of travel research. 2023. С. 1–21. URL: https://doi.org/10.1177/00472875231164987uk_UA
dc.relation.references18. First person template. Unreal Engine Documentation. URL: https://docs.unrealengine.com/5.0/en-US/first-person-template-in-unreal-engine/ (дата звернення: 20.05.2023)uk_UA
dc.relation.references19. Harman M. An introduction to unreal engine 5 and what it does. MUO. URL: https://www.makeuseof.com/unreal-engine-5-introduction/ (дата звернення: 22.04.2023)uk_UA
dc.relation.references20. Introduction – blender manual. Blender Documentation. URL: https://docs.blender.org/manual/en/latest/getting_started/about/introduction.html (дата звернення: 22.03.2023)uk_UA
dc.relation.references21. Merheb A. Blender vs unreal engine: which one is right for you?. Ahmad Merheb. URL: https://ahmadmerheb.com/blender-vs-unreal-engine/ (дата звернення: 12.04.2023)uk_UA
dc.relation.references22. "Mona lisa beyond the glass": the louvre's first virtual reality experience. Le Louvre. URL: https://www.louvre.fr/en/what-s-on/life-at-the-museum/mona-lisa-beyond-the-glass-the-louvre-s-first-virtual-reality-experience (дата звернення: 01.04.2023)uk_UA
dc.relation.references23. More than an exhibition – top benefits of VR & AR in museums. 4Experience. URL: https://4experience.co/modern-exhibition-benefits-of-vr-and-ar-in-museums/ (дата звернення: 29.04.2023)uk_UA
dc.relation.references24. Nodes. Unreal Engine Documentation. URL: https:// docs.unrealengine.com/4.26/en-US/ProgrammingAndScripting/Blueprints/ UserGuide/Nodes/ (дата звернення: 12.05.2023).uk_UA
dc.relation.references25. Noone G. Is virtual reality bad for our mental health?. Tech Monitor. URL: https://techmonitor.ai/technology/emerging-technology/is-virtual-reality-bad-for-mental-health. (дата звернення: 23.05.2023)uk_UA
dc.relation.references26. Qian Y. Virtual reality and modern visitor in the museum. The technological integration and its debates : Proceedings of the 2021 3rd International Conference on Literature, Art and Human Development, м. Xishuangbanna, 29–31 жовт. 2021 р. С. 290–294. URL: https://www.atlantis-press. com/proceedings/iclahd-21/125964789uk_UA
dc.relation.references27. Shehade M., Stylianou-Lambert T. Virtual reality in museums: exploring the experiences of museum professionals. Applied sciences. 2020. Т. 10, № 11. С. 4031. URL: https://doi.org/10.3390/app10114031uk_UA
dc.relation.references28. Simon. Can virtual reality be used in museums?. Museum Of African American History And Culture. URL: https://www.arnabontempsmuseum.com/can-virtual-reality-be-used-in-museums-2/ (дата звернення: 26.04.2023)uk_UA
dc.relation.references29. Virtual reality best practices. Unreal Engine Documentation. URL: https://docs.unrealengine.com/4.26/en-US/SharingAndReleasing/XRDevelopment/VR/DevelopVR/ContentSetup/ (дата звернення: 08.05.2023)uk_UA
dc.relation.references30. Waqar. What is quixel bridge?. Quixel. URL: https://help.quixel. com/hc/en-us/articles/115000613105-What-is-Quixel-Bridge (дата звернення: 29.04.2023)uk_UA
dc.relation.references31. What a virtual museum is and why it is better to develop online tours. 3D-Ace. URL: https://3d-ace.com/blog/virtual-museum/ (дата звернення: 17.04.2023)uk_UA
dc.relation.references32. Wu G. 6 awesome sites for free blender textures. MUO. URL: https://www.makeuseof.com/free-textures-for-blender-sites/ (дата звернення: 22.04.2023)uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2023_KRB_SN-41_Hutsaliuk_MI_pdf.pdf1,61 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора