Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40848
Назва: Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства.
Інші назви: Business culture: types of the enterprise’s organizational culture models
Автори: Химич, Ірина Григорівна
Кужда, Тетяна Іванівна
Юрик, Наталія Євгенівна
Khymych, Iryna
Kuzhda, Tetiana
Yuryk, Nataliia
Приналежність: ТНТУ, каф. ЕФ
Бібліографічний опис: Химич І.Г., Кужда Т.І., Юрик Н.Є. Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 7. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-01. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-01/2023-7-04-01/
Дата публікації: 2023
Дата подання: 2023
Дата внесення: 17-кві-2023
Видавництво: Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління – це електронний науково-практичний журнал з економічних наук
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: м. Чернігів, Україна
УДК: 338
JEL: D91
Теми: бізнес-культура
організаційна культура
модель організаційної культури
бізнес-середовище
цінності компанії
business culture
organizational culture
organizational culture model
business environment
company values
Короткий огляд (реферат): Дана стаття присвячена дослідженню основних типів моделей організаційної культури підприєм-ства із врахуванням специфіки постійної зміни його зовнішнього бізнес-середовища. Визначено, що бізнес-культура підприємства виступає як загальний організаційно-управлінський метод щодо спо-собу ведення бізнесу. Для забезпечення ефективно сформованої бізнес-культури підприємству вар-то обирати один із існуючих базових типів щодо моделей організаційно культури: духовні; соціаль-но-психологічні; матеріальні. Зазначено, що організаційна культура підприємства на основі певного визначеного типу її моделі спроможна відобразити всі рівні його діяльності: внутрішній рівень – норми та правила поведінки колективу між собою; зовнішній рівень – спосіб поведінки підприємства на між-народному ринку тощо. Для забезпечення ефективності від застосування того чи іншого типу мо-делі організаційної культури, керівництву підприємства варто обирати свій напрям розвитку та за-стосовувати власні бачення в даному напрямі із врахуванням зміни сучасного бізнес-світу в цілому.
This article is devoted to the study of the main types of the enterprise’s organizational culture models consider- ing the constantly changing external business environment. It was determined that the enterprise’s organizational culture acts as a general organizational and management method for conducting business operations as a whole. To ensure an effective business culture, the enterprise should choose one of the existing basic types of organi- zational culture models: spiritual; socio-psychological; material. Organizational culture is an important component of implementing company’s managerial function: to determine its impact on the company performance and iden- tify «weaknesses» of the business activity, etc. Therefore, the organizational culture is an important component of the general enterprise’s business culture because it shows the entire complexities of relationships based on the communications between employees and company internal and external environment. The following methods were used in this study: historical-research (to describe the main types of organizational culture models); group- ing method (to describe the main components of the modern business culture of the enterprise). It was noted that the enterprise’s organizational culture based on a certain defined model type can reflect all levels of enterprise activity: the internal level including behavioural norms and rules inside the team and the external level covering the way the enterprise acts on the international market, etc. The given and described basic types of enterprise’s organizational culture models are important guidelines for ensuring the successful enterprise activity taking into account the current global trends in changing the existing business environment. However, the management of the enterprise should choose its developmental type and apply its own visions taking into account the changes in the modern business world in order to ensure the effectiveness of applying one or another type of organizational culture model. It was determined that the effectiveness of any enterprise will depend significantly on its success- fully formed and applied organizational culture model type: the internal business environment and business be- haviour of employees and its functioning in foreign markets, taking into account its general and specific features.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40848
ISSN: 2786-5738
Власник авторського права: © Химич І.Г., Кужда Т.І., Юрик Н.Є., 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-01. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-01/2023-7-04-01/
Перелік літератури: 1. Zoska, Y., Kravchenko, N., & Stadnyk, A. (2022). Modeli ta typy orhanizatsiinoi kultury v konteksti suchasnykh sotsialnykh transformatsii [Models and types of organizational culture in the context of modern social transformations]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 1 (50), 103-107. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 [in Ukrainian].
2. Kopchak, Y., Doroshenko, T., & Bilanych, L. (2022). Sut ta neobkhidnist formuvannia orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva v umovakh nestabilnoho vnutrishnoho seredovyshcha [Enterprise’s organizational culture formation in the unstable internal environment]. Naukovi perspektyvy – Scientific Perspectives, 4 (22), 156-167. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-156-167 [in Ukrainian].
3. Modeli orhanizatsiinoi kultury [Models of organizational culture] (n.d.). Retrieved from https://moyaosvita.com.ua/menedzhment/modeli-organizacijno%D1%97-kulturi/ [in Ukrainian].
4. Sobolieva, T., & Nezamedinova, T. (2022). Napriamy formuvannia innovatsiinoi kultury pidpryiemstva [Ways of forming the innovative culture in an enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytskyi National University, 1, 74-77. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-12 [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стаття_Химич_Кужда_Юрик_2023.pdf348,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора