Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39843
Назва: Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін
Бібліографічний опис: Габрусєва Н. Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер.: Педагогіка. 2022. № 1(1). С. 125135. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.15
Дата публікації: 2022
Дата внесення: 28-гру-2022
Видавництво: Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка
Країна (код): UA
УДК: 378.011.3-052:62:[347.56:004.9-047.36]
Діапазон сторінок: 125-135
Короткий огляд (реферат): У сучасному техногенному світі техніка відіграє особливу роль, покращує якість життя і формує середовище існування для майбутніх поколінь. Питання відповідальності фахівців технічного профілю за результати науково-технічного прогресу виходить на перший план. Вища технічна освіта реагує на суспільний запит, визначаючи відповідальність однією з ключових загальних компетенцій фахівця, ознакою його професійної зрілості. На основі фронестичного підходу обґрунтовано педагогічні умови формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін: використання міждисциплінарних звʼязків суспільних дисциплін для формування здатності співвідносити власну відповідальну поведінку із суспільно значимими ідеалами; застосування контекстного навчання; системний моніторинг процесу формування професійної відповідальності засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано методику діагностики сформованості професійної відповідальності майбутніх фахівців технічного профілю. Представлено результати експериментального дослідження ефективності упровадження в освітню практику запропонованих педагогічних умов формування професійної відповідальності, яке проведено зі студентами Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя (далі – ТНТУ ім. І. Пулюя). Експериментальне дослідження підтвердило ефективність педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін і доцільність їх використання у професійній підготовці у закладах вищої освіти (ЗВО).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39843
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/261438
Перелік літератури: 1. Арістотель. Нікомахова етика. Київ: Аквілон-Плюс, 2002. 480 с. 2. Мешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка». 2022. № 5 (5). С. 353–366. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5) 3. Мирончук Н.М. Контекстний підхід у підготовці студентів до професійної діяльності у зарубіжній педагогічній теорії. Креативна педагогіка. Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся». Житомир, 2018. Вип. 13. С. 95–101. 4. Міністерство освіти і науки України: Затверджені стандарти вищої освіти. (2018, 2019, 2020, 2021, 2022). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti 5. Міністерство освіти і науки України: Рівні Національної рамки кваліфікацій. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramka-kvalifikacij/rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij 6. Садова М. А. Теорія та практика професійної відповідальності особистості: дис. … д-ра психол. наук: 19.00.01. Одеса, 2019. 530 с. URL: http://psychology-naes-ua. institute/files/pdf/disertaciya_sadova_1558972521. pdf 7. Birmingham C. (2004). Phronesis: A Model for Pedagogical Reflection. Journal of Teacher Education, 55(4):313–324. DOI: https://doi.org/10.1177/0022487104266725 8. Darnell C., Gulliford L., Kristjánsson K., & Paris P. (2019). Phronesis and the Knowledge-Action Gap in Moral Psychology and Moral Education: A New Synthesis? Human Development 62:101–129. DOI: https://doi.org/ 10.1159/000496136 9. Eisner Elliot W. (2002). From episteme to phronesis to artistry in the study and improvement of teaching. Teaching and Teacher Education, Vol. 18, Iss. 4. DOI: https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00004-5 10. Flyvbjerg B. (2006). Five Misunderstandings About Case-Study Research. Qualitative Inquiry. DOI: https://doi.org/10.4135/9781848608191.d33 11. Flyvbjerg B., Landman T., Schram, S. (2012). Real Social Science: Applied Phronesis. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511719912 12. Habrusieva N. (2022). Fronestical approach to the formation of professional responsibility of future specialists of technical specialties: monitoring by means of information and communication technologies. Social work and education, Т. 9, No 1, 7–25. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.1.1 13. Isidori E. (2015). Education as Synesis: A Hermeneutical Contribution to the Pedagogical Theory of Educational Practice. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 197. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.183 14. Litvinenko V., Bowbriсk I., Naumov I. & Zaitseva Z. (2022). Global guidelines and requirements for professional competencies of natural resource extraction engineers: Implications for ESG principles and sustainable development goals. Journal of Cleaner Production, Vol. 338. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.130530 15. Meshko H., Habrusieva N. & Kryskov A. (2021). Research ofprofessional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies. Journal of Physics: Conference Series, IOP Publishing, Vol. 1840, No 1. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/ 1840/1/012058 16. Missingham D. (2006). The Integration of Professional Communication Skills into Engineering Education. EDU-COM International Conf. Engagement and Empowerment: New Opportunities for Growth in Higher Education (Edith Cowan University, Perth Western Australia, 22–24 November 2006, 345–357. URL: https://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1090&context=ceducom. 17. Riemer M. J. (2007). The New Alliance between Engineering and Humanities Educators. Global J. Engng. Educ., Vol. 11, No 2. 18. Toft Y., Howard P. & Jorgensen D. (2003). Human-centred engineers – a model for holistic interdisciplinary communication and professional practice. International Journal of Industrial Ergonomics, Vol. 31, Iss. 3. DOI: https://doi.org/10.1016/S0169-8141(02)00197-X 19. Vohra P., Kasuba R. & Vohra, D. (2006). Preparing Engineers for a Global Workforce through Curricular Reform. Global J. of Engng. Educ., Vol. 10, No 2, 141–148. URL: http://www.wiete.com.au/journals/GJEE/Publish/Vol.10, %20No.2/Vohra.pdf 20. Williamson Jeanine M., Lounsbury John W. & Han Lee D. (2013). Key personality traits of engineers for innovation and technology development. Journal of Engineering and Technology Management, Vol. 30, Iss. 2, 157–168. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2013.01.003
References: 1. Aristotel. Nikomakhova etyka [Nicomachean Ethics]. Kyiv: Akvilon-Plius, 2002. 480 s. 2. Meshko H., Habrusieva N. Metodyka doslidzhennia profesiinoi vidpovidalnosti studentiv tekhnichnykh spetsialnostei [Research methods of technical specialties students professional responsibility]. Nauka i tekhnika sohodni. Seriia «Pedahohika». 2022. No 5 (5). S. 353–366. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5) 3. Myronchuk N. M. Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii [Contextual approach in preparing students for professional activity in foreign pedagogical theory]. Kreatyvna pedahohika. Creative pedagogy. Akademiia mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoi pedahohiky «Polissia». Zhytomyr, 2018. Vyp. 13. S. 95–101. 4. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity (2018, 2019, 2020, 2021, 2022). [Ministry of Education & Science of Ukraine: Approved Standards of Higher Education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti 5. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy: Rivni Natsionalnoi ramky kvalifikatsii. [Ministry of Education & Science of Ukraine: Levels of the National Qualifications Framework]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramka-kvalifikacij/rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij 6. Sadova M. A. Teoriia ta praktyka profesiinoi vidpovidalnosti osobystosti [Theory and practice of professional responsibility of the individual]: dys. … d-ra psykhol. nauk: 19.00.01. Odesa, 2019. 530 s. URL: http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/disertaciya_sadova_ 1558972521.pdf 7. Birmingham C. (2004). Phronesis: A Model for Pedagogical Reflection. Journal of Teacher Education, 55(4):313–324. DOI: https://doi.org/10.1177/0022487104266725 8. Darnell C., Gulliford L., Kristjánsson K., & Paris P. (2019). Phronesis and the Knowledge-Action Gap in Moral Psychology and Moral Education: A New Synthesis? Human Development 62:101–129. DOI: https://doi.org/ 10.1159/000496136 9. Eisner Elliot W. (2002). From episteme to phronesis to artistry in the study and improvement of teaching. Teaching and Teacher Education, Vol. 18, Iss. 4. DOI: https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00004-5 10. Flyvbjerg B. (2006). Five Misunderstandings About Case-Study Research. Qualitative Inquiry. DOI: https://doi.org/10.4135/9781848608191.d33 11. Flyvbjerg B., Landman T., Schram, S. (2012). Real Social Science: Applied Phronesis. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511719912 12. Habrusieva N. (2022). Fronestical approach to the formation of professional responsibility of future specialists of technical specialties: monitoring by means of information and communication technologies. Social work and education, Т. 9, No 1, 7–25. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.1.1 13. Isidori E. (2015). Education as Synesis: A Hermeneutical Contribution to the Pedagogical Theory of Educational Practice. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 197. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.183 14. Litvinenko V., Bowbriсk I., Naumov I. & Zaitseva Z. (2022). Global guidelines and requirements for professional competencies of natural resource extraction engineers: Implications for ESG principles and sustainable development goals. Journal of Cleaner Production, Vol. 338. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.130530 15. Meshko H., Habrusieva N. & Kryskov A. (2021). Research ofprofessional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies. Journal of Physics: Conference Series, IOP Publishing, Vol. 1840, No 1. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/ 1840/1/012058 16. Missingham D. (2006). The Integration of Professional Communication Skills into Engineering Education. EDU-COM International Conf. Engagement and Empowerment: New Opportunities for Growth in Higher Education (Edith Cowan University, Perth Western Australia, 22–24 November 2006, 345–357. URL: https://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1090&context=ceducom. 17. Riemer M. J. (2007). The New Alliance between Engineering and Humanities Educators. Global J. Engng. Educ., Vol. 11, No 2. 18. Toft Y., Howard P. & Jorgensen D. (2003). Human-centred engineers – a model for holistic interdisciplinary communication and professional practice. International Journal of Industrial Ergonomics, Vol. 31, Iss. 3. DOI: https://doi.org/10.1016/S0169-8141(02)00197-X 19. Vohra P., Kasuba R. & Vohra, D. (2006). Preparing Engineers for a Global Workforce through Curricular Reform. Global J. of Engng. Educ., Vol. 10, No 2, 141–148. URL: http://www.wiete.com.au/journals/GJEE/Publish/Vol.10, %20No.2/Vohra.pdf 20. Williamson Jeanine M., Lounsbury John W. & Han Lee D. (2013). Key personality traits of engineers for innovation and technology development. Journal of Engineering and Technology Management, Vol. 30, Iss. 2, 157–168. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2013.01.003
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри українознавства і філософії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Збірник ТНПУ.pdf802,51 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.