Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39842
Назва: Дослідження професійної відповідальності та асертивності студентів технічних спеціальностей як ресурсів продуктивних копінг-стратегій
Бібліографічний опис: Габрусєва Н. Дослідження професійної відповідальності та асертивності студентів технічних спеціальностей як ресурсів продуктивних копінг-стратегій. Молодь і ринок. 2022. № 3-4 (201-202). C. 184-190. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260030
Дата публікації: 22-чер-2022
Дата подання: 19-кві-2022
Дата внесення: 28-гру-2022
Видавництво: Молодь і ринок
Країна (код): UA
УДК: 373.5.016:62/64]:37.091.26:005.584.1
Теми: професійна відповідальність
асертивність
студенти технічних спеціальностей
копінг-стратегії
Діапазон сторінок: 184-190
Короткий огляд (реферат): Ситуація невизначеності та війни в Україні вимагає пошуку нових продуктивних копінг-ресурсів. Такі характеристики особистості, як відповідальність і асертивність, сприяють розвитку способів подолання стресу. У статті представлено результати дослідження сформованості професійної відповідальності й асертивності у студентів технічних спеціальностей. Встановлено певну взаємозалежність асертивності та відповідальності в системі копінг-ресурсів, виявлено проблеми щодо формування професійної відповідальності та асертивності у студентів технічних спеціальностей, окреслено шляхи їх розв’язання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39842
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/260030
Перелік літератури: 1. Endler N., Parker J. Assessment of Multidimonsional Copiong Task, Emotion and avoidance Strategies. Psychological Assessment, 1994. Vol. 6. P. 50–60. 2. Frydenberg E. & Lewis R. Teaching Coping to adolescents: when and to whom? American Educational Research Journal. 2000. № 37. Р. 727–745. 3. Kravets V., Meshko H., Meshko O., Leskiw A. & Habrusieva N. Development of Future Managers’ Resilience as a Condition for Efficiency and Reliability of Management Activities. SHS Web of Conferences, Les Ulis. 2021. Vol. 100, Р. 02003. DOI:10.1051/shsconf/202110002003 4. Lazarus R. & Folkman S. Stress, Appraisal and Coping. New York: Springer, 1984. 5. Андрущенко I. Г. Психологічні особливості впливу копінг-стратегій на саморозвиток о собисто сті юнацького віку. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія “Психологія”. 2018. Вип. 6. С. 4–8. 6. Каппони В., Новак Т. Как делать все по-своему, или ассертивность в жизнь. Санкт-Петербург 1995. C. 192 . 7. Карамушка Л. М., Снігур Ю. С Копінг-стратегії: сутність, підходи до класифікації, значення для психологічного здоров’я особистості та організації. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2020. Том І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. Вип. 55. C. 23–30. 8. Марута Н. COVID-19: Як пандемія і карантин впливають на психічне здоров’я. URL: https:// suspilne.media/171601-covid-19-ak-pandemia-i-karantinvplivaut- na-psihicne-zdorova/ (дата звернення: 10.03.2022). 9. Мешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні, Серія “Педагогіка”, №5(5), 2022. С. 353–366, DOI: https:// doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5) 10. Пащенко Т. Кейс-метод як сучасна технологія навчання спеціальних дисциплін. Молодь і ринок. 2015. № 8. С. 94–99. 11. Подоляк Н. М. Індивідуально-психологічні особливості асертивної особистості. Дисертація канд. психол. наук: 19.00.01, Держ. заклад Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. Одеса, 2014. 200 с. 12. Садова М. Теорія та практика професійної відповідальності особистості. Дисертація на здобуття ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. Київ, 2019. 530 с. 13. Саннікова О.П., Санніков О.І., Подоляк Н.М. Діагностика асертивності : результати апробації методики “ТОКАС”. Наука і освіта : Науково- практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Тематичний спецвипуск : “Традиції та новації сучасної освіти в Україні”. 2013. № 3/СХІІІ. С. 140–144. 14. Центр педагогічного консалтингу. Факультет педагогіки і психології. URL: http://fpp.tnpu.edu.ua/ pidrozdili/centr-pedagogichnogo-konsaltingu (дата звернення: 10.03.2022).
References: 1. Endler, N.& Parker, J. (1994). Assessment of Multidimonsional Copiong Task, Emotion and avoidance Strategies. Psychological Assessment. Vol. 6., pp. 50–60. [in English]. 2. Frydenberg, E. & Lewis, R. (2000).Teaching Coping to adolescents: when and to whom? American Educational Research Journal. No. 37. pp. 727–745. [in English]. 3. Kravets, V., Meshko, H., Meshko, O., Leskiw, A. & Habrusieva, N. (2021). Development of Future Managers’ Resilience as a Condition for Efficiency and Reliability of Management Activities. SHS Web of Conferences, Les Ulis. Vol. 100, 02003. DOI:10.1051/shsconf/202110002003. [in English]. 4. Lazarus, R. & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal and Coping. New York: Springer. [in English]. 5. Andrushchenko, I. H. (2018). Psykholohichni osoblyvosti vplyvu kopinh-stratehii na samorozvytok osobystosti yunatskoho viku [Psychological features of the influence of coping strategies on the self-development of adolescents]. Scientific notes of the National University “Ostroh Academy”. Ser. Psychology. Vol. 6. pp. 4–8. [in Ukrainian]. 6. Kappony, V. & Novak, T. (1995). Kak delat vse posvoemu, yly assertyvnost v zhyzn [How to do things your way, or assertiveness in life]. St.Peterburg, p. 192. 7. Karamushka, L. M. & Snihur, Yu. S. (2020). Kopinhstratehii: sutnist, pidkhody do klasyfikatsii, znachennia dlia psykholohichnoho zdorovia osobystosti ta orhanizatsii [Coping strategies: essence, approaches to classification, significance for the psychological health of the individual and the organization]. Actual problems of psychology: coll. science proceedings of the Institute of Psychology H.Kostyuk NAPS of Ukraine. Vol. І, Vol. 55. pp. 23–30. [in Ukrainian]. 8. Maruta, N. (2021). COVID-19: Yak pandemiia i karantyn vplyvaiut na psykhichne zdorovia [COVID-19: How pandemics and quarantine affect mental health]. Available at: https://suspilne.media/171601-covid-19-akpandemia- i-karantin-vplivaut-na-psihicne-zdorova/ (Accessed 10 Mar 2022). [in Ukrainian]. 9. Meshko, H. & Habrusieva, N. (2022). Metodyka doslidzhennia profesiinoi vidpovidalnosti studentiv tekhnichnykh spetsialnostei [Research methods of technical specialties students professional responsibility]. Science and Technology Today, Ser. “Pedagogy”. No. 5(5), pp. 353–366, DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025- 2022-5(5) [in Ukrainian]. 10. Pashchenko, T. (2015). Keis-metod yak suchasna tekhnolohiia navchannia spetsialnykh dystsyplin [Case method as a modern technology of teaching special disciplines]. Youth & market. No. 8, pp. 94–99. [in Ukrainian]. 11. P odoliak, N. M. (2014). Indyvidualnopsykholohichni osoblyvosti asertyvnoi osobystosti [Individual psychological features of assertive ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА АСЕРТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЯК РЕСУРСІВ ПРОДУКТИВНИХ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ 190 personality]. Candidate’s thesis. Odesa, 200 p. [in Ukrainian]. 12. Sadova, M. (2019). Teoriia ta praktyka profesiinoi vidpovidalnosti osobystosti [Theory and practice of professional responsibility of the individual]. Doctor’s thesis. Kyiv, 530 р. [in Ukrainian]. 13. Sannikova, O.P., Sannikov, O.I. & Podoliak, N.M. (2013). Diahnostyka asertyvnosti: rezultaty aprobatsii metodyky “TOKAS” [Diagnosis of assertiveness: results of approbation of the TOKAS method]. Science and education. No 3/СХІІІ. pp. 140–144. [in Ukrainian]. 14. Tsentr pedahohichnoho konsaltynhu. Fakultet pedahohiky i psykholohii [Center Pedagogical Consulting. Faculty of Pedagogy and Psychology]. Available at: http:/ /fpp.tnpu.edu.ua/pidrozdili/centr-pedagogichnogokonsaltingu (Accessed 10 Mar 2022). [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри українознавства і філософії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Мододь і ринок_merged.pdf34,4 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.