Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39490

Назва: Progressive web technology-based improvement of the distance learning adaptive system
Інші назви: Вдосконалення адаптивної системи дистанційного навчання на основі застосування «прогресивної» веб-технології
Автори: Пікуляк, Микола Васильович
Лазарович, Ігор Миколайович
Усик, Максим Любомирович
Pikuliak, Mykola
Lazarovych, Ihor
Usyk, Maksym
Приналежність: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, Україна
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk, Ukraine
Бібліографічний опис: Pikuliak M. Progressive web technology-based improvement of the distance learning adaptive system / Mykola Pikuliak, Ihor Lazarovych, Maksym Usyk // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2022. — Vol 105. — No 1. — P. 118–127.
Bibliographic description: Pikuliak M., Lazarovych I., Usyk M. (2022) Progressive web technology-based improvement of the distance learning adaptive system. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 105, no 1, pp. 118-127.
Є частиною видання: Вісник Тернопільського національного технічного університету, 1 (105), 2022
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University, 1 (105), 2022
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 1
Том: 105
Дата публікації: 19-кві-2022
Дата подання: 27-січ-2022
Дата внесення: 23-гру-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2022.01.118
УДК: 004.416.3
Теми: система дистанційного навчання
адаптивне навчання
технологія PWA
юніт інформації
мультимножинний метод
distance learning system
adaptive learning
PWA technology
information unit
multiset method
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 118-127
Початкова сторінка: 118
Кінцева сторінка: 127
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано відомі системи дистанційної освіти, що дозволило виділити їхні переваги й недоліки та визначити шляхи програмного вдосконалення за рахунок додавання адаптивної функціональності й інтерактивності, направлених на підвищення якості навчального процесу. Розроблено інтерфейс для роботи із системою для різних груп користувачів (студенти, викладачі, розробники), застосування якого дозволяє у зручний спосіб завантажувати навчальні матеріали й тестові завдання, проводити редагування та налаштовування змістовних зв’язків між інформаційними одиницями (юнітами), проходити навчання й тестовий контроль, формувати підсумкові звітності успішності й рекомендації щодо подальших навчальних кроків. Описано мультимножинний метод оцінювання рівня вивчення змістовних одиниць та представлено адаптивний функціонал формування вмісту навчальних лекцій для повторного чи поглибленого засвоєння теоретичного контенту, який дозволяє враховувати початковий рівень знань студента, його схильність до здобуття нових умінь і навиків. На основі використання теорії множинного підходу запропоновано технологію прив’язки тестових питань та відповідних інформаційних юнітів, що забезпечило математичне визначення індексів незасвоєних порцій інформації, з яких генерується текстова частина адаптивного навчального кроку. Програмно вдосконалено систему на основі технології PWA (Progressive web app), що дозволило реалізувати такі переваги веб-застосунків, як швидкість, зручність і привабливість. Упровадження технології PWA виконано за рахунок інструментів Service Worker, Web App Manifest, HTTPS та Application Shell, що дозволило виконувати кешування клієнтських запитів у офлайн-режимі, пришвидшило процес завантаження та відображення графічних елементів веб-сторінки, забезпечило використання запропонованого ресурсу як звичайного мобільного додатку. Це надало можливість для зручнішого доступу до системи, а також зменшення використання системних ресурсів.
An analysis of the well-known distance education systems was made, which allowed us to highlight their advantages and disadvantages and identify some ways to improve the program by adding adaptive functionality and interactivity, aimed at improving the educational process quality. An interface for working with the system for different groups of users (students, teachers, developers) has been developed whose use allows you to download study materials and test tasks conveniently, to edit and adapt some meaningful links between information sections (Units), to pass training and test control, to form final reports of success and recommendations for further learning steps. The multi-set method of assessing the level of study of content units was described and the adaptive functionality of forming the content of educational lectures for review or in-depth mastering of the theoretical content was presented, which allows taking into account the initial level of student knowledge and his/her abilities to acquire new skills. The software has been improved with a system based on PWA (Progressive web app) technology, which has allowed us to realize such advantages of web applications as speed, convenience, and attractiveness. A technology of text questions and correspondent information units connection was proposed which was based on the theory of multiple approach use which has provided us with the mathematical determination of the indices of the unmastered pieces of knowledge which generate the text part of the adaptive training step. Implementation of PWA technology was performed using the following software tools Service Worker, Web App Manifest, HTTPS, and Application Shell, which allowed to perform client caching offline, speeded up the process of downloading and displaying graphic elements of the web page, provided the use of the proposed resource as a regular mobile application. It has made it possible for easy access to the system to be obtained as well as the system resource use to be reduced.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39490
ISSN: 2522-4433
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/computer/2011/160-148-23.pdf
https://doi.org/10.1109/DSMP47368.2020.9204051
https://github.com/mwilliamson/mammoth.js#readme
https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.129
https://doi.org/10.1305/ndjfl/1093634995
https://www.divante.com/pwabook/chapter/01-introduction-to-pwa-technology
https://web.dev/learn/pwa/service-workers/
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Manifest
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Glossary/https
https://developer.chrome.com/blog/app-shell/
https://vite-plugin-pwa.netlify.app/
https://developer.chrome.com/docs/workbox/
https://developer.chrome.com/docs/devtools/
Перелік літератури: 1. Огляд сучасного стану систем дистанційного навчання. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/computer/2011/160-148-23.pdf (дата звернення: 06.06.2022).
2. Осадча К. П., Осадчий В. В. Технології дистанційного навчання. Робота з Moodle 2.4. Навчальний посібник. Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. 396 с.
3. Шкодзінський О. К., Войт С. О., Луцків М. М. Розробка навчальних курсів у системі ATutor: Методичні вказівки для викладачів (інструкторів). Видання 2-ге, виправлене і доповнене. Тернопіль: ТНТУ, 2015. 60 с.
4. Pikuliak М. Development of an adaptive module of the distance education system based on a hybrid neuro-fuzzy network: Proceedings of the 2020 IEEE Third International Conference on Data Stream Mining&Processing (DSMP). Lviv, Ukraine, August 21–25. 2020. P. 44–49. DOI: https://doi.org/10.1109/DSMP47368.2020.9204051
5. Mammoth .docx to HTML converter. URL: https://github.com/mwilliamson/mammoth.js#readme (дата звернення: 22.04.2022).
6. Palamar A. Control system simulation by modular uninterruptible power supply unit with adaptive regulation function. Scientific Journal of TNTU (Tern.). Vol. 98. No. 2. 2020. P. 129–136. DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.129
7. Пікуляк М. В. Застосування теорії мультимножин для формування індивідуального квантового набору навчального контенту. Математичні машини і системи. 2014. № 3. С. 96–103.
8. Blizard W. The Development of Multiset Theory. Notre Dame J. of Formal Logic. 1989. Том. 30. № 1. С. 36–66. DOI: https://doi.org/10.1305/ndjfl/1093634995
9. Introduction to Progressive Web Apps. URL: https://www.divante.com/pwabook/chapter/01-introduction-to-pwa-technology (дата звернення: 15.06.2022).
10. Service workers. URL: https://web.dev/learn/pwa/service-workers/ (дата звернення: 15.06.2022).
11. Web app manifests. URL: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Manifest (дата звернення: 15.06.2022).
12. HTTPS. URL: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Glossary/https (дата звернення: 15.06.2022).
13. Instant Loading Web Apps with an Application Shell Architecture. URL: https://developer.chrome.com/blog/app-shell/ (дата звернення: 16.06.2022).
14. Zero-config PWA Framework-agnostic Plugin for Vite. URL: https://vite-plugin-pwa.netlify.app/ (дата звернення: 16.06.2022).
15. Workbox. URL: https://developer.chrome.com/docs/workbox/ (дата звернення: 21.06.2022).
16. Chrome DevTools. URL: https://developer.chrome.com/docs/devtools/ (дата звернення: 21.06.2022).
References: 1. Ohliad suchasnoho stanu system dystantsiinoho navchannia. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/computer/2011/160-148-23.pdf (accessed: 06.06.2022). [In Ukrainian].
2. Osadcha K. P., Osadchyi V. V. Tekhnolohii dystantsiinoho navchannia. Robota z Moodle 2.4. Navchalnyi posibnyk. Melitopol: Vyd-vo MDPU im. B. Khmelnytskoho, 2014/ 396 p. [In Ukrainian].
3. Shkodzinskyi O. K., Voit S. O., Lutskiv M. M. Rozrobka navchalnykh kursiv u systemi ATutor: Metodychni vkazivky dlia vykladachiv (instruktoriv). Vydannia 2-he, vypravlene i dopovnene. Ternopil: TNTU, 2015, 60 p. [In Ukrainian].
4. Pikuliak M. Development of an adaptive module of the distance education system based on a hybrid neuro-fuzzy network: Proceedings of the 2020 IEEE Third International Conference on Data Stream Mining&Processing (DSMP). Lviv, Ukraine, August 21–25, 2020. P. 44–49. DOI: https://doi.org/10.1109/DSMP47368.2020.9204051
5. Mammoth .docx to HTML converter. URL: https://github.com/mwilliamson/mammoth.js#readme (accessed: 22.04.2022).
6. Palamar A. Control system simulation by modular uninterruptible power supply unit with adaptive regulation function. Scientific Journal of TNTU (Tern.). Vol. 98. No. 2. 2020. P. 129–136. DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.129
7. Pikuliak M. V. Zastosuvannia teorii multymnozhyn dlia formuvannia indyvidualnoho kvantovoho naboru navchalnoho kontentu. Matematychni mashyny i systemy. 2014. No. 3. P. 96–103. [In Ukrainian].
8. Blizard W. The Development of Multiset Theory, Notre Dame J. of Formal Logic. Vol. 30. No. 1. 1989. P. 36–66. DOI: https://doi.org/10.1305/ndjfl/1093634995
9. Introduction to Progressive Web Apps. URL: https://www.divante.com/pwabook/chapter/01-introduction-to-pwa-technology (accessed: 15.06.2022).
10. Service workers. URL: https://web.dev/learn/pwa/service-workers/ (accessed: 15.06.2022).
11. Web app manifests. URL: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Manifest (accessed: 15.06.2022).
12. HTTPS. URL: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Glossary/https (accessed: 15.06.2022).
13. Instant Loading Web Apps with an Application Shell Architecture. URL: https://developer.chrome.com/blog/app-shell/ (accessed: 16.06.2022).
14. Zero-config PWA Framework-agnostic Plugin for Vite. URL: https://vite-plugin-pwa.netlify.app/ (accessed: 16.06.2022).
15. Workbox. URL: https://developer.chrome.com/docs/workbox/ (accessed: 21.06.2022).
16. Chrome DevTools. URL: https://developer.chrome.com/docs/devtools/ (accessed: 21.06.2022).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2022, № 1 (105)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.