Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39374
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorМаркович, Ірина-
dc.contributor.authorДемкура, Тарас-
dc.date.accessioned2022-12-19T11:38:43Z-
dc.date.available2022-12-19T11:38:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationДемкура Тарас, Маркович Ірина. Архітектура вибору і підштовхування в поведінковій економіці. Соціально-економічні проблеми і держава, 2022, Вип. 2(27), с.85-92uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39374-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано, що поведінкова економіка дозволяє відійти від ідеалізованого сприйняття людини як абсолютно раціонального суб’єкта прийняття рішень, що володіє усією інформацією про об’єкт; здатен сформувати чітку ієрархію власних пріоритетів, яка зумовлена балансом між вигодою та витратами; стабільний у своїх вподобаннях та не піддається емоційним впливам. Для цього необхідно враховувати когнітивні упередження, систематичні помилки мислення та можливості їхнього уникнення, з чим, власне, і працює поведінкова економіка. Розглянуто поняття «архітектура вибору», «підштовхування (наджинг)» та «лібертаріанський патерналізм». В найбільш загальних рисах, архітектура вибору ̶ це дизайн середовища, в якому люди приймають рішення. Змінивши середовище прийняття рішення, можна змінити і саме рішення. Підштовхування («наджинг») ̶ це одна зі стратегій поведінкової економіки, спрямована на поведінку суб’єктів виключно шляхом зміни середовища та контексту, тобто інструменти підштовхування здатні підкреслити економічні стимули і м’яко скерувати людину до оптимальних рішень, не позбавляючи її вибору. Показано, що інструментарій підштовхування активно почав використовуватися у державній політиці для підсилення ефективності регулюючих дій, проте, не обмежився нею, а досить швидко поширився і на інші сфери ̶ охорону навколишнього середовища, здоров’я, систему страхування та пенсійного забезпечення, підприємництво і т.д. Наведено приклади практичного застосування архітектури вибору та інструментарію підштовхування в сфері державного регулювання, екологічного використання ресурсів та особистого вибору. Зосереджено увагу на тому, що накладаючи обмеження варіантів дій або прямо впроваджуючи регулюючі інструменти, звичайно, можна досягти бажаних результатів, проте, такий вплив на зміну поведінки є швидше директивним, ніж таким, що залишає свободу людині. Інструменти підштовхування («наджингу») здатні підкреслити економічні стимули і м’яко скерувати людину до більш раціональних рішень. Вказано основні потреби, для задоволення яких підштовхування та створення архітектури вибору є ефективними та доречними, наприклад, стимулювання самоконтролю або підвищення рівня усвідомленості необхідності здійснення дій.uk_UA
dc.format.extent85-92-
dc.subjectповедінкова економікаuk_UA
dc.subjectпідштовхуванняuk_UA
dc.subjectархітектура виборуuk_UA
dc.subjectлібертаріанський патерналізмuk_UA
dc.titleАрхітектура вибору і підштовхування в поведінковій економіці.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.relation.references1. Thaler, R., Sunstein C. (2008). Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. USA: Penguin Booksuk_UA
dc.relation.references2. Талер Р., Санстейн К. Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір / пер. з англ. Ольга Захарченко, К. Наш формат, 2017, 312 с.uk_UA
dc.relation.references3. Choice architecture: how to help people make the right decision URL: https://hatrabbits.com/en/choice-architecture/uk_UA
dc.relation.references4. Daniel Hausmann and Brynn Welch (2010). Debate: To Nudge or Not to Nudge, 18 Journal of Political Philosophy, pp.123–136uk_UA
dc.relation.references5. Kim Ly and Dilip Soman (2013). Nudging Around The World. Rotman School Of Management. University of Toronto. 25 p.uk_UA
dc.relation.references6. Ушакова Н. Г., Кулініч О. А., Помінова І. І. Інституціоналізація поведінкового регулювання: зарубіжний досвід. Бізнес Інформ. 2020. №9. C. 37–43uk_UA
dc.relation.references7. Sanstein K. Human Agency and Behavioral Economics (2017) Palgrave Macmillan., pp.105-110uk_UA
dc.relation.references8. Sunstein, C. & Reisch, L. (2014). Automatically green: Behavioral economics and environmental protection. Harvard Environmental Law Review, 38, pp.127-158.uk_UA
dc.relation.references9. Pucher, J. & Buehler, R. (2008). Making cycling irresistible: Lessons from the Netherlands, Denmark and Germany. Transport Reviews, 28, pp.495-528uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Demkura_Markovych.doc19,72 MBMicrosoft WordGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları