Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39182
Назва: | Methodology of Force Parameters Justification of the Controlled Steering Wheel Suspension |
Автори: | Vovk, Yuriy Sokil, Bogdan Lyashuk, Oleg Sokil, Mariya Lebid, Iryna Hevko, Ivan Levkovych, Mykhaylo Khoroshun, Roman Matviyishyn, Anatoliy |
Приналежність: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя |
Бібліографічний опис: | Sokil, B., Lyashuk, O., Sokil, M., Vovk, Y., Lebid, I., Hevko, I., ... & Matviyishyn, A. (2022). Methodology of Force Parameters Justification of the Controlled Steering Wheel Suspension. Communications, 24(3), B247-B258. |
Bibliographic description: | Sokil, B., Lyashuk, O., Sokil, M., Vovk, Y., Lebid, I., Hevko, I., ... & Matviyishyn, A. (2022). Methodology of Force Parameters Justification of the Controlled Steering Wheel Suspension. Communications, 24(3), B247-B258. |
Дата публікації: | 2022 |
Дата внесення: | 6-гру-2022 |
Країна (код): | SK |
DOI: | 10.26552/com.C.2022.3.B247-B258 |
Короткий огляд (реферат): | The methodology for selecting the main force parameters of nonlinear nonconservative suspension for the main performance characteristics of wheeled vehicles has been developed based on the longitudinal-angular oscillations. The following has been established: a) change limits of static deformation of the elastic suspension system and its other parameters at which the basic operational characteristics for various ranges of amplitude change are satisfied; b) the amplitude of the initial perturbation of oscillations depending on the shape of the inequality and its entry speed; c) the influence of the main characteristics of damping devices on the amplitude frequency characteristics. The results of this work can be a basis for the choice of such parameters of the considered controlled suspension, which ensure the stability of the vehicle along the curved sections of the road, its controllability, etc. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39182 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації працівників кафедри автомобілів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
CSL_csl-202203-0024.pdf | 3,98 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
Інструменти адміністратора