Använd denna länk för att citera eller länka till detta dokument: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38870
Fullständig post
DC fältVärdeSpråk
dc.contributor.authorРізник, Наталія-
dc.contributor.authorБерестецька, Олена-
dc.contributor.authorІваськів, Неля-
dc.contributor.authorRiznyk, Nataliia-
dc.contributor.authorBerestetska, Olena-
dc.contributor.authorIvaskiv, Nelya-
dc.date.accessioned2022-10-07T08:09:35Z-
dc.date.available2022-10-07T08:09:35Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationРізник Н. Моделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства на основі економетричного підходу [Електронний ресурс] / Наталія Різник, Олена Берестецька, Неля Іваськів // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 533-540. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21rnmoep.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38870-
dc.description.abstractКонкуренція – важливий атрибут ринкової економіки і є основою всього механізму товарного виробництва, ринкового господарства та створює могутню альтернативу монополізації в сфері економіки. Конкуренція є важливим фактором стимулювання господарської активності, збільшення розмаїтості та підвищення якості продукції, зниження витрат і стабілізації економічного росту. У ринкових умовах господарювання важливою проблемою є дослідження та моделювання конкурентоспроможності як можливості господарських одиниць до ефективного функціонування на ринку, особливо це актуально для торгівельних підприємств. Основною метою даного дослідження є визначення та аналіз системи заходів, необхідних для проведення економетричного моделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства, на основі розробленого алгоритму моделювання прогнозу розвитку економічної системи. При цьому авторами вирішено низку завдань, зокрема, детально проаналізовано кожен з кроків алгоритму і адаптовано під особливості та потреби торгівельного підприємства. При дослідженні використано методи аналізу і синтезу, аналітичних узагальнень, графічний метод застосовано при побудові основних етапів алгоритму, також застосовано методи математичного моделювання, зокрема, економетричного моделювання. Отриманий алгоритм є основою для моделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства з використанням економетричного підходу. Застосування вказаного алгоритму дасть змогу отримати не тільки адекватні економетричні моделі, а й ефективні управлінські рішення щодо розвитку підприємства, засновані на детальному аналізі та дослідженні цих моделей. Подальших досліджень потребує виділення факторів впливу, які є вагомими для діяльності торгівельного підприємства і які можна кількісно оцінити та використати для моделювання конкурентоспроможності.uk_UA
dc.description.abstractCompetition is an important attribute of a market economy and is the basis of the whole mechanism of commodity production, market economy and creates a powerful alternative to monopolization in the economy. Competition is an important factor in stimulating economic activity, increasing diversity and improving product quality, reducing costs and stabilizing economic growth. In market conditions, an important problem is the analysis and modeling of competitiveness as the ability of economic units to function effectively in the market, this is especially true for commercial enterprises. The main purpose of this article is to determine and analyze the system of measures necessary for econometric modeling the competitiveness of a commercial enterprise on the basis of the developed algorithm. The authors solved a number of tasks, in particular, analyzed in detail each of the algorithm steps and adapted to the features and needs of the trading company. Methods of analysis and synthesis, analytical generalizations, the graphical method for the construction of the main stages of the algorithm, as well as mathematical modeling, in particular, econometric modeling are used in the research. The obtained algorithm is the basis for modeling the competitiveness of a trading company based on the econometric approach. The application of this algorithm will make it possible to obtain not only adequate econometric models, but also effective management decisions for enterprise development based on the detailed analysis and research of these models. Further research is needed to identify the impact factors that are important for the activities of a commercial enterprise and that can be quantified and used to model competitiveness.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent533-540-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21rnmoep.pdfuk_UA
dc.relation.urihttp://visnykj.wunu.edu.ua/index.php/visnykj/article/view/842/956uk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможність підприємстваuk_UA
dc.subjectеконометричне моделюванняuk_UA
dc.subjectторгівельне підприємствоuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectmodelinguk_UA
dc.subjectenterprise competitivenessuk_UA
dc.subjecteconometric modelinguk_UA
dc.subjecttrade enterpriseuk_UA
dc.titleМоделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства на основі економетричного підходуuk_UA
dc.title.alternativeSimulation of competitiveness of a trade enterprise on the basis of econometric approachuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages8-
dc.subject.udc339.137uk_UA
dc.relation.references1. Бідник Н. Б. Математичні методи оптимізації конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: 08.00.11 -Математичні методи, моделі та інформаційні технології в економіці» . Львів, 2007. 20 с.uk_UA
dc.relation.references2. Павлова В. А., Кузьменко О. В., Орлова В. М., Рижкова Г. А. Конкурентоспроможність підприємства: управління, оцінка, стратегія: монографія. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2011. 352 с.uk_UA
dc.relation.references3. Драган О. І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти: монографія. К.: Держ. академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2006. 160 с.uk_UA
dc.relation.references4. Иванов Ю. Б., Тищенко А. Н., Дробитько Н. А., Абрамова О. С. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия: [монография]. Х.: ХНЭУ, 2003. 349 с.uk_UA
dc.relation.references5. Цепенюк Н. М., Федишин Б. П. Моделювання розвитку промисловості будівельних матеріалів на основі економетричного підходу . Вісник соціально-економічних досліджень: [зб. наук. праць.]. Одеса, 2009. Вип. 37. С. 293-298.uk_UA
dc.relation.references6. Берестецька О. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств текстильної промисловості. Вісник Тернопільського національного економічного університету. Випуск 1. 2019. С. 141-150. URL: http://visnykj.wunu.edu.ua/index.php/visnykj/article/view/842/956uk_UA
dc.relation.references7. Різник Н. М., Бачинська О. М. Підходи до оцінювання конкурентоспроможності ВНЗ. Економіка і регіон. Науковий вісник Полтавського національного технічного університету ім. Ю. Кондратюка. 2013. № 4 (41). С. 64-69.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Bidnyk, N. B. (2007) Matematychni metody optymizatsii konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Mathematical Methods for Optimization of Company Competitiveness] avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ekon. nauk. Lviv.uk_UA
dc.relation.referencesen2. Pavlova, V. A, Kuzmenko, O. V., Orlova, V. M., Ryzhkova, H. A. (2011) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: upravlinnia, otsinka, stratehiia: monohrafiia [Enterprise competitiveness: management, assessment, strategy: monograph]. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovskyi universytet imeni Alfreda Nobelia [in Ukrainian].uk_UA
dc.relation.referencesen3. Drahan, O. I. (2006) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv: teoretychni aspekty: monohrafiia [Management of competitiveness of enterprises: theoretical aspects. Monograph]. K.: Derzh. akademiia kerivnykh kadriv kultury i mystetstv.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Yvanov, Yu. B., Tyshchenko, A. N., Drobytko N. A., Abramova, O. S. (2003) Konkurentosposobnost predpryiatyia: otsenka, dyahnostyka, stratehyia: [monohrafyia] [Competitiveness of an enterprise: assessment, diagnostics, strategy: [monograph]. Kh.: KhNЭU.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Tsepeniuk, N. M., Fedyshyn, B. P. (2009) Modeliuvannia rozvytku promyslovosti budivelnykh materialiv na osnovi ekonometrychnoho pidkhodu [Modeling the development of the construction materials industry based on an econometric approach]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen: [zb. nauk. prats.]. Odesa, Vol. 37, pp. 293-298.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Berestetska, O. (2019) Zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv tekstylnoi promyslovosti [Ensuring the competitiveness of textile industry enterprises]. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu. Vol. 1, pp. 141-150. URL.: http://visnykj.wunu.edu.ua/index.php/visnykj/article/view/842/956.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Riznyk, N. M., Bachynska, O. M. (2013) Pidkhody do otsiniuvannia konkurentospromozhnosti VNZ [Approaches to evaluating the competitiveness of universities.]. Ekonomika i rehion. Naukovyi visnyk Poltavskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu im. Yu.Kondratiuka. No. 4 (41), pp. 64-69.uk_UA
dc.identifier.citationenRiznyk, N., Berestetska, O. & Ivaskiv, N. (2021) Modeliuvannia konkurentospromozhnosti torhivelnoho pidpryiemstva na osnovi ekonometrychnoho pidkhodu [Simulation of competitiveness of a trade enterprise on the basis of econometric approach]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 533-540. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21rnmoep.pdfuk_UA
dc.subject.jelO33uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraineuk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5931-7879-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7119-4496-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(25)-
dc.citation.spage533-
dc.citation.epage540-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Samling:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Fulltext och övriga filer i denna post:
Fil Beskrivning StorlekFormat 
21rnmoep.pdfМОДЕЛЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОРГІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ЕКОНОМЕТРИЧНОГО ПІДХОДУ533,18 kBAdobe PDFVisa/Öppna


Materialet i DSpace är upphovsrättsligt skyddat och får ej användas i kommersiellt syfte!