Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38848
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorОксентюк, Богдана-
dc.contributor.authorOksentyuk, Bohdana-
dc.date.accessioned2022-09-29T17:31:02Z-
dc.date.available2022-09-29T17:31:02Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationОксентюк Б. Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / Богдана Оксентюк // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 482-490. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38848-
dc.description.abstractЗацікавленість підприємств у результатах своєї діяльності підсилює необхідність підвищення їх конкурентоспроможності, яка є вирішальним фактором комерційного успіху в «суворих умовах дійсності». Процес оцінювання конкурентоздатності підприємства є складною багатофакторною задачею, яка зводиться до інтерпретації й оцінки комплексу показників та методів, що характеризують різні сторони діяльності ринкового суб’єкта і, в кінцевому результаті, формують його конкурентоспроможність. У науковій статті проаналізовано різноманітну кількість методів оцінки конкурентоспроможності підприємства як у загальному, так і з точки зору маркетингу. Показано, що сьогодні, для успішного функціонування фірми на ринку, оцінка його конкурентоспроможності за допомогою різних методів є об’єктивною необхідністю. Доведено, що у сучасній економічній літературі існує велика кількість неоднозначних методологічних підходів щодо дослідження конкурентоспроможності ринкового суб’єкта, що в свою чергу зумовлює і множинність використовуваних методів її оцінки. У статті проведено аналіз існуючих методик оцінки конкурентоспроможності підприємства та показано, що вони характеризують лише окремі сторони його діяльності і володіють рядом недоліків. В теоретичному плані розробка якоїсь комплексної методики оцінки рівня конкурентоспроможності організації, що може бути застосована до всіх без виключення об’єктів є дуже трудомістким і практично нездійсненним завданням. Резюмуючи результати дослідження, зроблено висновки, що всі використовувані методи визначення й оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства можуть бути об’єднані в наступні дев’ять груп: методи, засновані на аналізі порівняльних переваг; методи, що базуються на теорії рівноваги фірми і галузі; матричні методи оцінки конкурентоспроможності; метод, заснований на теорії мультиплікатора; методи, засновані на порівнянні з еталоном та ін. Розглянуті підходи кардинально відрізняються за своєю сутністю та базою формування показників й характеризують різні сфери і сторони діяльності фірми. Тому їх використання може бути зручним та доцільним в залежності від цілей і завдань організації, специфіки галузі та досліджуваного об’єкта, а також наявності відповідної інформації.uk_UA
dc.description.abstractThe interest of enterprises in the results of their activities reinforces the need to increase their competitiveness, which is a decisive factor in commercial success in the "harsh conditions of reality." The process of assessing the competitiveness of the enterprise is a complex multifactorial task, which is reduced to the interpretation and evaluation of a set of indicators and methods that characterize the various aspects of the market entity and, ultimately, shape its competitiveness. The scientific article analyzes a variety of methods for assessing the competitiveness of the enterprise both in general and in terms of marketing. It is shown that today, for the successful functioning of the firm in the market, the assessment of its competitiveness using various methods is an objective necessity. It is proved that in the modern economic literature there are a large number of ambiguous methodological approaches to the study of the competitiveness of the market entity, which in turn determines the multiplicity of methods used to assess it. The article analyzes the existing methods of assessing the competitiveness of the enterprise and shows that they characterize only certain aspects of its activities and have a number of shortcomings. Theoretically, the development of a comprehensive methodology for assessing the level of competitiveness of the organization, which can be applied to all objects without exception is a very time-consuming and almost impossible task. Summarizing the results of the study, it is concluded that all the methods used to determine and assess the level of competitiveness of the enterprise can be combined into the following nine groups: methods based on the analysis of comparative advantages; methods based on the theory of equilibrium of the firm and industry; matrix methods of competitiveness assessment; method based on multiplier theory; methods based on comparison with the standard, etc. The considered approaches radically differ in the essence and base of formation of indicators and characterize various spheres and aspects of activity of firm. Therefore, their use can be convenient and appropriate depending on the goals and objectives of the organization, the specifics of the industry and the object under study, as well as the availability of relevant information.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent482-490-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdfuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectконкурентна картаuk_UA
dc.subjectметоди оцінки конкурентоздатностіuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectevaluationuk_UA
dc.subjectcompetitive mapuk_UA
dc.subjectmethods of competitiveness assessmentuk_UA
dc.titleСучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможностіuk_UA
dc.title.alternativeModern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitivenessuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages9-
dc.subject.udc658.5:339.13uk_UA
dc.relation.references1. Буднікевич І. М. Маркетинг у галузях і сферах діяльності. К: ЦУЛ, 2017. 536 с.uk_UA
dc.relation.references2. Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Стратегічний маркетинг. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 612 с.uk_UA
dc.relation.references3. Мазаракі А.А. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація): навч. посіб. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т., 2010. 543 с.uk_UA
dc.relation.references4. Макогон Ю. В., Корж М. В. Маркетингова політика в системі управління конкурентоспроможністю промислової продукції: монографія. Краматорськ: Донбас. держ. машинобуд. акад., 2015. 244 с.uk_UA
dc.relation.references5. Полторак В., Тараненко І., Красовська О. Маркетингові дослідження. К.: Центр навчальної літератури, 2017. 342 с.uk_UA
dc.relation.references6. Ортинська В. В., Мельникович О. М. Маркетингові дослідження: підручник. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 376 с.uk_UA
dc.relation.references7. Пасічник В. Г., Акіліна О. В. Конкурентоспроможність фірми: навчальний посібник. К.: ЦУЛ, 2014. 112 с.uk_UA
dc.relation.references8. Петруня Ю. Є., Петруня В. Ю. Маркетинг: навчальний посібник. 3-тє вид., переробл. і доповн. Дніпропетровськ: Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с.uk_UA
dc.relation.references9. Юхименко П. Конкурентоспроможність підприємства: підручник. К.: Центр навчальної літератури, 2021. 320 с.uk_UA
dc.relation.references10. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / за заг. ред. Іванова Ю.Б., Тищенка О.М. Х.: ВД «ІНЖЕК», 2014. 384 с.uk_UA
dc.relation.references11. Tompson-ml. Artur A., Stryklend Dzh. Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Readings. McGraw-Hill Education, 2013. 550 p.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Budnikevych I.M. (2017) Marketyngh u ghaluzjakh i sefrakh dijaljnosti [Marketing in industries and sectors]. K: TSUL. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen2. Balabanova L.V., Kholod V.V., Balabanova I.V. (2019) Stratehichnyi marketynh [Strategic marketing]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen3. Mazaraki A.A. (2010) Ekonomichni doslidzhennja (metodologhija, instrumentarij, orghanizacija, aprobacija): navch. posib. [Economic research (methodology, tools, organization, testing): textbook]. K.: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen4. Makoghon Ju.V., Korzh M.V. (2015) Marketynghova polityka v systemi upravlinnja konkurentospromozhnistju promyslovoji produkciji: monoghrafija [Marketing policy in the system of management of competitiveness of industrial products: monograph]. Kramatorsjk: Donbas. derzh. mashynobud. akad. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen5. Poltorak V., Taranenko I., Krasovska O. (2017) Marketynhovi doslidzhennia [Marketing researches]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen6. Ortynsjka V.V., Meljnykovych O.M. (2016) Marketynghovi doslidzhennja: pidruchnyk [Marketing research: a textbook]. K.: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen7. Pasichnyk V.Gh., Akilina O.V. (2014) Konkurentospromozhnistj firmy: navchaljnyj posibnyk [Competitiveness of the firm: textbook]. K.: TSUL. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen8. Petrunja Ju. Je., Petrunja V. Ju. (2016) Marketyngh: navchaljnyj posibnyk [Marketing: a textbook]. Dnipropetrovsjk: Universytet mytnoji spravy ta finansiv. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen9. Yukhymenko P. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: pidruchnyk [Competitiveness of the enterprise: a textbook]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen10. Ivanov Ju.B., Tyshhenkо O.M. (2014) Teoretychni osnovy konkurentnoji strateghiji pidpryjemstva: monoghrafija [Theoretical bases of competitive strategy of the enterprise: monograph]. Kh.: VD „INZHEK”. (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen11. Tompson-ml. Artur A., Stryklend Dzh. (2013) [Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Readings]. McGraw-Hill Education. (in English)uk_UA
dc.identifier.citationenOksentyuk, B. (2021) Suchasni metody otsinky ta marketynhovoho zabezpechennia pidvyshchennia rivnia konkurentospromozhnosti [Modern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitiveness]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 482-490. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2022.02.482-
dc.subject.jelM31uk_UA
dc.subject.jelL1uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraineuk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8125-8809-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(25)-
dc.citation.spage482-
dc.citation.epage490-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
21obaprk.pdfСУЧАСНІ МЕТОДИ ОЦІНКИ ТА МАРКЕТИНГОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ831,33 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.