Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38798
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorSorokivska, Olena-
dc.contributor.authorStrutynska, Iryna-
dc.contributor.authorMelnyk, Liliya-
dc.contributor.authorMyshkovych, Olha-
dc.contributor.authorСороківська, Олена-
dc.contributor.authorСтрутинська, Ірина-
dc.contributor.authorМельник, Лілія-
dc.contributor.authorМишкович, Ольга-
dc.date.accessioned2022-09-24T17:16:47Z-
dc.date.available2022-09-24T17:16:47Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationСороківська, О. Constructing a model of dual professional competences in engineering education [Електронний ресурс] / Олена Сороківська, Ірина Струтинська, Мельник Лілія, Ольга Мишкович // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 433-447. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38798-
dc.description.abstractThe scientific research aims to describe the content and features of the introduction of dual education in Ukraine, to investigate the prospects and advantages of the formation of practical oriented engineering education, to construct a circular model of dual professional competencies of engineering education and to establish the interconnection of structural and functional subsystems of this model. Using the methods of the systematic approach, comparative analysis, synthesis, and generalization, the authors concentrate on conceptualising and formalising the dual content of engineering education. The authors analysed the curricula of individual engineering majors, identified several discrepancies in the correlation of theoretical and practical courses, proved the need to change the curricula and bring them closer to dual education standards. To develop the dual content of specialists' professional training in the field of engineering, the authors suggest using the distinction the two subsystems – internal and external. The result of interaction between these two subsystems is the parallel acquisition of necessary applied engineering skills while studying at higher educational establishments, practical cooperation between higher educational institutions and leading enterprises of the region, rational alternation of theory and practice in the educational process. Our finding offers a significant contribution to further understanding the methodology involved in implementing the academic standards and highlighting discrepancies between traditional and dual education systems. Prospects for further research in this area may be studies on developing dual education in economic and humanities.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є дослідження змісту та особливостей впровадження дуальної освіти в Україні, виокремлення перспектив та переваг формування практично орієнтованої інженерної освіти, побудова кругової моделі подвійних професійних компетентностей інженерної освіти і встановлення взаємозв’язку структурної та функціональної підсистем цієї моделі. Використовуючи методи системного підходу, порівняльного аналізу, синтезу та узагальнення, автори зосередили увагу на концептуалізації та формалізації подвійного змісту інженерної освіти. Також авторський колектив провів ретельний аналіз освітніх програм окремих інженерних спеціальностей. Це дало змогу виявити ряд розбіжностей у співвідношенні теоретичних та практичних курсів та довело необхідність зміни освітніх програм для наближення їх до стандартів дуальної освіти. Ці зміни мають стосуватися, насамперед, збільшення годин практичної складової та зменшенням обсягу теоретичних курсів. Із метою розвитку подвійного змісту професійної підготовки фахівців в галузі машинобудування автори пропонують розглядати освітній процес із позиції двох його підсистем − внутрішньої та зовнішньої. Результатом взаємодії цих двох підсистем є паралельне набуття важливих прикладних інженерних навичок під час навчання у вищому навчальному закладі, ефективна співпраця між вищими навчальними закладами та провідними підприємствами регіону, раціональне чергування теорії і практики в навчальному процесі. Результати дослідження роблять внесок у більш глибоке розуміння методології послідовного впровадження академічних стандартів, підкреслюють розбіжності між традиційними та дуальними системами освіти, доводять необхідність суттєвого коригування освітніх програм із метою адаптації до вимог сучасного ринку праці. Перспективами подальших досліджень у цій галузі можуть бути наукові розвідки щодо розвитку дуальної економічної та гуманітарної освіти.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent433-447-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdfuk_UA
dc.relation.urihttp://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.uk_UA
dc.relation.urihttps://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_en.uk_UA
dc.relation.urihttp://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014/529072/IPOL_STU(2014)529072_EN.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/03043797.2011.585225.uk_UA
dc.relation.urihttp://fru.ua/images/Projektbericht_2017-08-14_eng_V-1.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttp://hdl.voced.edu.au/10707/286195.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_1.uk_UA
dc.relation.urihttps://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=16144&langId=en.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.13152/IJRVET.4.2.4.uk_UA
dc.relation.urihttps://btsau.edu.ua/sites/default/files/Faculties/osvita/dualna/pidgotovki-fakhivtsiv-za-dualnoyu-formoyu.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttps://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_psy_vii_197_79.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttp://www.uam.in.ua/upload/medialibrary /3fb/3fb2c5c519f60251581d83fc2c139b61.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.421.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/07294360.2019.1581141.uk_UA
dc.relation.urihttp://www.vsau.org/web/vsau/vsau.nsf.uk_UA
dc.relation.urihttp://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/75119/okm11.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17485/ijst/2015/v8i1/99711.uk_UA
dc.relation.urihttp://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4.1/24.pdf.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1109/ICSE-SEET.2019.00013.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17853/1994-5639-2019-5-131-157.uk_UA
dc.relation.urihttps://www.slideshare.net/cubcce/mnika-pogtsnik-the-benefits-of-the-dual-training-for-students-for-companies-and-for-universities.uk_UA
dc.relation.urihttps://osvita.ua/legislation/proftech/56443/.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-90-481-3116-7_1.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.337156.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/13636820.2015.1061041.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_16.uk_UA
dc.relation.urihttps://www.researchgate.net/publication/236164713_The_State_of_Apprenticeship_in_2010_International_Comparisons_of_Australia_Austria_England_France_Germany_Ireland_Sweden_and_Switzerland.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199599431.003.0003uk_UA
dc.relation.urihttps://iaras.org/iaras/journals/ijels.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/0729436980170201.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.20535/2410-8286.153575.uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.5815/ijeme.2012.01.06.uk_UA
dc.subjectdual systemuk_UA
dc.subjectengineering educationuk_UA
dc.subjectprofessional competencesuk_UA
dc.subjectdevelopment of professional activityuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectдуальна системаuk_UA
dc.subjectінженерна освітаuk_UA
dc.subjectпрофесійні компетенціїuk_UA
dc.subjectрозвиток професійної діяльностіuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.titleConstructing a model of dual professional competences in engineering educationuk_UA
dc.title.alternativeФормування моделі дуальних професійних компетенцій в інженерній освітіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages15-
dc.subject.udc378:005.6uk_UA
dc.relation.referencesen1. About education: Law of Ukraine from September 5. 2017 No. 2145-VIII. Retrieved January 22 2020 from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.uk_UA
dc.relation.referencesen2. An official EU website. (August 2015). Education and Training 2020 Draft Joint Report. Retrieved December 10 2020 from https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_en.uk_UA
dc.relation.referencesen3. Chatzichristou, S., Ulicna, D., Murphy, Il., Curth, An. (2014). Dual Education: a Bridge Over Troubled Waters? The European Parliament Addition: European Union, 2014. Retrieved December 1 2020 from http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014/529072/IPOL_STU(2014)529072_EN.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Christensen, S., Erno-Kjolhede, E. (2011). Academic drift in Danish professional engineering education. Myth or reality? Opportunity or threat? European Journal of Engineering Education, 36 (3), 285–299. https://doi.org/10.1080/03043797.2011.585225.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Dual`na osvita v dialozi [Dual Education in the Dialogue]. Report on the implementation and results of the project, as well as recommendations: implementation of the project is carried out within the framework of the MFA program. Retrieved January 9 2021 from http://fru.ua/images/Projektbericht_2017-08-14_eng_V-1.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Euler, D. (2013). Germany’s Dual Vocational Training System: a Model for other Countries. Germany: Bertelsmann Stiftung Bertelsmann Stiftung, 78 p. Retrieved 20 December 2020 from http://hdl.voced.edu.au/10707/286195.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Fürstenau, B., Pilz, M., Gonon, P. (2014). The Dual System of Vocational Education and Training in Germany - What Can Be Learnt About Education for (Other) Professions. In S. Billet et al. (Eds.), International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning (pp. 199-224). Dordrecht, Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_1.uk_UA
dc.relation.referencesen8. Gerbery D. (2016). Implementation of dual vocational education and training in Slovakia: first assessments. European Social Policy Network: Flash Report 2016/56. Retrieved March 20 2020 from https://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=16144&langId=en.uk_UA
dc.relation.referencesen9. Gessler, M. (2017). The Lack of Collaboration Between Companies and Schools in the German Dual Apprenticeship System: Historical Background and Recent Data. International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), 4 (2), 164-195. https://doi.org/10.13152/IJRVET.4.2.4.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Hrynevych, L. (2018). Koncepciya pidgotovky faxivciv za dual`noyu formoyu zdobuttya osvity [Concept of Experts’ Training in Dual Form of Education]. Retrieved January 10 2021 from https://btsau.edu.ua/sites/default/files/Faculties/osvita/dualna/pidgotovki-fakhivtsiv-za-dualnoyu-formoyu.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Khomenko, V. (2015). Construction of a model of dual professional competencies of future engineers-teachers of a computer profile. Educational technologies and society, 18(2), 409-427. Retrieved November 30 2020 from https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_psy_vii_197_79.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen12. Koncepciya pidgotovky faxivciv za dual`noyu formoyu zdobuttya osvity [Concept of training specialists for the dual form of education in Ukraine]. Retrieved January 12 2021 from http://www.uam.in.ua/upload/medialibrary /3fb/3fb2c5c519f60251581d83fc2c139b61.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen13. Koudahl, P. (2010). Vocational education and training: dual education and economic crises. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1900-1905. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.421.uk_UA
dc.relation.referencesen14. Magnell M., Geschwind L. (2019). A seamless blend of research and professional practice: dual coupling in engineering education. Higher Education Research & Development, 38, 807-818. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1581141.uk_UA
dc.relation.referencesen15. Mazur, V. (2019). Perspektyvy i problemy vprovadzhennya dual`noyi osvity v Ukrayini [Perspectives and problems of the introduction of dual education in Ukraine]. Professional training of a specialist in the context of the needs of the modern labor market: Collection of materials of the 3rd All-Ukrainian scientific and practical Internet conference. Retrieved December 15 2020 from http://www.vsau.org/web/vsau/vsau.nsf.uk_UA
dc.relation.referencesen16. Melin, G. et al. (2016): Towards a future proof system for higher education and research in Finland. Publications of the Ministry of Education and Culture, Finland, 2015. Retrieved November 24 2020 from http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/75119/okm11.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen17. Muhambetaliev, S., Kasymova A. (2016). The Introduction of Elements of Dual Education System: Experience, Problems, Prospects. Indian Journal of Science and Technology, 9 (47), 118-129. https://doi.org/10.17485/ijst/2015/v8i1/99711.uk_UA
dc.relation.referencesen18. Oleksin, Yu., Yakubovska, S. (2018). Pedahohichna superviziia yak element indyvidualizatsii dualnoho navchannia [Pedagogical Supervision as an Element of Individualization of Dual Education]. Young Scientist, 4.1 (56.1), 102-105. Retrieved October 18 2020 from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4.1/24.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen19. Péraire C. (2019). Dual-Track Agile in Software Engineering Education. Proceedings of the 41st International Conference on Software Engineering: Software Engineering Education and Training (pp. 50–61). Montreal, Canada. https://doi.org/10.1109/ICSE-SEET.2019.00013.uk_UA
dc.relation.referencesen20. Pleshakova Yu. (2019). Germany’s dual educational system: the assessment by its subjects. The Education and Science Journal, 21, 130-156. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2019-5-131-157.uk_UA
dc.relation.referencesen21. Pogatsnik, M. (2017). The benefits of the Dual training for students, for companies and for universities. Proceedings of Conference on University Business Cooperation in Central and Eastern Europe (pp.). Budapest, Hungury: Magyarország. Retrieved October 26 2020 from https://www.slideshare.net/cubcce/mnika-pogtsnik-the-benefits-of-the-dual-training-for-students-for-companies-and-for-universities.uk_UA
dc.relation.referencesen22. Pro vprovadzhennya elementiv dual`noyi formy navchannya u profesijnu pidgotovku kvalifikovanyx robitnykiv [On the introduction of elements of the dual form of training in the professional training of skilled workers]. Retrieved October 25 2020 from https://osvita.ua/legislation/proftech/56443/.uk_UA
dc.relation.referencesen23. Rauner, F., Smith, E. (2010). Rediscovering apprenticeship. In technical and vocational education and training: Issues, concerns and prospects. Dordrecht, Heidelberg, London, New York: Springer. https://doi.org/10.1007/978-90-481-3116-7_1.uk_UA
dc.relation.referencesen24. Saniter, A., Jiménez, L. (2019). Towards excellence in engineering curricula for dual education. In B. E. Stalder, C. Nägele (Ed.), Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 358–365). https://doi.org/10.5281/zenodo.337156.uk_UA
dc.relation.referencesen25. Schwendimann B., Cattaneo A., Zufferey J., Gurtner J., Bétrancourt M., Dillenbourg P. (2015). The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems. Journal of Vocational Education & Training, 67, 367-396. https://doi.org/10.1080/13636820.2015.1061041.uk_UA
dc.relation.referencesen26. Siecke, B. (2012). Transition from vocational education and training to higher education in Germany and Switzerland: a perspective of social inclusion and exclusion. Berlin, London: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_16.uk_UA
dc.relation.referencesen27. Steedman, H. (2010). The state of apprenticeship in 2010. International comparisons Australia Austria England France Germany Ireland Sweden Switzerland. London. Centre for Economic Performance. Retrieved October 25 2020 from https://www.researchgate.net/publication/236164713_The_State_of_Apprenticeship_in_2010_International_Comparisons_of_Australia_Austria_England_France_Germany_Ireland_Sweden_and_Switzerland.uk_UA
dc.relation.referencesen28. Thelen, K., Busemeyer, M. (2012). Institutional Change in German Vocational Training: From Collectivism toward Segmentation. In M. R. Busemeyer, C. Trampusch (Eds.), The Political Economy of Collective Skill Formation (pp. 68-100). Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199599431.003.0003uk_UA
dc.relation.referencesen29. Török E., Kovacs Zs. (2016). Dual System for Renewing Hungarian Higher Education. International Journal of Education and Learning Systems, Volume 1, 35-44. Retrieved November 22 2020 from https://iaras.org/iaras/journals/ijels.uk_UA
dc.relation.referencesen30. Trigwell, K., Reid, A. (1998). Introduction: Work-based learning and the students’ perspective. Higher Education Research & Development, 17(2), 141–154. https://doi.org/10.1080/0729436980170201.uk_UA
dc.relation.referencesen31. Tsymbaliuk, S., Shkoda, T., Artiushyna, M. (2019). Assessing and improving vocational teachers’ education and training in Ukraine. Advanced Education, 13, 70-80. https://doi.org/10.20535/2410-8286.153575.uk_UA
dc.relation.referencesen32. Yu, L. (2012). Research on the Cooperative Education Model Cultivating in Higher Vocational Education. Education and Management Engineering, 1, 35-41. https://doi.org/10.5815/ijeme.2012.01.06.uk_UA
dc.identifier.citationenSorokivska, O., Strutynska, I., Melnyk, L. & Myshkovych, O. (2021) Constructing a model of dual professional competences in engineering education. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 433-447. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2022.02.433-
dc.subject.jelI21uk_UA
dc.subject.jelI28uk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, 56, Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraineuk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8549-2910-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5667-6569-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8844-5490-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0003-3136-0044-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(25)-
dc.citation.spage433-
dc.citation.epage447-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21soaiee.pdfCONSTRUCTING A MODEL OF DUAL PROFESSIONAL COMPETENCES IN ENGINEERING EDUCATION1,09 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.