Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38795
Title: Економічна освіта та наука як основа інноваційного зростання
Other Titles: Economic education and science as the basis of innovative growth
Authors: Левицький, Віталій
Радинський, Сергій Віталійович
Дячун, Ольга
Levytskyi, Vitalii
Radynskiy, Serghiy
Dyachun, Olga
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Левицький В. Економічна освіта та наука як основа інноваційного зростання [Електронний ресурс] / Левицький Віталій, Радинський Сергій, Дячун Ольга // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 474-481. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21lvooiz.pdf
Bibliographic description (International): Levytskyi, V., Radynskiy, S. & Dyachun, O. (2021) Ekonomichna osvita ta nauka yak osnova innovatsiinoho zrostannia [Economic education and science as the basis of innovative growth]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 474-481. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21lvooiz.pdf
Journal/Collection: Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
Issue: 2(25)
Issue Date: Nov-2021
Submitted date: Oct-2021
Date of entry: 23-Sep-2022
Publisher: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0001-6096-5443
https://orcid.org/0000-0002-5457-0143
https://orcid.org/0000-0001-9389-5031
DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.474
UDC: 338.45
JEL: M11
Keywords: наука
освіта
інноваційне зростання
знання
людський капітал
інформаційне суспільство
економіка знань
інвестиції
приватно-державне партнерство
science
education
innovative growth
knowledge
human capital
information society
knowledge economy
investments
public-private partnership
Number of pages: 8
Page range: 474-481
Start page: 474
End page: 481
Abstract: В статті відображено роль і значення освіти та науки в аспекті інноваційного зростання. В даному науковому дослідженні відзначено те, що роль освіти і науки як чинника економічного зростання полягає у збільшенні як індивідуальної, так і суспільної продуктивності праці через опанування знанням та здобуття вмінь і навичок. Відмічено те, що визначну роль освіти і науки в розвитку суспільства відзначено в працях багатьох відомих учених, починаючи ще з класичної школи. Загальновідомі положення В. Петті, А. Сміта, Д. Рікардо та інших видатних вчених про значення освіти в підготовці кваліфікованої робочої сили. Згідно з теорією «людського капіталу» знання, навички та інші здібності людини є капіталом, а витрати на освіту, підготовку робочої сили на виробництві є вкладенням, що формує цей капітал. Прихильники цієї теорії виходили з того, що праця освіченої людини продуктивніша, що призводить до зростання національного багатства внаслідок здійснення витрат на освіту. За підрахунками західних і вітчизняних економістів, майже третина приросту валового внутрішнього продукту в розвинутих країнах світу нині забезпечується інвестиціями у сферу освіти та науки. Досліджено, що розвиток світової економіки на сучасному етапі в умовах глобалізації характеризується активізацією процесу інтелектуалізації та формуванням на цій основі суспільства, що базується на знаннях і високих технологіях, відрізняться високим інноваційним та інтелектуальним рівнем. Визначені тенденції зростання ролі освіти і науки у забезпеченні економічного розвитку суспільства. Зроблено наголос на інституційному зв'язку між освітою і наукою та на їх предметній спорідненості. Досліджено теоретико-концептуальні засади й розроблено методологічний інструментарій формування економіки знань в Україні. При цьому розбудову економіки знань розглянуто з точки зору трьох її головних компонент: інновацій, освіти та інформаційно-комунікаційних технологій, комплексний розвиток яких здатен забезпечити високий рівень конкурентоспроможності держави. Зроблено висновок про зростання ролі освіти і науки в розвитку суспільства, що супроводжується безперервними змінами в змісті науково-освітньої діяльності, масштабах її розповсюдження і впливу на інші сфери життєдіяльності.
The article reflects the role and importance of education and science in the aspect of innovative growth. In this research it is noted that the role of education and science as a factor of economic growth is to increase both individual and social productivity through the acquisition of knowledge and skills. It is noted that the significant role of education and science in the development of society is noted in the works of many famous scientists, starting from the classical school. Well-known positions of W. Petty, A. Smith, D. Ricardo and other prominent scientists on the importance of education in the training of skilled labor. According to the theory of "human capital", knowledge, skills and other human abilities are capital, and the cost of education, training of labor in production are investments that form this capital. Proponents of this theory assumed that the work of an educated person is more productive, which indicates an increase in national wealth due to the cost of education. According to estimates by Western and domestic economists, almost a third of the growth of gross domestic product in the developed world is now provided by investment in education and science. It is studied that the development of the world economy at the present stage in the context of globalization is characterized by the intensification of the process of intellectualization and the formation on this basis of a society based on knowledge and high technology, high innovation and intellectual level. The trends increasing role of education and science in the economic development of society are identified. Highlighted the institutional linkages between education and science and the subject of their relationship. Theoretical and conceptual bases are investigated and methodological tools are developed for the formation of the knowledge economy in Ukraine. This takes the development of the economy knowledge is considered in terms of its three main components: innovation, education and information and communication technologies, the comprehensive development of which is capable to ensure a high level of state competitiveness. The conclusion about the increasing role of education and science in the development of society, accompanied by continuous changes in the content of scientific and educational activities, scales of its distribution and impact on other areas of life.
Sponsorship: The authors received no direct funding for this research.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38795
ISSN: 2223-3822
Copyright owner: Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL for reference material: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21lvooiz.pdf
http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
References (Ukraine): 1. Ілляшенко С., Шипуліна Ю., Ілляшенко Н., Комарницька Г. Управління знаннями в системі інноваційного розвитку організації. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 1. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/ (дата звернення до ресурсу 3.11.2021 року)
2. Старовойт О. В. Економіка знань у стратегії інноваційного розвитку освіти: автореф. дис. … 09.00.10. Київ, 2010. 18 с.
3. Яковенко Л. І. Інноваційний характер економіки знань. Вісник Полтавської державної аграрної академії. 2010. № 2. С. 141–145.
4. Яненкова І. Г. Роль освіти і науки для економічного росту і розвитку суспільства. Економіка та держава. 2015. №7. С. 6 – 9.
References (International): 1. Illiashenko S., Shypulina Yu., Illiashenko N., Komarnytska H. (2017) Upravlinnia znanniamy v systemi innovatsiinoho rozvytku orhanizatsii [Knowledge management in the system of innovative development of the organization]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management]. № 1. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
2. Starovoit O. V. (2010) Ekonomika znan u stratehii innovatsiinoho rozvytku osvity: avtoref. dys. [Knowledge economy in the strategy of innovative development of education] … 09.00.10. Kyiv. 18 p.
3. Iakovenko L. I. (2010) Innovatsiinyi kharakter ekonomiky znan [Innovative nature of the knowledge economy]. Visnyk Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii [Bulletin of the Poltava State Agrarian Academy]. № 2. pp. 141–145.
4. Ianenkova I. H. (2015) Rol osvity i nauky dlia ekonomichnoho rostu i rozvytku suspilstva [The role of education and science for economic growth and development of society]. Ekonomika ta derzhava [Economy and state]. №7. pp. 6 – 9.
Content type: Article
Appears in Collections:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21lvooiz.pdfЕКОНОМІЧНА ОСВІТА ТА НАУКА ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО ЗРОСТАННЯ751,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.