Denne identifikatoren kan du bruke til å sitere eller lenke til denne innførselen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781
Fullstendig metadatavisning
DC FeltVerdiSpråk
dc.contributor.authorХимич, Ірина-
dc.contributor.authorТимошик, Наталія-
dc.contributor.authorВинник, Тетяна-
dc.contributor.authorПодвірна, Тетяна-
dc.contributor.authorKhymych, Iryna-
dc.contributor.authorTymoshyk, Nataliia-
dc.contributor.authorVynnyk, Tetiana-
dc.contributor.authorPodvirna, Tetiana-
dc.date.accessioned2022-09-21T17:03:38Z-
dc.date.available2022-09-21T17:03:38Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationХимич І. Нетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандемії [Електронний ресурс] / Ірина Химич, Наталія Тимошик, Тетяна Винник, Тетяна Подвірна // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 345-354. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38781-
dc.description.abstractВ даній статті представлено особливості поняття «нетикет». Досліджено, що дане поняття не є новим: «нетикет» сформувався в світі в середині 80-х років ХХ ст. на основі слів «мережа» та «етикет». Проте, наявність пандемії, що виникла в світі, «змусила» бізнес запрацювати кардинально по-іншому: в певному розумінні «віртуально». За цих умов нетикет стає невід’ємним атрибутом загальної корпоративної культури компаній: застосовується як необхідний елемент комунікаційного процесу при віртуальному діловому спілкуванні між працівниками. Визначено, що поняття «нетикет»: виникло та розвивалося у зв’язку із глобальною комп’ютеризацією в світі; забезпечує нові можливості на нові виклики часу; відображає ділову культуру поведінки у віртуальному бізнес-середовищі; враховує певні традиційно-етичні та культурні принципи та правила спілкування в цілому. Нетикет є новим елементом загальної ділової культури спілкування та складовою корпоративної культури компанії: віртуальна ділова культура. Виявлено, що основними елементами нетикету віртуального бізнес-середовища компанії є: грамотність, оперативність, чіткість, лаконічність, точність, правила, традиції, звичаї, психологія ділового спілкування. Дані елементи перебувають у взаємозв’язку та взаємодоповнюють один одного. Описано категорії нетикету: психологічну, емоційну, технічну, адміністративну. Представлено та описано десять основних правил нетикету для віртуальної ділової комунікації. Дані правила сформовано на основі інформації із книги «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). Першочергово ці правила стосувалися поведінки звичайного користувача у віртуальному середовищі. У зв’язку із постійним глобальним розвитком бізнес-середовища, ці правила віднайшли свою беззаперечну актуальність у межах віртуальної ділової комунікації. На даний час багато бізнес-завдань найкраще, найлегше, найзручніше та найшвидше виконувати за допомогою Інтернет-мережі. Тому, дані правила доцільно трансформувати в певний набір правил нетикету щодо бізнес-спілкування у віртуальному діловому середовищі: кодекс нетикету компанії. Визначено, що нетикет є важливим фактором для розвитку та діяльності бізнесу в цілому: від рівня його застосування залежать майбутні результати. Пандемія не тільки посприяла розвитку онлайн діяльності, але як певний ідентифікатор, відобразила загальний стан корпоративної культури компаній.uk_UA
dc.description.abstractThis article presents the concept features of «netiquette». The concept is not new: «netiquette» has been defined and proved in the world in the mid-80s of the twentieth century based on the word’s «network» and «etiquette». However, the existence of a pandemic world, «forced» the business to start to work in a fully different way: in a meaning, «virtually». Under these conditions, netiquette becomes a required attribute of the overall corporate culture of companies: it is used as the necessary communication process element in virtual business communication channels between employees. The concept of «netiquette» has been defined: configured and developed in connection with global computerization in the world; provides new opportunities for new time challenges; reflects the behavior business culture in a virtual business environment; takes into account certain traditional ethical and cultural principles and rules of communication in general aspects. Netiquette is a new element of the general communication business culture and a component of the corporate culture of the company: virtual business culture. The main elements of the netiquette of the virtual business environment of the company are literacy, efficiency, clarity, conciseness, accuracy, rules, traditions, customs, business communication psychology. These elements are interconnected and complementary. The categories of netiquette are described: psychological, emotional, technical, administrative. Ten basic rules of netiquette for virtual business communication are presented and described. These rules are based on the information from the book «Netiquette» (Virginia Shea, 1994). These rules primarily concerned the average user behavior in a virtual environment. Due to the constant global development of the business environment, these rules have found their undeniable relevance in the virtual business communication context. Currently, many business tasks are best, easiest, most convenient, and fastest to perform via the Internet. Therefore, these rules should be transformed into a set of netiquette rules for business communication in a virtual business environment: the company’s netiquette code. It is determined that netiquette is an important factor for the development and operation of the business in general: the level of its application depends on future results. The pandemic not only contributed to the development of online activities but as a definite identifier, reflected the general and common state of the corporate culture of companies.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent345-354-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120uk_UA
dc.relation.urihttps://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdfuk_UA
dc.relation.urihttp://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712uk_UA
dc.relation.urihttp://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dEuk_UA
dc.relation.urihttp://www.albion.com/netiquette/book/index.htmluk_UA
dc.subjectнетикетuk_UA
dc.subjectкорпоративна культураuk_UA
dc.subjectділова культураuk_UA
dc.subjectбізнес-середовищеuk_UA
dc.subjectвіртуальне спілкуванняuk_UA
dc.subjectкомунікаційний процесuk_UA
dc.subjectпандеміяuk_UA
dc.subjectnetiquetteuk_UA
dc.subjectcorporate cultureuk_UA
dc.subjectbusiness cultureuk_UA
dc.subjectbusiness environmentuk_UA
dc.subjectvirtual communicationuk_UA
dc.subjectcommunication processuk_UA
dc.subjectpandemicuk_UA
dc.titleНетикет: бізнес-середовище компанії в умовах пандеміїuk_UA
dc.title.alternativeNetiquette: the company business environment in times of a pandemicuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages10-
dc.subject.udc331uk_UA
dc.subject.udc338uk_UA
dc.relation.references1. Касич А. О., Хижняк С. С. Сучасне трактування концепції організаційної культури підприємства. Економіка та суспільство. № 22. 2020. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120uk_UA
dc.relation.references2. Козинець І. І. Особливості віртуального спілкування. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. № 2 (12). 2016. С. 71-75. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdfuk_UA
dc.relation.references3. Колянко О. В. Структура корпоративної культури організації. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. № 62. 2021. С. 81-85. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712uk_UA
dc.relation.references4. Культура спілкування у мережі. 2018. URL: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.htmluk_UA
dc.relation.references5. Нетикет. Етикет інтернету. 2015. URL: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dEuk_UA
dc.relation.references6. Virginia Shea. Netiquette. 1994. URL: http://www.albion.com/netiquette/book/index.htmluk_UA
dc.relation.referencesen1. Kasych Alla & Khiznyak Svitlana (2020). Suchasne traktuvannia kontseptsii orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva [Modern interpretation of the concept of organizational culture enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society]. Vol. 22. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/125/120 (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen2. Kozynetc I. I. (2016). Osoblyvosti virtualnoho spilkuvannia [Features of virtual communication]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia [Bulletin of Alfred Nobel University]. Vol. 2 (12). P. 71-75. Available at: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2016/2/13.pdf (accessed 20 September 2021) (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen3. Kolyanko O. V. (2021). Struktura korporatyvnoi kultury orhanizatsii [Structure of corporate culture of an organization]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu [Herald of Lviv University]. Vol. 62. P. 81-85. Available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/749/712 (accessed 22 September 2021) (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen4. Kultura spilkuvannia u merezhi (2018) [Network communication culture]. Available at: http://int-comm-culture.blogspot.com/p/blog-page_4.html (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen5. Netyket. Etyket internetu (2015) [Netiquette. Internet etiquette]. Available at: https://it-allhemi.blogspot.com/2015/04/blog-post_5.html?fbclid=IwAR3HFgJzbxuHJZZ8dkilPdHljF9VIQg8bXMf7tQKHI9aU-gzhnilGUS67dE (accessed 3 October 2021) (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen6. Virginia Shea (1994). Netiquette. Available at: http://www.albion.com/netiquette/book/index.html (accessed 21 September 2021) (in English)uk_UA
dc.identifier.citationenKhymych, I., Tymoshyk, N., Vynnyk, T. & Podvirna, T. (2021) Netyket: biznes-seredovyshche kompanii v umovakh pandemii [Netiquette: the company business environment in times of a pandemic]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 345-354. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21kihvup.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2022.02.345-
dc.subject.jelM00uk_UA
dc.subject.jelM14uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна-
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine-
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-2728-2007-
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-2089-0648-
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-8390-3613-
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0001-9878-762X-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(25)-
dc.citation.spage345-
dc.citation.epage354-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Vises i samlingene:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Tilhørende filer:
Fil Beskrivelse StørrelseFormat 
21kihvup.pdfНЕТИКЕТ: БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩЕ КОМПАНІЇ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ920,61 kBAdobe PDFVis/Åpne


Alle innførsler i DSpace er beskyttet av copyright