Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37957
Назва: Методи та засоби оптимізації графічних мобільних застосунків
Інші назви: Methods and means for graphical mobile applications optimization
Автори: Чучман, Андрій Юрійович
Chuchman, Andriy
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Чучман А.Ю. Методи та засоби оптимізації графічних мобільних застосунків: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки» / А.Ю. Чучман – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя – Тернопіль, ТНТУ, 2022. – 59 с.
Дата публікації: 13-чер-2022
Дата подання: 30-тра-2022
Дата внесення: 15-чер-2022
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Пасічник, Володимир Володимирович
Члени комітету: Пастух, Олег Анатолійович
УДК: 004.42
Теми: комп'ютерна графіка
computer graphics
мобільний пристрій
mobile device
стратегія оптимізації графічних додатків
optimization strategy of graphic applications
шейдери
shaders
opengl
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена розробці стратегії оптимізації програмного забезпечення, що використовує комп'ютерну графіку на мобільних пристроях, засновану на існуючих методах оптимізації. Розглянуто цілі оптимізації графічних додатків для мобільних пристроїв, сформовано завдання оптимізації таких додатків. Проаналізовано сучасний підхід до візуалізації графіки на мобільних пристроях. Сформовані класифікації методів оптимізації графічних додатків за апаратною архітектурою та об'єктом оптимізації. Розглянуті засоби профілювання додатків на мобільних пристроях. Збір та аналіз даних про поведінку програмного забезпечення є першим та найважливішим кроком у процесі оптимізації. Застосування спеціальних утиліт для профілювання програмного забезпечення дозволяє ефективно впоратися з цим завданням. Проаналізовано ефективність різних методів оптимізації графічних додатків на мобільних пристроїв. На основі отриманих даних було сформовано стратегію оптимізації таких додатків та продемонстровано її ефективність. Thesis deals with the development of software optimization strategy that uses computer graphics on mobile devices, based on existing optimization methods. The goals of optimization of graphic applications for mobile devices are considered, the task of optimization of such applications is formed. The modern approach to graphics visualization on mobile devices is analyzed. Classifications of methods of optimization of graphic applications on hardware architecture and object of optimization are formed. Means of profiling applications on mobile devices are considered. Collecting and analyzing software behavior data is the first and most important step in the optimization process. The use of special utilities for software profiling allows you to effectively cope with this task. The effectiveness of various methods of optimizing graphics applications on mobile devices is analyzed. Based on the obtained data, a strategy for optimizing such applications was formed and its effectiveness was demonstrated.
Зміст: Вступ 7 1 Аналіз предметної області 10 1.1 Постановка задач оптимізації 10 1.2 Аналіз методів рендерингу на МП 11 1.3 Класифікація МО графічних додатків на МП 15 1.4 Засоби профілювання та налагодження графічних програм 17 1.4.1 Xcode Instruments 17 1.4.2 RenderDoc 18 1.4.3 Unity Profiler 19 2 Теоретичне дослідження МО графічних додатків 21 2.1 МО ресурсів 21 2.1.1 Компресія текстур 21 2.1.2 Комбінування текстурних карт 24 2.1.3 Застосування векторної графіки як альтернатива текстурам 28 2.2 МО шейдерних програм та навантаження GPU 30 2.3 МО сцени 35 2.4 МО освітлення 40 3 Стратегія оптимізації графічних програм на мп 43 3.1 Алгоритм процесу оптимізації додатку 43 3.2 Загальні поради щодо оптимізації 45 3.3 Застосування стратегії оптимізації графічних програм 47 4 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 49 4.1 Санітарно-гігієнічні вимоги до умов праці з ПК 49 4.2 Вимоги до виробничого освітлення та його нормування. 51 Висновки 51 Перелік використаних джерел 52 Додатки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37957
Власник авторського права: © Чучман Андрій Юрійович, 2022
Перелік літератури: 1. Прокопчук О. П. Інформаційна технологія компоновки колекцій текстур у атласи зображень із компактифікацією // АПКН-2019, 14-15 листоп. 2019 р. – Хмельницький. – Т. 1. – С. 164–168. 2. Ginsburg D., Purnomo B., Shreiner D., Munshi A. OpenGL ES 3.0 Programming Guide 2nd, - 2014. - 322 с. 3. Pulli K., Aarnio T., Roimela K., Vaarala J. Designing graphics programming interfaces for mobile devices // IEEE Computer Graphics and Applications. - 2005. – p. 66 – 75. 4. Alex de Souza Campelo Lima, Edson Alves da Costa. Experimental Approach of Asymptotic Computational Complexity of Shaders for Mobile Devices with OpenGL ES // 2014 Brazilian Symposium on Computer Games and Digital Entertainment - 2014. – p. 173-182. 5. Chun-Fa Chang, Shyh-Haur Ger. Enhancing 3D Graphics on Mobile Devices by Image-Based Rendering // Advances in Multimedia Information Processing - PCM 2002. - p. 1105-1111. 6. Вольф Д. OpenGL 4. Язык шейдеров. Книга рецептов. – М.:«ДМК Прес», 2015. – 368 с. 7. Rideout P. iPhone 3D Programming: Developing Graphical Applications with OpenGL ES, Publisher: O'Reilly Media, 2010. - 440 p. 8. OpenGL ES Application Optimization Guide, ARM, 2013. - 176 с. 9. A. Beers Rendering з Compressed Textures // Computer Graphics, Proc. 1996. – p. 373-378. 10. Jacson S. Unity3D UI Essential. - TR Press, 2015. - 280 p. 11. McDermott W. Creating 3D Game Art для iPhone з Unity: Featuring modo and Blender pipelines., - Focal Press, 2010. - 272 p. 12. Hughes J., Dam A., McGuire M., Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition) 3rd Edition., Addison-Wesley Professional, 2013. - 1264 p. 13. Malizia A. Mobile 3D Graphics, Springer, 2006. – 162 p. 14. Guha S. Computer Graphics Через OpenGL: З Theory to Experiments, Second Edition., - Focal Press, 2014, - 951 p. 15. Lengyel E. Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition., - Cengage Learning PTR, 2011, - 576 p. 16. Marschner S. Fundamentals of Computer Graphics. - AK Peters/CRC Press, 2015 - 748 p. 17. Xcode Instruments [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://developer.apple. com/library/content/documentation/DeveloperT ools/Conceptu al/InstrumentsUserGuide (Дата звернення 15.04.2022). 18. My Nano World [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nanorealitygames.mynanoworld&hl=uk (Дата звернення 15.04.2022). 19. OpenGL Registry [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.khronos.org/registry/OpenGL/index_gl.php (Дата звернення 16.04.2022). 20. Shadertoy [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www. shadertoy.com (Дата звернення 16.04.2022). 21. OpenGL for MacOS [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://developer.apple.com/opengl/ (Дата звернення 09.05.2022). 22. Яремко З. М. Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. — Львів., 2005. – 301 с. 23. Про затвердження Вимог щодо безпеки та захисту здоров'я працівників під час роботи з екранними пристроями. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-18 – (дата звертання: 01.06.2021).
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КРБ_Чучман.pdf1,1 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора