Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35879

Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorСтрілець, Олег Романович
dc.contributor.authorМалащенко, Володимир Олександрович
dc.contributor.authorПасіка, В’ячеслав
dc.contributor.authorStrilets, Oleh
dc.contributor.authorMalashchenko, Volodymyr
dc.contributor.authorPasika, Viacheslav
dc.date.accessioned2021-09-08T05:34:07Z-
dc.date.available2021-09-08T05:34:07Z-
dc.date.created2021-03-23
dc.date.issued2021-03-23
dc.date.submitted2020-12-15
dc.identifier.citationStrilets O. Algorithm for designing of speed change control devices through a gear differential with a closed-loop hydraulic system / Oleh Strilets, Volodymyr Malashchenko, Viacheslav Pasika // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2021. — Vol 101. — No 1. — P. 138–148.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35879-
dc.description.abstractУ механічних приводах машин і різних засобах виробництва виникає необхідність керування змінами швидкості їх виконавчих механізмів. Для цього використовуються ступінчасті й безступінчасті коробки швидкостей. Відомі пристрої керування змінами швидкості мають багато недоліків, які негативно впливають на довговічність і надійність компонентів приводів і машин у цілому. Основними недоліками існуючого ступінчастого керування швидкістю є складність конструкції, велика матеріаломісткість, складність автоматизації, виникнення динамічних навантажень під час переходів із однієї швидкості на іншу, а традиційного безступінчастого – інтенсивне спрацювання деталей внаслідок використання фрикційних зв’язків стрічкових, колодкових або дискових гальм та блокувальних фрикційних муфт. Останнім часом у техніці широко застосовуються комбіновані пристрої зміни швидкості з зубчастими диференціалами і блокувальними фрикційними гальмами і муфтами. Це пов’язано з тим, що зубчастий диференціал володіє двома степенями вільності й в передачі руху приймає три ланки – сонячне зубчасте колесо, епіцикл і водило. Запропоновано, щоб ланка для керування процесом зміни швидкості між ведучою і веденою ланками змінювала швидкість за допомогою зупинника обертального руху у вигляді замкнутої гідросистеми. Це дозволяє підвищити зносостійкість таких пристроїв і забезпечує плавність їх роботи. Для цього розроблені на рівні патентів на винаходи і корисні моделі ряд нових пристроїв керування змінами швидкості та проведені теоретично-комп’ютерні кінематичні, енергетичні й силові дослідження. Метою даної роботи є приведення алгоритму застосування результатів досліджень при проектуванні пристроїв керування змінами швидкості. Відповідно до вихідних даних завдання на проектування пристрою керування змінами швидкості процес починається з вибору кінематичної схеми зубчастого диференціала, вибору ланки керування, обгрунтування його енергетичної ефективності коефіцієнтом корисної дії. Далі переходять до визначення числа зубців сонячного зубчастого колеса, сателітів і епіциклу та числа сателітів, користуючись класичними порадами. Для цього складають три рівняння: заданого передавального відношення; співвісності сонячного зубчастого колеса і епіциклу; складання й однієї нерівністі для числа сателітів – обмеження з умови сусідства. Уточняються кінематичні параметри користуючись результатами кінематичного дослідження. Після цього виконують попередні розрахунки на міцність деталей зубчастого диференціала. Тут визначають геометричні розміри зубчастих коліс, валів і водила, які будуть використані в динамічній моделі пристрою для керування змінами швидкості. Розрахунки виконують методами, приведеними в деталях машин. Потім переходять до вибору шестерінчастого гідронасоса і компонентів зупинника обертального руху у вигляді замкнутої гідросистеми та його привода від ланки керування, користуючись порадами проведених досліджень. Далі на основі динамічної моделі та отримані остаточних виразів швидкостей або обертальних моментів інерції ведучої і веденої ланок та використовуючи зв’язки між цими параметрами у зубчастому диференціалі можна проаналізувати його роботу. І, накінець, виконується 3D модель пристрою. При остаточному виборі оптимального варіанта, після різних уточнень, приступають до розроблення технічної документації пристрою зміни швидкості за допомого зубчастого диференціала й зупинника обертального руху у вигляді замкнутої гідросистеми. Ключові слова: пристрій для керування змінами швидкості, зубчастий диференціал, замкнута гідросистема, сонячне зубчасте колесо, епіцикл, водило, сателіт.
dc.description.abstractThe algorithm of practical application of researches results of speed changes management devices with a gear differential and the stopper of rotational movement in the form of the closed-loop hydraulic system has been described. An example is a single-stage single-row gear differential, when the driving link is a sun gear, driven is a ring gear, and the control link is a carrier. For such a device, the order of execution of in design steps has been described. The described execution procedure of speed change devices designing will be valid for all kinematic schemes of single- and multistage gear differentials with stoppers of rotational movement in the form of the closed-loop hydraulic systems with control through carriers.
dc.format.extent138-148
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 1 (101), 2021
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 1 (101), 2021
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1515/afit-2016-0002
dc.relation.urihttps://doi.org/10.29354/diag/112397
dc.relation.urihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.091
dc.relation.urihttps://doi.org/10.15623/ijret.2015.0406025
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2013.07.018
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1155/2013/149046
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1155/2013/142849
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.09.004
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.01.011
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.precisioneng.2015.09.013
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.aej.2016.11.017
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.apm.2015.07.006
dc.relation.urihttps://www.hydrosila.com
dc.subjectпристрій для керування змінами швидкості
dc.subjectзубчастий диференціал
dc.subjectзамкнута гідросистема
dc.subjectсонячне зубчасте колесо
dc.subjectепіцикл
dc.subjectводило
dc.subjectсателіт
dc.subjectspeed change control device
dc.subjectgear differential
dc.subjectclosed-loop hydraulic system
dc.subjectsun gear
dc.subjectring gear
dc.subjectcarrier
dc.subjectplanet
dc.titleAlgorithm for designing of speed change control devices through a gear differential with a closed-loop hydraulic system
dc.title.alternativeАлгоритм проектування пристроїв керування змінами швидкості через водило зубчастого диференціала з замкнутою гідросистемою
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages11
dc.subject.udc621.833.65
dc.relation.references1. Малащенко В. А., Стрилец О. Р., Стрелец В. Н. Новый способ бесступенчатого изменения скорости при помощи зубчатых дифференциальных передач с замкнутой гидросистемой. Международный инженерный журнал «Приводы и компоненты машин». 2015. № 4–5. С. 7–10.
dc.relation.references2. Malashenko V., Strilets O., Strilets V. Method and device for speed change by the epicyclic gear train with stepped-planet gear set. Research Works of AFIT. Warszawa: AFIT, 2016. Iss. 38. Р. 13–19. DOI: https://doi.org/10.1515/afit-2016-0002
dc.relation.references3. Malashenko V., Strilets O., Strilets V., Klysh S. Investigation of the energy effectiveness of multistage differential gears when the speed is changed by the carrier. Diagnostyka. Warchava. 2019. Vol. 20. № 4. Р. 57–64. DOI: https://doi.org/10.29354/diag/112397
dc.relation.references4. Стрілець О. Р. Кінематичні, силові і енергетичні залежності у замкнутій гідросистемі механічного приводу. Вісник НУВГП. Збірник наукових праць. Серія «Технічні науки». 2020. Вип. 1 (89). С. 152–164.
dc.relation.references5. Strilets O., Malashenko V., Strilets V. Dynamic model of a closed-loop hydraulic system for speed control through gear differential. Scientific Journal of TNTU. 2020. Vol. 98. No. 2. Р. 91–98. DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.091
dc.relation.references6. Pawar1 P. V., Kulkarni P. R. Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology. eSAT Publishing House, Bangalore, India. 2015. Vol. 04. Iss. 06. Р. 150–157. DOI: https://doi.org/10.15623/ijret.2015.0406025
dc.relation.references7. Bahk C.-J., Parker R. G. Analytical investigation of tooth profile modification effects on planetary gear dynamics. Mechanism and Machine Theory, Elsevier. 2013. No. 70. Р. 298–319. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2013.07.018
dc.relation.references8. Qilin Huang, Yong Wang, Zhipu Huo, Yudong Xie Nonlinear Dynamic Analysis and Optimization of Closed-Form Planetary Gear System. Mathematical Problems in Engineering. Vol. 2013. 2013. 12 p. DOI: https://doi.org/10.1155/2013/149046
dc.relation.references9. Miguel Pleguezuelos, José I. Pedrero, Miryam B. Sánchez Analytical Expressions of the Efficiency of Standard and High Contact Ratio Involute Spur Gears. Mathematical Problems in Engineering. Vol. 2013. 2013. 14 p. DOI: https://doi.org/10.1155/2013/142849
dc.relation.references10. Chen C. Power flow and efficiency analysis of epicyclic gear transmission with split power. Mechanism and Machine Theory. Vol. 59. 2013. Р. 96–106. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.09.004
dc.relation.references11. Chao Chen, Jiabin Chen Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear ransmission and experimental. Mechanism and Machine Theory. Vol. 87. 2015. Р. 115–130. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017
dc.relation.references12. Laus L. P., Simas H., Martins D. Efficiency of gear trains determined using graph and screw. Mechanism and Machine Theory. Vol. 52. 2012. Р. 296–325. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.01.011
dc.relation.references13. Michiel Plooij, Tom van der Hoeven, Gerard Dunning, Martijn Wisse Statially balanced brakes. Original Research Article Precision Engineering. Vol. 43. January 2016. P. 468–478. DOI: https://doi.org/10.1016/j.precisioneng.2015.09.013
dc.relation.references14. Attia E. M., Elsodany N. M., El-Gamal H. A., Elgohari M. A. Teoretical and experimental study of magneto-rheological fluid brake. Original Research Article Alexandria Engineering Journal. Vol. 56. Iss. 2. June 2017. P. 189–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aej.2016.11.017
dc.relation.references15. Kerem Karakoc, Afzal Suleman, Edvard J. Park Analytical modeling of eddy current brakes with the application of time varyieng magnetic fields. Original Research Article Applied Mathematical Modelling. Vol. 40. Iss. 2. 15 January 2016. P. 1168–1179. DOI: https://doi.org/10.1016/j.apm.2015.07.006
dc.relation.references16. Кіницький Я. Т. Теорія механізмів і машин: підручник. НАН України. К.: «Наукова Думка», 2002. 660 с.
dc.relation.references17. Андриенко Л. А. и др. Детали машин / под ред. О. А. Ряховского. 2-е изд., перераб. М.: Изд-во МГТУ им. Н. Баумана, 2004. 520 с.
dc.relation.references18. Юшкин В. В. Основы расчета объемного гидропривода. Мн: Выш. шк., 1982. 93 с.
dc.relation.references19. Насосы шестеренные. Каталог. URL: https://www.hydrosila.com.
dc.relation.references20. Барсов Г. А. и др. Теория плоских механизмов и динамика машин / под реакцией А.В. Желиговского. М.: Высшая школа, 1961. 336 с.
dc.relation.references21. Козяр М. М., Фещук Ю. В., Парфенюк О. В. Комп’ютерна графіка. SolidWorks: навчальний посібник. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2018. 252 с.
dc.relation.referencesen1. Malashchenko V. O., Strilets O. R., Strilets V. M. Novyy sposob besstupenchatogo izmeneniya skorosti pri pomoshchi zubchatykh differentsial'nykh peredach s zamknutoy gidrosistemoy. Mezhdunarodnyy inzhenernyy zhurnal “Privody i komponenty mashin”. 2015. No. 4–5. P. 7–10. [In Russian].
dc.relation.referencesen2. Malashenko V., Strilets O., Strilets V. Method and device for speed change by the epicyclic gear train vith stepped-planet gear set, Research Works of AFIT. Warszawa: AFIT, 2016. Iss. 38. P. 13–19. DOI: https://doi.org/10.1515/afit-2016-0002
dc.relation.referencesen3. Malashenko V., Strilets O., Strilets V., Klysh S. Investigation of the energy effectiveness of multistage differential gears when the speed is changed by the carrier, Diagnostyka, Warchava, 2019. Vol. 20. No. 4. P. 57–64. DOI: https://doi.org/10.29354/diag/112397
dc.relation.referencesen4. Strilets O. R. Kinematychni, sylovi i enerhetychni zalezhnosti u zamknutiy hidrosystemi mekhanichnoho pryvodu. Visnyk NUVHP. Zbirnyk naukovykh prats. Seriya “Tekhnichni nauky”. Rivne: NUVHP, 2020. Iss. 1 (89). P. 152–164. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen5. Strilets O., Malashchenko V., Strilets V. Dynamic model of a closed-loop hydraulic system for speed control through gear differential. Scientific Journal of TNTU. 2020. Vol. 98. No. 2. P. 91–98. DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2020.02.091
dc.relation.referencesen6. Pawar1 P. V., Kulkarni P. R. Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. Journal of Research in Engineering and Technology. eSAT Publishing House, Bangalore, India. 2015. Vol. 04. Iss. 06. P. 150–157. DOI: https://doi.org/10.15623/ijret.2015.0406025
dc.relation.referencesen7. Bahk C.-J., Parker R. G. Analytical investigation of tooth profile modification effects on planetary gear dynamics. Mechanism and Machine Theory. Elsevier. 2013. No. 70. P. 298–319. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2013.07.018
dc.relation.referencesen8. Qilin Huang, Yong Wang, Zhipu Huo, Yudong Xie Nonlinear Dynamic Analysis and Optimization of Closed-Form Planetary Gear System. Mathematical Problems in Engineering. Vol. 2013. 2013. 12 p. DOI: https://doi.org/10.1155/2013/149046
dc.relation.referencesen9. Miguel Pleguezuelos, José I. Pedrero, Miryam B. Sánchez Analytical Expressions of the Efficiency of Standard and High Contact Ratio Involute Spur Gears. Mathematical Problems in Engineering. Vol. 2013. 2013. 14 p. DOI: https://doi.org/10.1155/2013/142849
dc.relation.referencesen10. Chen C. Power flow and efficiency analysis of epicyclic gear transmission with split power. Mechanism and Machine Theory. Vol. 59. 2013. P. 96–106. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.09.004
dc.relation.referencesen11. Chao Chen, Jiabin Chen Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory. Vol. 87. 2015. P. 115–130. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017
dc.relation.referencesen12. Laus L. P., Simas H., Martins D. Efficiency of gear trains determined using graph and screw. Mechanism and Machine Theory. Vol. 52. 2012. P. 296–325. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2012.01.011
dc.relation.referencesen13. Michiel Plooij, Tom van der Hoeven, Gerard Dunning, Martijn Wisse Statially balanced brakes. Original Research Article Precision Engineering. Vol. 43. January 2016. P. 468–478. DOI: https://doi.org/10.1016/j.precisioneng.2015.09.013
dc.relation.referencesen14. Attia E. M., Elsodany N. M., El-Gamal H. A., Elgohari M. A. Teoretical and experimental study of magneto-rheological fluid brake. Original Research Article Alexandria Engineering Journal. Vol. 56. Iss. 2. June 2017. P. 189–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aej.2016.11.017
dc.relation.referencesen15. Kerem Karakoc, Afzal Suleman, Edvard J. Park Analytical modeling of eddy current brakes with the application of time varyieng magnetic fields. Original Research Article Applied Mathematical Modelling. Vol. 40. Iss. 2. 15 January 2016. P. 1168–1179. DOI: https://doi.org/10.1016/j.apm.2015.07.006
dc.relation.referencesen16. Kinytskyi Ia. T. Teoriya mekhanizmiv i mashyn: Pidruchnyk. NAN Ukrayiny. K.: “Naukova Dumka”, 2002. 660 p. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen17. Andriyenko L. A., Baykov B. A., Ganulich I. K. i dr. Detali mashin / pod red. O. A. Ryakhovskogo. 2-ye izd., pererab. M.: Izd-vo MGTU im. N. Baumana, 2004. 520 p. [In Russian].
dc.relation.referencesen18. Yushkin V. V. Basics of calculating a volumetric hydraulic drive. Minsk: Vysh. shk., 1982. 93 p. [In Russian].
dc.relation.referencesen19. Gear pumps. Katalog. URL: https://www.hydrosila.com. [In Russian].
dc.relation.referencesen20. Barsov G. A., Bezmenova L. V., Grodzenskaya L. S. i dr. Teoriya ploskikh mekhanizmov i dinamika mashin / pod reaktsiyey A. V. Zheligovskogo, M.: Vysshaya shkola, 1961, 336 p. [In Russian].
dc.relation.referencesen21. Koziar M. M., Feshchuk Iu. V., Parfeniuk O. V. Kompiuterna hrafika. SolidWorks: Navchalnyi posibnyk, Kherson: OLDI-PLUS, 2018. 252 p. [In Ukrainian].
dc.identifier.citationenStrilets O., Malashchenko V., Pasika V. (2021) Algorithm for designing of speed change control devices through a gear differential with a closed-loop hydraulic system. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 101, no 1, pp. 138-148.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2021.01.138
dc.contributor.affiliationНаціональний університет водного господарства та природокористування, Рівне, Україна
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
dc.contributor.affiliationNational University of Water and Environmental Engineering, Rivne, Ukraine
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume101
dc.citation.issue1
dc.citation.spage138
dc.citation.epage148
Ebben a gyűjteményben:Вісник ТНТУ, 2021, № 1 (101)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!