Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35748
Назва: Механізм прийняття рішень в інтелектуальній системі аналізу проблемних ситуацій для ІТ-служби підприємства
Інші назви: Mechanism of decision making in the intelligent system of problem cases analysis for enterprise IT service
Автори: Рибка, Ігор Васильович
Rybka, Ihor
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Рибка І. В. Механізм прийняття рішень в інтелектуальній системі аналізу проблемних ситуацій для ІТ-служби підприємства : кваліфікаційна робота освітнього рівня „Бакалавр“ „122 — комп'ютерні науки“ / І. В. Рибка. — Тернопіль : ТНТУ, 2021. — 55 с.
Дата публікації: 14-чер-2021
Дата подання: 31-тра-2021
Дата внесення: 10-лип-2021
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Приймак, Микола Володимирович
Члени комітету: Гладьо, Юрій Богданович
УДК: 004.9
Теми: аутсорсинг
outsourcing
інтелектуальна система
intellectual system
міркування
reasoning
модель мислення
model of thinking
семантичні зв’язки
semantic relationships
прийняття рішень
decision making
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена реалізації механізму підсистеми прийняття рішень для підвищення ефективності ІТ-служби підприємства. Даний механізм дозволить інтелектуальній системі з високою ймовірністю забезпечувати досягнення вірних виводів для вирішення завдання на основі наявних знань в системі. Досліджено поняття системи управління ІТ-інфраструктурою підприємства. Здійснено аналіз окремих програмних продуктів в сфері підтримки ІТ- інфраструктури. В основі системи прийняття рішень для реєстрації і аналізу проблемних ситуацій в ІТ-інфраструктурі підприємства лежить модель мислення Thinking Understanding. Описана архітектура моделі, проаналізовано її модулі та взаємодія її складових компонентів. Виконана програмна реалізація механізму прийняття рішень. Розроблена бібліотека є універсальним рішенням і може бути використана в будь-яких інших системах, де необхідний механізм логічного виводу або механізм міркувань.
Thesis deals with the implementation of the mechanism of the decision-making subsystem to improve the efficiency of the IT service of the enterprise. This mechanism will allow an intelligent system with a high probability to ensure the achievement of correct conclusions to solve the problem based on existing knowledge in the system. The concept of enterprise IT infrastructure management system is studied. The analysis of separate software products in the field of IT infrastructure support is carried out. The decision-making system for registration and analysis of problem situations in the IT infrastructure of the enterprise is based on the Thinking Understanding thinking model. The architecture of the model is described, its modules and interaction of its constituent components are analyzed. The software implementation of the decision-making mechanism has been completed. The developed library is a universal solution and can be used in any other systems where a logical inference mechanism or reasoning mechanism is required.
Зміст: Вступ ...8 1 Аналіз досліджуваної області ...10 1.1 СУ ІТ-інфраструктурою підприємства ...10 1.1.1 Інтелектуальні СУ ІТ-інфраструктурою ...11 1.1.2 Особливості управління ІТ-інфраструктурою ...12 1.2 Постановка завдання на проектування ...13 1.3 Короткий аналітичний огляд за темою роботи ...15 1.4 Аналіз окремих програмних продуктів в сфері підтримки ІТ- інфраструктури підприємства ...16 2 Проектна частина ...18 2.1 Архітектура TU ...18 2.1.1 Модель мислення TU 1.0 ...18 2.1.2 Критик - Селектор - Спосіб мислення ...18 2.1.3 Рівні мислення ...20 2.1.4 Концепція короткострокової і довгострокової пам'яті ...22 2.1.5 Концепція k-line ...22 2.2 Аналіз модулів системи TU ...23 2.3 Взаємодія компонентів системи TU ...24 2.4 Алгоритм взаємодії компонентів системи ...25 2.5 Механізм прийняття рішення ...26 2.6 Порівняльний аналіз механізмів міркувань ...28 2.6.1 OpenCog ...29 2.6.2 OpenNARS ...30 3 Програмна реалізація механізму ...33 3.1 Реалізація компоненту Reasoner ...33 3.2 Основні компоненти модуля Reasoner ...34 3.2.1 ReasonerLibrary ...35 3.2.2 Reasoner ...39 3.2.3 KnowledgeProvider ...43 3.3 Взаємодія компонентів ...43 3.4 Експериментальні дані ...44 4 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці ...47 4.1 Навчання працюючих і інструктажі з охорони праці...47 7.2 Вимоги ергономіки до організації робочого місця оператора ПК...49 Висновки ... 52 Перелік використаних джерел ...53
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35748
Власник авторського права: © Рибка Ігор Васильович, 2021
Перелік літератури: 1. Коптелов А. Аутсорсинг ИТ — ИТ-служба передается на аутсорсинг [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:// http://koptelov.info/publikatsii/outsorsing-it/ – (дата звертання: 01.05.2021). 2. Artificial intelligence [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.investopedia.com/terms/a/artificial-intelligence-ai.asp (дата звертання: 02.05.2021). 3. Tutubalina, E. Target-based topic model for problem phrase extraction (Confer- ence Paper) [Text] / E. Tutubalina // Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinfor- matics). — 2015. — Vol. 9022. — P. 271 – 277. 4. Bello-Orgaz, G.A. Social big data: Recent achievements and new challenges (Ar- ticle) [Text] / G.A Bello-Orgaz, J.J. Jung, D.A. Camacho // Information Fusion. — 2015. — Vol. 28. — P. 45 – 59. 5. Baddoura,R.ThisRobotisSociable:Close-uponthe Gesturesand Measured Motion of a Human Responding to a Proactive Robot (Article) [Text] / R Baddoura, G. Venture // International Journal of Social Robotics. — 2015. — Vol. 7. — P. 489 – 496. 6. Goetzel, B. OpenCog [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://opencog.org/ (дата звертання: 02.05.2021). 7. Wang, P. Non-Axiomatic Logic A Model of Intelligent Reasoning. [Text] / P. Wang. — California, USA : World Scientific Publishing Company, 2013. — 276 p. 8. Toschev, A. Thinking model and machine understanding in automated user request processing [Text] / A. Toschev // CEUR Workshop Proceedings. –– 2014. –– Nov. –– Vol. 1297. –– P. 224–226. 9. HPE ONEVIEW. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.hpe.com/us/en/integrated-systems/software.html - (дата звертання: 02.05.2021). 54 10. Let’s put smart to work. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.ibm.com/thought-leadership/smart/- (дата звертання: 02.05.2021). 11. Workflows for the modern enterprise. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.servicenow.com/ - (дата звертання: 02.05.2021). 12. Тощев А. С. Интеллектуальная система повышения эффективности ит-службы предприятия: диссертация ... кандидата технических наук: 05.13.11 / «Казанский (Приволжский) федеральный университет», 2017.- 121 с. 13. Toshchev, A. Thinking-Understanding approach in IT maintenance domain automation [Text] / A. Toshchev, M. Talanov, A. Krehov // Global Journal on 41 Technology: 3rd World Conference on Information Technology (WCIT-2012). — 2013. — Vol. 3. — P. 879 – 894. 14.Тощев, А.С. Архитектура и реализация интеллектуального агента для автоматической обработки входящих заявок с помощью искусственного интеллекта и семантических сетей [Текст] / А.С. Тощев, М.О. Таланов // Ученые записки Института социально-гуманитарных знаний. –– 2014. –– Т. No 1 (12), Ч. II. –– С. 288 – 292. 15. Тощев, А.С. Модель мышления и понимания в автоматической обработке запросов пользователя [Текст] / А.С. Тощев // Труды 16-й Всероссийской научной конференции «Электронные библиотеки: перспективные методы и технологии, электронные коллекции». –– 2014. –– С. 425 – 427. 16. Minsky, M. The Emotion Machine [Text] / M. Minsky. — New York, USA : Si- mon & Schuster, 2007. — 400 p. 17. NoSQL [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/NoSQL – (дата звертання: 12.05.2021). 18. Minsky, M. The Society of Mind [Text] / M. Minsky. — NY, USA : Simon & Schuster, 2007. — 336 p. 19. An aggregated technique for optimization of SOAP performance in communication in Web services [Text] / K. Senagi, G. Okeyo, W. Cheruiyot, M. Kimwele // Service Oriented Computing and Applications. — 2015. — P. 6 – 7. 55 20. White, D. Akka Concurrency [Text] / D. White ; Ed. by K. Rolland. — [S. l.] : Artima, 2013. — 521 p. 21. Deductive reasoning [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Deductive_reasoning – (дата звертання: 11.05.2021). 22. Inductive reasoning [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_reasoning – (дата звертання: 13.05.2021). 23. Abductive reasoning [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Abductive_reasoning – (дата звертання: 13.05.2021). 24. Goertzel,B. Probabilistic Logic Networks [Text]/ B. Goertzel, M. Iklé, A. Heljakka // Electronic Library. — 2008. — Vol. 24. — P. 832 – 846. 25. The OpenNARS implementation of the Non-Axiomatic Reasoning System [Text] / Patrick Hammer, Tony Lofthouse, Pei Wang [et al.] // 2015 IEEE 29th International Conference on Artificial General Intelligence. –– Vol. 2016-April. –– [S. l.] : IEEE, 2015. –– mar. –– P. 587–592. 26. Толок А.О. Крюковська О.А. Безпека життєдіяльності: Навч. посібник. – 2011. – 215 с. 27. Яремко З. М. Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. — Львів., 2005. – 301 с. 28. Желібо Є. П. Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник. / Є. Желібо Є.П., Н.М. Заверуха П., В.В. Зацарний. – К.; Каравела, 2004. -328 с.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ribka_I.pdf1 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора