Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35649
Назва: Механізми управління транспортно-логістичною системою Європейського Союзу в умовах пандемії: досвід для України
Інші назви: The Mechanisms of Management of the Transport and Logistics System of the European Union in Pandemic Conditions: Experience for Ukraine
Автори: Шведа, Наталія Михайлівна
Шпилик, Світлана Василівна
Піняк, Ірина Любомирівна
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Шведа Н. М., Шпилик С. В., Піняк І. Л. Механізми управління транспортно-логістичною системою Європейського Союзу в умовах пандемії: досвід для України. Бізнес Інформ. 2020. №11. C. 43–48.
Журнал/збірник: Бізнес Інформ
Випуск/№ : 11
Дата публікації: 2020
Дата подання: 2020
Дата внесення: 29-чер-2021
Видавництво: ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «ІНЖЕК» (ХАРКІВ, УКРАЇНА)
Країна (код): UA
УДК: 656.07
Теми: логістика
транспортна система
управління
вантажопотоки
умови пандемії
європейський досвід
logistics
transport system
management
cargo flows
pandemic conditions
European experience
Діапазон сторінок: 43-48
Початкова сторінка: 43
Кінцева сторінка: 48
Короткий огляд (реферат): Мета статті полягає в дослідженні механізмів організації транспортно-логістичних потоків в Україні та країнах Європейського Союзу (ЄС). Аналізуючи наукові праці багатьох учених, було розглянуто заходи, вжиті країнами ЄС, які зводяться до усунення адміністративних бар’єрів, пов’язаних із об’єктивною нездатністю підприємців та їх працівників відповідати вимогам, встановленим у нормативних актах ЄС. Визначено, що транспортно-логістичні потоки відіграють не лише стратегічну роль у розвитку всіх галузей промисловості, а й соціальну, оскільки здатні підвищувати якісний рівень життя громадян. У процесі дослідження впливу світової пандемії на транспортну галузь діагностовано основні макроекономічні заходи, яких необхідно дотримуватися для мінімізації наслідків, з метою уповільнення різкого зменшення вантажопотоків і недопущення транспортного колапсу. Враховуючи тенденції в діяльності транспортних компаній, прогнозувати віддалене майбутнє ринку в нинішній ситуації надзвичайно складно. Проте всі без винятку компанії потребують підтримки з боку урядів. Позитивним прикладом у цьому плані є пакет мобільності в транспортному менеджменті, представлений Європейським Союзом. Основні екстрені заходи та правила, розроблені ЄС, також рекомендовані для застосовування і громадянам інших країн, зокрема й України, якщо вони необхідні для забезпечення вільного руху товарів всередині ЄС. Визначено, що однією із особливостей діяльності в період пандемії є скорочення обсягу наданих послуг, зокрема власники компаній уже розраховують на їхнє зниження за підсумками поточного року. Досвід в управлінні транспортно-логістичними системами свідчить про надзвичайно тісні та динамічні інтеграційні процеси в даній сфері, однак вона не завжди може впоратися з викликами, які стоять перед світовим співтовариством. Перспективи розвитку вітчизняної логістики у глобальному вимірі будуть залежати від покращення економічної ситуації в країні та її найважливіших торгових партнерів, а на рівні суб’єктів ринку – від застосування ними найефективніших інструментів в управлінні транспортно-логістичними потоками.
The article is aimed at examining the mechanisms of organization of transport and logistic flows in Ukraine and the Countries of the European Union (EU). Analyzing the scientific works of many scientists, the measures taken by the EU countries were considered, which are reduced to the elimination of administrative barriers related to the objective inability of entrepreneurs and their employees to meet the requirements provided in the EU regulations. It is determined that transport and logistic flows play not only a strategic role in the development of all industries, but also a social role, because they are able to increase the quality level of living standards of citizens. In the process of researching the impact of the global pandemic on the transport industry, the authors diagnosed the main macro-economic measures to be followed to minimize the consequences, to slow the sharp reduction of cargo flows and prevent transport collapse. Taking into account the tendencies in the activities of transport companies, it is extremely difficult to predict the distant future of the market in the current situation. However, all companies without exception need support from governments. A positive example in this regard is the mobility package in transport management presented by the European Union. The main emergency measures and rules developed by the EU are also recommended for use by citizens of other countries, including Ukraine, if they are necessary to ensure the free movement of goods within the EU. It is determined that one of the peculiarities of activity during the pandemic is the reduction of the volume of services provided, in particular, the owners of companies are already counting on their curtailment at the end of this year. Experience in the management of transport and logistics systems shows extremely close and dynamic integration processes in this sphere, but it can not always cope with the challenges facing the world community. Prospects for the development of domestic logistics in the global dimension will depend on the improvement of the economic situation in the country and its most important trading partners, and at the level of market actors – on using the most effective instruments in their management of transport and logistics flows.
Опис: Мета статті полягає в дослідженні механізмів організації транспортно-логістичних потоків в Україні та країнах Європейського Союзу (ЄС). Аналізуючи наукові праці багатьох учених, було розглянуто заходи, вжиті країнами ЄС, які зводяться до усунення адміністративних бар’єрів, пов’язаних із об’єктивною нездатністю підприємців та їх працівників відповідати вимогам, встановленим у нормативних актах ЄС. Визначено, що транспортно-логістичні потоки відіграють не лише стратегічну роль у розвитку всіх галузей промисловості, а й соціальну, оскільки здатні підвищувати якісний рівень життя громадян. У процесі дослідження впливу світової пандемії на транспортну галузь діагностовано основні макроекономічні заходи, яких необхідно дотримуватися для мінімізації наслідків, з метою уповільнення різкого зменшення вантажопотоків і недопущення транспортного колапсу. Враховуючи тенденції в діяльності транспортних компаній, прогнозувати віддалене майбутнє ринку в нинішній ситуації надзвичайно складно. Проте всі без винятку компанії потребують підтримки з боку урядів. Позитивним прикладом у цьому плані є пакет мобільності в транспортному менеджменті, представлений Європейським Союзом. Основні екстрені заходи та правила, розроблені ЄС, також рекомендовані для застосовування і громадянам інших країн, зокрема й України, якщо вони необхідні для забезпечення вільного руху товарів всередині ЄС. Визначено, що однією із особливостей діяльності в період пандемії є скорочення обсягу наданих послуг, зокрема власники компаній уже розраховують на їхнє зниження за підсумками поточного року. Досвід в управлінні транспортно-логістичними системами свідчить про надзвичайно тісні та динамічні інтеграційні процеси в даній сфері, однак вона не завжди може впоратися з викликами, які стоять перед світовим співтовариством. Перспективи розвитку вітчизняної логістики у глобальному вимірі будуть залежати від покращення економічної ситуації в країні та її найважливіших торгових партнерів, а на рівні суб’єктів ринку – від застосування ними найефективніших інструментів в управлінні транспортно-логістичними потоками.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35649
Власник авторського права: © Шведа Н. М., Шпилик С. В., Піняк І. Л.
Перелік літератури: 1. Dorywalski A. Mimo pandemii Unia Europejska forsuje pakiet mobilności i – TLP w transport manager. URL: https://tlp.org.pl/mimo-pandemii-unia-europejska-forsuje-pakiet-mobilnosci-i-tlp-w-transport-manager/ 2. Osiecka R. Rynek logistyczny w czasie pandemii // Media Logistyka. 30.03.2020. URL: https://www.logistyka.net.pl/aktualnosci/komentarz-tygodnia/item/90902-rynek-logistyczny-w-czasie-pandemi 3. Tavasszy L. A. Predicting the effects of logistics innovations on freight systems: Directions for research. Transport Policy. 2020. Vol. 86. P. A1–A6. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2019.11.004 4. Loske D. The impact of COVID-19 on transport volume and freight capacity dynamics: An empirical analysis in German food retail logistics. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives. 2020. Vol. 6. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trip.2020.100165 5. Topolšek D., Čižiūnienė K., Cvahte Ojsteršek T. Defining transport logistics: a literature review and practitioner opinion based approach. Transport. 2018. Vol. 33. Issue 5. P. 1196–1203. DOI: https://doi.org/10.3846/transport.2018.6965 6. В Україні обвалився обсяг пасажирських перевезень // Українська правда. 20.08.2020. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2020/08/20/664246/ 7. Державна служба статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua 8. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (редакція від 30.11.2015 р.). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Tex
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Зібрання статей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
business-inform-2020-11_0-pages-43_48.pdf648,63 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.