Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27577

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСвірська, Леся Миколаївна
dc.contributor.authorМарков, А.
dc.contributor.authorСтудент, Олександра Зиновіївна
dc.contributor.authorНикифорчин, Юрій Миколайович
dc.contributor.authorSvirska, L.
dc.contributor.authorMarkov, A.
dc.contributor.authorStudent, O.
dc.contributor.authorNykyforchyn, Yu.
dc.date.accessioned2019-02-12T23:26:06Z-
dc.date.available2019-02-12T23:26:06Z-
dc.date.created2008-03-25
dc.date.issued2008-03-25
dc.date.submitted2008-02-11
dc.identifier.citationЕкспертиза причин пошкодження конструктивних елементів парової турбіни ТЕС / Л. Свірська, А. Марков, О. Студент, Ю. Никифорчин // Вісник ТДТУ. — Т. : ТДТУ, 2008. — Том 13. — № 1. — С. 27–33. — (Механіка та матеріалознавство).
dc.identifier.issn1727-7108
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27577-
dc.description.abstractПроведено експертизу пошкоджених диска та лопаток циліндра низького тиску парової турбіни ТЕС. Виявлено механізм повільного в часі експлуатації поширення тріщини на диску для фіксації робочих лопаток. Причиною втрати роботоздатності турбіни є докритичне підростання тріщини від внутрішньої поверхні диска в зоні концентрації напружень. Фрактографічно показано, що фретінг-корозія визначає стадію зародження тріщин і їх підростання за механізмом повздовжнього зсуву до критичних розмірів. Цей чинник реалізується внаслідок порушення вимог щодо зазорів між хвостовиками лопаток і Т-подібним пазом на ободі диска та за дії високочастотного низькоамплітудного навантаження за усталеного режиму роботи парової турбіни. Наводнювання інтенсифікує ріст тріщини за механізмом відриву на етапі стабільного росту тріщини. Встановлено, що маневрений режим експлуатації ТЕС з частими зупинками технологічного процесу негативно впливає на роботоздатність елементів турбіни. Адже зупинки і запуски парової турбіни супроводжуються істотними перевантаженнями, які інтенсифікувамуть наводнювання і фретінг-утому.
dc.description.abstractThe expertise of damaged disk and turbine blades of low pressure cylinder of steam turbine was carried out. The subcritical crack growth mechanism on the disk during service has been revealed. The reason of workability loss of turbine is subcritical crack growth from internal surface of disk in and around of stress concentration. Using a fractography investigation it is shown that fretting-wear defines a crack initiation and crack growth up to critical length process using lengthwise shear mechanism. This factor is put into effect owing to breaking of requirements about gaps among blades shanks and T-groove on the disk and effect of high-frequency low-amplitude loading during stable service of steam turbine. Hydrogenation intensify crack growth using tearing-off mechanism on the stable crack growth phase. Manoeurable mode of power plant exploitation with often shutdowns of working process has a negative influence on workability of turbine units. Because of shutdowns and starting up of turbine are accompanied with considerable overloads that intensify hydrogenation and fretting-wear fatigue.
dc.format.extent27-33
dc.language.isouk
dc.publisherТДТУ
dc.publisherTSTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського державного технічного університету, 1 (13), 2008
dc.relation.ispartofBulletin of Ternopil State Technical University, 1 (13), 2008
dc.relation.urihttp://www.obriy.pib.com.ua
dc.titleЕкспертиза причин пошкодження конструктивних елементів парової турбіни ТЕС
dc.title.alternativeExpertise of damage causes of structural elements of power plant steam turbine
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя, 2008
dc.format.pages7
dc.subject.udc620.194.8
dc.subject.udc620.1184.6
dc.relation.references1. Забара Ю. Вихід завжди є. – Обрій ПІБ, 2002. - №24 (82). - http://www.obriy.pib.com.ua
dc.relation.references2. Leopold I. Laufshaufelschaden an axialen Dampfturbinen. - Der Maschinenchaden. – 1971. Bd. 44, N 3. – S. 81-89.
dc.relation.references3. Турбины для теплових и атомних електростанцій: Ученик для вузов. – 2-е узд., перераб. и доп. / А.Г. Костюк, В.В. Фролов, А.Е. Булкин, А.Д. Трухний; Под ред. А.Г. Костюка, В.В. Фролова. – М.: Издательство МЭИ, 2001. – 488 с.
dc.relation.references4. Уотерхауз Р.Б. Фреттинг-коррозия. Пер. с англ. / Под ред. Г.Н. Филимонова. – Л.: Машиностроение, Ленингр. Отд-ние, 1976. – 272 с.
dc.relation.references5. Романив О.Н., Никифорчин Г.Н., Студент О.З. Об условиях инвариантности характеристик коррозионной трещиностойкости. – Физ.-хим. механика материалов. - 1981. -№3. - С. 24-33.
dc.relation.references6. Nelson H.G., Williams D.P., Tetelman A.S. Embrittlement of ferrous alloys in a partially dissociated hydrogen environment – Met. Trans. – 1971. – 2, N4. – P. 953-959.
dc.relation.referencesen1. Zabara Yu. Vykhid zavzhdy ye, Obrii PIB, 2002, No 24 (82), http://www.obriy.pib.com.ua
dc.relation.referencesen2. Leopold I. Laufshaufelschaden an axialen Dampfturbinen, Der Maschinenchaden, 1971. Bd. 44, N 3, S. 81-89.
dc.relation.referencesen3. Turbiny dlia teplovikh i atomnikh elektrostantsii: Uchenik dlia vuzov, 2-e uzd., pererab. i dop., A.H. Kostiuk, V.V. Frolov, A.E. Bulkin, A.D. Trukhnii; ed. A.H. Kostiuka, V.V. Frolova, M., Izdatelstvo MEI, 2001, 488 p.
dc.relation.referencesen4. Uoterkhauz R.B. Frettinh-korroziia. transl. from English, ed. H.N. Filimonova, L., Mashinostroenie, Leninhr. Otd-nie, 1976, 272 p.
dc.relation.referencesen5. Romaniv O.N., Nikiforchin H.N., Student O.Z. Ob usloviiakh invariantnosti kharakteristik korrozionnoi treshchinostoikosti, Fiz.-khim. mekhanika materialov, 1981. -No 3, P. 24-33.
dc.relation.referencesen6. Nelson H.G., Williams D.P., Tetelman A.S. Embrittlement of ferrous alloys in a partially dissociated hydrogen environment – Met. Trans, 1971, 2, N4, P. 953-959.
dc.identifier.citationenSvirska L., Markov A., Student O., Nykyforchyn Yu. (2008) Ekspertyza prychyn poshkodzhennia konstruktyvnykh elementiv parovoi turbiny TES [Expertise of damage causes of structural elements of power plant steam turbine]. Bulletin of TSTU (Tern.), vol. 13, no 1, pp. 27-33 [in Ukrainian].
dc.contributor.affiliationФізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України
dc.contributor.affiliationІвано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського державного технічного університету
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage27
dc.citation.epage33
Розташовується у зібраннях:Вісник ТДТУ, 2008, том 13, № 1



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.