Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/25637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМосій, Ольга Бориславівна-
dc.date.accessioned2018-06-20T12:41:15Z-
dc.date.available2018-06-20T12:41:15Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationOlga B. Mosiy. Course of lectures on “Fundamentals of management”/ Olga B. Mosiy. – Ternopil : TNTU, 2016. – 161 p.-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/25637-
dc.descriptionМетою курсу "Основи менеджменту" є формування сучасного управлінського способу мислення та системи спеціальних знань у сфері управління; розвиток розуміння концептуальних основ управління системою в організації; отримання здатності аналізувати внутрішнє та зовнішнє середовище, приймати адекватні управлінські рішення. Цілями курсу "Основи менеджменту" є: Дати студентам цілісне розуміння: теорії та практики організаційної діяльності; регулювання процесів, що відбуваються в організації; основних понять та категорій управління; принципів, функцій та методів управління; змісту процесів і технології управління; планування, мотивації, організації та контролю; прийняття рішень; інформаційної підтримки управлінського процесу; лідерства; етики і відповідальності; ефективності управління. У результаті студент повинен вміти: визначати відношення причин і наслідків в організаціях; аналізувати матеріал у певній системі; порівняти факти на основі знань, отриманих з різних джерел; робити внесок у гармонізацію людських відносин та налагодження ефективного спілкування; розробляти технології для прийняття та виконання управлінських рішень; структурувати завдання відповідно до кількості та кваліфікації особистості; визначити пріоритети у роботі та термін її виконання; вибирати співробітників залежно від їх ділових та особистих рис; розподіляти завдання; делегувати; будувати організаційні структури різних типів; створювати і змінювати організаційний імідж та культуру; визначати та оцінювати ефективність управління.uk_UA
dc.descriptionAim of the course “Fundamentals of management” is forming the modern managerial mode of thinking and a system of special knowledge in the sphere of management; developing of understanding of conceptual basis for system management in organization; obtaining the ability to analyze internal and external environment, making adequate managerial decisions. The objectives of the course “Fundamentals of management” are: To provide the students with the integral idea about: the theory and practice of organizational operation; regulation the processes that take place in organization; the main notions and categories of management; principles, functions and methods of management; content of a processes and technology of management; planning, motivation, organizing and controlling; decision-making; information support of managerial process; leadership; ethics and responsibility; effectiveness of management. As a result student must be able to: determine the relation of causes and effects in organizations; analyze and synthesize material in a certain system; compare facts on the basis of knowledge obtained from various sources; make contribution to the harmonization of human relations and establish effective communication; develop technologies for making and implementing managerial decisions; structurise tasks according to the number and qualifications of personal; prioritize work, determine the term of it performance; choose employees depending on their business and personal traits; allocate tasks; delegate; build organizational structures of different types; create and transform the organizational image and culture; identify and assess the effectiveness of management.uk_UA
dc.description.abstractОснови менеджменту - це курс, який дає розуміння традиційного менеджменту, його філософії та ролі в суспільстві, знання моделей для аналізу та контролю функцій управління в компанії чи іншій організації. Курс охоплює основні поняття, часто ілюстровані прикладами компаній.uk_UA
dc.description.abstractFundamentals of management is a course that creates understanding of traditional management, its philosophy and role in society, knowledge of models for analysis and control of the management function in a company or other organisation. The course covers basic concepts, often illustrated by examples from companies.uk_UA
dc.description.tableofcontentsIntroduction Topic 1 Meanings of management and manager Topic 2 Organizations Topic 3 Organizational culture Topic 4 Functions of management. Planning Topic 5 Organizing Topic 6 Motivation Topic 7 Controlling Topic 8 Communication in organization Topic 9 Decision making process Topic 10 Groups and teams in organization Topic 11 Organizational conflicts, stresses, and resistance to changes Topic 12 Leadership Referencesuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectКурс лекцій з основ менеджментуuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectменеджерuk_UA
dc.subjectфункції менеджментуuk_UA
dc.subjectлідерствоuk_UA
dc.subjectприйняття управлінських рішеньuk_UA
dc.titleCourse of lectures on “Fundamentals of management”uk_UA
dc.typeCourse of lecturesuk_UA
dc.subject.udc331.3uk_UA
dc.relation.referencesen1. Aquinas P.G., Sonkar, Satish. Principles of management. Anmol Publications Pvt. Limited – 2011.uk_UA
dc.relation.referencesen2. Cummings, Thomas G. & Worley, Christopher G. (2004), Organization Development and Change, 8th Ed., South-Western College Pub.uk_UA
dc.relation.referencesen3. Denison, Daniel R., Haaland, S. and Goelzer, P. (2004) "Corporate Culture and Organizational Effectiveness: Is Asia Different from the Rest of the World?" Organizational Dynamics.uk_UA
dc.relation.referencesen4. Jex, Steven M. Jex & Britt, Thomas W. (2008) Organizational Psychology, A Scientist-Practitioner Approach, John Wiley & Sons.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Hatch, M.J. (2006) , "Organization Theory: Modern, symbolic, and postmodern perspectives." 2nd Ed. Oxford University Press.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Hindle Tim. Guide to management ideas. Second edition. - 2003. - 247 p.uk_UA
dc.relation.referencesen7. Kinicki Angelo, Williams Brian K. Management. A practical introduction. - 2003. – 556 p.uk_UA
dc.relation.referencesen8. McGuire, Stephen J.J. (2003). "Entrepreneurial Organizational Culture: Construct Definition and Instrument Development and Validation, Ph.D. Dissertation", The George Washington University, Washington, DC.uk_UA
dc.relation.referencesen9. Papa, Michael J., et al. (2008). Organizational Communication Perspectives and Trends (4th Ed.). Sage Publications.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Parker, M. (2000) Organizational Culture and Identity, London: Sage.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Schermerhorn John R. Management. Seventh edition. – 2002. – 501 p.uk_UA
dc.relation.referencesen12. Scott, W. Richard (2007). Organizations and Organizing: Rational, Natural, and Open Systems Perspectives. Pearson Prentice Hall.uk_UA
dc.relation.referencesen13. Williams Kate. Introducing Management. A Development Guide. Third edition. Great Britain. - 2006. – 327 p.uk_UA
dc.relation.referencesen14. www.entrepreneur.comuk_UA
dc.relation.referencesen15. http://en.wikipediauk_UA
dc.relation.referencesen16. http://www.12manage.comuk_UA
dc.relation.referencesen17. http://managementhelp.org/uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУ імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, вул. Руська, 56.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Appears in Collections:Методичні матеріали кафедри менеджменту та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Course of lectures f.m..doc1,25 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools