Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/22337

Назва: Комп’ютерна графіка. Книга 1. Навчальний посібник для студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»
Автори: Тотосько, Олег Васильович
Микитишин, Андрій Григорович
Стухляк, Петро Данилович
Бібліографічний опис: Тотосько О.В. Комп’ютерна графіка : навчальний посібник : в 2-х кн.1. для студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» / укл. : О.В.Тотосько , А.Г. Микитишин , П.Д. Стухляк. – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017 – 304 с.
Дата публікації: 2017
Дата подання: 2017
Дата внесення: 3-лис-2017
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Члени комітету: Марущак, Павло Орестович
УДК: 681.3
Кількість сторінок: 304
Опис: Методичні вказівки розглянуто й затверджено на засіданні методичного семінару кафедри комп’ютерно-інтегрованих технологій Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя протокол No 1 від 29 серпня 2016 р. Схвалено та рекомендовано до друку науково-методичною комісією факультету прикладних інформаційних технологій та електроінженерії Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя протокол No 1 від 29 серпня 2016 р.
Зміст: Зміст 3 -- Тема 1. ЗАГАЛЬНЕ ВВЕДЕННЯ В КОМП'ЮТЕРНУ ГРАФІКУ 8 -- 1.1. Предмет і область застосування комп'ютерної графіки 8 -- 1.2. Коротка історія 11 -- 1.3. Технічні засоби підтримки комп'ютерної графіки 13 -- 1.4. Питання й вправи 20 -- Тема 2. СУЧАСНІ АПАРАТНІ ЗАСОБИ РАСТРОВОЇ ГРАФІКИ 21 -- 2.1. Основні поняття 21 -- 2.2. Пристрої введення 22 -- 2.2.1. Сканери 22 -- 2.2.2. Цифрові фотоапарати й відеокамери 23 -- 2.3. Пристрою виводу 25 -- 2.3.1. Дисплеї 25 -- 2.3.1.1. Дисплеї на ЕПТ 25 -- 2.3.1.2. Рідкокристалічні дисплеї 26 -- 2.3.1.4. Інші типи дисплеїв 27 -- 2.3.2. Проектори 28 -- 2.3.3.Принтери 28 -- 2.3.3.1. Матричні принтери 29 -- 2.3.3.2. Струминеві принтери 29 -- 2.3.3.3. Лазерні принтери 29 -- 2.4. Архітектура графічної підсистеми ПК 30 -- 2.4.1. Архітектура 30 -- 2.4.2. Подання зображень 33 -- 2.4.3. Програмний інтерфейс 34 -- 2.5. Питання й вправи 36 -- Тема 3. КОЛІР У КОМП'ЮТЕРНІЙ ГРАФІЦІ 37 -- 3.1. Про природу світла й кольору 37 -- 3.2. Колірний графік МКО 39 -- 3.3. Колірні моделі RGB і CMY 42 -- 3.4. Колірні моделі HSV і HLS 44 -- 3.5. Простір CIE Luv 47 -- 3.6. Питання й вправи 50 -- Тема 4. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ 51 -- 4.1. Системи координат і вектори 51 -- 4.2. Рівняння прямої на площині 56 -- 4.2.1. Аналітичне подання кривих і поверхонь 57 -- 4.3. Перетинання променю із площиною й сферою 59 -- 4.4. Інтерполяція функцій однієї й двох змінних 60 -- 4.4. Матриці 62 -- 4.5. Геометричні перетворення (перенос, масштабування, обертання) 63 -- 4.4.6. Перехід в іншу систему координат 66 -- 4.7. Завдання обертання щодо довільної осі 68 -- 4.8. Питання й вправи 69 -- Тема 5. ПОДАННЯ ГЕОМЕТРИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ 71 -- 5.1. Геометричні примітиви 71 -- 5.2. Полігональні моделі 72 -- 5.3. Воксельні моделі 73 -- 5.4. Поверхні вільних форм (функціональні моделі) 73 -- 5.5. Системи координат: світового, об'єктна, спостерігача й екранна 74 -- 5.6. Однорідні координати. Завдання геометричних перетворень в однорідних координатах за допомогою матриць 76 -- 5.7. Питання й вправи 79 -- Тема 6. АЛГОРИТМИ РАСТЕРИЗАЦІЇ ВІДРІЗКІВ, КІЛ І ЕЛІПСІВ 80 -- 6.1. Введення в растеризацію кривих 80 -- 6.2. Зображення відрізка із цілочисловими координатами кінців 81 -- 6.2.1. Цифровий диференціальний аналізатор 82 -- 6.2.2. Алгоритм Брезенхема 83 -- 6.2.3. Алгоритм Кастла-Пітвея 84 -- 6.3. Зображення відрізка з нецілочисловими координатами кінців 84 -- 6.4. Зображення кіл 86 -- 6.4.1. Алгоритм Брезенхема 87 -- 6.5. Зображення еліпсів 90 -- 6.5.1. Побудова по неявній функції 90 -- 6.5.2. Побудова шляхом стиску кіл 91 -- Тема 7. ВІДСІКАННЯ (КЛіпування) ГЕОМЕТРИЧНИХ ПРИМІТИВІВ 92 -- 7.1. Алгоритм Сазерленда-Коена відсікання прямокутною областю 92 -- 7.2. Відсікання опуклим багатокутником 98 -- 7.3. Кліпування багатокутників 100 -- 7.4. Питання й вправи 102 -- Тема 8. ВИДАЛЕННЯ НЕВИДИМИХ ПОВЕРХОНЬ І ЛІНІЙ 104 -- 8.1. Алгоритм Робертса 105 -- 8.2. Алгоритм Варнока 107 -- 8.3. Алгоритм Вейлера-Азертона 109 -- 8.4. Метод Z-Буфера 110 -- 8.5. Методи пріоритетів 111 -- 8.6. Алгоритми порядкового сканування для криволінійних поверхонь 114 -- 8.7. Метод двійкової розбивки простору 115 -- 8.8. Метод трасування променів 116 -- 8.9. Питання й вправи 120 -- Тема 9. ПРОЕКТУВАННЯ ПРОСТОРОВИХ СЦЕН 121 -- 9.1. Основні типи проекцій 121 -- 9.2. Паралельні проекції 122 -- 9.3. Центральні проекції 124 -- 9.4. Математичний апарат 125 -- 9.5. Ортогональні проекції 125 -- 9.6. Косокутні проекції 126 -- 9.7. Центральні проекції 127 -- 9.8. Спеціальні картографічні проекції. Екзотичні проекції земної сфери 129 -- 9.9. Стереографічна проекція 130 -- 9.10. Гномонічна проекція 131 -- 9.11. Ортографічна проекція 131 -- 9.12. Проекції на циліндр 132 -- 9.13 Проекція Меркатора 133 -- 9.14 Проекції на багатогранник 133 -- 9.15. Незвичайні проекції 134 -- 9.16. Питання й вправи 135 -- Тема 10. РАСТРОВЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ ГРАФІЧНИХ ПРИМІТИВІВ 136 -- 10.1. Алгоритм Брезенхема растрової дискретизації відрізка 136 -- 10.2. Алгоритми Брезенхема растрової дискретизації кола й еліпса 140 -- 10.3. Алгоритми заповнення областей 145 -- 10.4. Питання й вправи 147 -- Тема 11. ЗАФАРБОВУВАННЯ. РЕНДЕРИНГ ПОЛІГОНАЛЬНИХ МОДЕЛЕЙ 148 -- 11.1. Проста модель висвітлення 148 -- 11.2. Зафарбування граней 152 -- 11.2.1. Плоске зафарбовування 152 -- 11.2.2. Зафарбування методом Гуро 152 -- 11.2.3. Зафарбування методом Фонга 153 -- 11.3. Більше складні моделі висвітлення 154 -- 11.4. Усунення ступінчастості (антиелайзінг) 155 -- 11.5 Питання й вправи 159 -- Тема 12. ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПРОСТОРОВИХ РЕАЛІСТИЧНИХ СЦЕН 161 -- 12.1. Світло-Тіньовий аналіз 161 -- 12.2. Метод випромінювання 163 -- 12.3. Глобальна модель висвітлення із трасуванням променів 165 -- 12.4. Текстури 168 -- 12.5 Питання й вправи 170 -- Тема 13. АЛГОРИТМИ СТИСКУ ЗОБРАЖЕНЬ БЕЗ ВТРАТ 172 -- 13.1. Необхідність стиску зображень 172 -- 13.2. Неіснування ідеального алгоритму 172 -- 13.3. Алгоритми кодування довжини повторення (RLE) 173 -- 13.3.1. RLE – бітовий рівень 173 -- 13.3.2. RLE - байтовий рівень 173 -- 13.4. Словникові алгоритми 174 -- 13.4.1. Алгоритм LZ77 174 -- 13.4.2. Алгоритм LZW 177 -- 13.4.3. Алгоритми статистичного кодування 182 -- 13.4.4. Алгоритм Хаффмена 182 -- 13.4.5. Арифметичне кодування 185 -- Тема 14. СТИСК ЗОБРАЖЕНЬ ІЗ ВТРАТАМИ 189 -- 14.1. Необхідність стиску із втратами 189 -- 14.2. Оцінка втрат 189 -- 14.3. Зображення як функція 190 -- 14.4. Дискретне Перетворення Фур'є 191 -- 4.5. Дискретне косинусне перетворення 192 -- 14.6. Алгоритм стиску зображень JPEG 192 -- 14.7. Вейвлет-Перетворення 196 -- 14.8. Фрактальний стиск 199 -- 14.9. Список літератури 201 -- Тема 15. АЛГОРИТМИ СТИСКУ ВІДЕО 204 -- 15.1.Введення 204 -- 15.2. Основні поняття 204 -- 15.3. Вимоги додатків до алгоритму 205 -- 15.4. Визначення вимог 206 -- 15.5. Огляд стандартів 207 -- 15.6. Базові технології стиску відео 209 -- 15.6.1. Опис алгоритму компресії 209 -- 15.6.2. Загальна схема алгоритму 210 -- 15.6.3. Використання векторів зсувів блоків 211 -- 15.6.4. Можливості по розпаралелюваності 212 -- 15.7. Інші шляхи підвищення ступеня стиску 212 -- 15.7.1. Motion-JPEG 214 -- 15.7.2. MPEG-1 214 -- 15.7.3. H.261 215 -- 15.7.4. H.263 215 -- 15.7.5. MPEG-2 216 -- 15.7.6. MPEG-4 217 -- 15.7.7. Порівняння стандартів 220 -- 15.8. Питання для самоконтролю 221 -- Тема 16. ЦИФРОВЕ ФОТО 222 -- 16.1. Історія фотографії 222 -- 16.2. Від плівки до цифрового фото 237 -- 16.3. Умовна класифікація цифрових фотоапаратів 248 -- 16.4. Сенсори цифрових фотоапаратів 258 -- Тема 17.ПОДАННЯ САЙТУ 268 -- 17.1. Рух 269 -- 17.2. Зменшення швидкості руху 269 -- 17.2.1. Створення кліпу зі зменшенням швидкості руху 270 -- 17.2.2. Додавання змінної швидкості руху 272 -- 17.2.3. Ініціалізація руху клацанням миші 272 -- 17.3. Додавання сліду від руху об'єкта 273 -- 17.3.1. Зникнення сліду 275 -- 17.3.2. Підвищення ефективності 276 -- 17.4. Покадровий рух 277 -- 17.4.1. Постійна швидкість 278 -- 17.4.2. Коливальний рух 80 -- 17.4.3. Зміна розмірів у русі 284 -- 17.5. Керування рухом 286 -- 17.5.1. Ковзання 287 -- 17.5.2. Використання порожніх фільмів 288 -- 17.6. Реалізація підходів на практиці 293 -- 17.6.1. Оглядач зображень 293
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/22337
Власник авторського права: © Тотосько О.В., Микитишин А.Г., Стухляк П.Д., 2017
© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017
Тип вмісту: Learning Object
Розташовується у зібраннях:Навчальна література кафедри КТ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Komp_graf_knyga_1.pdf6,68 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Komp_graf_knyga_1.djvu12,31 MBDjVuПереглянути/відкрити
Komp_graf_knyga_1__COVER.png147,02 kBimage/pngПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора