Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/6278

Назва: Cultural dimensions and innovation
Автори: Strychalska-Rudzewicz, Anna
Приналежність: University of Warmia and Mazury in Olsztyn, ul. Oczapowskiego 2, Poland, Ph.D., Faculty of Economic Sciences
Бібліографічний опис: Strychalska-Rudzewicz A. Cultural dimensions and innovation [Електронний ресурс] / Anna Strychalska-Rudzewicz // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2015. — Вип. 2 (13). — С. 59-67. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15saadai.pdf.
Bibliographic description: Strychalska-Rudzewicz, Anna (2015). Cultural dimensions and innovation. Socio-Economic Problems and the State [online]. 13 (2), p. 59-67. [Accessed November 30, 2015]. Available from: <http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15saadai.pdf>
Є частиною видання: Соціально-економічні проблеми і держава
Socio-Economic Problems and the State
Дата публікації: 24-лис-2015
Дата подання: вер-2015
Дата внесення: 2-гру-2015
Видавництво: АСУ, ТНТУ
ASU, TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
УДК: 378.12.001
658.3
JEL: O35
Теми: innovation
culture dimensions
Діапазон сторінок: 59-67
Короткий огляд (реферат): This paper examines the effect of culture’s dimensions on national innovation index. The results of Pearson correlation coefficient between culture dimensions and the Global Innovation Index (GII) are very similar to the results obtained in the case of Summary Innovation Index (SII) in European countries. The strong negative correlation was observed in the case of power distance and uncertainty avoidance whereas individualism has a positive effect on innovation index. The results suggest that low power distance and uncertainty-accepting countries may be more innovative than high power distance and uncertainty-avoiding societies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/6278
ISSN: 2223-3822
Власник авторського права: © Соціально-економічні проблеми і держава, 2015
References: Edquist, C., (1997), Systems of Innovations. Pinter, London.
Efrat, K. (2014), The direct and indirect impact of culture on innovation, Technovation 34, pp. 12–20.
Grossman, G., & Helpman, E. (1991), Innovation and growth in the global economy. Cambridge, MA: MIT Press.
Herbig, P., Dunphy, S. (1998), Culture and innovation. Cross Cultural Management 5 (4), 13–21.
Hofstede, G. (1980), Culture's Consequences: International Differences in Work-Related Values, London: Sage Publications.
Hryniewicz, J. (2004), Polityczny i kulturowy kontekst rozwoju gospodarczego, Warszawa, Wyd. Scholar.
Kołodko G. (2008), Wędrujący świat, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa.
Lundvall, B.A. (1992), National Systems of Innovation: Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning. Pinter Publishers, London.
Mączyński, J., Jago A., Reber G., Böhnisch W. (1993), Styl kierowania ludźmi polskich, austriackich i amerykańskich menedżerów. Przegląd Psychologiczny 1, s. 65-80.
Mikuła B. Nasierowski W. (1995), Szkic do kultury organizacyjnej w Polsce. Humanizacja Pracy 4, s. 3-12.
Mueller, V., Rosenbusch, N., Bausch A., (2013), Success patterns of exploratory and exploitative innovation. Journal of Management, Vol. 39 No. 6, September, pp. 166-1636.
Nelson, R.R., Rosenberg, N. (1993), Technical innovation and national systems. In: Nelson, R.R. (Ed.), National Innovation Systems: A Comparative Analysis. Oxford University Press, New York, pp. 3–28.
Porter, M. E. (2000), Attitudes, values, beliefs, and the microeconomics of prosperity. In L. E. Harrison & S. P. Huntington (Eds.) (2000), Culture matters: How values shape human progress, New York: Basic Books, pp. 14–28.
Shane, S. (1993), Cultural influences on national rates of innovation, Journal of Business Venturing 8, pp. 59–73.
Sułkowski Ł. (2013), A 3D model and typology of organisational culture, Journal of Intercultural Management Vol. 5, No. 2, June, pp. 17–30.
Westwood, R., Low, D.R. (2003), The multicultural muse: culture, creativity and innovation. International Journal of Cross Cultural Management 3 (2), 235–259.
Williams L., McGuire S. (2010), Economic creativity and innovation implementation: the entrepreneurial drivers of growth? Evidence from 63 countries, Small Bus Econ (2010) 34:391–412.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2015, Випуск 2(13)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15saadai.pdf989,88 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
15saadai.djvu950,28 kBDjVuПереглянути/відкрити
15saadai__COVER.png398,06 kBimage/pngПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.