Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3388

Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorБурау, Н.uk
dc.contributor.authorХумарян, Л.uk
dc.contributor.authorIgnatovich, S.uk
dc.contributor.authorBouraou, N.uk
dc.contributor.authorKhumarian, L.uk
dc.date.accessioned2014-09-03T10:51:48Z-
dc.date.available2014-09-03T10:51:48Z-
dc.date.created2013-11-19uk
dc.date.issued2013-11-19uk
dc.identifier.citationИгнатович С. Оценка достоверности контроля трещин в авиационных конструкциях / С. Игнатович, Н. Бурау, Л. Хумарян // Вісник ТНТУ — Тернопіль : ТНТУ, 2013. — Том 72. — № 4. — С 117-125. — (механіка та матеріалознавство).uk
dc.identifier.citationIgnatovich S. Estimation of crack control reliability for aircraft structures / S. Ignatovich, N. Bouraou, L. Khumarian // Bulletin of TNTU — Ternopil : TNTU, 2013. — Volume 72. — No 4. — P 117-125. — (mechanics and materials science).uk
dc.identifier.issn1727-7108uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3388-
dc.description.abstractДостоверность обнаружения трещин методами неразрушающего контроля (НК) определяется вероятностью обнаружения дефекта с заданным размером а – POD(a). Показано, что этот показатель определяет надежность всей системы НК, включая человеческий фактор. На примере использования вероятностного подхода Бейеса с учетом POD(a) показана возможность некорректного обоснования эмпирического распределения размера дефектов.uk
dc.description.abstractThe realization of the damage tolerance concept for aviation structures is defined appreciably by solution of a problem of the damage detection reliability by nondestructive inspection (NDI) methods. The reliability of cracks detection by NDI methods is defined by probability of detection of the given flow size a – POD (a). The reliability index of the NDI taking into account the reliability of the flow detection or miss POD (a) is the probability of the crack size detection more than a. Another reliability index of the NDI system, which depends on POD (a), is the missing probability of the crack size more than a. It is shown that POD (a) defines reliability of all NDI system, including the human factor. The example of a wing surface control by eddy currents is considered for the plane round rivet holes in knots of skin and stringer fastening. The distribution of the detected crack length is described by a Weibull distribution (a posteriori distribution). However, this distribution cannot be accepted as correct because the part of cracks will be not detect under control (especially small sizes cracks). It is shown that a priori (valid) crack length distribution can be defined by using of the Bayesian probabilistic approach, which essentially differs from initial Weibull distribution. The approach offered in this paper is useful to an estimation of a technical condition of aircraft structures by results of operation defects testing.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопiльський національний технiчний унiверситет iменi Iвана Пулюяuk
dc.subjectКлючевые слова: контроль технического состоянияuk
dc.subjectнеразрушающий контрольuk
dc.subjectвероятность обнаружения дефектовuk
dc.subjectраспределение размера дефектовuk
dc.subjectcontrol of a technical conditionuk
dc.subjectnondestructive inspectionuk
dc.subjectprobability of defects detectionuk
dc.subjectflaw size probability distributionuk
dc.titleОценка достоверности контроля трещин в авиационных конструкцияхuk
dc.title.alternativeEstimation of crack control reliability for aircraft structuresuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Вісник Тернопільського національного технічного університету“uk
dc.coverage.placenameТернопільuk
dc.subject.udc539.4uk
dc.subject.udc620.179uk
dc.subject.udc678.067uk
Ebben a gyűjteményben:Вісник ТНТУ, 2013, № 4 (72)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!