Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17577
Назва: | Handbook for practical classes and self-training on discipline “Human Resource Management” |
Автори: | Котовська, Ірина Василівна |
Бібліографічний опис: | Kotovs’ka I. V. “Human Resource Management” : handbook for practical classes and self-training on discipline for the 3 rd year students of the specialty 6.030601 “Management” (full-time study bachelors). 2nd edition, revised and enlarged / I. V. Kotovs’ka. - Ternopil : TNTU, 2016. – 46 p. |
Дата публікації: | 14-лип-2016 |
Дата внесення: | 14-лип-2016 |
УДК: | 331.108 |
ББК: | 65.050.9 |
Теми: | Human Resource Management average number of employees управління персоналом середньооблікова чисельність працівників Bradford factor percent of effort quarterly hours worked employment retentio, employee turnover rate job evaluation job analysis job description плинність кадрів аналіз роботи фактор Бредфорда розрахунок відсотків зусиль опис роботи оцінка роботи щоквартально відпрацьований час утримання зайнятості |
Кількість сторінок: | 46 |
Короткий огляд (реферат): | Every chapter in this handbook for practical classes and self-training contains a set of review and discussion questions. Students who have read the chapter and understood its concepts should be able to answer the review questions. All reading-for-comprehension questions are drawn directly from the chapter material. The discussion questions go beyond comprehension and are designed to foster higher-order thinking skills. That is, they require readers to apply, integrate, synthesize, or evaluate an HRM concept. The Linking Concepts to Practice discussion questions allow students to demonstrate that they not only know the chapter facts but can use those facts to deal with more complex issues. This course examines the evolving human resources function within today’s organizations. Students will examine the changing roles and responsibilities of human resources managers, the acceptance and integration of the human resources function as a full business partner, and the higher expectations placed on human resources leadership to make a significant contribution to the successful management of the organization. Students will explore the role managers and supervisors play in the successful management of the organization’s human resources. |
Опис: | Why Is HRM Important to an Organization? (Чому управління персоналом важливе для організації?); The Role Of The HR Practitioner (Роль менеджера з управління персоналом); Human Resource Planning (Планування людських ресурсів); Recruiting (Рекрутинг); Foundation Of Selection (Основи підбору працівників); Socializing, Orientation And Development Employee (Сілкування, орієнтація та розвиток персоналу); Job Evaluation (Оцінка роботи). |
Зміст: | Introduction...ст.4 Lecture 1 Why Is HRM Important to an Organization?...ст.5 Lecture 2 The Role Of The HR Practitioner...ст.11 Lecture 3 Human Resource Planning...ст.11 Lecture 4 Recruiting...ст.23 Lecture 5,6 Foundation Of Selection...ст.33 Lecture 7,8 Socializing, Orientation And Development Employee...ст.40 Lecture 9 Job Evaluation...ст.46 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17577 |
References: | Raymond A. Noe [et al.].- 2nd ed. Fundamentals of Human Resource Management[McGraw-Hill/Irwin]. Michael Armstrong. – 7 ed. A Handbook of Human Resource Management Practice David A DeCenzo, Stephen P. Rob-bins– 8th ed. Fundamentals of Human Resource Management. Storey, J. (1992) Developments in the Management of Human Resources. Blackwell. Swart, J., Kinnie, N., Purcell, J. (2003) People and Performance in Knowledgeintensive Firms, CIPD. Boselie, P., Dietz, G. (2003) Commonalities and Contradictions in Research on Human Resource Management and Performance. Paper presented at the Academy of Management Seattle, 2003. Boxall, P., Purcell, J. (2003) Strategy and Human Resource Management. Palgrave. Brown, D. (2003) A capital idea. People Management, 26 June, 42–46. |
Тип вмісту: | Learning Object |
Розташовується у зібраннях: | Методичні матеріали кафедри менеджменту та адміністрування |
Файли цього матеріалу:
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
Інструменти адміністратора