Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44240
Назва: Дослідження управління збутовою діяльністю та брендом організації на прикладі “EDJS network”
Інші назви: Research of sales and brand management in the organization (“EDJS network” as a case study)
Автори: Mulundu, Doreen
Мулунду Д.
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Мулунду Д. Дослідження управління збутовою діяльністю та брендом організації на прикладі “EDJS network” : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „073 — менеджмент“ / Д. Мулунду. — Тернопіль: ТНТУ, 2024. — 68 с.
Bibliographic description: Mulundu D. Research of sales and brand management in the organization (“EDJS network” as a case study) : qualifying work for obtaining a master's degree in the specialty "073 — management" / D. Mulundu. — Ternopil: TNTU, 2024. — 68 p.
Дата публікації: 30-січ-2024
Дата подання: 19-січ-2024
Дата внесення: 1-лют-2024
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Кужда, Тетяна Іванівна
Члени комітету: Федишин, Ірина Богданівна
УДК: 658.8
Теми: sales revenue
service revenue
organizational chart
sales management
brand
brand management
social growth
repeat customer ratio
sales revenue forecast
net profit forecast
payback period
profitability index
Короткий огляд (реферат): The object of investigation is the sales and brand management of the EDJS network LTD. The aim of the Master paper is to find the ways of improving sales and brand management of the EDJS network LTD. The results are obtained with the following research methods: time series, comparative, econometric, financial analysis, payback period, profitability index, net present value, forecasting and fuzzy model. The recommendations concerning the sales management of the EDJS Network LTD by using forecasting tools have been developed. Some recommendations regarding brand management of the EDJS Network LTD by identifying opportunities to create a brand in the company, using conceptual model of a brand have been designed. The improvements concerning company activity and sales management by opening a new trade boutique have been substantiated.
Об’єктом дослідження є управління збутовою діяльністю та брендом EDJS network. Метою магістерської роботи є пошук шляхів удосконалення збутової діяльності та бренду компанії EDJS network». Результати отримані за допомогою таких методів дослідження: аналізу (порівняльного, економетричного, часових рядів, фінансового), періоду окупності, індексу прибутковості, чистої теперішньої вартості, прогнозування та нечіткої моделі. Розроблено рекомендації щодо покращення управління збутовою діяльністю EDJS network з використанням інструментів прогнозування. Наведено пропозиції щодо покращення управління брендом через виявлення можливостей формування бренду компанії, формування концептуальної моделі бренду компанії. Покращення господарської діяльності та управління збутом через відкриття нової торговельної точки обґрунтовано в роботі.
Зміст: Introduction Chapter 1.The theoretical framework and studies 1.1. Meanings and definitions of sales management 1.2. Theoretical review of brand management in the organization 1.3. Factors affecting sales and brand management in the organization Chapter 2. Research and analysis 2.1. EDJS Network LTD introduction 2.2. Analysis of the EDJS Network LTD sales management 2.3. Study of the prerequisites for the brand management in the EDJS Network LTD Chapter 3. Recommendations 3.1. Recommendations concerning the EDJS Network LTD sales management 3.2. Recommendations as for brand management in the company 3.3. Recommendations as for economic activity improvement Chapter 4. Occupational health and safety in emergencies 4.1 Occupational health at work 4.2 Notification of the population about the threat and occurrence of emergency situation Conclusions References Appendices
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44240
Власник авторського права: © Doreen Mulundu, 2024
Перелік літератури: 1. Tilde Heding, Charlotte F. Knudtzen, Mogens Bjerre. Brand management : research, theory and practice. 2009. Publisher Routledge. 2008. 288 p.
2. Pashchenko O. P., Zakapko O. I., Borushchak N. O. Theoretical and practical aspects of brand management of restaurant enterprises. Economics and enterprise management. 2020. № 1. pp. 126-131.
3. Melnychuk L. S. Brand management of enterprises as a factor success in the market. Scientific works. Economy. 2018. Iss.300. Vol 12. pp. 17-20.
4. Mendes L., Sepulcri Chr. Bonella, Mainardes E. Wagner. Brand orientation: a systematic literature review and research agenda. Spanish Journal of Marketing. 2020. Vol. 24. №1. pp. 97-113.
5. Gallart-Camahort V., Fiol L. Callarisa, Garcia J. S. Retail Brand Management : a literature review. 2020. Vol. 24. Iss. 4. URL: https://www.abacademies.org/articles/retail-brand-management-a-literature-review-9513.html
6. Saraf R. A., Sujatha S. Viewing brand management in a new approach. International Journal of Mechanical Engineering and Technology (IJMET). Vol. 9. Iss. 6. 2018. pp. 929-939.
7. Montanari M. G., Giraldi J. de M. E. A theoretical study on country brand and its management. Revista Eletrônica de Negócios Internacionais. 2018. Vol. 13. №2. pp. 14-29
8. Ramirez S. A. O., Veloutsou Cl., Morgan-Thomas A. A systematic literature review of brand commitment: definitions, perspectives and dimensions. Athens Journal of Business & Economics. 2017. Vol. 3. Iss. 3. Pp. 305-332.
9. Timchenko O. Theoretical essence of the concept of sales management. Economic strategy and prospects for the development of trade and services. 2021. Iss. 2(34). Pp. 74-81.
10. Matviyets O., Koshivska M. Sales management as part of economic activity of enterprise. Modern Economics. 2018. №10. Pp. 122-128.
11. Goncharenko I., Tsziavei Ye. Improvement of the enterprise sales management. II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Actual problems of innovative development of cluster entrepreneurship in Ukraine”. 2015. Pp. 134-137.
12. Bilovodska О. А. Marketing distributive and sales policy: research of essence, role and importance. Marketing and Innovation Management. 2017. №2. Pp. 86-97.
13. Saliuk A. P., Kholodnyi H. O. The Formation of the Company’s Brand: Factors of Influence and Peculiarities. BUSINESSINFORM. 2018. №9. Pp. 265-271.
14. Ivanochko N. V. Features of factors influence on the sales amangement of the enterprise. Bulletin of the Carpathian University. 2015. Issue XI. Pp. 135-140.
15. Kitwe : Inclusive Urban Economic Development Diagnostic URL: http://icedfacility.org/wp-content/uploads/2018/04/Urban-growth-diagnostic_Kitwe_Zambia.pdf
16. List of Companies in Kitwe, Zambia URL: https://www.zambiayp.com/location/Kitwe
17. Kitwe, Zambia URL: https://www.britannica.com/place/Copperbelt-province-Zambia
18. EDJS Network LTD URL: https://www.facebook.com/p/EDJS-Network-LTD-100063781433755/?paipv=0&eav=AfZUnLrSXDr6yZxCkIwrE_zVvCoost9EB0fjTHzYuumgdXrVvjR9FgWKiLMET6pqmbw&_rdr
19. 10 Brand Metrics To Evaluate Your Brand Marketing Strategy URL: https://www.marq.com/blog/brand-metrics
20. Measuring sales performance: The 16 key metrics that highly productive teams monitor URL: https://www.airops.com/blog/sales-performance-metrics
21. Гевко О. Б. Етапи розроблення стратегії брендингу. Галицький економічний вісник. 2011. №1(30). С. 185-197.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:073 — менеджмент

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Master paper_Mulundu Doreen.pdfКРМ Mulundu Doreen1,89 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Авторська довідка Doreen.pdfАвторська довідка Mulundu Doreen498,72 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора