Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40021
Назва: Подолання невпевненості у сучасних підлітків засобами танцювально-рухової терапії
Інші назви: The overcoming of modern teenagers’ uncertainty by facilities of dancing-motive therapy
Автори: Лобоцька, Марія Віталіївна
Lobotska, Mariia
Бібліографічний опис: Лобоцька М. В. Подолання невпевненості у сучасних підлітків засобами танцювально-рухової терапії : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / М. В. Лобоцька. — Тернопіль: ТНТУ, 2022. — 92 с.
Дата публікації: гру-2022
Дата подання: гру-2022
Дата внесення: 3-січ-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Періг, Ірина Мирославівна
Теми: 053
психологія
вікова періодизація
впе́вненість
певність
самовпевненість
невпевненість
підліток
особистісна зрілість
терапія
сором`язливість
Кількість сторінок: 92
Короткий огляд (реферат): у роботі аналізується проблема невпевненості у сучасних підтлітків, досліджується рівні впевненості сучасних підлітків, описується причини виникнення невпевненості у підтлітковому віці, аналізується теоритичні аспекти проблеми невпевненості як бар`єрарозвитку в підтлітковому віці, розробляється корекційна програма розвитку якостей впевненої поведінки, значущих для самоактуалізації особистості, обґрунтовується зв`язок невпевненості як перешкоди до досягнення життєво-необхідних цілей особистості, експериментально підтверджується положення стосовно впевненості як значущої особистісної компоненти життєдіяльності в період дорослішання, як фактора розвитку позитивної Я-концепції та необхідної складової успішної самореалізації та досягнень в підлітковому віці, теоритично описується та експериментально вивчається проблема подолання невпевненості підлітка засобами танцювально-рухової терапії. Дієвим способом корекції ми вважаємо соціально-психологічний тренінг, оскільки найсуттєвіші зміни відбуваються в груповому контексті. З результатів анонімного опитування стало відомо, що танцювальний колектив дівчата сприймають як дружній, так відповіло 100% респондентів, то сама дана обставина буде оптимізуючою умовою для проведення корекційних заходів. У процесі тренінгу рекомендовано використовувати різноманітні психотехнічні вправи на спілкування, основна мета яких – формування навичок ефективного спілкування та комунікативних якостей. Для того, щоб бути здатною до ефективного спілкування, людина повинна усвідомити свої сильні та слабкі сторони. Особливо значущі такі якості особистості, як впевненість, відвертість, щирість, здатність самостійно розвʼязувати власні проблеми.
The work analyzes the problem of insecurity among modern teenagers, investigates the levels of confidence of modern teenagers, describes the causes of insecurity in adolescence, analyzes the theoretical aspects of the problem of insecurity as a barrier to adolescent development, develops a corrective program for the development of qualities of confident behavior that are significant for self-actualization of the individual, substantiates the connection of insecurity as an obstacle to the achievement of the vital goals of an individual, the position regarding confidence as a significant personal component of life in the period of adulthood, as a factor in the development of a positive self-concept and a necessary component of successful self-realization and achievements in adolescence is experimentally confirmed, theoretically described and experimentally the problem of overcoming a teenager's insecurity by means of dance and movement therapy is studied. We consider socio-psychological training to be an effective method of correction, since the most significant changes occur in a group context. From the results of an anonymous survey, it became known that girls perceive the dance team as friendly, 100% of respondents answered so, then this circumstance itself will be an optimizing condition for carrying out corrective measures. In the training process, it is recommended to use various psychotechnical exercises for communication, the main purpose of which is the formation of effective communication skills and communicative qualities. In order to be able to communicate effectively, a person must be aware of his strengths and weaknesses. Personal qualities such as confidence, frankness, sincerity, and the ability to independently solve one's own problems are especially significant.
Опис: Невпевненість виступає негативним фактором особистісного розвитку, перешкодою в досягненні цілей, бо стосується сумнівів, сорому, закритості в спілкуванні, несміливості у плануванні діяльності, тривожному передчутті, страху помилитися, бути висміяним тощо. Впевненість ми розглядаємо як комплексну характеристику, що включає в себе емоційні (страх і тривожність), поведінкові (дефіцит навичок соціальної поведінки) і когнітивні компоненти (ясність і чіткість думок, інтелектуальні почуття). Встановлено, що причиною невпевненості в собі може бути недолік способів поведінки, які повинні забезпечувати повноцінне оволодіння соціальною реальністю, ригідністю, і неадаптивністю невеликої кількості поведінкових альтернатив. У якості основних особистісних детермінант невпевненості були виявлені такі базові структури, як мотивація уникнення невдачі, слабкий вольовий самоконтроль і тривожність, а соціально-психологічними детермінантами виступили неприйняття себе, відсутність ініціативи й несміливість у соціальних контактах. Для багатьох підлітків характерна емоційна нестабільність і амбівалентність почуттів. Невпевненість є причиною нестійких емоцій стосовно правильності поведінки. Зокрема, складне переживання кризи підліткового віку може призводити до появи комплексу неповноцінності та невпевненості. Корекційна програма невпевненості базується на теоретичних положеннях досліджуваної проблеми. Оскільки невпевненість розглядається нами як особистісна якість, яка є бар’єром розвитку сучасних підлітків і проявляється на пізнавальному, емоційному та вольовому та поведінковому рівнях, тому ми пропонуємо проводити формувальний експеримент з огляду на дану структуру. 63 Дієвим способом корекції ми вважаємо соціально-психологічний тренінг, оскільки найсуттєвіші зміни відбуваються в груповому контексті. З результатів анонімного опитування стало відомо, що танцювальний колектив дівчата сприймають як дружній, так відповіло 100% респондентів, то сама дана обставина буде оптимізуючою умовою для проведення корекційних заходів. У процесі тренінгу рекомендовано використовувати різноманітні психотехнічні вправи на спілкування, основна мета яких – формування навичок ефективного спілкування та комунікативних якостей. Для того, щоб бути здатною до ефективного спілкування, людина повинна усвідомити свої сильні та слабкі сторони. Особливо значущі такі якості особистості, як впевненість, відвертість, щирість, здатність самостійно розвʼязувати власні проблеми.
Зміст: РОЗДІЛ І. НЕВПЕВНЕНІСТЬ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ, ЕТІОЛОГІЯ ТА ОЗНАКИ 1.1. Трактування невпевненості в світлі психологічних теорій 1.2. Детермінанти та ознаки невпевненості сучасних підлітків 1.3. Танцювально-рухова терапія у роботі з невпевненими підлітками Висновки до розділу І РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ НЕВПЕВНЕНОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 2.1. Організація та проведення емпіричного дослідження 2.2. Опис дослідницьких процедур 2.3. Аналіз результатів дослідження Висновки до розділу ІІ РОЗДІЛ ІІІ. КОРЕКЦІЙНА ПРОГРАМА ПОДОЛАННЯ НЕВПЕВНЕНОСТІ У СУЧАСНИХ ПІДЛІТКІВ 3.1. Методологія та принципи корекційної програми 3.2. Опис корекційних заходів подолання невпевненості Висновки до розділу ІІІ РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 4.1. Соціальні небезпеки у життєдіяльності сучасних підлітків: куріння, алкоголізм, наркоманія 4.2. Попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40021
Власник авторського права: © Лобоцька Марія Віталіївна, 2022
Перелік літератури: Абульханова-Славская К.А. Развитие личности в процессе жизнедеятельности / Психология формирования и развития личности. – М.: Наука. 1981. С. 19-45. 2. Алексеева В. Г. Ценностные ориентации как фактор жизнедеятельности и развития личности// Психол. журн. 1984. Т. 5. № 5. С. 63 – 70. 3. Альберти Р., Эммонс М. Самоутверждающее поведение. СПб: «Академический проспект», 1998. 190 с. 4. Альберти Р., Эммонс М. Умейте постоять за себя! Ключ к самоутвержающему поведению. М.: Треугольник, 1993. 5. Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания. М.: Наука. 1977. 344 с. 6. Аникеев Г., Эгельмайер Л., Кесслер Е. Тренинг уверенности и контакта в группе. Руководство для тренеров и психотерапевтов. Ростов н/Д., 1992. 61 с. 7. Анцыферова Л. И. К психологии личности как развивающейся системы// Психология формирования и развития личности. М.: Изд-во МГУ, 1981. С. 3 – 18. 8. Анцыферова Л.И. Психология формирования и развития личности М.: Наука,1989. 342 с. 9. Асмолов А.Г. Психология личности. М.: Издательство МГУ, 1990. 367 с. 10. Безкоровайна О. Самоствердження як важливий соціально– психологічний феномен становлення особистості// Рідна школа, №4, 2009. С 32 – 35. 11. Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн.1: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. К.: Либідь, 2003. 65 12. Большой энциклопедический словарь. М.: Большая Рос. энциклопедия; СПб.: Норинт, 1997. 374 с. 13. Берн. Е. Люди, які грають в ігри. СПб.: Спеціальна література, 1996. С. 203 – 207. 14. Васильева О.С., Демченко Е.А. Изучение основных характеристик жизненной стратегии человека. / Васильева О.С., Демченко Е.А. // Вопросы психологии. 2002. №4. С. 74 – 85. 15. Вахромов Е.Е. Психологические концепции развития человека: теория самоактуализации.М.: Международная педагогическая академия, 2001. 320 с. 16. Волынкин, В.И. Личность и ее саморазвитие: к истокам человека и личности : учеб. пособ. по спец. " Педагогика"; "Начальное образование"; "Социальная педагогика". Астрахань : Астраханский ун-т, 2008. 154 с. 17. Высоцкий В.Б. Личностные и процессуальные условия формирования уверенности и правильности решения задачи: Дис. канд. психол. наук. М.: ИП РАН, 2001. 18. Грецов А.Г. Лучшие упражнения для развития уверенности в себе. СПб., 2006. 195 с. 19. Грецов, А.Г. Будь уверенным в себе : Информационнометодические материалы для подростко. СПб. : СПбГАФК имени П. Ф. Лесгафта, 2004. 48 с. 20. Грецов, А.Г. Будь уверенным в себе. Практикум : Информационнометодические материалы для подростков; Под общ. ред. проф. С. П. Евсеева. СПб.: СПбНИИ физической культуры, 2008. 76 с. 21. Гуманистическая и трансперсональная психология. / Сост. К.В. Сельченок. М.: АСТ, 2000. 209 с. 22. Д. Локк. Избранные философские произведения. М., 1964. 360 с. 23. Добротворский И.Л. Технология успеха: все, что вам нужно знать о достижении успеха. М.: КСП, 1996. С. 192. 66 24. Дышлюк А.М. Влияние индивидуально-психологических характеристик на самооценку профессионально важных качеств студентовпсихологов. М.: МОСУ. 2001. 25. Ильин Е. П. Психология воли. СПб: Издательство „Питер”, 2000. 288 с. 26. Жатько Е. В. Формирование уверенности в себе у студентов управленческих специальностей: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05. М., 2004. 172 c. 27. 3имбардо Ф. Застенчивость. – М.: Педагогика, 1991. 208 с. 28. Левитов Н. Д. О психическом состоянии человека. М.: Просвещение, 1964. 360 с. 29. Кобильнік Л.М. Самоактуалізація особистості майбутніх психологів і педагогів у процесі професійної соціалізації // Зб. наук. Праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. К., 2007. Т. IX, част. 2. С. 131-136. 30. Лабунская В. А. Социальная психология личности в вопросах и ответах: Учебное пособие. М., 1999. 400 с. 31. Леонтьев Д. А. Самореализация и сущностные силы человека // Психология с человеческим лицом: гуманистическая перспектива в постсоветской психологии . М.: Смысл, 1997. С. 156 -176. 32. Леонтьев Д.А. Развитие идеи самоактуализации в работах А. Маслоу // Вопросы психологии. 1985. №3. С. 150 -158. 33. Либерман Д. Дж. Самоучитель: как обрести уверенность в себе. М., 2000. 34. Макмахон Г. Тренинг уверенности в себе. М.: Эксмо, 2002. 35. Маслоу А. Самоактуализация // Психология личности. Тексты / Под ред. Ю. Б. Гиппенрейтер, А. А. Пузырея. М.: Изд-во МГУ, 1982. С. 108- 118. 36. Маслоу. А. Развитие идеи самоактуализации. // Вопросы психологии. 1985. №3. С. 150. 67 37. Мадди С. Теорії особистості. Порівняльний аналіз. СПб.: Мова, 2002. С. 104. 38. Муздыбаев К. Психология ответственности.Л., 1983. 240 с. 39. Никитин Е.П., Харламенкова Н.Е. «Феномен человеческого самоутверждения».СПб.: «Аистеня», 2000. 224 с. 40. Педагогічні ідеї Г.С. Сковороди. К.: Вища школа, 1972. 246 с. 41. Петровский В.А. Личность в психологии. – Р.-н.-Д.: Феникс, 1996. 42. Платонов К. К. Структура и развитие личности. М.: Наука, 1986. 254 с. 43. Познай себя и других. М., 1994. 94 с. 44. Попелюшко Р.П. Аналіз вивчення проблеми формування самооцінки у студентської молоді // Практична психологія та соціальна робота. 2006. №7. С 72-75. 45. Психологический словарь. М., 1996. 46. Психология личности в трудах зарубежных психологов /Сост. А.А. Реан, СПб.: Питер, 2000. 224 с. 47. Психология личности в трудах отечественных психологов. /Сост. Л.В. Куликов. СПб.: Питер, 2000. 164 с. 48. Психология личности. Тексты / Под. ред Ю. Б. Гиппенрейтер, А. А. Пузырея. М.: Изд-во МГУ, 1982. 288 с. 49. Психология развивающейся личности / Под ред. А. В. Петровского. М., 1987. 240 с. 50. Психология: Словарь / [Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского.]. 2-е изд. , испр. и доп. – М.: Политиздат, 1990. 494 с. 51. Репина Т.А., Смолева Т.О. Феномен неуверенности и некоторые пути ее преодоления . М., 1988. 52. Ромек В.Г. Уверенность в себе как социально-психологическая характеристика личности: Дис. . канд. психол. наук. Ростов-на-ДонуД. С. 4,18,19,23, 25,27,28,38, 39,75, 77 - 79, 80, 82. 53. Ромек В.Г. Журнал практического психолога . 1999. № 9. 68 54. Ромек В.Г. Понятие уверенности в себе в современной социальной психологии // Психолоический вестник. Выпуск 1. Часть 2. Ростов на Дону, 1996. 55. Ромек В.Г. Тренинг уверенности в межличностных отношениях. / Ромек В.Г. СПб., 2002. 56. Ромек В.Г. Уверенность в себе как социально-психологическая характеристика личности: Дис. канд. Психол. Наук. - Ростов н/Д., 1997. 57. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. СПб.: Питер, 1999. 720 с. 58. Русова С.Ф. Вибрані педагогічні твори: У 2 кн. К.: Либідь, 1997. 320 с. 59. Русова С.Ф. Самосознание и засщитные механизмы личности. / Русова С.Ф. Хрестоматия. М., 2000. 656 с. 60. Рыбалко Е. А. Становление личности// Социальная психология личности. Л., 1974. С. 20 – 31. 61. Самосознание и защитные механизмы личности. Хрестоматия. Самара: Издательский Дом „Бахрах-М”. 2000. 656 с. 62. Скотникова И.Г. Проблема уверенности: история и современное состояние // Психологический журнал. М., 2002. 258 с. 63. Смит М. Тренинг уверенности в себе. СПб., 1997. 64. Стишенок И.В. Тренинг уверенности в себе: развитие и реализация новых возможностей. СПб., 2006. 65. Хорні К. Невротична особистість нашого часу. СПб., 2002. С. 175- 190. 66. Хрестоматия по психологии / Сост. В.В. Мироненко. М.: Просвещение, 1987. 446 с. 67. ХьеллЛ., ЗиглерД. Теории личности. СПб.: Питер-Пресс, 1997. 608 с. 68. Цукерман Г.А., Мастеров Б. М. Психология саморазвития. М.: Интер-пракс, 1995. 287 с. 69 69. Цыбра Н.Ф. Самоутверждение личности: социально-философский анализ. К.: Одесса, 1989. 70. Щербаков Е.П. Уверенность как состояние, свойство и качество.- В кн.: психология личности и деятельности спортсмена. М., 1981. 71. Эмерсон Р.У. Доверие к себе. СПб., 1992.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Avtorsyka_dovidka Lobotska.pdf419,63 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Магістерська_Лобоцька Марія.pdf1,12 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора