Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40014
Назва: Ефективна комунікація як інструмент успішного управління бізнесом
Інші назви: Effective communication as a tool for successful business management
Автори: Гнатюк, Тетяна Анатоліївна
Hnatiuk, Tetiana
Бібліографічний опис: Гнатюк Т. А. Ефективна комунікація як інструмент успішного управління бізнесом : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / Т. А. Гнатюк. — Тернопіль: ТНТУ, 2022. — 92 c.
Дата публікації: гру-2022
Дата подання: гру-2022
Дата внесення: 2-січ-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
Теми: 053
психологія
комунікація
керівник
менеджер
управління
business
business
Кількість сторінок: 70
Короткий огляд (реферат): Робота висвітлює етикет в бізнес відносинах, які є основою рівності, передумова вигідної співпраці в сучасних реаліях сьогодення. Бізнес діє за своїми принципами. Бізнес-етика навчає, що комерційна діяльність ґрунтується на професійності, розважливості, високій культурі. Тому в діловій практиці вміння спілкуватися постійно було досить важливим, а самостійно не завжди можна поміти та швидко проаналізувати свої особисті недоліки у спілкуванні. Знання основ ділового спілкування дає можливість ефективної взаємодії з діловими партнерами, реалізує комфортне психологічне спілкування та різноманітні стратегії й тактики, орієнтовані на досягнення компромісу ухвалювати більш обґрунтовані рішення в процесі переговорів і знижує ризики економічної діяльності. Виявлено вплив комунікативних якостей керівників на ефективність управлінської діяльності, обґрунтувати дослідити здібності, навики та якості якими користуються керівники. Проведено емпіричне дослідження щодо виявленого впливу комунікативних особливостей керівників на ефективність їх управлінської діяльності під час підготовки та проведення тренінгів щодо підвищення рівня кваліфікації та професійної підготовки керівників. Запропоновано корекційну програму у вигляді соціально-психологічного тренінгу, який можна використовувати практичними психологами на підприємствах, серед керівного складу.
The work highlights etiquette in business relations, which is the basis of equality, a prerequisite for profitable cooperation in the modern realities of today. Business operates according to its own principles.. Business operates according to its own principles. Business ethics teaches that commercial activity is based on professionalism, prudence, and high culture. Therefore, in business practice, the ability to communicate constantly was quite important, and it is not always possible to notice and quickly analyze your personal shortcomings in communication on your own. Knowledge of the basics of business communication enables effective interaction with business partners, implements comfortable psychological communication and various strategies and tactics aimed at reaching a compromise, making more informed decisions in the process of negotiations and reduces the risks of economic activity. Empirical research was conducted on the revealed influence of communication features of managers on the effectiveness of their managerial activities during the preparation and conducting of trainings on improving the level of qualifications and professional training of managers. A correctional program in the form of social-psychological training, which can be used by practical psychologists at enterprises, among management staff, is proposed.
Опис: Слово в повсякденному спілкуванні так і в бізнес спілкуванні буває животворчим та руйнівним. Його дія об’єднує та роз’єднує керівників, партнерів, співробітників, а також отримується вдоволення або навіть певні негаразди. Багато залежить від того, яка інформація передаватиметься словом та як трактують його відправники. Зрозумілим є те, що від того, на якому рівні існує культура ділових людей, залежать їхні результати бізнес діяльності, взаємини з персоналом, бізнес партнерами, клієнтами, й особливо психічне здоров’я. Діловий етикет є складовою бізнес-етики, яка нині формується в Україні та має невід’ємну його частину. Розвивається він під безпосереднім впливом існуючих суспільно-економічних відносин. Культура бізнесу ґрунтується на добропристойній культурі ділових особистостей, які ставлять на високий рівень цінність своєї репутації як добропорядного бізнесмена. Бізнес спілкування – це багатогранний світ людських взаємовідносин, коли одночасно відбувається та в повній гармонії обмін вчинками, діями, словами, почуттями, переживаннями, думками. Без ефективного спілкування неможливий повноцінний розвиток особистості. Бізнес спілкування також є творчою активністю, вона допомагає дізнатися про великий потенціал людських природних здібностей. Відсутність істинного спілкування приходить до втрати стабільного емоційного стану 63 ,деформує внутрішній світ людини. А Де Сент-Екзюпері вважав, що спілкування є найвищою, найбажанішою „розкішшю”, тому в бізнес відносинах він грає величезну роль, адже від нього залежать чи буть результати позитивними. Етикет у бізнес відносинах – це фундамент урівноваженості та пропозиція корисної спільної роботи. Бізнес звичайно має свої правила та зазвичай постійно притримується їх виконання. Бізнес - етика навчає, що діяльність, яка отримує дохід будується професіоналами, вмінню бути розважливими, та культурно-освідченими людьми. У діловій стосунках навики вміло спілкуватися завжди будуть цінними. Адже знання основних та важливих правил в діловій комунікації дає шан взаємовигідно та ефективно співіснувати з бізнес партнерами, отримує приємне психологічне спілкування, різного роду стратегії побудови, тактики вдосконалення, орієнтовані на досягненнякомпромісу приймати більш зважливі рішення , які можливо обґрунтувати на будь якій стадії переговорного процесу та знижує небезпечні моменти в економічній діяльності. З метою проведення емпіричного дослідження рівня бізнес комунікацій сучасних керівників українських підприємств було обрано наступні методики : 1. «Оцінка комунікативних і організаторських схильностей – КОС» (В. Синявський, Б. Федоришина); 2. «Діагностика схильності керівника до певного стилю керівництва» (Є. Ільїн); 3. Методика експертної оцінки невербальної комунікації (О. Кузніцова). Базу дослідження склала вибірка з 30 керівників українських підприємств віком від 30 до 40 років, з них 16 осіб – чоловіки та 14 осіб жінки. Рівень комунікаційних здібностей керівників оцінюється наступним чином, 10 % респондентів мають середній рівень, 40 % опитаних мають високий рівень комунікації та 50 % - дуже високий, низький та нижче середнього рівня не було зазначено в жодного з опитаних. Дана тенденція має 64 позитивний характер та відповідає високому рівню розвитку комунікативних якостей керівників, які склали базу дослідження. Результати оцінки організаторських якостей керівників наступні: не було виявлено показників нижче середнього та середнього рівнів організаторських здібностей, вищий та дуже високий рівень мають однаковий результат, який складає 50 % опитаних керівників мають високий рівень організаторських здібностей. Особи з високим рівнем знань, мають хорошу ерудованість, володіють більшою кількістю інформації, вміють підтримувати розмову та чітко формулювати думку. В колективі почувають себе вільно, легко знаходять спільну мову з партнерами, здатні швидко орієнтуватися у нових та складних ситуаціях, є ініціативними за характером, здатними до швидких самостійних рішень, мають навички запевнити інших у доцільності та правильності прийнятого рішення. З метою розвитку комунікативних здібностей керівників нами було запропоновано розробку програми та проведення соціально-психологічного тренінга. Соціально-психологічний тренінг є одним із найбільш поширених видів соціально-психологічної роботи, привабливим для осіб за рахунок своєї ефективності, конфіденційності, внутрішньої відкритості, сприятливої психологічної атмосфери, індивідуальної та групової рефлексії. Соціальнопсихологічні тренінги дозволяють ефективно розв’язувати завдання, що є пов’язаними з розвитком, набуттям нових навиків комунікації та усвідомленим управлінням особистим емоційних станів, й особливо зростанням своєї особистості . Програма тренінгу складається з блоків, що мають бути проведені у формі зустрічей, тривалість кожної з яких складає від 2 до 3 годин. Було поставлено наступні завдання проведення тренінгу, спрямованого на розвиток комунікативних здібностей керівників: − активізувати психологічні умови розвитку комунікативних і 65 організаторських здібностей, духовно-професійної культури керівників, а також саморегуляції поведінки особистості; − поглибити знання керівників з психології спілкування; − сприяти усвідомленню керівниками значення процесу спілкування як самостійної цінності; − розвинути у керівників навички щодо проведення самоаналізу та самооцінювання власних комунікативних здібностей та вміння співвідносити їх з вимогами керівних посад; − розвинути у керівників здатність до самоприйняття таприйняття інших; − покращити навички активного слухання, а також уміння переконання; − сприяти оволодінню керівниками прийомів кодування та декодування комунікативнихповідомлень; −формувати позитивну, відкриту позицію у спілкуванні та взаємовідносинах з колегами та підлеглими; −розвинути у керівників навики до комунікативного самоконтролю та вміння щодо подолання труднощів, які виникаютьу процесі спілкування. Таким чином, проходження учасниками групи запропонованого тренінгу допомогло підвищення рівня комунікативних здібностей, а також сприяє кращому розумінню своїх власних особливостей, оточення, кращому розумінню вербальних та невербальних кодів у спілкуванні, ефективно побудованому процесі спілкування з підлеглими та партнерами.
Зміст: Вступ РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕФЕКТИВНОГО БІЗНЕС СПІЛКУВАННЯ 1.1. Діловий етикет: принципи спілкування з бізнес партнерами 1.2. Особливості вербального та невербального бізнес спілкування 1.3. Роль засобів спілкування в культурі спілкування та підвищенні ділового статусу Висновки до розділу І РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БІЗНЕС СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКІВ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ 2.1.Характеристика методів дослідження комунікативних, організаторських здібностей відповідно до стилів керівництва 2.2. Аналіз отриманих результатів щодо методів дослідження Висновки до розділу ІІ РОЗДІЛ ІІІ. РОЗРОБКА КОРЕКЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКІВ 3.1. Аналіз корекційної програми в напрямку розвитку комунікативних здібностей керівників 3.2. Порівняльний аналіз комунікативних, організаторських здібностей керівників та стилів керівництва Висновки до розділу ІІІ РОЗДІЛ ІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА БІЗНЕСУ В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 4.1. Система управління охороною праці на підприємстві 4.2. Безпека бізнес процесів в надзвичайних ситуаціях ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40014
Власник авторського права: © Гнатюк Тетяна Анатоліївна, 2022
Перелік літератури: Бабакова О.В., Митяй З.О., Хомчак О.Г. Українська мова за професійним спрямуванням: навчальний посібник. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2018. 151 с. 2. Балановська Т. І., Гавриш О. М., Виржиковська Б. Формування та розвиток цифрової компетентності працівників як складова антикризового управління організацією. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. №1 (31). С. 97- 106. 3. Балановська Т. І., Гогуля О. П., Троян А. В. Менеджмент: навчальний посібник. Київ: ЦП «Компринт», 2017. 465 с. 4. Балановська Т. І., Гогуля О. П., Троян А. В. Основи менеджменту, маркетингу та підприємництва: навчальний посібник. Київ: ЦП «Компринт», 2018. 533 с. 5. Балановська Т. І., Михайліченко М. В., Троян А. В. Сучасні технології управління персоналом: навчальний посібник. Київ: ФОП Ямчинський О.В., 2020. 466с. 6. Баніт О. В. Системи професійного розвитку менеджерів у транснаціональних корпораціях: досвід Німеччини і Польщі: монографія. Київ: ДКС- Центр, 2018. 414 с. 7. Баніт О.В. Професійний розвиток управлінського персоналу в транснаціональних корпораціях: навч.-метод. посібник. Київ: ДКС-Центр, 2017. 122 с. 8. Бей Г.В. Компетентнісні складові HR-менеджменту в контексті формування і розвитку поведінкової економіки. Економiка i органiзацiя управлiння. 2017. № 4 (28). С. 47-55. 9. Бортнік С. Стратегічне управління розвитком персоналу підприємства та сучасні підходи до оцінювання його рівня. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2015. № 2. С.33-39. 67 10. Вандишев В. М. Риторика і софістика в історико-філософському дискурсі : монографія. Суми: Вид-во СНАУ, 2015. 152 с. 11. Гавриш О.А., Довгань Л.Є., Крейдич І.М., Семенченко Н.В. Технології управління персоналом: монографія. Київ: НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського», 2017. 528 с. 12. Гамова Г. І. Публічний виступ як реалізація ораторської майстерності.Лінгвістичні дослідження. 2019. Вип. 50. С. 156-165. 13. Герасименко О.О. Компетентнісний підхід як концептуально-прикладна платформа розвитку персоналу: інституціональне середовище та практичний інструментарій. Науково-виробничий журнал «Інноваційна економіка». 2019. № 3-4. С. 45-50 14. Грицаєнко Л. М. Основи красномовства: навчальний посібник. К: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018. 260 с. 15. Дашко І. М. Розвиток інноваційних технологій управління персоналом на підприємствах у сучасних умовах господарювання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Вип. 9. С. 37-41. 16. Джигирей В.С., Жидецький В.Ц. Безпека життєдіяльності. Підручник. Вид. 4-те, доповнене. Львів. Афіша. 2010. С. 256. 17. Довгань Л. Є., Ведута Л. Л. , Мохонько Г.А. Технології управління людськими ресурсами: навч. посібник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 512 с. 18. Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності: Навч. посібн. Київ. Кравела. 2012. С. 344. 19. Єрмоленко С., Бибик С., Ганжа А. Мова, стиль, культура – в об’єктиві гуманітарної науки. Світогляд. 2017. № 5 (67). С. 3-9. 20. Зеліч В.В. Етика бізнесу: навч.метод. комплекс з дисципліни. Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2015. 108 с. 21. Зіневич Л.В. Риторика – наука переконувати. Чернігів: Сіверський центр післядипломної освіти, 2016. 28 с. 68 22. Ісаєнко Т.К., Лисенко А.В. Риторика: навч. посібн. Полтава: ПолтНТУ, 2019. 247с. 23. Каменєва Т. Комунікативні вміння як складова професійного мовлення психолога. Проблеми сучасної психології. 2019. № 15. С. 221-229. 24. Карнегі Д. Як завойовувати друзів та впливати на людей. Київ : Компанія ОСМА, 2015. 204 с. 25. Книш П.В. Сутнісні характеристики поняття «управлінська технологія». Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія : Управління. 340 2014. Вип. 1. С. 255-264. 26. Ковальська Н. А. Майстерність публічного виступу як показник мовної компетенції. Dynamics of the development of world science : Abstracts of the 6th International scientific and practical conference. Vancouver, Canada, 2020. P. 653- 657. 27. Криворучко О. М., Водолажська Т.О. Управління персоналом підприємства: навч. посібник. Харків: ХНАДУ, 2016. 200 с. 28. Куйбіда В.С., Петроє О.М., Федулова Л.І., Андрощук Г.О. Цифрові компетенції як умова формування якості людського капіталу. Київ: НАДУ, 2019. 28 с. 29. Куньч З. Й. Класифікація мовностилістичних засобів у риторичному вченні Теофана Прокоповича. Термінологічний вісник. 2015. Вип. 3(1). С. 157- 164. 30. Куньч З. Й. Образність мовлення як ознака культури мови (на прикладі метафори). Український смисл. 2018. № 2018. С. 14-22. 31. Курова А.В. Психологія спілкування: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти факультету психології, політології та соціології НУ «ОЮА»). Одеса: Фенікс, 2020. 79 с. 32. Лизунова О.М., Іщенко Я.Г., Кондрашова Г.В. Використання інноваційних методів управління персоналом підприємства. Економіка і суспільство. 2018. № 14. С.448-456. 33. Макович Х. Я. Словник термінів і понять з риторики. Львів, 2016. 140 с. 69 34. Максименко С. Д.,. Зливков В. Л., Кузікова С. Б. Особистість у розвитку: психологічна теорія і практика : монографія. Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2015. 430 с. 35. Михайліченко М.В., Рудик Я.М. Кадровий менеджмент: навчальний посібник. Київ: ЦП «КОМПРИНТ», 2017. 323 с. 36. Носик О. А. Розвиток служби управління персоналом державного органу на засадах компетентнісного підходу: дис. … канд. наук з держ. упр. : 25.00.03. Харків, 2018. 264 с. 37. Олешко А.А., Гороховець Є. В. Інформаційно-комунікаційні технології та людський розвиток. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 16. С.16-19. 38. Потій В.З., Куліш Г.П. Система управління ефективністю діяльності підприємств, її особливості та проблеми застосування в Україні. Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту. 2017. № 1-2. С. 54- 59. 39. Прищак М. Д., Лесько О. Й. Етика та психологія ділових відносин: навчальний посібник. Вінниця : ВНТУ, 2016. 151 с. 40. Прищак М. Д., Лесько О. Й. Психологія управління в організації : навчальний посібник. 2-ге вид., перероб. і доп. Вінниця, 2016. 150 с. 41. Прокопчук Л. В. Риторика. Модульний курс : навчальний посібник. Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. 206 с. 42. Псюк Р.М. Особливості управління розвитком людських ресурсів в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності підприємств. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Економіка і менеджмент». 2017. № 27. С. 41-46. 43. Пуховська Л. П., Ворначев А. О., Леу С. О. Професійний розвиток персоналу підприємств у країнах Європейського Союзу: посібник. Київ: ІПТО НАПНУ, 2015. 176 с. 44. Пушкар З.М., Пушкар Б.Т. Кадровий менеджмент: навчальний посібник Тернопіль: Осадца Ю.В., 2017. 210 с. 70 45. Рудінська О.В., Белякова В.В. Критерії й оцінка ефективної діяльності управлінської команди в сучасному багатопрофільному підприємстві. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2016. Том 15. Вип. 3 (34). С. 65-79. 46. Середа Н. В. Основи риторики для бізнес-лідерів: ефективний публічний виступ : навчальний посібник. К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016. 40 с. 47. Синиченко А. В. Компетентний підхід як сучасна парадигма управління персоналом. Фінанси, облік, банки. № 1 (21). 2016. С. 288–294. 48. Стахів О. Г., Явнюк О. І., Волощук В. В. Основи менеджменту: навч. посібник. За наук. ред. М. Г. Бойко. Івано-Франківськ, 2015. 336 с. 49. Ткачук К.Н. Управління охороною праці: Навч. посібник. / Ткачук К.Н., Мольчак Я.О., Каштанов С.Ф., Полукаров О.І., Ткачук К.К., Полукаров Ю.О., Стасюк В.М. - Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2011. – 288 с. 50. Чорнобай О. Феномен Цицерона: теорія і практика риторичної аргументації. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. 2017. № 865. С. 147-154. 51. . Balanovska T., Gogulya O., Wyrzykowska B. The role of entrepreneur's competencies in the development of rural areas. Economic Sciences for Agribusiness and Rural Economy, 2018, No. 1, P. 55-61. 52. Robles Lorena, Zárraga-Rodríguez Marta. Key Competencies for Entrepreneurship. Procedia Economics and Finance. 2015. Vol. 23, p. 828-832.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора