Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39953
Назва: Психологічні особливості самоідентифікації та шлюбносімейних відносин жінок
Інші назви: Psychological features women self-identification and family- marital relations
Автори: Гандзюк, Ольга Володимирівна
Handziuk, Olha
Бібліографічний опис: Гандзюк О. В. Психологічні особливості самоідентифікації та шлюбносімейних відносин жінок : кваліфікаціцна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / О. В. Гандзюк. — Тернопіль: ТНТУ, 2022. — 86 с.
Дата публікації: гру-2022
Дата подання: гру-2022
Дата внесення: 2-січ-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
Теми: 053
психологія
самоідентифікація
криза
сім’я
арт-терапія
криза ранньої дорослості
шлюбно- сімейні відносини
жінка
self-identification
crisis
family
art therapy
crisis of early adulthood
marital and family relations
woman
Кількість сторінок: 94
Короткий огляд (реферат): В роботі висвітленні теоретичні основи питання самоідентифікації та шлюбносімейних відносин жінок в період проживання життєвої кризи з боку психолого-педагогічних розвідок вітчизняних та зарубіжних вчених. Визначено що самоідентифікація розглядається як сукупність практичних дій особистості в самореалізації, наслідком чого є тотожність людини з самою собою. Уточнено сутнісні характеристики, поняття й етапи кризи ранньої дорослості. Визначено кілька стадій протікання кризи – заперечення, злість, стадія перегравання, депресія, відчуженість, прийняття. Визначено, що особливостями розвитку сімейно-шлюбних відносин у кризовий період є: відсутність належної комунікації; дисбаланс у поглядах на виховання дітей; особистісна нереалізованість одного з партнерів; відсутність соціального життя (в жінок, пов’язано із декретом); зміна життєвих пріоритетів партнерів; нерівномірний розподіл побутових обов’язків; незадоволеність роллю в сім’ї; бажання кожного з партнерів розвиватись в своєму. З’ясовано індивідуальні та гендерні особливості та їх вплив на процес проживання кризи ранньої дорослості. Сформовані критерії виходу з кризи ранньої дорослості жінок. Систематизовано та поглиблено знання про розуміння процесів самоідентифікації та формування шлюбно-сімейних відносин жінок в період проживання ними кризи ранньої дорослості. Здійснено емпіричне дослідження змісту самоідентифікації та шлюбно-сімейних відносин в період кризи ранньої дорослості; представлено аналіз та опис отриманих даних емпіричного дослідження. Запропоновано використовувати у якості в консультуванні жінок, які проживають кризу 30 років, такі техніки арттерапії: Мандала, Я-рослина, Я – в образі будівлі, Внутрішній критик, Зірка, Букет почуттів, Шлях, Острів, Дерева, Скелет, Колесо балансу, Місяць і сонце, Сходи. З метою формування конструктивної ціннісно-смислової сфери особистості, на основі отриманих результатів емпіричного дослідження, розроблені відповідні методичні рекомендації. Сформовані методичні та практичні рекомендації щодо ефективного подолання жінками кризи ранньої дорослості та сформовані критерії виходу з даної кризи
The work highlights the theoretical foundations of the issue of self-identification and marital and family relations of women during the period of living in a life crisis from the psychological and pedagogical research of domestic and foreign scientists. It was determined that self-identification is considered as a set of practical actions of an individual in self-realization, the consequence of which is the identity of a person with himself. The essential characteristics, concepts and stages of the crisis of early adulthood have been clarified. Several stages of the course of the crisis have been identified - denial, anger, the stage of overacting, depression, alienation, acceptance. It was determined that the peculiarities of the development of family and marital relations in the crisis period are: lack of proper communication; imbalance in views on raising children; personal unfulfillment of one of the partners; lack of social life (for women, due to maternity leave); change in life priorities of partners; uneven distribution of household responsibilities; dissatisfaction with the role in the family; the desire of each of the partners to develop in their own way. Individual and gender characteristics and their impact on the process of living through the crisis of early adulthood have been clarified. Formed criteria for exiting the crisis of early adulthood for women. The knowledge about understanding the processes of self-identification and the formation of marital and family relations of women during the period of their residence in the crisis of early adulthood has been systematized and deepened. An empirical study of the content of self-identification and marital and family relations during the crisis of early adulthood was carried out; the analysis and description of the obtained empirical research data is presented. It is proposed to use the following art therapy techniques as counseling for women who have experienced a crisis for 30 years: Mandala, I am a plant, I am a building, Inner critic, Star, Bouquet of feelings, Path, Island, Trees, Skeleton, Balance wheel , Moon and Sun, Stairs. In order to form a constructive value- meaning sphere of the individual, based on the results of empirical research, appropriate methodological recommendations have been developed. Formed methodical and practical recommendations for effective overcoming of the crisis of early adulthood by women and formed criteria for exiting this crisis.
Опис: Підводячи підсумки даного дослідження, варто зазначити, що в даній роботі розкрито зміст та теоретично проаналізовано психологічні особливості самоідентифікації та шлюбно-сімейних відносин жінок в період кризи ранньої дорослості. 1. При змістовному аналізі психологічної літератури, щодо проблем самоідентифікації, узагальнено що, самоідентифікація «Я» залежить не лише від власного самосприйняття, але й від того, як людина сама себе уявляє. У розвиток жіночої проблематики внесли свій вклад: Л. Бондаренко, Є. Весельницька, О. Вовченко, Є. Кулаєва, Л. Ожигова, О. Стасенко, Н. Шевченко та інші. В останні роки гендерним характеристикам самоактуалізації приділяється значна увага (М. Гасюк, В. Кравець, Т. Говорун, О. Кікінежді, та ін.), дедалі більше з’являється практико-орієнтованих дослідженнь, що розкривають проблематику духовності та сенсу людського життя, кульмінація його професійної діяльності. Узагальнюючи погляди вчених, визначено що самоідентифікація розглядається як сукупність практичних дій особистості в самореалізації, наслідком чого є тотожність людини з самою собою. Процес формування самоідентифікації особистості напряму залежить від тих соціальних процесів, що відбуваються в соціумі. 2. Особливостями розвитку сімейно-шлюбних відносин у кризовий період є: відсутність належної комунікації; дисбаланс у поглядах на виховання дітей; особистісна нереалізованість одного з партнерів; відсутність соціального життя (в жінок, пов’язано із декретом); зміна життєвих пріоритетів партнерів; нерівномірний розподіл побутових обов’язків; незадоволеність роллю в сім’ї; бажання кожного з партнерів розвиватись в своєму темпі. Всі вище зазначені особливості розвитку сімейно-шлюбних відносин у кризовий період, є взаємопов’язані між особою, і одна особливість витікає з іншої, що пояснює глибинність процесів у розвитку сім’ї та необхідність до комплексного розв’язання проблемних питань з метою гармонізації та налагодження відносин. 77 3. Криза 30 років нерідко називають кризою сенсу життя. Саме з періодом кризи середнього віку зазвичай пов’язані пошуки сенсу існування. Ці пошуки, як і вся криза в цілому, знаменують перехід від молодості до зрілості. Виокремлено характері ознаки кризи 30-ти років: - поглиблений самоаналіз, зміна уявлення про своє життя; - руйнування попереднього способу життя; - підтвердження свого статусу дорослості; - укріпити своє місце у дорослому житті; - переоцінка цінностей. Коли настає криза, то жінки переоцінюють власні цінності та досягнення, жінку також тривожать страхи старіння та менопаузи, втрати сексуальної привабливості. Визначено кілька стадій протікання кризи – заперечення, злість, стадія перегравання, депресія, відчуженість, прийняття. 4. Криза 30 років виступає серйозним трансформаційним періодом для жінок. Змінюється вона сама, її відношення до власного «Я», та окремим його компонентам. Для організації та проведення дослідження були застосовані такі методи діагностики як: шкала задоволеності життя (адаптація та валідизація – Д.Леонтьєв, Є. Осін); опитувальник сенсу життя; тест «Сенс життєвих орієнтацій» (в адаптації Д. Леонтьєва); опитувальник для виявлення сімейних цінносте сучасної сім’ї (А.Н.Волкова). Опитування проводилось он-лай за допомогою платформи GoogleForms. 5. Відповідно до результатів проведеного кількісного та якісного аналізу, варто зазначити наступне: - проживання кризи ранньої дорослості жінками здійснює вплив на всі сфери їхнього життя; - у досліджуваних спостерігається яскраво виражене бажання прожити своє життя заново, змінити хоч щось; - пошук сенсу життя в даний кризовий період стає надзвичайно актуальним і виходить на перший план; - через проживання на даному етапі кризи, самореалізація і перетворення 78 життєвих планів локалізуються у майбутньому, тим самим ніби відкладаючи життя на потім. Визначено, що існує пряма взаємозалежність між: - шкалою Локус контроль Життя та батьківсько-виховними цінностями (при r = 2,17 при р<0,01); - шкалою локус контроль Я та господарсько-побутовими цінностями (при r = -6,16 при р<0,01); - шкалою результативністьжиття,абозадоволеність самореалізацієюта зовнішньою привабливістю (при r = 5,21 при р<0,01). - Соціальною активністю та шкалою процес життя або емоційна насиченість життя (при r = 4,19 при р<0,01). 6. Для ефективного подолання та позитивного проживання кризи ранньої дорослості у жінок, вважаємо доцільним застосування технік арт-терапії. Застосування методів арт-терапії в процесі подолання внутрішньої кризи є надзвичайно ефективним, особливо для жінок, в період 30-33 років творчість займає важливе місце в системі цінностей і дає змогу розкрити внутрішні переживання та ресурси. Арт-терапія створює можливість для жінок висловлювати свої емоції, почуття за допомогою ліплення, малювання, музичного мистецтва та інших творчих засобів. Переживаючи образи, жінка знаходить свою цілісність, неповторність та індивідуальність.Запропоновано використовувати у якості в консультуванні жінок, які проживають кризу 30 років, такі техніки арт-терапії: Мандала, Я-рослина, Я – в образі будівлі, Внутрішній критик, Зірка, Букет почуттів, Шлях, Острів, Дерева, Скелет, Колесо балансу, Місяць і сонце, Сходи. 7. З метою формування конструктивної ціннісно-смислової сфери особистості, на основі отриманих результатів емпіричного дослідження, розроблені відповідні методичні рекомендації та сформовані критерії виходу з кризи ранньої дорослості жінок,зокрема: любов як беззастережне прийняття іншого; створення сім’ї, народження й виховання дітей; усвідомлювання цінності людей, що перебувають поруч, розвиток відповідальності за свою та 79 їхню долю; формування стійких переконань, нової позитивної системи життєвих цінностей; вибір власної життєвої стратегії вдосконалення знань, професійної майстерності, творчості; оволодіння здатністю до саморозвитку, формування індивідуальності, неповторності, розширення сфери спілкування. Гіпотеза щодо того, щоіснує пряма взаємозалежність між процесами самоідентифікації та зміни пріоритетів в побудові шлюбно-сімейних відносин в період проживання кризи ранньої дорослості жінками підтверджена. Отже, в перспективі подальшого вивчення даної проблематики має місце питання щодо дослідження векторів особистісного саморозвитку жінок, які проживають кризу ранньої дорослості, а також можливих фрустраційних переживань пов’язаних із цим процесом
Зміст: ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ПРОЦЕСИ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ ТА ФОРМУВАННЯ ШЛЮБНО-СІМЕЙНИХ ВІДНОСИНИ ЖІНОК У КРИЗОВИЙ ПЕРІОД ТА ЇХ ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ 7 1.1. Поняття самоідентифікації та основні підходи до її дослідження 7 1.2. Поняття та особливості шлюбно-сімейних відносин 13 1.3. Гендерні особливості кризи ранньої дорослості та її роль у процесі самоідентифікації. 23 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ І 30 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗМІСТУ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ ТА ШЛЮБНО-СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН В ПЕРІОД КРИЗИ РАННЬОЇ ДОРОСЛОСТІ 33 2.1. Особливості вибірки та загальна процедура дослідження змісту самоідентифікації та шлюбно-сімейних відносин в період кризи ранньої дорослості 33 2.2. Описовий та порівняльний аналіз, інтерпретація результатів дослідження 39 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІ 50 РОЗДІЛ ІІІ. МЕТОДИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЕФЕКТИВНОГО ПОДОЛАННЯ ЖІНКАМИ КРИЗИ РАННЬОЇ ДОРОСЛОСТІ 52 3.1. Застосування технік арт-терапії в процесі подолання кризи ранньої дорослості 52 3.2. Практичні рекомендаціїефективного подолання жінками кризи ранньої дорослості 60 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІІ 65 РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 67 4.1. Охорона праці жінок 67 4.2. Безпека в надзвичайних ситуаціях 71 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 76 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 80
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39953
Власник авторського права: © Гандзюк Ольга Володимирівна, 2022
Перелік літератури: Асєєва Ю. Трансформація інститут сім’ї в сучасних умовах. Modern challenges to science and practice psychological sciences: materials The ІІІ International Scientific and Practical Conference «Modern challenges to science and practice» Varna, Bulgaria. (January 24 – 26, 2022).Varna, 2022.С. 499-502. 2. Балабух І. М Трансформація сімейно-шлюбних орієнтацій сучасної української молоді. Вісник національного технічного університету України «КПІ». Політологія. Соціологія. Право. Київ, 2009. № 4. С. 5-7. 3. Бєлякова С. М., Бочаріна Н.А. Емпіричне дослідження особливостей ціннісних орієнтацій дорослих. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Психологія. Ужгород. 2022. Випуск 1. С.77-82. 4. Бігун Н. І. Арт-терапевтичні технології розвитку самодостатності особистості. Інноваційні арт-терапевтичні технології: збірник наукових статей міжнар. наук. інтернет-конф., м. Переяслав, 12 березня 2020 р., м. Переяслав, 2020. С. 19-23 URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/ 123456789/34679/Bihun%20Nelia%20Ivanivna.pdf?sequence= (дата звернення: 10.09.2022). 5. Борщ К.К. Трансформація статусно-рольових характеристик сучасної сім’ї в Україні.Наукові праці Чорноморського державного університету ім. Петра Могили. Миколаїв. 2012. Т. 201. №189. С.81-84 6. Булах І.С. Психологія життєвих криз особистості: навч. посіб. Вінниця. ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. 110 с. 7. Великий тлумачний словник сучасної української мови: 250000 / уклад. та голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: Перун, 2005. Т.VIII. 1728 с. 8. Вященко І.В., Антонов О.Г. Конфлікт. Посттравматичні стреси: щляхи їх подолання:навч.посіб. Київ : Знання, 1998. 289 с. 9. Гаврілець І.Г. Психофізіологія людини в екстремальних ситуаціях: навч. посіб. Київ : ЗАТ «Віпол», 2006. 188 с. 10. Глазунов С.В. Проблеми формування та розвитку шлюбно-сімейного 81 способу життя сучасні молоді.URLhttp://www.rusnauka.com/2_ KAND_ 2011/Psihologia/78560.doc.htm (дата звернення: 15.10.2022). 11.Головнєва І.В. Зміна традиційних внутрісімейних ролей: нові моделі поведінки та конфлікти. Практична психологія та соціальна робота. Київ. 2006. № 4. С. 12–17. 12.Григор’єва О., Драпака А. Психологічні межі особистості та метод оцінки їх сформованості. Наука і освіта.Одеса. 2013. (№ 1 – 2). С. 8 – 13. 13.Дальке Р. Кризис как шанс начать жизнь лучше: пер. с нем.; за. ред. Т. В. Гариной. СПб. «Весь». 2006. 256 с. 14. Дзюба Т. М., Коваленко О. Г. Психологія дорослості з основами геронтопсихології: навч. посіб. / за ред. проф. В. Ф. Моргуна. П., 2013. 172 с. 15.Дутчак О. Ґендерна нерівність та режим жорсткої економії в Україні посткризового періоду. URLhttps://commons.com.ua/ uk/ genderna-nerivnist-tarezhimzhorstkoyi-ekonomiyi/ (дата звернення: 3.09.2022). 16.Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис: пер. с англ. / общая ред. и предисл. А. В. Толстых. Москва: Изд. группа «Прогрес». 1996. 344 с. 17.Зливков В. Л., Лукомська С. О., Федан О. В. Психодіагностика особистості у кризових життєвих ситуаціях. Київ. Педагогічна думка. 2016. 219 с. 18. Кашуба О. Альтернативний шлюб як фактор готовності студентськой молоді до сімейного життя. Український науковий журнал Освіта регіону. Київ. 2011. №2. С.57-63. 19.Кіреєва З. Осягнення часу як ресурсу. Соціальна психологія. Київ. 2012, №4. С. 3-10. 20.Кириленко Т. С. Аналіз емоційного світу особистості: теоретичні положення, прояви та методичні прийоми. Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. Київ. 2007. Вип. 27-28. С. 30-32. 21.Косьянова О., Назарчук О. Особливості задоволеності життям та оманливості в юнацькому віці. Наука і освіта. Одеса. 2021. №4. С.36-45. 22.Кузікова С. Б. Психологічна культура як суб’єктна активність: механізми 82 становлення суб’єкта саморозвитку. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки. 2012. №39. С.36-42. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_ 2012_39_8 . (дата звернення: 22.11.2022). 23.Кузікова С. Б. Психологічні основи становлення суб'єкта саморозвитку в юнацькому віці: монографія. Суми: Вид-во «Мак Ден», 2012. 410 с. 24. Кузьменко Т. М. Дослідження життєвого шляху клієнтів з проявами емоційної нестабільності засобами арт-технік. Інноваційні арттерапевтичні технології: збірник наукових статей міжнар. наук. інтернетконф., м. Переяслав, 12 березня 2020 р., м. Переяслав, 2020. С.77-84 URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/1234567(дата звернення: 10.09.2022). 25.Куріленко О. «Фактичний шлюб» як прояв правового нігілізму. Віче: Журнал Верховної Ради України. Київ. 2013. № 12. C. 10–14. 26.Кунц С. Я хотіла подолати бачення родини як осередка пригноблення Спільне. URL: https://commons.com.ua/uk/capitalism_and_ family/ (дата звернення: 13.08.2022). 27.Крейг У. Шлюб ніколи нас не звільнить. Спільне. URL: https://commons. com.ua/uk/shlyub-nikoli-nas-nezvilnit/ (дата звернення: 13.08.2022). 28.Ліфінцева О., Овчарук О., Самоідентифікація митця як складова національної ідентичності. II International Scientific and Theoretical Conference «Current issues of science, prospects and challenges», June 10, 2022; Sydney, Australia. Current issues of science, prospects and challenges. 2022. Volume 3. С. 109-110. 29.Миллер Дж. Женские теории. Личность: теории, эксперименты, упражнения / под ред. Фрейджер Р., Фейдимен Д. Спб.: Прайм, 2001. С. 294 – 310. 30. Орленко І., Бальбуза О., Психологічні аспекти впливу арт-терапії на позитивні зміни самоставлення у жінок. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. Київ. 2022. Вип. 17 (62). С. 72-83. 31. Парфан Н. Старий патріархат, новий капіталізм: глобалізація інтимності та 83 міжнародний шлюбний бізнес. Спільне. URL: https://commons.com.ua/uk/ starij-patriarhatnovijkapitalizm/ (дата зверненя: 21.10.2022). 32. Петренко О. С. Вплив соціальних та демографічних факторів на поширеність феномена громадянських консенсуальних шлюбів. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Луганськ. 2011. № 2 (213). С. 109–120. 33.Пірен М., Ясенова А. Молода сім’я в сучасному українському суспільстві: стан та проблеми. Український науковий журнал. №4. 2011. URL: http://socia lscience.com.ua/article/657 (дата звернення:14.08.2022). 34. Поливанова К. Н. Психология возрастных кризисов: Учеб. Пособие. За ред.. К. Н. Поливанова. М.: Издательский центр «Академия», 2000. 226 с. 35. Психологія саморозвитку особистості: збірник наукових праць. за ред.. Н. В. Чепелєвої, Я. Ф. Андреєвої. Чернівці – Київ, 2016. 284 с. 36.Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник. уклад.: М. В. Лемак, В. Ю. Петрище. Вид. 2-ге, виправл. Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012. 616 с. 37.Радуал С. Г., Харламова Л. С. Теоретичні засади особистісного самовизначення у майбутніх фахівців авіаційної галузі. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький. 2022. №11. С. 67-73. 38. Столярчук О. А. Психологія сучасної сім’ї : навч. посіб. Кременчук: ПП Щербатих О. В., 2015. 136 с. 39.Тарарина Е. Практикум по консультированию. Арт-решения. Київ: АстамирВ, 2019. 88 с. 40.Тарарина Е. Супервизия в арт-терапии: сложные случаи и деликатные темы в работе психолога: науч.-мето. пособ. Київ : АСТАМИР-В, 2018. 352 с. 41.Тартовецька Н.І. Конструкти життєвої позиції особистості як опірність кризам життя. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Психологія обдарованості. Київ-Ніжин, 2018. №18. С.298-310. 84 42.Титаренко Т. М. Випробування кризою. Одіссея подолання: навч. посібник для закладів вищої освіти. 3-є вид., доповнене. Київ: Каравела, 2021. 248 с 43.Ткалич М. Г. Гендерна психологія : навч. посіб. Київ: Академ, 2011. 248 с. 44.Фатхутдінова І. Роль української жінки в сім’ї та суспільстві. Науковий вісник Чернівецького національного університету Ім. Юрія Федьковича. Серія «Філософія». Чернівці.2015. № 45. С. 62 – 84. 45.Федоренко Р. П. Аналіз психологічних особливостей самотніх жінок. Інноваційні арт-терапевтичні технології: збірник наукових статей міжнар. наук. інтернет-конф., м. Переяслав, 12 березня 2020 р., м. Переяслав, 2020. С. 142-146. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34679/ Bihun%20Nelia%20Ivanivna.pdf?sequence=1 (дата звернення: 10.09.2022). 46.Черезова І. О. Психологія життєвих криз особистості: навч. посіб. Бердянськ, БДПУ, 2016. 193 с. 47.Шаталович І., Шаталович О. Філософсько-методологічні основи наукових досліджень сім’ї. Епістемологічні дослідження в філософії, соціальних і політичних науках. 2022. №5(1). С. 65-72. URL: https://doi.org/10.15421/34220 9 (дата звернення: 26.09.2022). 48. Bianchi R, Milkie M. Work and family research in the first decade of the 21st century. Journal of Marriageand Fam. 2010. P. 705–725. URL: https://www.grace.umd.edu/~pnc/gwf/BianchiMilkeJMF.pdf (дата звернення: 05.10.2022). 49. Buchmann, M., Powell, B., Tabor, J.A. &Miller, L.R. Diverse Family Forms and Children’s Well-Being, іn: Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences. Eds. R.A. Scott, S.M. Kosslynand M. Buchmann. 2022. URL: https://doi.org/10.1002/9781118900772.etrds0449(дата звернення: 09.11.2022). 50.Burkalo N. Art therapy in modern psychology. Psychologicaljournal. 2019. Vol. 5, iss. 9. P. 189–204. URL: https://doi.org/10.31108/1.2019.5.9.13. (дата звернення: 27.09.2022). 51. Collins P.H. Like One of the Family: Race, Ethnicity, and the Paradoxof US National Identity. Ethnic and Racial Studies. 2001. P. 3–28. 85 52.Deborah A. O'Neil, Margaret M. Hopkins and Diana Bilimoria Women's Careers at the Start of the 21st Century: Patterns and Paradoxes. Journal of Business Ethics. Vol. 80, No. 4 (Jul., 2008). p. 727-743.URL: https://www.jstor.org/stable/ 25482178 (дата звернення: 10.09.2022). 53. Furstenberg Frank. Family Change in Global Perspective: How and Why Family Systems Change. University of Pennsylvania Population Center Working Paper (PSC/PARC), 2019.43 c. URL: https://repository.upenn.edu/psc_publications /22. (дата звернення: 28.11.2022). 54. Frone M.R. Work-family balance. Hand book of occupational health psychology. Washington, DC: American Psychological Association. 2003. P. 143–162. URL: https://doi.org/10.1037/10474-007(датазвернення: 16.08.2022). 55. Gerlitz Y., Regev D., Snir S. A Relational Approachto Art Therapy // The Arts in Psychotherapy. 2020. URL: https://doi.org/10.101(дата звернення: 21.11.2022). 56. Gupta, Chhanda. In Search of Just Families: A Philosophical View. Lexingt on Books. Hardcover. 2018. 168 р. 57. Michael Argyle The Psychology of Happiness. Routledge, 2013. С. 288. 58. Kane, L.W. Whatis a family? Consideration sonpurpose, biology, andsociality. Public Affairs Quarterly. 2019. 33(1), Р. 65-88. URL: https://laurawkane.com/wpcontent/uploads/2020/04/Kane_What_Is_A_Family_PAQ.33.1.pdf (дата звернення: 13.11.2022). 59. Kuchuck S., SopherR. Relational psycho analysis out of context: Responseto Jon Mills // Psychoanalytic Perspectives. 2017. Vol. 14, №3. P. 364–376. URL:https://doi.org/10.1080/1551806X.2017. (дата звернення: 03.09.2022). 60. Regev D., Cohen-Yatziv L. Effective ness of art therapy with adult clientsin 2018 – What progress has been made? // Frontiers in Psychology. 2018. Vol. 9. P. 1531. URL:https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01531.(датазвернення: 28.10.2022). 61.Slyton S.C., D'Archer J., KaplanF. Out come studies on thee fficacy of art therapy: A review of findings // Art Therapy. 2010. Vol. 27, iss. 3. P. 108–118.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Avtorsyka_Гандзюк.pdf427,05 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
магістерська_Гандзюк О.В..pdf2,1 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора