Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726

Назва: Surface deformation relief features under multiaxial fatigue
Інші назви: Особливості деформаційного рельефу в умовах багатоосьового втомного пошкодження
Автори: Карускевич, Михайло Віталійович
Маслак, Тетяна
Pejkowski, Łukasz
Karuskevych, Mykhailo
Maslak, Tetiana
Pejkowski, Łukasz
Приналежність: Національний авіаційний університет, Київ, Україна
Університет науки і технології, Бидгощ, Польща
National Aviation University, Kyiv, Ukraine
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Bydgoszcz, Poland
Бібліографічний опис: Karuskevych M. Surface deformation relief features under multiaxial fatigue / Mykhailo Karuskevych, Tetiana Maslak, Łukasz Pejkowski // Scientific Journal of TNTU. — Ternopil : TNTU, 2019. — Vol 96. — No 4. — P. 45–50.
Bibliographic description: Karuskevych M., Maslak T., Pejkowski Ł. (2019) Surface deformation relief features under multiaxial fatigue. Scientific Journal of TNTU (Ternopil), vol. 96, no 4, pp. 45-50.
Є частиною видання: Вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (96), 2019
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University, 4 (96), 2019
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 4
Том: 96
Дата публікації: 28-січ-2020
Дата подання: 5-січ-2020
Дата внесення: 21-тра-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2019.04.045
УДК: 620.179.1
Теми: літак
багатоосьове втомне пошкодження
деформаційний рельєф
екструзійно/інтрузійна структура
aircraft
multiaxial fatigue damage
deformation relief
extrusion/intrusion structure
Кількість сторінок: 6
Діапазон сторінок: 45-50
Початкова сторінка: 45
Кінцева сторінка: 50
Короткий огляд (реферат): Наведено результати експериментального дослідження спрямовані на створення нового емпіричного критерію оцінювання багатоосьового втомного пошкодження. Запропонований критерій можна застосувати для матеріалів, на поверхні яких під дією циклічного навантаження формується деформаційний рельєф – екструзії, інтрузії, смуги ковзання. Випробування проводилися для зразків з алюмінієвого сплаву Д16АТ, алюмінієвий плакуючий шар якого реагує на циклічні навантаження у вигляді формування та еволюції кластерів рельєфу. Чутливість деформаційного рельєфу до видів навантажування була підтверджена порівнянням зображення рельєфу в умовах двоосьового навантаження, згин разом з крученням з рельєфом, котрий формувався на поверхні зразків, що випробовувалися лише при циклічному згині. Доказано, що багатоосьове навантаження має сильніший ефект на процес накопичення пошкодження. Також представлено результати дослідження еволюції деформаційного рельєфу поверхні зразків, що випробовувалися при комбінованому синхронному та несинхронному навантажуванні, показано чутливість поверхневої структури і до такої моди навантажування. Аналіз деформаційного рельєфу забезпечує достатньо точне прогнозування залишкової довговічності компонентів, які виготовлені з плакованих алюмінієвих сплавів. Прикладом застосування даного підходу є аналіз втомного пошкодження конструктивних елементів літака, що працюють в умовах багатоосьового навантаження. Іншою можливістю використання явища, що розглядається в статті, є розроблення нового покоління сенсорів втоми, призначених для оцінювання багатоосьової втоми. Сенсор втоми може мати хрестоподібний вигляд для втомних випробувань, закріплений тим чи іншим чином.
The paper presents experimental results directed on the development of new empirical criterion for multiaxial fatigue. The proposed criterion may be applied for materials responding the cyclical loading by the formation of deformation relief, i.e. system of extrusions, intrusions, persistent slip bands. The tests were carried out on aluminum alloy D16AT, the aluminum cladding layer of which is able to react cyclical loading by formation and evolving of relief pattern.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726
ISSN: 2522-4433
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
Перелік літератури: 1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
References: 1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2019, № 4 (96)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.