Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарускевич, Михайло Віталійович
dc.contributor.authorМаслак, Тетяна
dc.contributor.authorPejkowski, Łukasz
dc.contributor.authorKaruskevych, Mykhailo
dc.contributor.authorMaslak, Tetiana
dc.contributor.authorPejkowski, Łukasz
dc.date.accessioned2020-05-21T04:05:43Z-
dc.date.available2020-05-21T04:05:43Z-
dc.date.created2020-01-28
dc.date.issued2020-01-28
dc.date.submitted2020-01-05
dc.identifier.citationKaruskevych M. Surface deformation relief features under multiaxial fatigue / Mykhailo Karuskevych, Tetiana Maslak, Łukasz Pejkowski // Scientific Journal of TNTU. — Ternopil : TNTU, 2019. — Vol 96. — No 4. — P. 45–50.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726-
dc.description.abstractНаведено результати експериментального дослідження спрямовані на створення нового емпіричного критерію оцінювання багатоосьового втомного пошкодження. Запропонований критерій можна застосувати для матеріалів, на поверхні яких під дією циклічного навантаження формується деформаційний рельєф – екструзії, інтрузії, смуги ковзання. Випробування проводилися для зразків з алюмінієвого сплаву Д16АТ, алюмінієвий плакуючий шар якого реагує на циклічні навантаження у вигляді формування та еволюції кластерів рельєфу. Чутливість деформаційного рельєфу до видів навантажування була підтверджена порівнянням зображення рельєфу в умовах двоосьового навантаження, згин разом з крученням з рельєфом, котрий формувався на поверхні зразків, що випробовувалися лише при циклічному згині. Доказано, що багатоосьове навантаження має сильніший ефект на процес накопичення пошкодження. Також представлено результати дослідження еволюції деформаційного рельєфу поверхні зразків, що випробовувалися при комбінованому синхронному та несинхронному навантажуванні, показано чутливість поверхневої структури і до такої моди навантажування. Аналіз деформаційного рельєфу забезпечує достатньо точне прогнозування залишкової довговічності компонентів, які виготовлені з плакованих алюмінієвих сплавів. Прикладом застосування даного підходу є аналіз втомного пошкодження конструктивних елементів літака, що працюють в умовах багатоосьового навантаження. Іншою можливістю використання явища, що розглядається в статті, є розроблення нового покоління сенсорів втоми, призначених для оцінювання багатоосьової втоми. Сенсор втоми може мати хрестоподібний вигляд для втомних випробувань, закріплений тим чи іншим чином.
dc.description.abstractThe paper presents experimental results directed on the development of new empirical criterion for multiaxial fatigue. The proposed criterion may be applied for materials responding the cyclical loading by the formation of deformation relief, i.e. system of extrusions, intrusions, persistent slip bands. The tests were carried out on aluminum alloy D16AT, the aluminum cladding layer of which is able to react cyclical loading by formation and evolving of relief pattern.
dc.format.extent45-50
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (96), 2019
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University, 4 (96), 2019
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
dc.subjectлітак
dc.subjectбагатоосьове втомне пошкодження
dc.subjectдеформаційний рельєф
dc.subjectекструзійно/інтрузійна структура
dc.subjectaircraft
dc.subjectmultiaxial fatigue damage
dc.subjectdeformation relief
dc.subjectextrusion/intrusion structure
dc.titleSurface deformation relief features under multiaxial fatigue
dc.title.alternativeОсобливості деформаційного рельефу в умовах багатоосьового втомного пошкодження
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages6
dc.subject.udc620.179.1
dc.relation.references1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
dc.relation.references2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
dc.relation.references3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
dc.relation.references4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
dc.relation.references5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
dc.relation.referencesen1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
dc.relation.referencesen2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
dc.relation.referencesen3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
dc.relation.referencesen4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
dc.relation.referencesen5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
dc.identifier.citationenKaruskevych M., Maslak T., Pejkowski Ł. (2019) Surface deformation relief features under multiaxial fatigue. Scientific Journal of TNTU (Ternopil), vol. 96, no 4, pp. 45-50.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2019.04.045
dc.contributor.affiliationНаціональний авіаційний університет, Київ, Україна
dc.contributor.affiliationУніверситет науки і технології, Бидгощ, Польща
dc.contributor.affiliationNational Aviation University, Kyiv, Ukraine
dc.contributor.affiliationUniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Bydgoszcz, Poland
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume96
dc.citation.issue4
dc.citation.spage45
dc.citation.epage50
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2019, № 4 (96)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.