Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726

Title: Surface deformation relief features under multiaxial fatigue
Other Titles: Особливості деформаційного рельефу в умовах багатоосьового втомного пошкодження
Authors: Карускевич, Михайло Віталійович
Маслак, Тетяна
Pejkowski, Łukasz
Karuskevych, Mykhailo
Maslak, Tetiana
Pejkowski, Łukasz
Affiliation: Національний авіаційний університет, Київ, Україна
Університет науки і технології, Бидгощ, Польща
National Aviation University, Kyiv, Ukraine
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Bydgoszcz, Poland
Bibliographic description (Ukraine): Karuskevych M. Surface deformation relief features under multiaxial fatigue / Mykhailo Karuskevych, Tetiana Maslak, Łukasz Pejkowski // Scientific Journal of TNTU. — Ternopil : TNTU, 2019. — Vol 96. — No 4. — P. 45–50.
Bibliographic description (International): Karuskevych M., Maslak T., Pejkowski Ł. (2019) Surface deformation relief features under multiaxial fatigue. Scientific Journal of TNTU (Ternopil), vol. 96, no 4, pp. 45-50.
Is part of: Вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (96), 2019
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University, 4 (96), 2019
Journal/Collection: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 4
Volume: 96
Issue Date: 28-Jan-2020
Submitted date: 5-Jan-2020
Date of entry: 21-Mei-2020
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2019.04.045
UDC: 620.179.1
Keywords: літак
багатоосьове втомне пошкодження
деформаційний рельєф
екструзійно/інтрузійна структура
aircraft
multiaxial fatigue damage
deformation relief
extrusion/intrusion structure
Number of pages: 6
Page range: 45-50
Start page: 45
End page: 50
Abstract: Наведено результати експериментального дослідження спрямовані на створення нового емпіричного критерію оцінювання багатоосьового втомного пошкодження. Запропонований критерій можна застосувати для матеріалів, на поверхні яких під дією циклічного навантаження формується деформаційний рельєф – екструзії, інтрузії, смуги ковзання. Випробування проводилися для зразків з алюмінієвого сплаву Д16АТ, алюмінієвий плакуючий шар якого реагує на циклічні навантаження у вигляді формування та еволюції кластерів рельєфу. Чутливість деформаційного рельєфу до видів навантажування була підтверджена порівнянням зображення рельєфу в умовах двоосьового навантаження, згин разом з крученням з рельєфом, котрий формувався на поверхні зразків, що випробовувалися лише при циклічному згині. Доказано, що багатоосьове навантаження має сильніший ефект на процес накопичення пошкодження. Також представлено результати дослідження еволюції деформаційного рельєфу поверхні зразків, що випробовувалися при комбінованому синхронному та несинхронному навантажуванні, показано чутливість поверхневої структури і до такої моди навантажування. Аналіз деформаційного рельєфу забезпечує достатньо точне прогнозування залишкової довговічності компонентів, які виготовлені з плакованих алюмінієвих сплавів. Прикладом застосування даного підходу є аналіз втомного пошкодження конструктивних елементів літака, що працюють в умовах багатоосьового навантаження. Іншою можливістю використання явища, що розглядається в статті, є розроблення нового покоління сенсорів втоми, призначених для оцінювання багатоосьової втоми. Сенсор втоми може мати хрестоподібний вигляд для втомних випробувань, закріплений тим чи іншим чином.
The paper presents experimental results directed on the development of new empirical criterion for multiaxial fatigue. The proposed criterion may be applied for materials responding the cyclical loading by the formation of deformation relief, i.e. system of extrusions, intrusions, persistent slip bands. The tests were carried out on aluminum alloy D16AT, the aluminum cladding layer of which is able to react cyclical loading by formation and evolving of relief pattern.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31726
ISSN: 2522-4433
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019
URL for reference material: https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
References (Ukraine): 1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
References (International): 1. Kenmeugne B., Soh Fotsing B. D., Anago G. F., Fogue M., Robert J.-L., Kenne J.-P. On the evolution and comparison of multiaxial fatigue criteria. International Journal of Engineering and Technology. 2012.Vol. 4. № 1. P. 37–46.
2. Karuskevich M. V., Radchenko A. I., Zasimchuk E. E. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. 1992. Vol. 15. № 12. Р. 1281–1283. https://doi.org/10.1111/j.1460-2695.1992.tb01263.x
3. Karuskevich M., Karuskevich O., Maslak T., Schepak S. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. ISSN: 0142-1123. 2012.Vol. 39. P. 116–121. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2011.02.007
4. Karuskevych M. V., Zhuravel’ I. M., Maslak T. P. Application of Fractal Geometry to the Problems of Prediction of the Residual Service Life of Aircraft Structures. Materials Science. ISSN: 1068-820X2012. Vol. 47. Issue. 5. P. 621–626. https://doi.org/10.1007/s11003-012-9436-7
5. Karuskevich M. V., Vogt J. B., Serre I. P., Maslak T. P. Surface relief sensor for Structural Health Monitoring. Fatigue behaviour: from specimen to structure (JIP 2013): 13-the intern. spring meeting, 22-23 May 2013. Paris: 2013, P. 18.
Content type: Article
Appears in Collections:Вісник ТНТУ, 2019, № 4 (96)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.