Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/8399

Title: Incorporation of massive online open courses best practices into ukrainian university curriculum
Other Titles: Впровадження методичних здобутків масових відкритих онлайн курсів у навчальну програму українського університету
Authors: Скоренький, Юрій Любомирович
Skorenkyy, Yuriy
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Skorenkyy Y. Incorporation of massive online open courses best practices into ukrainian university curriculum / Yuriy Skorenkyy // Матеріали міжнародної науково-методичної конференції „Актуальні питання організації навчання іноземних студентів у європейському освітньому просторі“, 13-16 травня 2014 року — Т. : ТНТУ, 2014 — С. 48-51. — (Організація навчального процесу для студентів-іноземців).
Bibliographic description (International): Skorenkyy Y. (2014) Incorporation of massive online open courses best practices into ukrainian university curriculum. Proceedings of the International scientific conference "Actual Problems in International Students Teaching and Learning within European Higher Education Area" (Tern., 13-16 May 2014), pp. 48-51 [in English].
Is part of: Матеріали міжнародної науково-методичної конференції „Актуальні питання організації навчання іноземних студентів у європейському освітньому просторі“
Proceedings of the International scientific conference "Actual Problems in International Students Teaching and Learning within European Higher Education Area"
Conference/Event: Міжнародна науково-методична конференція „Актуальні питання організації навчання іноземних студентів у європейському освітньому просторі“
Journal/Collection: Матеріали міжнародної науково-методичної конференції „Актуальні питання організації навчання іноземних студентів у європейському освітньому просторі“
Issue Date: 13-May-2014
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Україна, Тернопіль
Ukraine, Ternopil
Temporal Coverage: 13-16 травня 2014 року
13-16 May 2014
UDC: 378.1
Page range: 48-51
Start page: 48
End page: 51
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/8399
ISBN: 978-966-305-060-7
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2014
URL for reference material: http://www.ehea.info/Uploads/%281%29/Bologna
http://www.nature.com/news/online-learning-campus-2-0-1.12590
http://www.nmc.org/publications/2013-horizon-report-higher-ed
http://www.timeshighereducation.co.uk/worlduniversity-rankings/2014/
http://www.rpajournal.com/dev/wp-content/uploads/2013/05/SF1.pdf
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/1959;
http://taltek.info/atutor_seminar2013-04_9.html
http://cshe.berkeley.edu/sites/default/files/shared/publications/docs/ROPS.Edelstein&Douglass.IntHEdTaxonomy.12.12.12.pdf
References (Ukraine): 1. The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report – Brussels: Eurydice, 2012.– Available at http://www.ehea.info/Uploads/%281%29/Bologna Process Implementation Report.pdf
2. Waldrop M. M. Online learning: Campus 2.0 // Nature. – 2013. – Vol. 495. – p. 160-163. – Available at http://www.nature.com/news/online-learning-campus-2-0-1.12590.
3. NMC Horizon Report: 2013 Higher Education Edition – New Media Consortium, USA, 2013. – Available at http://www.nmc.org/publications/2013-horizon-report-higher-ed.
4. The Times Higher Education World Reputation Rankings 2014 - Thomson Reuters, 2014. - Available at http://www.timeshighereducation.co.uk/worlduniversity-rankings/2014/
5. Sandeen C. Assessment’s Place in the New MOOC World // Research & Practice in Assessment, 8(1), 5-12 (2013). – Available at http://www.rpajournal.com/dev/wp-content/uploads/2013/05/SF1.pdf
6. Skorenkyy Yu. Massive online open courses: effective practices – Practical aspects of distant learning seminar – Ternopil, 2013. – Available at http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/1959; http://taltek.info/atutor_seminar2013-04_9.html [in Ukrainian].
7. Edelstein R. J., Douglass J.A. Comprehending International Initiatives of Universities // Research & Occasional Paper Series CSHE 19.12. University of California, Berkeley, 2012. – Available at http://cshe.berkeley.edu/sites/default/files/shared/publications/docs/ROPS.Edelstein&Douglass.IntHEdTaxonomy.12.12.12.pdf
References (International): 1. The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report – Brussels: Eurydice, 2012, Available at http://www.ehea.info/Uploads/%281%29/Bologna Process Implementation Report.pdf
2. Waldrop M. M. Online learning: Campus 2.0, Nature, 2013, Vol. 495, p. 160-163, Available at http://www.nature.com/news/online-learning-campus-2-0-1.12590.
3. NMC Horizon Report: 2013 Higher Education Edition – New Media Consortium, USA, 2013, Available at http://www.nmc.org/publications/2013-horizon-report-higher-ed.
4. The Times Higher Education World Reputation Rankings 2014 - Thomson Reuters, 2014, Available at http://www.timeshighereducation.co.uk/worlduniversity-rankings/2014/
5. Sandeen C. Assessment’s Place in the New MOOC World, Research & Practice in Assessment, 8(1), 5-12 (2013), Available at http://www.rpajournal.com/dev/wp-content/uploads/2013/05/SF1.pdf
6. Skorenkyy Yu. Massive online open courses: effective practices – Practical aspects of distant learning seminar – Ternopil, 2013, Available at http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/1959; http://taltek.info/atutor_seminar2013-04_9.html [in Ukrainian].
7. Edelstein R. J., Douglass J.A. Comprehending International Initiatives of Universities, Research & Occasional Paper Series CSHE 19.12. University of California, Berkeley, 2012, Available at http://cshe.berkeley.edu/sites/default/files/shared/publications/docs/ROPS.Edelstein&Douglass.IntHEdTaxonomy.12.12.12.pdf
Content type: Article
Appears in Collections:Конференція „Актуальні питання організації навчання іноземних студентів в європейському освітньому просторі“ (2014)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.