Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5343

Title: Стратегія і планування інноваційної діяльності підприємств сфери туризму
Other Titles: Strategy and planning innovation activity in tourism
Authors: Zarichna, Olena
Bibliographic description (Ukraine): Зарічна О. В. Стратегія і планування інноваційної діяльності підприємств сфери туризму / Олена Зарічна // Галицький економічний вісник — Тернопіль : ТНТУ, 2014. — Том 46. — № 3. — С. 68-76. — (Загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання).
Zarichna O. Strategy and planning innovation activity in tourism / Olena Zarichna // Galician economic bulletin — Ternopil : TNTU, 2014. — Volume 46. — No 3. — P. 68-76.
Issue Date: 21-Oct-2014
Date of entry: 16-Dec-2014
Publisher: Тернопiльський національний технiчний унiверситет iменi Iвана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль
UDC: 338.48.
Keywords: інноваційна стратегія
стратегія переносу
стратегія запозичення
стратегія нарощування
планування
інноваційний проект
бізнес-план
innovation strategy
transfer strategy
borrowing strategy
building up strategy
planning
innovative design
business plan
Abstract: Розглянуто поняття «інноваційна стратегія», «основні стратегії інноваційної діяльності» та роль планування в системі управління ведення бізнесу. Описано модель «Гіперконкуренції» Річарда д'Авеняна, що передбачає врахування деяких економічних елементів при визначенні стратегії інноваційного розвитку підприємства. Розглянуто поняття інноваційного проекту та його важливість як основного інструмента розроблення стратегічного планування діяльності підприємств сфери туризму. Проведено схематичний аналіз розробки інноваційного проекту за М.М. Авсянніковим та Л.Н. Оголєвою. Запропоновано для визначення обсягу необхідних інвестицій використовувати бізнес-план.
In the transition to the knowledge economy the availability of innovative implementation strategies is a prerequisite for the dynamic development of both the national economy and individual businesses. The main function of the innovation strategy is to determine the major long-term trends of scientific development, innovation, providing resources to achieve their goals. The state harmonizes the participants’ interests, supervises and regulates the process of innovation. Thus, nowadays the question for the study of management strategies of enterprises, including tourism, is very important considering the changes that occur in the state. The purpose of this publication is to substantiate the importance of the inclusion strategy planning and implementation of innovative business enterprises in tourism, and the use of a business plan as an effective means of innovation strategy. In this article the concept of innovation strategy, the basic strategy of innovation and the role of planning in the management of business are viewed. The author describes Richard d'Avenyan’s model of «hypercompetition» that takes into consideration certain economic elements in the strategy of innovative development company. The concept of innovative design and its importance as a major tool for development of strategic planning of enterprises in tourism are regarded. The analysis of schematic design of innovative project by M.M. Avsyannikov and L.N. Oholyeva is conducted. As the economic justification for selecting and defining necessary economic conditions for strategic planning of innovative activity it is offered to the enterprises to develop business plans on the basis of which issues related to innovation processes can effectively be solved.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5343
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету“
Content type: Article
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2014, № 3 (46)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.