Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47530
Назва: Дослідження безпеки велосипедного руху на перехрестях вулично-дорожньої мережі
Інші назви: Research on bicycle traffic safety at street and road network intersections
Автори: Самборський, Тарас Романович
Samborskyi, Taras
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Самборський Т. Р.Дослідження безпеки велосипедного руху на перехрестях вулично-дорожньої мережі : спец. 275 – Транспортні технології (на автомобільному транспорті) / наук. кер. Ю.Я Вовк. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 68 с.
Samborskyi T. R. Research on bicycle traffic safety at street and road network intersections : spec. 275 – Transport technology (in road transport)/ research supervisor Y.Y. Vovk. Ternopil : Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2024. 68 p.
Дата публікації: гру-2024
Дата подання: гру-2024
Дата внесення: 13-січ-2025
Видавництво: ТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Україна
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Вовк, Юрій Ярославович
Члени комітету: Сеник, Андрій Антонович
УДК: 656
Теми: 275
транспортні технології (на автомобільному транспорті)
велосипед
bicycle
безпека велосипедного руху
bicycle traffic safety
перехрестя
intersection
вулично-дорожна мережа
street and road network
сталий розвиток
sustainable development
Діапазон сторінок: 68
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційні робота присвячена дослідженню безпеки велосипедного руху на перехрестях вулично-дорожньої мережі міста Запоріжжя. Дослідження охоплює 10-річний період та аналізує велосипедні аварії. Основні результати дослідження: 58.8% усіх аварій у центрі міста сталися на перехрестях, порівняно з 47.7% на території кампусу. Найбільшу небезпеку становлять трьохсторонні перехрестя в районі університетського містечка, тоді як у центрі міста вони є відносно безпечнішими. Виявлено підвищений ризик серйозних аварій для велосипедистів старше 39 років та в зимовий період. Практична значимість: Результати дослідження можуть бути використані для: оптимізації планування велосипедної інфраструктури, підвищення безпеки руху на проблемних перехрестях, розробки рекомендацій щодо зниження аварійності, робота має важливе значення для реалізації концепції "5-кілометрового міста" та розвитку сталої міської мобільності в Запоріжжі В розділі останньому розділі розглянуто питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях.
The qualification thesis is dedicated to studying bicycle traffic safety at intersections of the street and road network in Zaporizhzhia city. The research covers a 10-year period and analyzes bicycle accidents. Key research findings: 58.8% of all accidents in the city center occurred at intersections, compared to 47.7% in the campus area, three-way intersections pose the greatest danger in the university campus area, while being relatively safer in the city center, an increased risk of serious accidents was identified for cyclists over 39 years old and during winter periods. Practical significance. The research results can be used for: optimization of bicycle infrastructure planning, improving traffic safety at problematic intersections, development of recommendations for accident reduction/ The work is important for implementing the "5-kilometer city" concept and developing sustainable urban mobility in Zaporizhzhia. The final section addresses occupational safety and emergency situation management issues.
Зміст: ВСТУП. 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ РОЗДІЛ. 1.1. Велосипедний рух та інфраструктура. 1.2. Мета та завдання дослідження. 1.3. Опис місця дослідження. 1.3.1. Місто Запоріжжя. 1.3.2. Транспорт в м. Запоріжжя. 1.4. Важливість дослідження та вибрані місця. 2. АНАЛІІТИКО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ РОЗДІЛ. 2.1 Поняття доступності. 2.2. Сталий розвиток. 2.3. Екологічні транспортні засоби. 2.4. Методи та дані. 2.4.1. Дані. 2.4.2. Вибір і визначення змінних. 2.5. Опис методології. 2.6. Результати. 2.7. Аварії на перехрестях. 3. ПРОЄКТНО-РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ РОЗДІЛ. 3.1. Регресійні моделі для перехресть. 3.2. Місце аварій велосипедистів. 3.3. Ризики, пов’язані з їздою на велосипеді в центрі міста та кампусі. 3.4. Доступність і сталість. 3.5. Обмеження та майбутні дослідження. 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. 4.1. Вимоги безпеки під час експлуатації велосипедів у службових цілях. 4.2. Безпека життєдіяльності велосипедистів в умовах надзвичайних ситуацій. ВИСНОВКИ. ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47530
Власник авторського права: Самборський Тарас Романович, 2024
Перелік літератури: 1. Asgarzadeh, M., Verma, S., Mekary, R. A., Courtney, T. K., & Christiani, D. C. (2017). The role of intersection and street design on severity of bicycle-motor vehicle crashes. Injury prevention, 23(3), 179-185.
2. Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.
3. Change, I. C. (2014). Mitigation of climate change. Contribution of working group III to the fifth assessment report of the intergovernmental panel on climate change, 1454, 147.
4. De Geus, B., Vandenbulcke, G., Panis, L. I., Thomas, I., Degraeuwe, B., Cumps, E., ... & Meeusen, R. (2012). A prospective cohort study on minor accidents involving commuter cyclists in Belgium. Accident Analysis & Prevention, 45, 683- 693.
5. Drożdż, W., Vovk, Y., Widera, K., Łopatka, A., & Gawlik, A. (2023). Sustainability assessment of the energy generation systems. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 8(2), 249-258.
6. Elvik, R. (2011). Publication bias and time-trend bias in meta-analysis of bicycle helmet efficacy: a re-analysis of Attewell, Glase and McFadden, 2001. Accident Analysis & Prevention, 43(3), 1245-1251.
7. ESRI (2018). GIS dictionary. Modifiable areal unit problem. https://support.esri.com/en/other-resources/gis-dictionary/term/maup
8. Farrington, J. H. (2007). The new narrative of accessibility: its potential contribution to discourses in (transport) geography. Journal of Transport Geography, 15(5), 319-330.
9. Fischer, J., Manning, A. D., Steffen, W., Rose, D. B., Daniell, K., Felton, A., ... & Wade, A. (2007). Mind the sustainability gap. Trends in ecology & evolution, 22(12), 621-624.
10. Form, N. (2018). Bicycle hazards: Do intersections matter?.
11. Garavaglia, S. (1994). An information theoretic re-interpretation of the Self Organizing Map with standard scaled dummy variables. In Proc. WCNN (Vol. 94, pp. 502-509).
12. Geurs, K. T., & Van Wee, B. (2004). Accessibility evaluation of land-use and transport strategies: review and research directions. Journal of Transport geography, 12(2), 127-140.
13. Giddings, B., Hopwood, B., & O'brien, G. (2002). Environment, economy and society: fitting them together into sustainable development. Sustainable development, 10(4), 187-196.
14. Handy, S. L., Xing, Y., & Buehler, T. J. (2010). Factors associated with bicycle ownership and use: a study of six small US cities. Transportation, 37, 967- 985.
15. Harris, M. A., Reynolds, C. C., Winters, M., Cripton, P. A., Shen, H., Chipman, M. L., ... & Teschke, K. (2013). Comparing the effects of infrastructure on bicycling injury at intersections and non-intersections using a case–crossover design. Injury prevention, 19(5), 303-310.
16. Jacobsen, P. L. (2015). Safety in numbers: more walkers and bicyclists, safer walking and bicycling. Injury prevention, 21(4), 271-275.
17. Kaplan, S., Vavatsoulas, K., & Prato, C. G. (2014). Aggravating and mitigating factors associated with cyclist injury severity in Denmark. Journal of safety research, 50, 75-82.
18. Klop, J. R., & Khattak, A. J. (1999). Factors influencing bicycle crash severity on two-lane, undivided roadways in North Carolina. Transportation Research Record, 1674(1), 78-85.
19. Lanzendorf, M., & Busch-Geertsema, A. (2014). The cycling boom in large German cities—Empirical evidence for successful cycling campaigns. Transport policy, 36, 26-33.
20. Libarkin, J. C., & Kurdziel, J. P. (2002). Research methodologies in science education: The qualitative-quantitative debate. Journal of geoscience education, 50(1), 78-86.
21. Lusk, A. C., Furth, P. G., Morency, P., Miranda-Moreno, L. F., Willett, W. C., & Dennerlein, J. T. (2011). Risk of injury for bicycling on cycle tracks versus in the street. Injury prevention, 17(2), 131-135.
22. Moore, D. N., Schneider IV, W. H., Savolainen, P. T., & Farzaneh, M. (2011). Mixed logit analysis of bicyclist injury severity resulting from motor vehicle crashes at intersection and non-intersection locations. Accident Analysis & Prevention, 43(3), 621-630.
23. Nyberg, P., Björnstig, U., & Bygren, L. O. (1996). Road characteristics and bicycle accidents. Scandinavian journal of social medicine, 24(4), 293-301.
24. Öström, M., Björnstig, U., Näslund, K., & Eriksson, A. (1993). Pedal cycling fatalities in northern Sweden. International journal of epidemiology, 22(3), 483- 488.
25. Porter, B. E. (Ed.). (2011). Handbook of traffic psychology. Academic press.
26. Pucher, J., & Buehler, R. (2017). Cycling towards a more sustainable transport future. Transport reviews, 37(6), 689-694.
27. Reynolds, C. C., Harris, M. A., Teschke, K., Cripton, P. A., & Winters, M. (2009). The impact of transportation infrastructure on bicycling injuries and crashes: a review of the literature. Environmental health, 8, 1-19.
28. Rietveld, P., & Daniel, V. (2004). Determinants of bicycle use: do municipal policies matter?. Transportation research part A: policy and practice, 38(7), 531- 550.
29. Rivara, F. P., Thompson, D. C., & Thompson, R. S. (1997). Epidemiology of bicycle injuries and risk factors for serious injury. Injury prevention, 3(2), 110- 114.
30. Rodgers, G. B. (1995). Bicyclist deaths and fatality risk patterns. Accident Analysis & Prevention, 27(2), 215-223.
31. Schepers, J. P., Kroeze, P. A., Sweers, W., & Wüst, J. C. (2011). Road factors and bicycle–motor vehicle crashes at unsignalized priority intersections. Accident Analysis & Prevention, 43(3), 853-861.
32. Schepers, P., Agerholm, N., Amoros, E., Benington, R., Bjørnskau, T., Dhondt, S., ... & Niska, A. (2015). An international review of the frequency of single-bicycle crashes (SBCs) and their relation to bicycle modal share. Injury prevention, 21(e1), e138-e143.
33. Schleinitz, K., Petzoldt, T., Franke-Bartholdt, L., Krems, J. F., & Gehlert, T. (2015). Conflict partners and infrastructure use in safety critical events in cycling– Results from a naturalistic cycling study. Transportation research part F: traffic psychology and behaviour, 31, 99-111.
34. Teschke, K., Harris, M. A., Reynolds, C. C., Winters, M., Babul, S., Chipman, M., ... & Cripton, P. A. (2012). Route infrastructure and the risk of injuries to bicyclists: a case-crossover study. American journal of public health, 102(12), 2336-2343.
35. Vandenbulcke, G., Thomas, I., de Geus, B., Degraeuwe, B., Torfs, R., Meeusen, R., & Panis, L. I. (2009). Mapping bicycle use and the risk of accidents for commuters who cycle to work in Belgium. Transport Policy, 16(2), 77-87.
36. Vovk, I., Tson, O., Vovk, Y., Vovk, Y., & Rozhko, N. (2024). Mobility as a Service for tourism: Challenges and opportunities for meeting the needs of tourists in urban environments. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 9(2), 137-149.
37. Vovk, Y. Y., Vovk, Y. Y., Petrenko, O. A., & Veres, A. O. (2023). Impact of smart technologies on road traffic safety: study of technological innovations. Збірник Матеріалів, 69.
38. Wang, X., Khattak, A. J., & Son, S. (2012). What can be learned from analyzing university student travel demand?. Transportation research record, 2322(1), 129-137.
39. Wang, Y., & Nihan, N. L. (2004). Estimating the risk of collisions between bicycles and motor vehicles at signalized intersections. Accident Analysis & Prevention, 36(3), 313-321.
40. Wardlaw, M. J. (2014). History, risk, infrastructure: perspectives on bicycling in the Netherlands and the UK. Journal of Transport & Health, 1(4), 243- 250.
41. Winters, M., Davidson, G., Kao, D., & Teschke, K. (2011). Motivators and deterrents of bicycling: comparing influences on decisions to ride. Transportation, 38, 153-168.
42. World Commission on Environment and Development (1987). Our common future. [Nairobi]: [United Nations Environment Programme] http://www.un- documents.net/our-common-future.pdf
43. Yuan, X., & Zuo, J. (2013). A critical assessment of the Higher Education For Sustainable Development from students' perspectives–a Chinese study. Journal of Cleaner Production, 48, 108-115.
44. Вовк Ю.Я., Ляшук О.Л., Мосейко Ю.В., Хавтур П.В., Заривенний А.Р. Дорожній рух та його безпека: Програма «нульова смертність на дорогах» // Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 12 листопада 2019 року). Кривий Ріг, 2019. 346 с. – С. 71-74.
45. Вовк, Ю. Я., & Худобей, Р. В. (2021). Контроль дотримання безпеки перевезень на громадському транспорті в умовах карантинних обмежень з використанням інтелектуальних транспортних систем. Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХVІ Міжнародної науково- практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 19 листопада 2021 року). Кривий Ріг, 2021. 238 с.
46. Вовк, Ю. Я., Вовк, І. П., Худобей, В. Р., Питлик, С. В., & Вовк, Я. Ю. (2023). Мобільність як послуга (MaaS): доцільність впровадження у малих міських або сільських районах. ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ, 62.
47. Вовк, Ю. Я., Вовк, Я. Ю., Губич, Н. В., & Іванунь, В. В. (2023). Аналіз ролі транспортної телематики та інтернету речей (IoT) в транспорті. Матеріали ⅩⅡ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів „Актуальні задачі сучасних технологій “, 134- 135.
48. Вовк, Ю. Я., Матвіїшин, А. Й., & Вовк, Я. Ю. (2022). Паратранзитні та мікроперевезення в системі надання транспортних послуг у військовий період. Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 90-річчю від дня народження професора Рибака Тимофія Івановича та 60-річчю кафедри технічної механіки та сільськогосподарських машин „Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва: проблеми теорії та практики “, 161-162.
49. Методичні вказівки до виконання розділу «Охорона праці» дипломної роботи (для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології») / Укл.: Вовк Ю.Я., Цьонь О.П., Вовк І.П. – Тернопіль: ТНТУ, 2018. – 28 с.
50. Стручок В.С. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання / В.С. Стручок. — Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. — 156 с.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:275 — транспортні технології (на автомобільному транспорті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Самборський.pdf1,73 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора