Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44726

Title: Моделювання торгово-виробничого хабу в умовах індустрії 4.0
Other Titles: Modeling of trade and production hub in the conditions of industry 4.0
Authors: Багмет, Вадим Сергійович
Bagmet, Vadym
Affiliation: Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Багмет В. С. Моделювання торгово-виробничого хабу в умовах індустрії 4.0 / Багмет Вадим Сергійович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 86. — № 1. — С. 97–106. — (Менеджмент).
Bibliographic description (International): Bagmet V. (2024) Modeliuvannia torhovo-vyrobnychoho khabu v umovakh industrii 4.0 [Modeling of trade and production hub in the conditions of industry 4.0]. GEJ (Tern.), vol. 86, no 1, pp. 97-106 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (86), 2024
Galician economic journal, 1 (86), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 86
Issue Date: 20-Feb-2024
Submitted date: 24-Okt-2023
Date of entry: 1-Mei-2024
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.01.097
UDC: 005.4
[330.341.1
004.9]
[658.8
664]
Keywords: Індустрія 4.0
хаб
штучний інтелект
харчова промисловість
бізнес-процес
Industry 4.0
hub
artificial intelligence
food industry
business process
Number of pages: 10
Page range: 97-106
Start page: 97
End page: 106
Abstract: Присвячено актуальним питанням дослідження цифрової трансформації відповідно до вимог світових стандартів, глобальної конкуренції та соціальних аспектів. Проаналізовано попередню практику трансформації харчових підприємств відповідно до вимог Індустрії 4.0. Спроектовано фізичну концепцію цифровізованого торгово-виробничого хабу відповідно до Індустрії 4.0, який охоплює як виробничі, так і торговельні комплекси, представляє інноваційну та перспективну ініціативу та вирішує ряд актуальних проблем національного та регіонального масштабу. Для ефективного функціонування концепції цифровізованого торгово-виробничого хабу відповідно до Індустрії 4.0 розроблено механізм автоматизованої системи приймання сировини та готової продукції постачальника, обліку, виробництва та приймання готової продукції, контролю залишків сировини та продукції постачальника, функціонування торгового залу та цифрового стенду, простежуваності руху товарно-матеріальних цінностей для формування попереднього замовлення постачальнику сировини та готової продукції, функціонування логістичного ланцюга створення цінності для постачальника та торгово-виробничого хабу, розподілу матеріальних засобів між постачальниками та торгово-виробничого хабу Індустрії 4.0. Спроектовано концепцію цифровізованого торгово-виробничого хабу відповідно до Індустрії 4.0 та механізми її функціонування, які є автоматизовані. Запропонована концепція направлена на підвищення ефективності виробничих та логістичних процесів, контроль за запасами, формування автоматичних замовлень та розподіл сировини. Також слід зауважити, що розроблена модель відповідно до Індустрії 4.0 направлена на оптимізацію ресурсів, зниження операційних витрат, покращення якості виробленої продукції, підтримання локальних виробників, що надає можливість малим місцевим виробникам спільно використовувати сучасні цифрові технології, збільшити зайнятість як на місцевому, так і на регіональному рівня. Додатковим інструментом масштабування торгово-виробничих хабів Індустрії 4.0 в якості франчайзингової моделі є перспективним напрямком, що дозволить об’єднати дані інноваційні підприємства в єдину виробничо-цифровізовану екосистему.
The article is dedicated to the current issues of researching digital transformation in accordance with global standards, global competition, and social aspects. The previous transformation practices of food enterprises in line with the requirements of Industry 4.0 have been analyzed. A physical concept of a digitized trade and production hub has been designed in accordance with Industry 4.0, encompassing both production and trade complexes. It represents an innovative and promising initiative that addresses a range of current problems on a national and regional scale. To ensure the effective functioning of the digitized trade and production hub concept in line with Industry 4.0, a mechanism for an automated system for receiving raw materials and finished products from suppliers, accounting, production, and acceptance of finished products, control of supplier raw material and product stocks, operation of the trading floor and digital stand, traceability of the movement of goods and material values for the formation of preliminary orders to the supplier of raw materials and finished products, the functioning of the value creation logistics chain for the supplier and the trade and production hub, and the distribution of material resources between suppliers and the Industry 4.0 trade and production hub have been developed. A concept of a digitized trade and production hub in accordance with Industry 4.0 and mechanisms of its functioning, which are automated, have been designed. The proposed concept aims to increase the efficiency of production and logistic processes, inventory control, automatic order generation, and raw material distribution. It is worth noting that the developed model in accordance with Industry 4.0 is aimed at optimizing resources, reducing operational costs, improving the quality of manufactured products, supporting local manufacturers, providing an opportunity for small local manufacturers to collectively use modern digital technologies, and increasing employment at both the local and regional levels. The franchising model serves as an additional scaling tool for Industry 4.0 trade and production hubs, allowing the integration of innovative enterprises into a unified production-digitalized ecosystem.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44726
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://doi.org/10.33111/sedu.2020.47.016.031
https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-29
https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-19
https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-15
https://doi.org/10.32702/2307-2105-2022.4.79
https://doi.org/10.15276/mdt.3.4.2019.7
https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-52
References (Ukraine): 1. Бортнік А. М. Цифрова трансформація бізнес-моделі підприємства. Стратегія економічного розвитку України. 2021. № 47. С. 16–31. Doi: https://doi.org/10.33111/sedu.2020.47.016.031
2. Ноджак Л., Паращич М. Розвиток 4.0 індустрії в Україні: проблеми, перспективи. Економіка та суспільство. 2022. № 45. Doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-29.
3. Джафарова Е., Карпенко М. Особливості та проблеми впровадження індустрії 4.0 в Україні. Економіка та суспільство. 2021. № 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-19
4. Пустовгар С. Тенденції розвитку підприємництва в Україні в умовах індустрії 4.0. Економіка та суспільство. 2022. № 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-15
5. Андріїв Н. М. Цифрова трансформація підприємства: теоретичний базис. Ефективна економіка. 2022. № 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2022.4.79
6. Нікітін Ю. О. Кульчицький О. І. Цифрова парадигма як основа визначень: цифровий бізнес, цифрове підприємство, цифрова трансформація. «Маркетинг і цифрові технології». 2019. № 4. С. 77–87. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.3.4.2019.7
7. Зуб П., Калач Г. Цифровізація бізнес-процесів промислових підприємств. Економіка та суспільство. 2021. № 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-52
References (International): 1. Bortnik A. M. (2021). Tsyfrova transformatsiia biznes-modeli pidpryiemstva [Digital transformation of the business model of the enterprise]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. No. 47. P. 16–31. Doi: https://doi.org/10.33111/sedu.2020.47.016.031
2. Nodzhak L., Parashchych M. (2022). Rozvytok 4.0 industrii v Ukraini: problemy, perspektyvy [Development of industry 4.0 in Ukraine: problems, prospects]. Ekonomika ta suspilstvo. Vol. 45. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-29
3. Dzhafarova E., Karpenko M. (2021). Osoblyvosti ta problemy vprovadzhennia industrii 4.0 v Ukraini [Features and problems of implementation of industry 4.0 in Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo. 2021. Vol. 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-19
4. Pustovhar S. (2022). Tendentsii rozvytku pidpryiemnytstva v Ukraini v umovakh industrii 4.0. [Trends of business development in Ukraine under the conditions of industry 4.0.]. Ekonomika ta suspilstvo. Vol. 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-15
5. Andriiv N. M. (2022). Tsyfrova transformatsiia pidpryiemstva: teoretychnyi bazys [Digital transformation of the enterprise: theoretical basis]. Efektyvna ekonomika. No. 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2022.4.79
6. Nikitin Yu. O. Kulchytskyi O. I. (2019). Tsyfrova paradyhma yak osnova vyznachen: tsyfrovyi biznes, tsyfrove pidpryiemstvo, tsyfrova transformatsiia [The digital paradigm as the basis of definitions: digital business, digital enterprise, digital transformation]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. No. 4. P. 77–87. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.3.4.2019.7
7. Zub P., Kalach H. (2021). Tsyfrovizatsiia biznes-protsesiv promyslovykh pidpryiemstv [Digitalization of business processes in industrial enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo. 2021. No. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-52
Content type: Article
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2024, № 1 (86)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.