Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43610
Назва: Вплив емоційного стану дітей дошкільного віку на їх психічний розвиток
Інші назви: The influence of the emotional state of preschool children on their mental development
Автори: Корінь, Марія Зеновіївна
Koryn, Maria
Приналежність: ТНТУ
Бібліографічний опис: Корінь М.З. Вплив емоційного стану дітей дошкільного віку на їх психічний розвиток : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / М.З. Корінь. - Тернопіль : ТНТУ, 2023. - 66 с.
Bibliographic description: Koryn M.Z. The influence of the emotional state of preschool children on their mental development: qualifying work for obtaining a master's degree in the specialty "053 — psychology" Ternopil: TNTU, 2023. 66 p.
Дата публікації: гру-2023
Дата подання: гру-2023
Дата внесення: 17-січ-2024
Видавництво: ТНТУ ім. І.Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І. Пулюя
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
Vyshnovskyi, Vasyl
УДК: 159.9
Теми: емоційний стан
emotional state
діти дошкільного віку
preschool children
психічний розвиток
mental development
Діапазон сторінок: 66
Короткий огляд (реферат): Після аналізу наукової літератури, експертних даних та теоретичного аспекту було встановлено, що розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку значно залежить від виду та змісту їхньої діяльності та спілкування з навколишнім середовищем. Під час діагностичного експерименту було виявлено особливості емоційної сфери, рівень розвитку та загальний психічний стан досліджуваних дітей. Група дітей з негативним психічним станом та низьким рівнем розвитку емоційної сфери потребувала психологічної підтримки і допомоги. Розроблена розвиваючо-корекційна програма спрямована на розвиток емоційної сфери дитини, поліпшення міжособистісних відносин та запобігання негативним взаємодіям з однолітками і дорослими. Дослідження підтвердило важливість афективного сприйняття та змісту спілкування для формування емоційної сфери дитини. Раннє виявлення небажаного варіанту психічного розвитку та формування особистості можливе шляхом вивчення характеру емоційного регулювання у різних видів діяльності дитини дошкільного віку. Отримані дані потребують подальшого підтвердження, але вказують на взаємозв’язок між розвитком емоційної сфери та загальним психічним розвитком особистості. Вивчення емоційної сфери дитини в онтогенезі є перспективним та актуальним напрямом досліджень
After analyzing the scientific literature, expert data and the theoretical aspect, it was established that the development of the emotional sphere of preschool children depends significantly on the type and content of their activities and communication with the environment. During the diagnostic experiment, the peculiarities of the emotional sphere, the level of development and the general mental state of the children under study were revealed. A group of children with a negative mental state and a low level of emotional development needed psychological support and help. The developmental and correctional program developed is aimed at developing the child's emotional sphere, improving interpersonal relationships and preventing negative interactions with peers and adults. The study confirmed the importance of affective perception and the content of communication for the formation of a child's emotional sphere. Early detection of an undesirable variant of mental development and personality formation is possible by studying the nature of emotional regulation in various types of activities of a preschool child. The obtained data require further confirmation, but indicate a relationship between the development of the emotional sphere and the general mental development of the individual. The study of the child's emotional sphere in ontogeny is a promising and relevant area of research.
Опис: Після аналізу наукової літератури, експертних даних та теоретичного аспекту було зроблено наступні висновки: В першому розділі роботи, де було проведено теоретичний аналіз, виділені основні фактори, що, за переважною думкою психологів, впливають на розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку. Велику роль в цьому процесі відводиться виду та змісту основних видів діяльності та характеру їхнього спілкування з навколишнім середовищем. На підставі цього аналізу у другому розділі проведено діагностичний експеримент, під час якого виявлено особливості емоційної сфери, рівень розвитку та загальний психічний стан досліджуваних дітей. В результаті експерименту було відібрано групу дітей, які мали негативний психічний стан, виявляли негативні емоційні реакції у відношенні до навколишніх та мали низький рівень розвитку емоційної сфери. Ця група дітей, враховуючи виявлені недоліки та порушення, потребувала психологічної підтримки і допомоги. Під час третього етапу ми розробили розвиваючо-корекційну програму, спрямовану на розвиток емоційної сфери дитини, навчання її розрізняти певні емоційні стани, поліпшення міжособистісних відносин між дітьми та запобігання негативним взаємодіям з однолітками і дорослими. У нашому дослідженні ми підтвердили визначення вітчизняних психологів стосовно того, що афективний характер сприйняття дитиною має значення, а також важливість змісту спілкування та провідної діяльності для формування її емоційної сфери. Ми також підкреслили, що дошкільна дитина навчається розпізнавати свої емоції, і у цьому процесі важливо, щоб дорослі навколо неї надавали всяческу підтримку. Отримані дані дають підстави стверджувати, що можна здійснити раннє виявлення небажаного варіанту психічного розвитку та формування особистості, вивчаючи характер емоційного регулювання у різних видів діяльності дитини дошкільного віку. Така діагностика надає батькам та вихователям змогу більш адекватно організовувати комунікацію з дитиною, враховуючи виявлені особливості емоційної сфери, що сприяє розвитку психічно здорової та повноцінної особистості. Варто відзначити, що отримані дані поки що мають попередній характер і потребують подальшого розгорнутого експериментального підтвердження. Однак результати нашого дослідження вказують на взаємозв’язок між розвитком емоційної сфери та загальним психічним розвитком особистості. Вивчення емоційної сфери дитини в онтогенезі є перспективним та актуальним напрямом досліджень.
Зміст: ВСТУП.РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ЗНАЧЕННЯ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ В ПСИХІЧНОМУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ.1.1. Емоційна сфера дитини та її розвиток.1.2. Провідна діяльність як основне джерело розвитку емоційної сфери.1.3. Роль дорослого у розвитку емоційної сфери дитини.Висновок до розділу І.РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА.2.1.Мета, завдання, методики та характеристика вибірки учасників експериментального дослідження.2.2. Аналіз отриманих результатів.Висновок до розділу ІI.РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМА КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ТА ВЧИТЕЛЯМ.3.1. Програма корекційної роботи з розвитку емоційної сфери дошкільників за допомогою казкотерапії.3.2. Методичні рекомендації батькам та вчителям.Висновок до розділу ІІІ.РОЗДІЛ ІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. 4.1.Громадський контроль за охороною праці.4.2.Психологічна допомога населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій.ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ.СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43610
Власник авторського права: © Корінь М.З., 2023
Перелік літератури: 1. Варій М.Й. Психологія особистості : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 591 с.
2. Видра О.Г. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 111 с.
3. Гарькавець С.О., Волченко Л.П. Спілкування в педагогічному процесі : навчальний посібник. Житомир : ТОВ «Видавничий дім «Бук-Друк»», 2021. 100 с.
4. Гетьман Т.О., Кричковська Т.Д. Проблеми педагогічної психології: хрестоматія. Київ : ЦУЛ, 2019. 381 с.
5. Горецька О. Геронтопсихологія : навч. посібник для студентів спеціальності 053 психологія. Харків : Видавництво Іванченка І.С. 2017. 210 с.
6. Городецька Г. Інклюзія. Київ : Темпора, 2022. 144 с. 26
7. Дуткевич Т. Дитяча психологія. Київ : Центр навчальної літератури, 2019. 424 с.
8. Дуткевич Т. Дошкільна психологія. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 392 с.
9. Заброцький М.М., Шапошникова Ю.Г. Лекції з педагогічної психології: навчальний посібник. Херсон : Грінь, 2017. 144 с.
10. Зливков В.Л., Лукомська С.О. Психологія спілкування педагога: інтегративний підхід: навчальний посібник. Київ, Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2018. 353 с.
11. Ільїна Н.М. Психологія творчості та обдарованості : навч. посіб. Суми : Університет. кн., 2018. 227 с.
12. Кайдалова Л.Г., Пляка Л.В., Альохіна Н.В., Шаповалова В.С. Психологія спілкування : навчальний посібник. Харків : НФаУ, 2018. 140 с.
13. Кацавець Р.С. Вікова психологія : навч. посіб.. Київ : Алерта, 2019. 112 с.
14. Кобильченко В., Омельченко І. Спеціальна психологія. Київ : Академія, 2020. 224 с.
15. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі. Київ : Видавництво Літера, 2020. 112 с.
16. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Харків : Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. 160 с.
17. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами. Харків : Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. 112 с.
18. Кордунова Н.О. Психологія (Основи психології. Вікова, педагогічна та спеціальна психологія) : силабус нормативного освітнього компонента підготовки бакалавра / Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет психології, кафедра педагогічної та вікової психології. Луцьк, 2022. 27 с.
19. Кордунова Н.О., Савчук О.І. Психологопедагогічний практикум. Луцьк : ПП Іванюк В. П., 2020. 88 с.
20. Коропецька О.М. Психологічні основи професійної орієнтації та самореалізації особистості. Навчальний посібник. Київ : КНТ, 2018. 438 с.
21. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). 2-е вид. : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 128 с.
22. Максименко Д. Психологічні особливості криз підлітка. Практична психологія. Київ : Центр навчальної літератури. 2020. 200 с.
23. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : науковометодичний збірник / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєва. Київ, 2017. Вип. 12. 184 с.
24. Павелків Р.В., Цигипало О.П. Дитяча психологія: навч. посіб. для самостійної роботи студента /Київ.: Академвидав, 2011. 376 с.
25. Пісоцький В.П., Горянський А.М. Психічний розвиток та формування особистості в онтогенезі: навчальний посібник для вищих навчальних закладів. Київ : КНТ, 2018. 144 с.
26. Психологія розвитку особистості у підлітковому та ранньому юнацькому віці: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / за ред. К.В. Седих. Полтава : Астрая, 2018. 342 с.
27. Романовська Л.І. Основи психології і педагогіки : навч. посіб. Львів : Новий Світ-2000, 2018. 449 с. 27
28. Сергєєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Паська О.В. Вікова психологія: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 376 с.
29. Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Педагогічна психологія. Київ : Центр учбової літератури, 2021. 168 с.
30. Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. Вікова та педагогічна психологія. Київ : Просвіта, 2019. 416 с.
31. Столяренко О.Б. Психологія особистості : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 279 с.
32. Тименко В.П, Малиношевська А.В., Мельник М.Ю, Грицан О.Г. Методика діагностики практичного інтелекту учнівської молоді : методичний посібник. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України. 2017. 123 с.
33. Чеботарева А. Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Харків : Кенгуру, 2020.256 с.
34. Шевців З. Основи інклюзивної педагогіки : підручник. Київ : ЦУЛ, 2017. 248 с.
35. Шевцов З. Основи соціально-педагогічної діяльності: навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури. 2017. 246 с.
36. Шевченко Л.О. Практична психологія : навч. посіб. Харків : Константа, 2018. 191 с.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Магістерська Корінь М.(1).docx372,87 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити
Avtorsyka_dovidka_kvalifikaciyna_magistr_Korin_M.docx19,04 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора