Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43396
Назва: Розробка інформаційної системи Заліщицького інклюзивно-ресурсного центру
Інші назви: Development of the information system of Zalishchytsky Inclusive-Resource Center
Автори: Серьогін, Владислав Костянтинович
Serohin, Vladyslav
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Серьогін В. К. Розробка інформаційної системи Заліщицького інклюзивно-ресурсного центру : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „122 — комп’ютерні науки“ / В. К. Серьогін. — Тернопіль : ТНТУ, 2023. – 84 с.
Дата публікації: 27-гру-2023
Дата подання: 12-гру-2023
Дата внесення: 6-січ-2024
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Млинко, Богдана Богданівна
Члени комітету: Карпінський, Микола Петрович
УДК: 004.37.042
Теми: інклюзивна освіта
inclusive education
інформаційно-комунікаційні технології
information and communication technologies,
універсальний дизайн
universal design
SMART-технології
SMART-technologies
інформаційна система
information system
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена розробці інформаційної системи для Заліщицького інклюзивно-ресурсного центру. Метою даної кваліфікаційної роботи освітнього рівня «Магістр» є дослідження застосування інформаційних технологій в інклюзивній освіті та розробка інформаційної системи для навчання дітей з особливими потребами в Заліщицькому інклюзивно-ресурсному центрі. Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів. У першому розділі розкрито поняття інклюзивної освіти, проаналізовано зарубіжний досвід застосування інформаційних технологій в інклюзивній освіті, а також застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вітчизняній інклюзивній освіті. У другому розділі кваліфікаційної роботи представлено інформаційні технології підтримки універсального дизайну в інклюзивній освіті та описано використання SMART-технологій у навчанні дітей із особливими освітніми потребами. У третьому розділі відображено процеси проектування та розробки інформаційної системи для Заліщицького інклюзивно-ресурсного центру. Thesis is devoted to the development of an information system for the Zalishchytsky Inclusive-Resource Center. The purpose of this qualification work of the educational level «Master» is to research the use of information technologies in inclusive education and the development of an information system for teaching children with special needs in the Zalishchytsky Inclusive-Resource Center. The qualification work consists of four sections. The first chapter reveals the concept of inclusive education, analyzes the foreign experience of using information technologies in inclusive education, as well as the use of information and communication technologies in domestic inclusive education. The second section of the qualification work presents information technologies supporting universal design in inclusive education and describes the use of SMART technologies in teaching children with special educational needs. In the third section, the processes of design and development of the information system for the Zalishchytsky Inclusive-Resource Center are reflected.
Зміст: ВСТУП 7 1 ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ 10 1.1 Інклюзивна освіта – пріоритетний напрям забезпечення дітей з особливими освітніми потребами рівним доступом до освіти 10 1.2 Досвід застосування інформаційних технологій в інклюзивній освіті 13 1.2.1 Зарубіжний досвід застосування інформаційних технологій в інклюзивній освіті 14 1.2.2 Застосування інформаційно-комунікативних технологій в інклюзивному освітньому просторі України 22 1.3 Огляд відомих систем для інклюзивного навчання 28 1.4 Висновок до першого розділу 29 2 АНАЛІЗ МОДЕЛЕЙ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ 31 2.1 Технології підтримки універсального дизайну в інклюзивній освіті 31 2.2 Використання SMART-технологій у навчанні дітей із особливими освітніми потребами 36 2.3 Використання VR та AR технологій в інклюзивній освіті 38 2.4 Моделювання процесу інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання 42 2.5 Висновок до другого розділу 48 3 ПРОЕКТУВАННЯ ТА РОЗРОБКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ 49 3.1 Вибір засобів розробки інформаційної системи 49 3.2 Визначення функціоналу інформаційної системи 53 3.3 Розробка структури бази даних 54 3.4 Розробка інформаційної системи 57 3.5 Огляд інтерфейсу інформаційної системи 62 3.6 Результати експлуатації інформаційної системи 68 3.7 Висновок до третього розділу 68 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 70 4.1 Вимоги безпеки охорони праці для користувачів ПК в інклюзивній освіті 70 4.2 Ергономічні вимоги до робочого місця користувача персональним комп’ютером (ПК) 73 4.3 Висновок до четвертого розділу 76 ВИСНОВКИ 77 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 79 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43396
Власник авторського права: © Серьогін Владислав Костянтинович, 2023
Перелік літератури: 1. A systematic literature review of ICT integration in secondary education: what works, what does not, and what next? [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://link.springer.com/article/10.1007/s44217-023-00070-x
2. Ajit Sankardas Sulata, Rajanahally Jayashree, "iPad:efficacy of electronic devices to help children with autism spectrum disorder to communicate in the classroom" Support for Learning, Issue 2, p.p. 144-157, 2017.
3. Anya S. Evmenova, Heidi J. Graff, Michael M. Behrmann, “Providing Access to Academic Content for High-School Students With Significant Intellectual Disability Through Interactive Videos, Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, v32, n1, p.p. 18-30, Mar. 2017.
4. Architecture of MySQL [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.geeksforgeeks.org/architecture-of-mysql/
5. Bratitsis, T. (2012). Kindergarten children’s motivation and collaboration being triggered via computer while creating digital stories: A case study. International Journal of Knowledge and Learning, 8 (3-4), 239-258
6. C. N. Greene, "Design guidelines for developing curriculum-focused ICT materials for diverse students", Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), Issue PART 1, p.p. 495-502, 2010.
7. M. Turner-Cmuchal, S. Aitken, "CT as a tool for supporting inclusive learning opportunities" International Perspectives on Inclusive Education, р.р. 159-180, 2016.
8. Min Wook Ok, Min Kyung Kim, Eun Young Kang, Brian R. Bryant, "How to Find Good Apps: An Evaluation Rubric for Instructional Apps for Teaching Students With Learning Disabilities", Intervention in School and Clinic, Issue 4, pp. 244 – 252, 2015.
9. Ontario. Ministry of Education [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.ontario.ca/page/ministry-education
10. Similarweb [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.similarweb.com/apps/top/google/store-rank/ua/communication/top-free
11. The best Databases for PHP [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://techbelle.medium.com/the-best-databases-for-php-1f7054d7042f
12. The force is with Glow as virtual help links up schools, 2019
13. The Information and Communication Technology for Inclusion: Developments and Opportunities for European Countries, 2013)
14. The Principles of Universal Design [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://dac.berkeley.edu/services/campus-building-accessibility/universal-design-principles
15. Understanding The MVC Architecture in Laravel [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://fkrihnif.medium.com/understanding-the-mvc-architecture-in-laravel-a-comprehensive-guide-8f620cc139b6
16. Universal Design for Learning Guidelines [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.udlcenter.org/aboutudl/udlguidelines_theorypractice (дата звернення: 11.06.2018)
17. US Department of Education [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ed.gov
18. Virtual reality in education [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://immersionvr.co.uk/about-360vr/vr-for-education/
19. What is Laravel [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://builtin.com/software-engineering-perspectives/laravel
20. YouTube Help [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://support.google.com/youtube/answer/2734796?hl=uk
21. Андруник В., Шестакевич Т., Пасічник В. Технології доповненої та віртуальної реальності у навчанні дітей з РАС /ЕКОНТЕХМОД. МІЖНАРОДНИЙ КВАРТАЛЬНИК Вип. 07, №4, 2018. С.59-64.
22. Безпека в надзвичайних ситуація [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://surl.li/oonvv
23. Березуцький В.В., Березуцька Н.Л., Богодист А.О., Безпека людини у сучасних умовах: За заг. ред. проф. Березуцького В.В. –Харків: ФОП Мезіна В.В., 2018. – 208 с. – ISBN: 978-617-7577-60-6.
24. Войналович О.В., Рідей Н.М., Зазимко О.В. Охорона праці в галузі: організаційні засади охорони праці у вищих аграрних закладах / О.В. Войналович, Н.М. Рідей, О.В. Зазимко. – Херсон: «ОЛДІ-ПЛЮС», 2014. – 336 с. – ISBN: 978-966-289-041-9.
25. Гладуш В.А. Кроки запровадження інклюзивної освіти в Україні / В.А. Гладуш, А. Козлінська // Актуальні проблеми педагогіки: зб. наук. праць / ДНУ ім. Олеся Гончара, редкол.: В.А. Гладуш та ін. – Д., 2017. – Вип. 4. – с. 39–46.
26. Григорович В.Г. Семантичний Веб: інформаційно-комунікаційна складова соціальної адаптації, Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі, с. 87-95, 2014.
27. Демчук А.Б. Математичне та програмне забезпечення подання відеоконтенту для осіб з вадами зору, авторефер. дис. канд. техн. наук, Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2015.
28. Життя поза освітою: перспективи інклюзивного навчання в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naglyad.org/uk/2017/05/12/zhittya-poza-osvitoyu-perspektivi-inklyuzivnogo-navchannya-v-ukrayini/
29. Запорожченко Ю.Г. Використання засобів ІКТ для підвищення якості інклюзивної освіти, Інформаційні технології в освіті: Зб. наук. праць, Херсон, с. 138–145, 2013.
30. Зарубіжний досвід інклюзивної освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/8962/1/1.pdf
31. Зацарний В.В., Зацарна О.В., Землянська О.В., Праховнік Н.А., Безпека життєдіяльності: навч. посіб. / – Київ: НТУУ «КПІ», 2016. – 230 с.
32. Інклюзивна освіта в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://surl.li/eozqb
33. Кирильчук С. М. Smart-технології в навчанні дітей з особливими потребами. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України : зб. матеріалів наук. конф. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2017. С. 42–46.
34. Кузава І.Б. Психолого-педагогічні аспекти організації дошкільної інклюзивної освіти. Напрями та перспективи інклюзивного навчання людей, Луцьк, 2015. 264 с.
35. Кучерявий В., Охорона праці: Навч. посібник / За ред.– Львів: Оріяна-Нова. 2007. – 368 с. – ISBN: 978-966-2128-02-4.
36. М’ягченко О.П. Безпека життєдіяльності людини та суспільства. Навч. посібник. –К.: Центр учбової літератури. 2010. – 384 с. – ISBN: 978-911-01-0027-4.
37. Малишевська І.А. Гуманістична парадигма інклюзивної освіти / ІSSN 2076-586Х. Вісник Черкаського університету,Серія «Педагогічні науки», 2016. № 3. С.118-123.
38. Маслюк Ю.А. Проблеми використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчальній діяльності. Інновації в освіті. 2006. № 1. С. 117–123.
39. Матюх Ж.В. Проблеми та перспективи впровадження мультимедійних технологій в інклюзивну дошкільну освіту, Нові технології навчання : наук.-метод. зб. Ін-т інновац. технологій і змісту освіти МОН України, Київ, ч. 1, с. 65–69, 2016.
40. Нетьосов С.І. Засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання з порушеннями слуху / Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання : навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.]; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261с. с. 171-173
41. Носенко Ю.Г. Деякі аспекти впровадження засобів ІКТ в інклюзивну освіту/ Зб. матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Наукова молодь-2014», Київ, с. 54-56, 2014.
42. Носенко Ю.Г. Інклюзивне навчання як етап еволюційного розвитку суспільства / Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання : навчальний посібник / [А.В. Гета, В.М. Заіка, В.В. Коваленко та ін.]; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. –261с.
43. Овчарук, О.В. Інформатизація освіти та застосування ІКТ для покращення якості освіти зарубіжжя. Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс ] – Режим доступу до ресурсу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/274?articlesBySameAuthorPage=1
44. Особливості інклюзивної освіти в закладі позашкільної освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/osoblivosti-inklyuzivno-osviti-v-zakladi-pozashkilno-osviti-238962.html
45. Сапун К. В. Концепція інклюзивного зростання в економіці / К. В. Сапун, Р. В. Селезньова // Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса, 2018. – № 10. – С. 177–181.
46. Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання : навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.]; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261 с.
47. Ткачук Г.В. Сучасні засоби педагогічної взаємодії в умовах використання мобільних технологій, Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, Issue: 153, Budapest, 2018, с.59-62
48. Тулашвілі Ю.Й. Теоретичні і методичні засади професійної комп’ютерної підготовки осіб з порушенням зору, Автореф. дис. докт. пед. наук, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2012.
49. Чупахіна Світлана Застосування інф. Технологій у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями: зарубіжний досвід / Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020, №1(95). С.39-49.)
50. Чупріна, О.В. (2019). Аналіз зарубіжного досвіду використання мультимедійних технологій у початковій школі [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://eprints.zu.edu.ua/25859/1/Chuprina_O_%20article.pdf
51. Шестакевич Т.В. Математичне та програмне забезпечення інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання : автореф. дис. канд. фіз.-мат. наук: 01.05.03 / Т.В. Шестакевич ; Національний університет «Львів. політехніка». – Л., 2017. – 20 с
52. Шестакевич Т.В., Пасічник В.В., Н.Е. Кунанець Інформаційно- технологічний супровід інклюзивного навчання в Україні/ ISSN 1561-5359. Штучний інтелект, 2017, №2. С.26-34
53. Якубов С., Якінін Я. Технології SMART та навчальні матеріали. Hi-Tech у школі. 2011. № 3–4. С. 8–11.
54. M. Fryz and B. Mlynko, “Property Analysis of Conditional Linear Random Process as a Mathematical Model of Cyclostationary Signal,” in Proceedings of the 2nd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP 2022), 2022, vol. 3309, pp. 77–82. Accessed: Jan. 27, 2023. [Online]. Available: https://ceur-ws.org/Vol-3309/short2.pdf
55. M. Fryz and B. Mlynko, “Properties of Stationarity and Cyclostationarity of ConditionalLinear Random Processes,” 2020 IEEE 15th International Conference on Advanced Trends inRadioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering(TCSET). 2020.
56. M. Fryz, L. Scherbak, B. Mlynko, and T. Mykhailovych, “Linear Random Process Model-Based EEG Classification Using Machine Learning Techniques,” in Proceedings of the 1st International Workshop on Computer Information Technologies in Industry 4.0 (CITI 2023), 2023, vol. 3468, pp. 126–132. [Online]. Available: https://ceur-ws.org/Vol-3468/short5.pdf
57. V. Babak, A. Zaporozhets, Y. Kuts, M. Myslovych, M. Fryz, and L. Scherbak, “Models and Characteristics of Identification of Noise Stochastic Signals of Research Objects,” in Proceedings of the 2nd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP 2022), 2022, vol. 3309, pp. 349–362. [Online]. Available: https://ceur-ws.org/Vol-3309/paper22.pdf
58. M. Fryz, L. Scherbak, M. Karpinski, and B. Mlynko, “Characteristic Function of Conditional Linear Random Process,” in The 1st International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems 2021, 2021, pp. 129–135. [Online]. Available: https://ceur-ws.org/Vol-3039/short40.pdf
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:122 — комп’ютерні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mag_2023_SNm_61_Serohin_V_K.pdf2,28 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора