Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43247
Назва: Дослідження ефективності застосування підходів і методів UX/UI дизайну в цифрових медіа-ресурсах
Інші назви: Investigation of the applying approaches and methods effectiveness of UI/UX design in digital media resources
Автори: Буковська, Анна Андріївна
Bukovska, Anna
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Буковська А. А. Дослідження ефективності застосування підходів і методів UX/UI дизайну в цифрових медіа-ресурсах: кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю «126 – Інформаційні системи та технології» / А. А. Буковська. – Тернопіль: ТНТУ, 2023. – 73 с.
Дата публікації: 29-гру-2023
Дата подання: 15-гру-2023
Дата внесення: 2-січ-2024
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Липак, Галина Ігорівна
Члени комітету: Тиш, Євгенія Володимирівна
УДК: 004.58
Теми: досвід користувача
user experience
інтерфейс користувача
user interface
дизайн
design
цифрові медіа-ресурси
digital media resources
новини
news
методології
methodologies
користувач
user
веб-дизайн
web design
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню ефективності застосування підходів і методів UI/UX дизайну в цифрових медіа-ресурсах. У першому розділі проведено аналіз важливості UX/UI дизайну. Досліджено теоретичне підґрунтя: визначено що таке UX, його процес проєктування, визначено поняття UI дизайну, досліджено моделі та методології розробки UX/UI дизайну та проведено аналіз досліджень західних авторів з питань UX/UI дизайну. В другому розділі кваліфікаційної роботи проведено аналіз важливості користувацького досвіду відвідувачів цифрових медіа-ресурсів. Досліджено теоретичне підґрунтя щодо поняття та особливостей функціонування цифрових медіа-ресурсів, а також досліджено їх еволюцію. У третьому розділі проведено дослідження вимог і потреб користувачів медіа-ресурсів, визначено які елементи медіа-ресурсів є основними, від яких залежить досвід користувача та проведено дослідження впливу елементів дизайну меді-ресурсів на користувацький досвід. У четвертому розділі досліджено питання: вимоги до режимів праці і відпочинку при роботі з ВДТ і фактори, що впливають на функціональний стан користувачів комп’ютерів. The qualification work is dedicated to researching the effectiveness of applying UI/UX design approaches and methods in digital media resources. The first chapter analyzes the importance of UX/UI design. The theoretical basis was studied: what UX is, its design process, the concept of UI design was defined, the models and methodologies of UX/UI design development were studied, and the research of Western authors on UX/UI design was analyzed. The second section of the qualification work analyzed the importance of the user experience of visitors to digital media resources. The theoretical basis for the concept and features of the functioning of digital media resources was studied, as well as their evolution. In the third chapter, a study of the requirements and needs of users of media resources was carried out, which elements of media resources are the main ones, on which the user experience depends, and a study of the influence of design elements of media resources on the user experience was determined. The fourth chapter examines the question: requirements for work and rest modes when working with VDT and factors affecting the functional state of computer users.
Зміст: ВСТУП 7 1 АНАЛІЗ ВАЖЛИВОСТІ UX/UI ДИЗАЙНУ. ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДҐРУНТЯ 9 1.1 Визначення ux 9 1.1.1 Паралельні терміни UX 14 1.1.2 Процес проєктування UX 16 1.2 Визначення ui 17 1.3 Моделі та гнучкі методології розробки ui/ux 19 1.4 Аналіз досліджень західних авторів з питань ui/ux дизайну.. 22 1.5 Висновок до першого розділу 24 2 КОРИСТУВАЦЬКИЙ ДОСВІД ВІДВІДУВАЧІВ ЦИФРОВИХ МЕДІА-РЕСУРСІВ 24 2.1 Від користувацького досвіду до дизайну інтерфейсу 24 2.2 Особливості цифрових медіа-ресурсів 28 2.3 Висновок до другого розділу 41 3 ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЕЛЕМЕНТІВ ДИЗАЙНУ МЕДІА-РЕСУРСІВ НА КОРИСТУВАЦЬКИЙ ДОСВІД 42 3.1 Дослідження вимог та потреб користувача 42 3.2 Визначення елементів ux та дизайну новинного сайту 45 3.3 Аналіз результатів дослідження 47 3.4 Висновок до третього розділу 58 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 59 4.1 Вимоги до режимів праці і відпочинку при роботі з вдт 59 4.2 Фактори, що впливають на функціональний стан користувачів комп’ютерів 62 4.3 Висновок до четвертого розділу 64 ВИСНОВКИ 65 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 66 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43247
Власник авторського права: © Буковська Анна Андріївна, 2023
Перелік літератури: 1. A. Bruun, M. K. Larusdottir, L. Nielsen, P. A. Nielsen, and J. S. Persson. (2018). The role of UX professionals in agile development: a case study from industry in Proceedings of the 10th Nordic Conference on Human-Computer Interaction. (pp. 352-363). Oslo, Norway.
2. Akhmedov, N. (2023). Designing and prototyping a learning and testing platform for user experience (UX) and user interface (UI) designers with the aim of improving knowledge and establishing a standard evaluation benchmark for UX/UI design skills and competencies. Doctoral dissertation, Technische Hochschule. Ingolstadt.
3. Alben, L. (1996). Quality of experience: defining the criteria for effective interaction design. (pp. 3, 3, 11-15). DOI=10.1145/235008.235010. Відтворено з: http://doi.acm.org/10.1145/235008.235010.
4. Albert, W., & Tullis, T. (2013). Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting usability metrics. Newnes. (pp. 5-9, 14, 58-59).
5. Althaus, S. L., & Tewksbury, D. (2002). Agenda setting and the «new» news patterns of issue importance among readers of the paper and online versions of the New York Times. (Communication Research, 29(2), 180-207). Відтворено з: http://crx.sagepub.com/content/29/2/180.short.
6. Ashton, E. & Cruickshank, G. (1993). «The Newspaper of the Future: A Look Beyond the Front Porch», In Proceedings of the 14th National On-line Meeting, (pp.11-16). In Shepherd, M., & Watters, C. (1998, January). The evolution of cybergenres. In System Sciences, 1998, Proceedings of the Thirty-First Hawaii International Conference on (Vol. 2, pp. 97-109). IEEE. Відтворено з: http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_ all.jsp?arnumber=651688&tag=1.
7. Bagge, J., & Ekdahl, K. (2020). The Predictable Experience of News: How User Interface, Context and Content Interplay to form the User Experience. Відтворено з: https://odr.chalmers.se/server/api/core/bitstreams/02029b11-bf06-4c6c-9436-2712a54b6231/content.
8. Bakos, Z. (2019). Comparing the UI and UX of a business web-site, a user feedback study. Відтворено з: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/263570/Bakos_Zsuzsanna.pdf?sequence=2&isAllowed=y.
9. Bargas-Avila, J.A. and Hornbæk, K. (2011). Old wine in new bottles or novel challenges: a critical analysis of empirical studies of user experience. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '11). (рр. 2689-2698). ACM, New York, NY, USA. Відтворено з: http://doi.acm.org/10.1145/1978942.1979336.
10. Bollini, L. (2017). Beautiful interfaces. From user experience to user interface design. The Design Journal, 2 (sup1). (рр. 89-101). Відтворено з: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/14606925.2017.1352649?needAccess=true.
11. Cho, S. H., & Kim, S. H. (2020). Suggestion for collaboration-based UI/UX development model through risk analysis. Journal of Information Processing Systems, 16 (6), 1372-1390. Відтворено з: http://jips-k.org/full-text/view?doi=10.3745/JIPS.04.0200.
12. D’Haenens, L., Jankowski, N., & Heuvelman, A. (2004). News in online and print newspapers: Differences in reader consumption and recall. New Media & Society, 6(3), 363-382. Відтворено з: http://nms.sagepub.com/content/6/3/363.short.
13. Dozier, D. and Rice, R. «Rival Theories of Electronic Newsreading». 1984. In R. Rice (ed.), The New Media, Sage Publications, London. (pp. 103-128). In Shepherd, M., & Watters, C. (1998, January). The evolution of cybergenres. In System Sciences, 1998, Proceedings of the Thirty-First Hawaii International Conference on (Vol. 2, pp. 97-109). IEEE. Відтворено з: http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=651688&tag=1.
14. E. L. C. Law, P. Van Schaik, and V. Roto. (2014). «Attitudes towards user experience (UX) measurement,» International Journal of Human-Computer Studies, vol. 72, no. 6, pp. 526-541.
15. Forlizzi, J. and Battarbee, K. (2004). Understanding experience in interactive systems. In Proceedings of the 2004 conference on Designing interactive systems processes, practices, methods, and techniques - DIS ’04. ACM, Cambridge, Massachusetts, USA. (рр. 261- 268). In Salminen, M. (2013). Mobile navigation with mirror worlds: user experience and needs. Master of Science thesis. Tampere University of Technology.
16. Fowler, H. (2019). The Human-UX/UI Relation (Doctoral dissertation). Відтворено з : https://oaktrust.library.tamu.edu/bitstream/handle/1969.1/175448/ FOWLER-FINALTHESIS-2019.pdf?sequence=1.
17. G. Nudelman. (2018). «Lean UX communication strategies for success in large organizations». Interactions, vol. 25, no. 5, pp. 80-82.
18. H. J. Lee. (2012 ). «The new role of UX design and its framework for mobile app design: focusing on the Agile UX framework». Journal of Digital Design, vol. 12, no. 4, pp. 109-118.
19. H. M. Kim. (2017). «Necessity for introducing LEAN process». Design Research, vol. 2, no. 3, pp. 36-44.
20. Hartson, R., & Pyla, P. S. (2012). The UX Book: Process and guidelines for ensuring a quality user experience. Elsevier. (Pp. 5-6, 9-10, 19-20, 378-379, 444-445, 473).
21. Hassenzahl, M. (2008). User experience (UX): towards an experiential perspective on product quality. In Proceedings of the 20th International Conference of the Association Francophone d’Interaction Homme-Machine. (рр. 11-15). ACM, Metz, France.
22. Hassenzahl, M., & Tractinsky, N. (2006). User experience-a research agenda. Behaviour & Information Technology, 25(2), 91-97. Відтворено з: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01449290500330331#.Uno6BBpeUM.
23. Ihlström, C., & Lundberg, J. (2002). The Audience of Swedish Local Online Newspapers: -a Longitudinal Study. In Technology interactions: proceedings of the 6th International ICCC IFIP Conference on Electronic Publishing, held in Karlovy Vary, Czech Republic, 6-8 November. (Рp. 92-102). VWF. Відтворено з: http://www.divaportal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:240068.
24. ISO 9241-210:2019. 2010. Ergonomics of Human-System Interaction – Part 210: Human centred design for interactive systems. International Standardization Organization (ISO). In Väätäjä, H. (2014). Framing the User Experience in Mobile Newsmaking with Smartphones. Tampere University of Technology. Publication 1196. Doctor of Science in Technology thesis. (Pp. 8, 12, 91-92, 94). Відтворено з: http://URN.fi/URN:ISBN:978- 952-15-3270-2.
25. J. Gothelf. (2013). Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience. Sebastopol, CA: O'Reilly Media Inc.
26. Jumisko-Pyykkö, S. (2011). User-Centered Quality of Experience and Its Evaluation Methods for Mobile Television. Tampere University of Technology. Publication 963. Doctor of Science in Technology thesis. (Pp. 22, 31-32, 34, 36-37). Відтворено з: http://satujumiskopyykko.net/wb/pages/publications/phd-thesis.php.
27. K. Ohashi, A. Katayama, N. Hasegawa, H. Kurihara, R. Yamamoto, J. Doerr, and D. P. Magin. (2018). «Focusing requirements elicitation by using a UX measurement method». Proceedings of 2018 IEEE 26th International Requirements Engineering Conference (RE). (Рp. 347-357). Banff, Canada.
28. Karlsson, M., & Strömbäck, J. (2010). Freezing the flow of online news: Exploring approaches to the study of the liquidity of online news. Journalism Studies, 11(1), 2-19. Відтворено з: https://v.gd/lFx9mk.
29. Kim, H. K., Jeon, H., & Choi, J. (2020). How does the design element of a news website influence user experience. ICIC express letters, 14(3), 265-271. Відтворено з: http://www.icicel.org/ell/contents/2020/3/el-14-03-08.pdf.
30. Kujala, S., Roto, V., Väänänen-Vainio-Mattila, K., Karapanos, E., & Sinnelä, A. (2011). UX Curve: A method for evaluating long-term user experience. Interacting with Computers, 23(5), 473-483. Відтворено з: http://www.sciencedirect.com /science/article/pii/S0953543811000737.
31. L. C. Cheng. (2016). «The mobile app usability inspection (MAUi) framework as a guide for minimal viable product (MVP) testing in lean development cycle». In Proceedings of the 2nd International Conference in HCI and UX. (Рp. 1-11). Indonesia, Jakarta Indonesia.
32. Matić, F. (2021). Best UI/UX practices in the world of modern IT business applications. Doctoral dissertation, University of Zagreb. Faculty of Economics and Business. Department of Informatics. Відтворено з: https://repozitorij.efzg.unizg.hr /en/islandora/object/efzg%3A7098/datastream/PDF/view.
33. N. Pillay and J. Wing. (2019). «Agile UX: integrating good UX development practices in Agile» Іn Proceedings of 2019 Conference on Information Communications Technology and Society (ICTAS). (Рp. 1-6). Durban, South Africa.
34. N. Y. Lee and J. H. Lee. (2014). «A study on the use of Lean UX process for the development of smart mobile services». Journal of Digital Design, vol. 14, no. 4, pp. 273-282.
35. Nielsen Norman Group. [WWW]. (2011). User experience: our definition. Іn Salminen, M. 2013. Mobile navigation with mirror worlds: user experience and needs. Master of Science thesis. Tampere University of Technology. Відтворено з: http://www.nngroup.com/articles/definition-user-experience/.
36. Nielsen, J., Tahir, M., & Tahir, M. (2002). Homepageusability: 50 websites deconstructed (Vol.50). SanFrancisco: NewRiders.
37. P. Kashfi, R. Feldt, and A. Nilsson. (2019). «Integrating UX principles and practices into software development organizations: a case study of influencing events». Journal of Systems and Software, vol. 154, pp. 37-58.
38. Pesonen, E. (2015). The User Experience of Digital News: Reading and Authentication on Browser Optimized Versions and Digital Replicas (Master's thesis). Відтворено з: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/123456789/22837/pesonen.pdf? sequence=3&isAllowed=y.
39. S. Kikitamara and A. A. Noviyanti. (2018). «A conceptual model of user experience in scrum practice». Іn Proceedings of 2018 10th International Conference on Information Technology and Electrical Engineering (ICITEE). (Рp. 581-586). Kuta, Indonesia.
40. S. R. Kim and J. H. Lee. (2015). «A study on the flexible lean UX process for startup: focused on lean UX toolkit development». Journal of Digital Design, vol. 15, no. 4, pp. 11-22.
41. Salminen, M. (2013). Mobile navigation with mirror worlds: user experience and needs. Master of Science thesis. Tampere University of Technology. Відтворено з: http://URN.fi/URN:NBN:fi:tty-201305231156.
42. Shapira, B., Shoval, P., Tractinsky, N., & Meyer, J. (2009). ePaper: A personalized mobile newspaper. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(11), 2333-2346. DOI: 10.1109/HICSS.1998.651688.
43. Shepherd, M., & Watters, C. (1998). The evolution of cybergenres. In System Sciences, 1998, Proceedings of the Thirty-First Hawaii International Conference, Vol. (2), pp. 97-109. IEEE. Відтворено з: http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber =651688&tag=1.
44. Sillanpää, H. (2008). User centered design as a tool for gathering mobile usability data. Master of Science Thesis, Tampere University of Technology.
45. T. W. Liew, S. M. Tan, and H. Ismail. (2017). «Exploring the effects of a non-interactive talking avatar on social presence, credibility, trust, and patronage intention in an e-commerce website». Human-centric Computing and Information Sciences, vol. 7, article no. 42.
46. Tewksbury, D., & Althaus, S. L. (2000). Differences in knowledge acquisition among readers of the paper and online versions of a national newspaper. Journalism & Mass Communication Quarterly, 77(3), 457-479. Відтворено з: http://jmq.sagepub.com/content/77/3/457.short.
47. Usability Professionals Association. [WWW]. (2010). Usability glossary usability body of knowledge. Master of Science thesis. Tampere University of Technology. Відтворено з: http://www.usabilitybok.org/glossary/.
48. Väätäjä, H. (2014). Framing the User Experience in Mobile Newsmaking with Smartphones. Tampere University of Technology. Publication 1196. Doctor of Science in Technology thesis. (Pp. 8, 12, 37, 91-92, 94, 98-100). Відтворено з: http://URN.fi/URN:ISBN:978-952-15-3270-2.
49. Väätäjä, H., Koponen, T., & Roto, V. (2009). Developing practical tools for user experience evaluation: a case from mobile news journalism. In European Conference on Cognitive Ergonomics: Designing beyond the Product Understanding Activity and User Experience in Ubiquitous Environments. (Р. 23). VTT Technical Research Centre of Finland. Відтворено з: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1690539.
50. Vaughan, M. W., & Dillon, A. (2006). Why structure and genre matter for users of digital information: A longitudinal experiment with readers of a web-based newspaper. International Journal of Human-Computer Studies, 64(6), 502-526. Відтворено з: https://is.gd/ij1xWB.
51. Yin, R.K. (2003). «Case study approach: Design and methods». 3rd ed. SAGE Publications. (Pp. 33-39). USA. Відтворено з: http://URN.fi/URN:ISBN:978-952-15-3270-2.
52. Zurita, H. E. V., & Velastegui, M. R. P. (2023). UX AND UI: METHODOLOGICAL ANALYSIS OF APPLICATION AND ITS PRINCIPLES. Journal of Namibian Studies: History Politics Culture. (Рр. 33, 3924-3944). Відтворено з: https://is.gd/WKV3vP.
53. Genius space. (2023). Дослідження в дизайн процесі. Методи досліджень та особливості їх використання. Відтворено з: https://drive.google.com/file/d/1vq244P2menHaRLA2dmL4BIJOLK8ToMF/view.
54. Грибан В.Г., Негодченко О.В. (2009). Охорона праці. (с. 209). Київ: Центр учбової літератури.
55. Законодавство України про охорону праці, т.1. (1995).
56. Піскун І.П. (1999). Безпека життєдіяльності: Навч. посібник. Суми: вид. «Університетська книга».
57. Яскілка В.Я., Олійник М.З. Конспект лекцій з курсу «Охорона праці в галузі» (с. 8). Видавництво Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя.
58. Lypak, H., Kunanets, N., Veretennikova, N., Matsiuk, H., Kramar, T., & Duda, O. (2023, October). An Information System Project Using Augmented Reality for a Small Local History Museum. In 2023 IEEE 18th International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT) (pp. 1-4). IEEE.
59. Duda, O., Pasichnyk, V., Lypak, H., Veretennikova, N., Kunanets, N., Matsiuk, O., & Mudrokha, V. (2021). Formation of Integrated Repositories of Social and Communication Data by Consolidating the Resources of Museums, Libraries and Archives in Smart Cities Projects. In COLINS (pp. 1420-1430).
60. Kunanets, N., Dobrovolska, V., Filippova, N., Parviz, K., Lypak, H., Duda, O., ... & Dubrovina, L. (2020, September). Designing the Repository of Documentary Cultural Heritage. In Conference on Computer Science and Information Technologies (pp. 1034-1044). Cham: Springer International Publishing.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:126 — інформаційні системи та технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mag_2023_STm_61_Bukovska_A_A.pdf3,4 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора