Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43122

Назва: Дослідження впливу стратегії сучасного екомаркетингу на розвиток органічного виробництва в Україні
Інші назви: Investigation of the impact of modern eco-marketing strategy on the development of organic agri-food production in Ukraine
Автори: Корчак, Олена Сергіївна
Шпилик, Світлана Василівна
Korchak, Olena
Shpylyk, Svitlana
Приналежність: Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», Київ, Україна
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Open International University of Human Development «Ukraine», Kyiv, Ukraine
Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Корчак О. С. Дослідження впливу стратегії сучасного екомаркетингу на розвиток органічного виробництва в Україні / Корчак Олена Сергіївна, Шпилик Світлана Василівна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 84. — № 5. — С. 132–141. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Korchak O., Shpylyk S. (2023) Doslidzhennia vplyvu stratehii suchasnoho ekomarketynhu na rozvytok orhanichnoho vyrobnytstva v Ukraini [Investigation of the impact of modern eco-marketing strategy on the development of organic agri-food production in Ukraine]. Galician economic journal (Tern.), vol. 84, no 5, pp. 132-141 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (84), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (84), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 84
Дата публікації: 24-жов-2023
Дата подання: 31-сер-2023
Дата внесення: 28-гру-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.132
УДК: 339.138
631.1
Теми: екомаркетинг
органічне виробництво
маркування органічної продукції
органічна сертифікація
довкілля
eco-marketing
organic agri-food production
organic products labeling
organic certification
environment
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 132-141
Початкова сторінка: 132
Кінцева сторінка: 141
Короткий огляд (реферат): Встановлено, що попит на продукцію органічного виробництва створює на ринку її чітку пропозицію як на товар природного походження та виготовлений із дотриманням вимог чинного законодавства у сфері органічного виробництва й обігу та маркування органічної продукції. Тому дослідження впливу стратегії сучасного екомаркетингу на розвиток органічного виробництва є вкрай актуальним, особливо, коли органічне виробництво стає пріоритетом при плануванні стратегії розвитку агропромислового комплексу відповідно до візії Міністерства аграрної політики та продовольства України. Виявлено, що експортна спроможність України залишається на високому рівні, а попит внутрішнього та зовнішнього ринків на продукцію органічного виробництва відрізняються суттєво в межах окремого маркетингового сезону. Проаналізовано базові аспекти обігу продукції органічного виробництва, а також стратегії сучасного екомаркетингу щодо її просування на внутрішніх та зовнішніх ринках. Зростання споживання продукції природного походження, як наслідок возведення візії екомаркетингу в ранг світового тренду, стимулює розвиток органічного виробництва та відновлення постраждалих від повномасштабної війни агробізнесів для збереження за Україною позиції провідного світового експортера органічних продуктів. Досліджено вплив стратегії сучасного екомаркетингу на розвиток органічного виробництва в Україні через просування своєї візії як світового бренду виробництва та споживання товарів і послуг. Показано, що екомаркетинг спирається на усталену стратегію, що являє собою синергію наступних основних підходів: маркетинг товарів та послуг з урахуванням екологічних нормативів; маркетинг екологічних товарів та послуг як відображення екологічних потреб населення; маркетинг природних умов, ресурсів та маркетинг природокористування; маркетинг природоохоронної діяльності та відтворення середовища існування; маркетинг екологічних знань та технологій. Визначено основні вимоги щодо встановлення відповідності виробництва та/або обігу продукції вимогам законодавства України у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, а також вимогам Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС щодо органічного виробництва й маркування органічних продуктів.
It has been established that the demand for organic products creates a clear offer on the market as a product of natural origin and manufactured in compliance with the requirements of current legislation in the field of organic production and the circulation and labeling of organic products, therefore the study of the impact of the modern eco-marketing strategy on the development of organic production is extremely relevant, especially when organic production becomes a priority while planning a development strategy of the Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine. It was found that the export capacity of Ukraine remains at a high level, and the demand of domestic and foreign markets for organic products differs significantly within a separate marketing season. The basic aspects of the circulation of organic products, as well as the strategy of modern eco- marketing regarding its promotion on domestic and foreign markets, are analyzed. The increase in the consumption of products of natural origin, as a result of raising the vision of eco-marketing to the rank of a global trend, stimulates the development of organic production and the recovery of agribusinesses affected by a full-scale war in order to maintain Ukraine's position as the world's leading exporter of organic products. The impact of the modern eco-marketing strategy on the development of organic production in Ukraine through the promotion of its vision as a global brand of production and consumption of goods and services is studied. It is shown that eco- marketing relies on an established strategy, which is a synergy of the following main approaches: marketing of goods and services taking into account environmental standards; marketing of ecological goods and services as a reflection of the ecological needs of the population; marketing of natural conditions and resources and marketing of nature use; marketing of environmental protection activities and habitat reproduction; and marketing of environmental knowledge and technologies. The main requirements for establishing compliance of production and/or circulation of products with the requirements of Ukrainian legislation in the field of organic production, circulation and labeling of organic products, as well as with the requirements of the Regulation of the European Parliament and the Council of the EU on organic production and labeling of organic products are defined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43122
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://agriculture.ec.europa.eu/system/files/2022-09/agri-market-brief-19-organic-imports_en.pdf
https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650
https://doi.org/10.32434/2415-3974-2018-8-2-143-148
https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichne-virobnictvo-v-ukrayini
https://neweconomics.org/2017/09/central-banks-climate-change
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1469-19#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_036-18#Text
https://web.archive.org/web/20190808140530/
https://portals.iucn.org/congress/motion/077
https://organicinfo.ua/wp-content/up-loads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf
https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichne-virobnictvo-v-
https://neweconomics.org/2017/09/central-
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/
Перелік літератури: 1. Report of the European Commission «EU imports of organic agri-food products: Key developments in 2021 (dated September 2022)». URL: https://agriculture.ec.europa.eu/system/files/2022-09/agri-market-brief-19-organic-imports_en.pdf (дата звернення: 25.08.2023).
2. Звіт Державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та національного проєкту Дія. Бізнес «Аналіз українського органічного сектору: станом на жовтень 2022 року, через вісім місяців після вторгнення». URL: https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf (дата зверненн:я 25.08.2023).
3. Ращенко А. В. Сутність та тенденції розвитку екологічного маркетингу. Ефективна економіка. 2021. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650 (дата звернення: 25.08.2023).
4. Шпилик С., Фалович В. Екомаркетинг як інструмент поліпшення іміджу підприємства. Соціально- економічні проблеми і держава. 2012. Вип. 2 (7). С. 289–298.
5. Рябова Т. А., Рябов І. Б. Проблеми та перспективи екологічного маркетингу в Україні. Економіка та підприємництво. 2019. № 3 (108). С. 155–159.
6. Решетнікова І. Л. Екологічний маркетинг в системі соціальної відповідальності проми- слових підприємств. Економічний вісник ДВНЗ УДХТУ. 2018. № 2 (8). С. 143–148. DOI: https://doi.org/10.32434/2415-3974-2018-8-2-143-148
7. Вічевич А. М., Вайданич Т. В., Дідович І. І., Дідович А. П. Екологічний маркетин: навч. посібник. Львів: УкрДЛТУ, 2002. 248 с.
8. Садченко Е. В., Харичков С. К. Экологический маркетинг: понятия, теория, практика и перспек- тивы развития. Одесса, Институт проблем рынка и экономико-экологических исследований НАН Украины, 2001. 146 с.
9. Звіт Міністерства аграрної політики та продовольства України «Органічна карта України станом на 31.12.2021 року». URL: https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichne-virobnictvo-v-ukrayini (дата звернення: 25.08.2023).
10. Van Lerven, F., Ryan-Collins J. Central Banks, climate change and the transition to a low-carbon economy: a policy briefing. New Economics Foundation. 2017. URL: https://neweconomics.org/2017/09/central-banks-climate-change (дата звернення: 25.08.2023).
11. Про ратифікацію Паризької угоди: Закон України від 14.07.2016 р. № 1469-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1469-19#Text (дата звернення: 25.08.2023).
12. Посібник для досягнення Цілей Сталого Розвитку в сфері бізнесу. Глобальна Ініціатива зі Звітності, Глобальний договір ООН та Всесвітня рада підприємців зі сталого розвитку (WBCSD). Редлі Єлдар. 2020. 30 с.
13. Корчак О. С. Вплив концепції пермакультури на візію сучасного екомаркетинга та сталий розвиток інноваційних виробництв. Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації: монографія. Тернопіль: «Бескиди», 2023. С. 183–202.
14. Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної про- дукції: Закон України від 10.07.2018 р. № 2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19 (дата звернення: 25.08.2023).
15. Про органічне виробництво і маркування органічних продуктів: Регламент Європейського Парла- менту і Ради (ЄС) від 30.05.2018 р. № 2018/848. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_036-18#Text (дата звернення: 25.08.2023).
16. Resolution 077 of World Conservation Congress 2016, Hawai’I «Defining Nature-based Solutions». IUCN (International Union for the Conservation of Nature). URL: https://web.archive.org/web/20190808140530/ https://portals.iucn.org/congress/motion/077 (дата звернення: 25.08.2023).
References: 1. Report of the European Commission “EU imports of organic agri-food products: Key developments in 2021 (dated September 2022)”. URL: https://agriculture.ec.europa.eu/system/files/2022-09/agri-market-brief-19-organic-imports_en.pdf (accessed: 25 August 2023).
2. Zvit Derzhavnoyi ustanovy “Ofis z rozvytku pidpryyemnytstva ta eksportu” ta natsionalʹnoho proyektu Diya. Biznes “Analiz ukrayinsʹkoho orhanichnoho sektoru: stanom na zhovtenʹ 2022 roku, cherez visim misyatsiv pislya vtorhnennya” [Report of the State Institution “Office for the Development of Entrepreneurship and Export” and the national project Diya. Business “Analysis of the Ukrainian organic sector: as of October 2022, eight months after the invasion”]. URL: https://organicinfo.ua/wp-content/up-loads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf (accessed: 25 August 2023).
3. Rashchenko A. V. (2021). Sutnistʹ ta tendentsiyi rozvytku ekolohichnoho marketynhu [The essence and development trends of ecological marketing]. Efektyvna ekonomika. No. 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650 (accessed: 25 August 2023).
4. Shpylyk S., Falovych V. (2012). Ekomarketynh yak instrument polipshennya imidzhu pidpryyemstva [co-marketing as a tool for improving the company's image]. Sotsialʹno-ekonomichni problemy i derzhava. No. 2 (7). P. 289–298.
5. Ryabova T. A., Ryabov I. B. (2019). Problemy ta perspektyvy ekolohichnoho marketynhu v Ukrayini [Problems and prospects of ecological marketing in Ukraine]. Ekonomika ta pidpryyemnytstvo. No. 3 (108). P. 155–159.
6. Reshetnikova I. L. (2018). Ekolohichnyy marketynh v systemi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti promyslovykh pidpryyemstv [Ecological marketing in the system of social responsibility of industrial enterprises]. Ekonomichnyy visnyk DVNZ UDKHTU. No. 2 (8). P. 143–148. DOI: https://doi.org/10.32434/2415-3974-2018-8-2-143-148
7. Vichevych A. M., Vaydanych T. V., Didovych I. I., Didovych A. P. (2002). Ekolohichnyy marketynh: navch. Posibnyk [Ecological marketing: education. manual]. Lʹviv: UkrDLTU. 248 p. [In Ukrainian].
8. Sadchenko E. V., Kharychkov S. K. (2001). Ékolohycheskyy marketynh: ponyatyya, teoryya, praktyka y perspektyvy razvytyya [Ecological marketing: concepts, theory, practice and development prospects]. Odessa, Ynstytut problem rynka y ékonomyko-ékolohycheskykh yssledovanyy NAN Ukrayny. 146 p. [In Ukrainian].
9. Zvit Ministerstva ahrarnoyi polityky ta prodovolʹstva Ukrayiny “Orhanichna karta Ukrayiny stanom na 31.12.2021 roku”. URL: https://minagro.gov.ua/napryamki/organichne-virobnictvo/organichne-virobnictvo-v- ukrayini (accessed: 25 August 2023).
10. Van Lerven F., Ryan-Collins J. Central Banks, climate change and the transition to a low-carbon economy: a policy briefing. New Economics Foundation. 2017. URL: https://neweconomics.org/2017/09/central- banks-climate-change (accessed: 25 August 2023).
11. Zakon Ukrayiny “Pro ratyfikatsiyu Paryzʹkoyi uhody” vid 14.07.2016 p. No. 1469-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1469-19#Text (accessed: 25 August 2023).
12. Posibnyk dlya dosyahnennya Tsiley Staloho Rozvytku v sferi biznesu. Hlobalʹna Initsiatyva zi Zvitnosti, Hlobalʹnyy dohovir OON ta Vsesvitnya rada pidpryyemtsiv zi staloho rozvytku (WBCSD). Redli Yeldar. 2020. 30 p. [In Ukrainian].
13. Korchak O. S. (2023). Vplyv kontseptsiyi permakulʹtury na viziyu suchasnoho ekomarketynha ta stalyy rozvytok innovatsiynykh vyrobnytstv. Suchasnyy marketynh: viziya, tekhnolohiyi, innovatsiyi: monohrafiya [The influence of the concept of permaculture on the vision of modern eco-marketing and the sustainable development of innovative industries. Modern marketing: vision, technologies, innovations: monograph]. Ternopil: “Beskydy”. P. 183–202. [In Ukrainian].
14. Zakon Ukrayiny “Pro osnovni pryntsypy ta vymohy do orhanichnoho vyrobnytstva, obihu ta markuvannya orhanichnoyi produktsiyi” vid 10.07.2018 p. № 2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19 (accessed: 25 August 2023).
15. Rehlament Yevropeysʹkoho Parlamentu i Rady (EU) “Pro orhanichne vyrobnytstvo i markuvannya orhanichnykh produktiv” vid 30.05.2018 p. № 2018/848. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 984_036-18#Text (accessed: 25 August 2023).
16. Resolution 077 of World Conservation Congress 2016, Hawai’I “Defining Nature-based Solutions”. IUCN (International Union for the Conservation of Nature). URL: https://web.archive.org/web/20190808140530/ https://portals.iucn.org/congress/motion/077 (accessed: 25 August 2023).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 5 (84)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.