Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42556

Назва: Адаптація податкового аудиту до умов воєнного стану: організаційний та методичний аспект
Інші назви: Adaptation of the tax audit to the conditions of the martial law: organizational and methodological aspects
Автори: Клим, Надія
Мужевич, Наталія
Грицак, Оксана
Klym, Nadia
Muzhevich, Natalia
Hrytsak, Oksana
Приналежність: Національний лісотехнічний університет України, Львів, Україна
Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Ukrainian National Forestry University, Lviv, Ukraine
Western Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Клим Н. Адаптація податкового аудиту до умов воєнного стану: організаційний та методичний аспект / Надія Клим, Наталія Мужевич, Оксана Грицак // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 82. — № 3. — С. 38–46. — (Облік і оподаткування).
Bibliographic description: Klym N., Muzhevich N., Hrytsak O. (2023) Adaptatsiia podatkovoho audytu do umov voiennoho stanu: orhanizatsiinyi ta metodychnyi aspekt [Adaptation of the tax audit to the conditions of the martial law: organizational and methodological aspects]. Galician economic journal (Tern.), vol. 82, no 3, pp. 38-46 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 3 (82), 2023
Galician economic journal, 3 (82), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 3
Том: 82
Дата публікації: 20-чер-2023
Дата подання: 28-кві-2023
Дата внесення: 4-вер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.03.038
УДК: 657
Теми: податковий аудит
фінансова звітність
оподаткування
податки
збори
воєнний стан
санкції
аудиторський звіт
tax audit
financial reporting
taxation
taxes
fees
martial law
sanctions
audit report
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 38-46
Початкова сторінка: 38
Кінцева сторінка: 46
Короткий огляд (реферат): Розглянуто економічну сутність визначення податкового аудиту як консалтингової послуги, яка надається незалежною аудиторською фірмою, за окремими напрямками податкового обліку, а також обґрунтовано доцільність проведення незалежного податкового аудиту діяльності суб’єкта господарювання. Проаналізовано діючу систему нормативного забезпечення щодо проведення обов’язкового аудиту діяльності з подальшим оприлюдненням як фінансової звітності суб’єкта, так і відповідного аудиторського звіту. Визначено основні можливі напрямки проведення суб’єктом господарювання незалежного податкового аудиту. Наголошено на рекомендаціях, наданих Радою аудиторської палати України для проведення аудиту в умовах військової агресії для уникнення звинувачень суб’єкта господарювання у легалізації (відмиванні) доходів, отриманих злочинним шляхом або фінансуванні тероризму. Обґрунтовано, що професійне проведення аудиту вимагає знання аудиторами не тільки прийомів та методики проведення аудиторської перевірки, проведення перевірки контрагентів суб’єкта господарювання у національних чи міжнародних санкційних списках, оскільки аудитор є спеціальним суб'єктам первинного фінансового моніторингу. Наведено аналітичні дані податкового органу щодо данарахованих сум податків і зборів обґрунтовано доцільність проведення незалежного податкового аудиту за окремими напрямками його діяльності з метою уникнення фінансових санкцій, які можуть бути застосовані контролюючими органами, а також наголошено на важливості контролю за дотриманням платіжної дисципліни зі сплати податків і зборів. Наголошено, що в умовах воєнного стану проведення податкового аудиту за окремими напрямками стає надзвичайно актуальним, оскільки порушення податкового законодавства для суб’єкта господарювання може вкрай негативно відобразитись на всій його господарській діяльності, й у подальшому навіть призвести до неплатоспроможності унаслідок донарахованих штрафних санкцій після завершення пільгового періоду або форс-мажорних обставин. А наявність значних сум переплат по податках і зборах відображають фактично незалученні підприємством на власний розвиток обігові кошти.
The study considered the economic essence of the definition of tax audit as a consulting service provided by an independent audit firm in certain areas of tax accounting, and also substantiated the feasibility of conducting an independent tax audit of the business entity. The current system of regulatory support for conducting a mandatory audit of activities with the subsequent publication of both the entity's financial statements and the corresponding audit report was analyzed. The main possible directions of conducting an independent tax audit by a business entity have been determined. Emphasis is placed on the recommendations given by the Council of the Audit Chamber of Ukraine for conducting an audit in conditions of military aggression in order to avoid accusations of the economic entity in legalization (laundering) of income obtained by criminal means or financing terrorism. It is substantiated that the professional conduct of an audit requires auditors to know not only the techniques and methods of conducting an audit, conducting an examination of counterparties of a business entity in national or international sanction lists, since the auditor is a special subject of primary financial monitoring. The article provides analytical data of the tax authority regarding the assessed amounts of taxes and fees, and substantiates the expediency of conducting an independent tax audit in certain areas of its activity, in order to avoid financial sanctions that may be applied by the controlling authorities, and also emphasizes the importance of monitoring compliance with payment discipline from paying taxes and fees. It is emphasized that in the conditions of martial law, conducting a tax audit in certain areas becomes extremely relevant, since the violation of tax legislation for a business entity can have an extremely negative impact on its entire economic activity, and in the future even lead to insolvency as a result of additional fines after the end of the grace period or force majeure circumstances, and the presence of significant amounts of overpayments on taxes and fees reflect working capital not actually used by the enterprise for its own development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42556
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/1293849/
http://www.market-infr.od.ua/journals/2022/63_2022/31.pdf
https://economyandsociety.in.ua/journals/4_ukr/56.pdf
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2435-20#Text
https://ips.ligazakon.net/document/MF22071
https://www.apu.com.ua/wp-content/uploads/2022/04/%D0%86%D0%9D%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98%D0%99-%D0%9B%D0%98%D0%A1%D0%A2-%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%BC%D0%BE%D0%BD.pdf
https://tax.gov.ua/diyalnist-/pokazniki-roboti/
Перелік літератури: 1. Проблеми оподаткування в мирний час та в умовах воєнного стану обговорили на науково-практичній конференції Верховний Суд України: веб-сайт. URL: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/1293849/ (дата звернення: 07.03.2023).
2. Колісник Г. М., Гелей Л. О., Шуліко А. О. Управлінський аудит як вид надання консалтингових послуг. Інфраструктура ринку. 2022. Випуск 63. С. 158–164. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2022/63_2022/31.pdf (дата звернення: 25.01.2023).
3. Красота О. Г. Економічна сутність податкового аудиту. Економіка та суспільство. 2016. № 4. С. 343–346. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/4_ukr/56.pdf (дата звернення: 08.02.2023).
4. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 року № 996-XIV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text (дата звернення: 18.03.2023).
5. Про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»: Закон України від 19.07.2022 року № 2435-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2435-20#Text (дата звернення: 18.03.2023).
6. Про розгляд окремих питань реалізації норм Закону № 2435-IX: лист Міністерства фінансів України від 22.09.2022 № 41010-06-5/21480. URL: https://ips.ligazakon.net/document/MF22071 (дата звернення: 20.03.2023).
7. Щодо впливу військової агресії Російської Федерації на фінансову звітність та аудиторські звіти: інформаційний лист Ради Аудиторської Палати України, схвалений рішенням Ради АПУ (протокол від 08.04.2022 № 83). URL: https://www.apu.com.ua/wp-content/uploads/2022/04/%D0%86%D0%9D%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98%D0%99-%D0%9B%D0%98%D0%A1%D0%A2-%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%BC%D0%BE%D0%BD.pdf (дата звернення: 02.04.2023).
8. Веб-сайт Державної податкової служби України: веб-сайт. URL: https://tax.gov.ua/diyalnist-/pokazniki-roboti/ (дата звернення: 09.03.2023).
References: 1. Problemy opodatkuvannja v myrnyj chas ta v umovakh vojennogho stanu obghovoryly na naukovo-praktychnij konferenciji Verkhovnyj Sud Ukrajiny: veb-sajt. URL: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/1293849/ (accessed 7 March 2023).
2. Kolisnyk Gh. M., Ghelej L. O., Shuliko A. O. (2022). Upravlinsjkyj audyt jak vyd nadannja konsaltynghovykh poslugh [Management audit as a type of provision of consulting service]. Infrastruktura rynku. Vol. 63. P. 158–164. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2022/63_2022/31.pdf (accessed: 25 January 2023).
3. Krasota O. Gh. (2016). Ekonomichna sutnistj podatkovogho audytu [Economic essence of tax audit]. Ekonomika ta suspiljstvo. No. 4. P. 343–346. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/4_ukr/56.pdf (accessed: 08.02.2023).
4. Pro bukhghaltersjkyj oblik ta finansovu zvitnistj v Ukrajini: Zakon Ukrajiny vid 16.07.1999 roku № 996-XIV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text (accessed: 18 March 2023).
5. Pro vnesennja zmin do Zakonu Ukrajiny “Pro bukhghaltersjkyj oblik ta finansovu zvitnistj v Ukrajini”: Zakon Ukrajiny vid 19.07.2022 roku № 2435-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2435-20#Text (accessed: 18 March 2023).
6. Pro rozghljad okremykh pytanj realizaciji norm Zakonu N 2435-IX: lyst Ministerstvo finansiv Ukrajiny vid 22.09.2022 № 41010-06-5/21480. URL: https://ips.ligazakon.net/document/MF22071 (accessed: 20 March 2023).
7. Shodo vplyvu vijsjkovoji aghresiji Rosijsjkoji Federaciji na finansovu zvitnistj ta audytorsjki zvity: informacijnyj lyst Rada Audytorsjkoji Palaty Ukrajiny, skhvalenyj rishennjam Rady APU (protokol vid 08.04.2022 № 83). URL: https://www.apu.com.ua/wp-content/uploads/2022/04/%D0%86%D0%9D%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98%D0%99-%D0%9B%D0%98%D0%A1%D0%A2-%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%BC%D0%BE%D0%BD.pdf (accessed: 2 April 2023).
8. Veb-sajt Derzhavnoyi podatkovoyi sluzhby Ukrajiny: veb-sajt. URL: https://tax.gov.ua/diyalnist-/pokazniki-roboti/ (accessed: 9 March 2023).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 3 (82)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.